Mistä tietää onko pidetty kollegoiden puolesta työyhteisössä vai ei?
Kommentit (19)
Mistä ylipäätään tiedät, että sinusta pidetään?
Kysytään mukaan kaikkeen mihin mukaan työkaveria voi. Jutellaan, tervehditään, pyritään seuraan.
Jutellaan, ollaan ystävällisiä, pyydetään seuraan, autetaan. Ollaan iloisia kun tulee paikalle.
Itse en koe tarvettakaan olla erityisen pidetty. Minulle riittää, että tulen heidän kanssaan toimeen. Olen töissä tekemässä töitä, en seurustelemassa muiden kanssa ja hankkimassa ystäviä/kavereita.
Kyllä sen vaan tietää vaikkakin iso osa näistä omasta mielestään suosituista/pidetyistä ja isoäänisistä hapentuhlaajista ei sitä tunnukaan tajuavan, ettei kukaan oikeasti edes siedä niitä.
Oman kokemuksen mukaan, mitä enemmän sosiaalinen seurustelija töissä, sitä vähemmän tuottava. Kun ylennykset ja palkankorotukset menevät näille seurustelijoille, niin ei kannata toisaalta ollakaan tuottava.
Pidän itse kaikista työkavereistani, joidenkin kanssa voin/voisin hengailla myös vapaalla, joidenkin kanssa elämäntilanteet ovat niin erilaisia että hankala kuvitella, mutta pidän heistä silti.
Ajattelen jotenkin automaattisesti muiden näkevän minut samoin. Meillä on kepeää vitsailua, hyviä keskusteluja tauoilla, positiivinen ja hyvä fiilis. Kehutaan toinen toistamme. Kukaan ei suhtaudu minuun enkä minä suhtaudu kehenkään kylmän ammattimaisesti vaan fiilis on lämmin ja tervetullut.
Jos minulla on huono olo, yleensä työkaverit huomaavat sen ja käskevät lepäämään ja hoitavat hommani sillä välin. Samoin olen itse jos huomannut jonkun olevan vaisu ja kalpea, kysynyt onko kaikki hyvin ja tarvittaessa luvannut hoitaa hänen hommiaan niin että hän voi ottaa vähän iisimmin.
Yksi työkaveri kiitteli kovasti jälkikäteen, kun hänellä oli voimakasta alkuraskauden pahoinvointia niin muu porukka huomasi että hän ei ole täydessä terässä ja mukautui siihen. Hänen ei tarvinnut selitellä eikä kertoa raskaudestaan ennenkuin turvalliset viikot oli saavutettu, me muut vaan kyselemättä joustettiin niin että hän pystyi välillä poistumaan hengittelemään, juomaan vettä ja... noh, oksentamaankin pari kertaa ilman että kukaan raivona vaati tilitystä missä hän on ja mitä tekemässä.
Ei ole merkitsevää mitä muut susta ajattelevat
Vierailija kirjoitti:
Ei ole merkitsevää mitä muut susta ajattelevat
Vietämme iso osan ajasta työkavereiden seurassa, joten on sillä merkitystä hyvinvoinnin kannalta
Vierailija kirjoitti:
Jos kusevat kahviisi, eivät pidä.
:D
Viimeistään siitä, miten muut puhuvat sen jälkeen, kun olet poissa lopullisesti tai muuten. Pätee muussakin elämässä.
Jos sinua on pyydetty "miesten" saunailtaan ja olet suostunut kaikkiin ehdotuksiin, niin olet suosittu.
Tervehtiikö ne sinua?