Miksei työttömät perusta näiden alojen yrityksiä, ei tarvitse mitään rahaa ja asiakkaita on?
Koodari tai graafinen suunittelija, et tarvitse kuin tietokoneen tai puhelimen.
Samoin puhelinmyynti yrityksen voi perustaa kuka tahansa, ei tarvitse kuin puhelimen.
Myös parturiksi voi ruveta kuka tahansa, tarvitsee vain sakset ja 20€ leikkuukoneen.
Kommentit (135)
Putkifirmoja, sähköfirmoja, lämpöpumppufirmoja ja vaikka mitä firmoja menee nurin sen takia, kun niillä ei ole kontaktia asiakkaisiin. Ei se vaan toimi niin, että liisataan pakettiauto ja lähdetään hommiin. Ensin pitää olla asiakkaita käytännössä jonoksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oppinut koodamaan vaikka yritin, puhelinmyynnistä ei saa tuloja, kukaan ei mene jonkun itseoppineen parturin penkkiin.
Aina on hyviä syitä olla työtön.
Et ihan tunnu ymmärtävän millaista byrokratiaviidakkoa nykyään on yrityksen kuin yrityksen perustaminen ja myös luvallisesti pitäminen. Jos olet palkkatöissä niin joutuu se sinunkin työnantajasi vaikka mitä raportoimaan viranomaisille.
Luin tuota toista ketjua. Sain sellaisen käsityksen, että suurin syy siihen, ettei yritystä voi perustaa on toimeentulotuki. Saataisiin varmaankin tämä maa nousuun, jos toimeentulotuki lopetetaan. Ihmiset lähtisivät rohkeasti yrittämään niin kuin ennen vanhaan.
Vierailija kirjoitti:
Kai sinä ap ostat kaiken turhan mitä puhelinmyyjät tyrkyttävät?
Anna numerosi niin soitetaan kaikki sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa työttömistä on lahjattomia luusereita eikä niillä ole älyä olla koodari tai suunnittelija.
No suurin osa on varmasti älykkäämpiä kuin sinä, joka et pysty mihinkään sitte kun et enää saa palkkaa siitä että saat pelata konsolilla isin firmassa ja spämmäillä netissä. Älä luota liikaa perintöön, osa teidän isistä on ulosotossa ja vankeuskin uhkaa kun verot sun muut on maksamatta vaikka onkin uusi audi pihassa.
Älä suutu, kerroin vaan totuuden työttömistä. En sanonut että olen älykäs, minä en alkanut koodariksi vaan 20 vuotta olen tehnyt ihan muuta työtä.
Ap. Minä teen leivän, sinä ostat ja myöskin syöt sen. Terveisin nyt työtön muurari. Voin tarvittaessa myös leikata sun tukan.
Vierailija kirjoitti:
Luin tuota toista ketjua. Sain sellaisen käsityksen, että suurin syy siihen, ettei yritystä voi perustaa on toimeentulotuki. Saataisiin varmaankin tämä maa nousuun, jos toimeentulotuki lopetetaan. Ihmiset lähtisivät rohkeasti yrittämään niin kuin ennen vanhaan.
Lisää loistavia ideoita, senkun ostat sisällissodan niin sillä me saadaan sit rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin leipomo yrityksen voi perustaa kuka tahansa, voit myydä leivoksia kotoa käsin asiakkaille, raaka-aineet saa parilla kympillä, sillä pääsee alkuun.
Ap
Luvat? Vuokrakämpässä ei saa harjoittaa yritystoimintaa.
Markkinointi?
Myyntipaikka?
"Kyllä sika syitä löytää, jos maa ei ole jäässä, niin kärsä on kipeä."
Partureita ja kampaajia on kyllä hirveästi. Niihin ei yleensä myönnetä edes starttirahaa, koska kilpailu on kovaa.
En ole työtön mutta minulla tuskin kukaan kävisi kahta kertaa, niin on huonot kädentaidot. Ensimmäisestä kerrasta haluttaiisin rahat takaisin ja korvauksia.
Koodaajana pitäisi löytää asiakkaat ja ennen kuin on tehnyt toimivan koodin mihin tahansa, vaikka olisi lahjakaskin, se vie kuukausia.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei tajua mitään yritystoiminnasta. Normipersu.
T. Liiketalouden ammattilainen
Olen persu. Menestyin vallan hyvin yrittäjänä. Nyt hyvällä eläkkeellä nautin elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Sisälukutaito. Ketjussa puhuttiin siitä, että ilman turvaverkkoja ja säästöjä on vaikea lähteä yrittämään. Toimeentulotukiasiakkailla ei voi olla säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin leipomo yrityksen voi perustaa kuka tahansa, voit myydä leivoksia kotoa käsin asiakkaille, raaka-aineet saa parilla kympillä, sillä pääsee alkuun.
Ap
Luvat? Vuokrakämpässä ei saa harjoittaa yritystoimintaa.
Markkinointi?
Myyntipaikka?
"Kyllä sika syitä löytää, jos maa ei ole jäässä, niin kärsä on kipeä."
Aina kun sulta yrittää kysyä jotain perustelua tai selvennystä sieltä tulee tommosta aiheen vierestä meneevä soopaa.
Minä syyttäsin sua botiks mut edes botit ei ole enää noin huonoja keskusteleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa työttömistä on lahjattomia luusereita eikä niillä ole älyä olla koodari tai suunnittelija.
No suurin osa on varmasti älykkäämpiä kuin sinä, joka et pysty mihinkään sitte kun et enää saa palkkaa siitä että saat pelata konsolilla isin firmassa ja spämmäillä netissä. Älä luota liikaa perintöön, osa teidän isistä on ulosotossa ja vankeuskin uhkaa kun verot sun muut on maksamatta vaikka onkin uusi audi pihassa.
Älä suutu, kerroin vaan totuuden työttömistä. En sanonut että olen älykäs, minä en alkanut koodariksi vaan 20 vuotta olen tehnyt ihan muuta työtä.
Et kertonut totuutta, vaan luulosi. Jos et tiedä, että työttömänä on koulutettua ja kokenutta väkeä, olet niin tyhmä että osaatko tehdä oikeasti mitään työtä? Jos teet päätelmäsi palstatrollien perusteella, olet niin tyhmä, että osaatko oikeasti tehdä mitään työtä? Jos luulet, että työttömänä on koko ajan samat, sitten vasta tyhmä oletkin. Jos tuo on mielestäsi totuus, et itse työttömäksi joutuessasi olisi 70 parhaan prosentin joukossa. Siellä osaamistason häntäpäässä olisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei tajua mitään yritystoiminnasta. Normipersu.
T. Liiketalouden ammattilainen
Olen persu. Menestyin vallan hyvin yrittäjänä. Nyt hyvällä eläkkeellä nautin elämästä.
Bullshit.
Sinä olet mt-eläkkeellä kökkivä, vuokratuloilla ja sijoitustuloilla mukavasti elelevä syöttöporsas jonka persut on palkannut henkilökohtaiseks klovnikseen vauvalle, josta ne ei vielä tiedä että sinä tuhoat heidän mainetta täälä minkä kerkiät ja laskutat heitä siitä.
: ]
Simppeli vastaus on se, että virallisesti et voi olla kauaa sekä työtön että yrittäjä.
Joko olet yrittäjä, etkä työtön, silloin et saa työttömuusturvaa.
Jos saat päätöksen, että olet sivutoiminen yrittäjä, silloin voit saada soviteltua päivärahaa. Mutta jo se pitää hakea eri päätöksenä jonka saaminen kestää ja se leikkaa työttömyystukea. Nyt ei ole enää sitä 300 euron suojaosaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Simppeli vastaus on se, että virallisesti et voi olla kauaa sekä työtön että yrittäjä.
Joko olet yrittäjä, etkä työtön, silloin et saa työttömuusturvaa.
Jos saat päätöksen, että olet sivutoiminen yrittäjä, silloin voit saada soviteltua päivärahaa. Mutta jo se pitää hakea eri päätöksenä jonka saaminen kestää ja se leikkaa työttömyystukea. Nyt ei ole enää sitä 300 euron suojaosaakaan.
Ei pääse sivutoimiseksi yrittäjäksi. Paitsi jos olet tehnyt tuota pitkään työn ohessa.
Mä ostin kaupasta kennon munia ja aloin kanaks.
Koska mä alan saada rahaa ap?
Oonks mä ihan kohta rikas?