Eihän passia enää tarvitse koska EU:ssa on vapaa liikkuvuus
Suurimpaan osaan Eurooppaa voi matkustaa henkilökortilla. Itsellä ei ole ollut passia vuosikausiin ja lomaillut aika normaalisti.
Kommentit (48)
Liikun joskus esim. Pohjois-Amerikassa ja Keski- Amerikassa, kyllä tarvitsee
Maailmassa on muitakin maita kuin vain EU- ja Schengen-maat.
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on muitakin maita kuin vain EU- ja Schengen-maat.
Älä nyt järkytä ap:tä, hänellä ei ole mitään käsitystä tämmöisistä asioista.
Matkustan paljon EU:n ulkopuolella joten tarvitsen
Romanian ei olisi koskaan pitänyt saada schengen oikeuksia. Maailman suurin kansan muodostama rikollisryhmä.
Du-te dracului
Kyllä ainakin Puolaan oli oltava mukana.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ainakin Puolaan oli oltava mukana.
Miksi muka?
Pankkiin tarvitaan passi henkilöllisyyden varmentamiseksi, jos ei ole kuvallista henkilökorttia. Ajokortti ei kelpaa.
Siksikö passin voimassaoloa pidennetään koska sitä ei tarvitse mihinkään
Ja se ei ole hyvä asia, AP. En puhu siis matkustuksesta vaan eu:n rajattomasta kulusta. Musertaa sisäistä turvallisuutta ja eliminoi kansojen itsenäisyyttä, joka varmasti suunniteltu asia siellä Brysselissä.
Itsenäisen ja turvallisen maan merkki on rajat, eu tai ei, jossa ne paperit katsotaan että kuka nyt on tulossa maahan.
Tämä on sitä eu:n globohomo vasemmistofantasiaa jossa ei ole enää maita tai rajoja. Koska on mennyt niin hyvin tähän mennessä. Yeah right.
Kaikki romanialaiset ei ole romaneita, mutta niitä vapaaksipäässeitä romaneita on 2 miljoonaa, heillä on vahva syndikaatti rikollisuudessa. Toivottavasti seuraava taskuvarkaus tmv osuu vassariin.
Nyt nautitaan Schengen ajasta, kaiken maailman roistot saavat vapaasti matkustaa ja asettua asumaan meidän verovaroilla. Mitään papereita ei tarvita, voi kertoa nimekseen mitä haluaa eikä asiaa voi mistään tarkistaa. Muistatteko niitä hyviä aikoja, kun kaupan ikkunassa oli kyltti; vain kaksi tai kolme venäläistä kerrallaan. Tilanne on nyt, että kohta joka naapuri molotttaa venäjää.
Vierailija kirjoitti:
Matkustan paljon EU:n ulkopuolella joten tarvitsen
Lankkia naamaan, niin tiet on auki taivasta myöten.
On olemassa monenlaisia passeja ja persoonallisuuksia. Suomen passi on halutuinta kamaa ja antaa erityisarvoisen aseman jos omistat Suomen passin.
Kohtele passiasi hyvin, sillä se on arvokkaampi kuin monen muun maan passi.
Passit on eriarvoisia.
Mitä mieltä olette passien eriarvoisuudesta maailmassa?
Pitäisikö kaikkien passien olla yhtä arvokkaita ja tasa-arvoisia maailmankaikkeudessa?
Sanon tämän kolmella sanalla:
Moordukan, fleerdukan, meerdukan!
Mulla ei ole henkilökorttia. Sillä ei tee mitään kun on passi.
Vapaa liikkuvuus ei toimi, jos rikollisia vaeltaa sinne tänne. Suomeen ei haluta liikaa ihmisiä, koska se lisää riskejä liikaa. Naamaraja.
Vierailija kirjoitti:
Vapaa liikkuvuus ei toimi, jos rikollisia vaeltaa sinne tänne. Suomeen ei haluta liikaa ihmisiä, koska se lisää riskejä liikaa. Naamaraja.
Vapaaliikkuvuus on hyvä juttu.
Suomessa ei haluta edes suomalaisia köyhiä enää olevan vaan ajetaan heidätkin kaduille. Joten miksi kukaan enää jää sinne?
Ei varmaan kovinkaan kauaa jäädäkään. Saman saa muualtakin ja parempaakin. Vapaaliikkuvuus on hyvä asia ja toimii.
Tulee kova työ olemaan ja viraomaishomma saada porukkaa takaisin, kun sitä tarvitaan rajalle pitämään itä toisella puolella.
Mutta sitten on jo liian myöhäistä. Ne puolustakoon jotka ahnehti kaiken ja omistaa edes jotain.
Suurimmalla osalla nuorista ei ole mitään minkä vuoksi jäädä päähän potkittavaksi.
Olen polkenut fillarilla ruotsista tanskan kautta saksaan ja hollantiin. Ei kysytty mitään papereita eikä passeja. Ruotsissa oli vaan joku rajakyltti kun menin tanskaan eikä näkynyt mitään rajavartioita ja sama tanskan ja saksan rajalla. Poljin tietysti pikuteitä pitkin.
Mulla ei ole henkilökorttia mutta passi on.
Mä lomailen kans normaalisti. En mä mitään epänormaali vaihdetta laita lomalla päälle.