Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaksaisitko ajaa tunnin työmatkan suuntaansa?

Vierailija
24.04.2025 |

Asun itse Pirkanmaalla, mutta huonon työtilanteen takia katson töitä myös mm Kanta-Hämeen suunnalta. Ajattelen että voisin kyllä ajaa töihin sen tunnin per suunta, mutta varmasti se olisi raskasta

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan jaksaisin. 50 minuuttia suuntaansa ollut pisimmillään työmatka, ja se ei ollut vielä liikaa. 

Vierailija
2/43 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo lienee normaali työmatka Uudenmaan alueella jos ajaa 50km säteeltä keskustaan töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole jaksamisesta kiinni, mutta terveyssyistä en pysty. Siksi teen etätyötä työterveyden suosituksesta.

Vierailija
4/43 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan nykyisessä työssä hädin tuskin ajaa sen tunnin per suunta kerran kuussa palaveriin. Jos pitäisi ajaa joka viikko, niin alkaisin etsiä uutta työtä. Jos pitäisi ajaa joka päivä, niin ampuisin itseni saman tien.

Vierailija
5/43 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on aina ollut työmatka tunnin julkisilla Helsingin sisällä

Vierailija
6/43 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ajanu 7v. Silloin ei ollu nykyhienouksia kuten vakkaria jne. Kaikki on kiinni asenteesta ja kunnon autosta. Onko sinne lähelle julkista ja siitä omalla loppumatka ja kesällä sähköpyörällä. On se palkastakin kiinni ja sehän vaikuttaa eläkkeeseen.

Vierailija
7/43 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 vuotta olen ajanut matkaa, joka kestää kelistä riippuen 65-80 min/suunta. Eli kyllä. Julkista liikennettä, joka sopisi lähellekään aikatauluihin, ei ole ko. välillä olemassakaan, joten oma auto ainoa vaihtoehto.

Vierailija
8/43 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti on maksimi minkä ajaisin yhteen suuntaan.

Vierailija
9/43 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On raskasta, ja vielä vuorotyö. Lisäksi silloin tällöin illasta aamuun vuoroja eli pääset töistä 2130 ja palaat aamulla 0700.

Vierailija
10/43 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaisin, täällä Helsingissä menee välillä 45 minuuttia 10 km työmatkaan ruuhkissa istuessa. 

Vierailija
11/43 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Julkisilla vielä menisi mutta omalla autolla ei.

Vierailija
12/43 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jaksoin 20 vuoden ajan. Mutta olin kieltämättä ihan kuitti varsinkin talvipimeällä, siinä ei töiden jälkeen enää jaksanut mihinkään lähteä, paitsi lumitöitä tekemään pimeään hankeen, että taas seuraavana aamuna pääsi klo 6 liikkeelle.

Vierailija
13/43 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 km työmatkaan 45 min Helsingin ruuhkissa? Pyörällä pääsisi saman matkan 15 min nopeammin.

Vierailija
14/43 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on muuten monella tapaa raskaampaa kuin omalla autolla kulkeminen.

15/43 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksaisin, täällä Helsingissä menee välillä 45 minuuttia 10 km työmatkaan ruuhkissa istuessa. 

Mä ajan nykyään Uudenmaan rajalta Helsinkiin 45 min. Ennen asuin Lauttasaaressa ja sieltä kävin töissä Vuosaaressa. Yli tunti meni ruuhka-aikoina työmatkaan Helsingin sisällä julkisilla. Ei enää ikinä! Autolla ajaminen on tosi rentoa siihen verrattuna.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
16/43 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jaksoin 20 vuoden ajan. Mutta olin kieltämättä ihan kuitti varsinkin talvipimeällä, siinä ei töiden jälkeen enää jaksanut mihinkään lähteä, paitsi lumitöitä tekemään pimeään hankeen, että taas seuraavana aamuna pääsi klo 6 liikkeelle.

Lisäksi se ajaminen ei ole ruuhkassa todellakaan leppoista, kaikilla pinna kireällä ja kiirus painaa. Itsellä ei hermot kestäisi.

Vierailija
17/43 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi, tai silloin kun vielä olin töissä en olisi jaksanut. Junalla olisin voinut kullkea tunnin/suunta. 

Vierailija
18/43 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö kulkemaan junalla? 

Junan kausilippu on melko edullinenkin.

Vierailija
19/43 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkat kannattaa huomioida palkassa, kannattaako, sillä nykyinen hallitus/Purran sakset osuivat työmatkavähennykseen rajusti, eli omavastuuta korotettiin ja työmatkojen enemmäismäärää alennettiin. Jos tuntin ajomatkasuuntaansa, se tarkoittaa paljon kilometrejä, jotka joutuu maksamaan omasta pussistaan. 

Vierailija
20/43 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiukan eri asia istua bussissa ja vaikka nukkua kuin olla itse ratissa 2 tuntia päivässä ruuhka-aikana.

T. Kokeiltu on 2 x 1,5 tunnin matkat päivässä (Klaukkala-Ruoholahti-Klaukkala), oli perseestä.