Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työhuonevähennys poistetaan

Vierailija
23.04.2025 |

Mä en ainakaan varaa enää kämpästäni mitäänbtilaa rauhalliseen etätyöhön. Alan tehdä töitä keittiön ruokapöydän kulmalta, niin saavat molemmat lapset oman huoneen.

Kommentit (284)

Vierailija
181/284 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, hyvä! En olekaan edes kertaakaan hakenut työhuonevähennystä, vaikka se minulle olisi kuulunutkin! Ihan turha vähennys!

Vierailija
182/284 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska hallitus vihaa pienyrittäjiä! Yksinyrittäjien konkurssit on olleet muutenkin huimassa kasvussa. Ei hallitusta kiinnosta, että tavan Kaisa Kääntäjä elättää itsensä ja lapsensa tehden pitkiä työpäiviä ja maksaen itsensä kipeäksi yel- ym. maksuja. Ei muuta kuin kaikki pienetkin helpotukset pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/284 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan ajatellut koskaan tulla töihin valtiolle/kunnalle eli ihan se ja sama.

Vierailija
184/284 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan ajatellut koskaan tulla töihin valtiolle/kunnalle eli ihan se ja sama.

???

Vierailija
185/284 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska hallitus vihaa pienyrittäjiä! Yksinyrittäjien konkurssit on olleet muutenkin huimassa kasvussa. Ei hallitusta kiinnosta, että tavan Kaisa Kääntäjä elättää itsensä ja lapsensa tehden pitkiä työpäiviä ja maksaen itsensä kipeäksi yel- ym. maksuja. Ei muuta kuin kaikki pienetkin helpotukset pois.

En ajatellut tulla Pasilaan töihin koskaan. Ei siihen mikään työhuonevähennyksen poisto käännä minun päätäni.

Vierailija
186/284 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Firmalla on uudessa rakennuksessa istumapaikat noin 50% työntekijöistä joten tulen pysymään kotona jatkossakin.

Teillähän on tilavaa, meillä uusittiin työtilat vuodenvaihteessa ja 15 työpistettä löytyy konttorin 65 työntekijälle, samalla tuli vähintän 3 kertaa vikkossa konttorllla pakko. Avokonttori tietenkin. Ehkä noita paikkoja voisi vielä supistaa hieman jotta saadaa vielä tiivimpi tunnelma ja kasvatettua synergiaa ja innovointia.

Vierailija
187/284 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

???

Työhuonevähennyksen poisto ei saa minua tulemaan valtiolle tai kunnalle töihin. Ylipäätänsä MIKÄÄN ei saa enää minua takaisin valtiolle tai kunnalle töihin. EI MIKÄÄN. Mitä enemmän vainoat ja kiristät tulemaan takaisin niin sitä vähemmän tulen takaisin eli EI KOSKAAN ENÄÄ IKINÄ.

Vierailija
188/284 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela-elätin pitäisi ensin mennä töihin ennenkuin voi ulista mistään vähennyksistä. 

Olen jo töissä, kokopäivä. Saan asumistukea+toimeentulotukea myös. Teen etänä. Kesän ajalta en toki saa tt-tukea, kun lomarahat ja veronpalautukset.

Eli Suomessa on työntekijöitä, jotka saavat asumistukea ja/tai tt-tukea myös. 

Vierailija
189/284 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Firmalla on uudessa rakennuksessa istumapaikat noin 50% työntekijöistä joten tulen pysymään kotona jatkossakin.

Teillähän on tilavaa, meillä uusittiin työtilat vuodenvaihteessa ja 15 työpistettä löytyy konttorin 65 työntekijälle, samalla tuli vähintän 3 kertaa vikkossa konttorllla pakko. Avokonttori tietenkin. Ehkä noita paikkoja voisi vielä supistaa hieman jotta saadaa vielä tiivimpi tunnelma ja kasvatettua synergiaa ja innovointia.

Kuka vttu tulee valtiolle Pasilaan töihin joidenkin seinien takia?!!! Hyi vttu mikä työnantaja! HYI VTTU.

Vierailija
190/284 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos ei enää saa työhuonevähennystä, niin ainakin kauempana työpaikasta asuvat alkavat vähentää verotuksessa matkakuluja, jotka voivat olla paljon isommat kuin työhuonevähennys, joten epäilyttää vähän tämän vähennyksen poistamisen vaikutus

Jep, itse ainakin laitan jatkossa työmatkat vähennykseen vaikka olisinkin etänä.

Mihin näitä voi ilmiantaa

Vierailija
191/284 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyö pitää kieltää kun muutenhan pomoilla ei ole pomotettavia niin pomo muuttuu täysin turhaksi kukueräksi

Vierailija
192/284 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulonhankkimisvähennykseen kaikki jatkossa etätoimistoltani

Vierailija
193/284 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätyö pitää kieltää kun muutenhan pomoilla ei ole pomotettavia niin pomo muuttuu täysin turhaksi kukueräksi

Etätyö pitää kieltää kun muuten ei ole paritettavia eikä hunaja-ansoja eikä sihteeriltä voi vinkua pllua.

Vierailija
194/284 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pllua ei ole ukkomiehillä työpaikalla kun naiset puuttuu työpaikoilta eikä kotonakaan saa?

Vierailija
195/284 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsiviltä ja tiedustelijoilta loppuu työt kun naiset ei tuu valtiolle toimistoon töihin?

Vierailija
196/284 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta montas euroa menee matkoihin työpaikan ja kodin välillä? Veikkaan, että työhuonevähennyksen poistollakin jää etätyöläinen voiton puolelle, etenkin, kun osa työajasta kuluu ihan muihin hommiin kuin työntekoon. Kotona voi myös syödä ja juoda paljon edullisemmin, kuin työpaikan ruokalassa.

Pyörä maksoi noin 200e ja sillä kulkee monta vuotta 🤔 Kävellenkin toki pääsisi. Typerä leikkaus joka syö keskiluokalta veronalennuksesta saatavan edun pois.

Heikentää myös kansan kuntoa ja se heijastuu puolestaan kasvaviin DM2 jne sairauskuluihin. Hölmöläistenntalouspolitiikkaa. Ennemmin kannattaisi jokaiselle kansalaiselle antaa polkupyörä. 

Vierailija
197/284 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työhuonevähennys pitää sisällään myös esim työhön kuluvan sähkön

No voi luoja nyt taas näitä työpaikalle voi mennä, jos tuosta on kiinni! Ei taida olla missään sentään etätyö PAKKOA? Ymmärrän hyvin kun valitetaan asiasta, mutta tällainen turhanpäiväinen tyytymättömyys ihan kaikkeen ja ainainen valittaminen ärsyttää! Teen itsekin etätöitä, mutta tämä asia nyt ei kuitenkaan minua konkurssiin vie. 

Vierailija
198/284 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos ei enää saa työhuonevähennystä, niin ainakin kauempana työpaikasta asuvat alkavat vähentää verotuksessa matkakuluja, jotka voivat olla paljon isommat kuin työhuonevähennys, joten epäilyttää vähän tämän vähennyksen poistamisen vaikutus

Tämäpä juuri. Mulla on päivittäinen työmatka yhteensä 56km eikä julkiset kulje ollenkaan, lähin bussipysäkki on 8km päässä. Eli työhuonevähennyksen sijaan tulen tulevaisuudessa vaatimaan täydet matkakulut omalla autolla kuljettuna.

Oikeasti? Aiot mieluummin ajella joka päivä tuon matkan, ihan vaan näpäyttääksesi verottajaa?! Työhuonevähennys on ollut niin pieni etu, ettei sen poistamisella ole mitään merkitystä. Itselleen siinä kiusaa tekee, jos tuon takia aikoo jatkossa mieluummin mennä työpaikalle, mutta jokainen tekee kuten parhaaksi näkee.

Vierailija
199/284 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvataiteilijana kiva, kun sitä työhuonetta tarvii. Eli nyt on sitten tilanne, että teen teoksen ja myyn sen 2000 €. Välittäjä ottaa 35 % myynnistä. Maksan työhuoneesta 500 € kuussa. Eli 6000 € vuodessa. Nyt tuota ei saa enää vähentää? Vaikeaksi on mennyt. 

Perusta osakeyhtiö, sitten saat vähentää.

Olen eri, mutta jestas miten typerä kommentti. 

Tunnen useita taiteilijoita, joilla on osakeyhtiö.

Kyllä juu. Mutta valtaosa taiteilijoista ei silti ole yrittäjiä. Ja itse taiteen tekeminen ei ole yritystoimintaa. Tunnen minäkin taiteilijoita, joilla on oma yritys, mutta silloin heillä on taideammattinsa ohessa toinenkin ammatti. Esim. henkilö on samaan aikaan kirjailija ja kustantaja. Kirjailija ei ole yrittäjä, kustantaja on. Kustantamo on yritys, romaani tai runokirja ei.

Vierailija
200/284 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työhuonevähennys pitää sisällään myös esim työhön kuluvan sähkön

Veisikö tuo läppäri sitä sähköä edes 2 euron verran vuodessa.

40 tuntia viikossa, mutta vain läppäri ja 2 euroa vuodessa sähköä? Juupajuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi