Jaksaisitko ajaa tunnin työmatkan suuntaansa?
Asun itse Pirkanmaalla, mutta huonon työtilanteen takia katson töitä myös mm Kanta-Hämeen suunnalta. Ajattelen että voisin kyllä ajaa töihin sen tunnin per suunta, mutta varmasti se olisi raskasta
Kommentit (43)
En nykyisessä elämäntilanteessani; mulla on pieni 3-vuotias lapsi. Tulisi liian pitkät hoitopäivät hänelle, enkä halua kuluttaa arvokkaita tunteja päivästäni istumalla tuntitolkulla autossa.
Vierailija kirjoitti:
Oon ajanu 7v. Silloin ei ollu nykyhienouksia kuten vakkaria jne. Kaikki on kiinni asenteesta ja kunnon autosta. Onko sinne lähelle julkista ja siitä omalla loppumatka ja kesällä sähköpyörällä. On se palkastakin kiinni ja sehän vaikuttaa eläkkeeseen.
Pysäköintimaksu vie ison summan päivässä.
No mikä ettei.
Hgin paikallisliikenteessäkin julkisilla liikennevälineillä 12 km menee suuntaansa (kahdella vaihdolla) 1tunti15min meno ja paluu = 2t30min työpäivässä.
Helposti. Eikä muiden autoilijoiden pinnojen kiristelystä tarvi itselleen stressiä ottaa. Se on heidän asiansa miten paljon kiristelevät pinnojaan.
Matkalle voi ladata kännykkään podcasteja tai äänikirjoja ja kuunnella niitä.
Olen ajanut, eikä se silloin tuntunut raskaalta, siihen suhtautui silloin niin, että ajomatka on omaa aikaa, jolloin itse tykkäsin laulaa kovaan ääneen spotifyn soittolistan biisiejä (rakastan laulamista, mutta en ole hyvä enkä kehtaa laulaa kuin yksin ollessani) tai kuunnella kuunnelmia, nykään varmaan kuuntelisin äänikirjoja.
Mutta nyt kuin olen tottunut etätöihin, niin en millään enää jaksaisi joka päivä ajella toimistolle ja takaisin, varsinkaan kun puolet matkasta on kehä I:n ruuhkassa matelemista. Mutta jos olisi pakko, niin varmaan siihen taas tottuisi.
Menee pyörällä tuo aika eli 2t pv
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on aina ollut työmatka tunnin julkisilla Helsingin sisällä
Se on muuten monella tapaa raskaampaa kuin omalla autolla kulkeminen.
Mutta monella tapaa myös kymmeniä kertoja kalliimpi. Jos pienipalkkainen työ, ainakin jos jollakin 20h/vk sopparilla helposti käy, että työssäkäymiseen joutuu maksamaan, jos autolla ajomatka 2x 1h/pv
Miksen, nykyisellään 1,5h/suunta
Ukrainan sodan syttymisen aikaan kun polttoaineen hinta oli korkea, kuukaudessa meni 650€ tankkaamiseen, kyllä kannatti, sano duunari.
M42
Vierailija kirjoitti:
On raskasta, ja vielä vuorotyö. Lisäksi silloin tällöin illasta aamuun vuoroja eli pääset töistä 2130 ja palaat aamulla 0700.
Ei ole pakko tehdä. Työaikalaissa min. 11h lepoaika, joten klo 20 pitää päästä iltavuorosta, jos klo 7 aamuvuoro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on aina ollut työmatka tunnin julkisilla Helsingin sisällä
Hiukan eri asia istua bussissa ja vaikka nukkua kuin olla itse ratissa 2 tuntia päivässä ruuhka-aikana.
T. Kokeiltu on 2 x 1,5 tunnin matkat päivässä (Klaukkala-Ruoholahti-Klaukkala), oli perseestä.
Junassa istuminen on harvinaista herkkua. Siellä seistään. Sitä ennen seisot asemalla ja odotat kun junaa ei kuulu ei näy. Toivottavasti ei ole peruttu.
Vierailija kirjoitti:
Jaksaisin, täällä Helsingissä menee välillä 45 minuuttia 10 km työmatkaan ruuhkissa istuessa.
Bussilla menisi vähintään 1,5h. Alkaa tulla työpäivälle pituutta ja lapset pitkiä päiviä hoidoss6
Vantaalla asuessani 12km työmatkaan meni 45min bussilla.
Muutin landelle ja nyt ajan omalla autolla samaan työpaikkaan yhtä kauan, eikä tartte seistä bussissa kusisten narkkien ja hiekkasandujen kanssa.
Ihan parasta!
Joskus ajoin tunnin työmatkaa aika hiljaista tietä, oli erittäin stressaavaa minulle, ihan muistelen silleen never again! Mutta ei se jollekin taitavalle autoilijalle varmasti olisi ollut, itse olen huono kuski, tein itselleni sopimatonta työaikaa, stressasin ajoakin enemmän ettei avaimet unohdu, toimiiko auto varmasti jne tyyppisiä asioita
Jos tilanne on väliaikainen niin kyllä sen jaksaa. Pidemmän päälle ei.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaksaisin, täällä Helsingissä menee välillä 45 minuuttia 10 km työmatkaan ruuhkissa istuessa.
Mä ajan nykyään Uudenmaan rajalta Helsinkiin 45 min. Ennen asuin Lauttasaaressa ja sieltä kävin töissä Vuosaaressa. Yli tunti meni ruuhka-aikoina työmatkaan Helsingin sisällä julkisilla. Ei enää ikinä! Autolla ajaminen on tosi rentoa siihen verrattuna.
Nykyään on metro joten nopeasti pääsisi. Laru-Vuosaari.
Jaksaisin jos siihen on riittävä taloudellinen hyöty ja motiivi. Talkoisiin ja pienipalkkaisiin p...skaduuneihin en ajaisi. Enkä ala muuttamaan minkään pätkätöiden takia koska siitäkin koituu vaan enempi kuluja kuin tuloja.
Vierailija kirjoitti:
10 km työmatkaan 45 min Helsingin ruuhkissa? Pyörällä pääsisi saman matkan 15 min nopeammin.
Samat liikennevalot siellä on pyörillekin. Maalainen ei osaa ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 km työmatkaan 45 min Helsingin ruuhkissa? Pyörällä pääsisi saman matkan 15 min nopeammin.
Samat liikennevalot siellä on pyörillekin. Maalainen ei osaa ajatella.
Pyörällä pääsee heti kun valot vaihtuu, kunnon ruuhkassa autolla voi joutua odottamaan useammat valot.
En jaksaisi. Nykyinen työmatka 5 minuuttia.
Jos se olisi suurelta osin ruuhkassa köröttelyä, en jaksaisi.
Olen ajanut tunnin työmatkaa, joka oli lähes kokonaan "satasen tietä", ja viimeinen 5 km "rallipolkua". Hyvin jaksoi, varsinkin, kun liikennettä oli todella vähän aamulla ennen klo 6.