Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työhuonevähennys poistetaan

Vierailija
23.04.2025 |

Mä en ainakaan varaa enää kämpästäni mitäänbtilaa rauhalliseen etätyöhön. Alan tehdä töitä keittiön ruokapöydän kulmalta, niin saavat molemmat lapset oman huoneen.

Kommentit (284)

Vierailija
221/284 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan yhtenä tarkoituksena työhuonedun poistamisella on saada työntekijät takaisin "sorvin ääreen" Sillä se lisää kulutusta. Työmatkailu /l Lounasruokailu.

Jos talous on kiinni työmatkabensan polttamisesta ja lounaspuljun muussimyynnistä niin ei kyllä kauhean vahvasti mene.

Olisiko joku kiinteistösijoittajakulma tässä? Liian isoilla pelureilla on omistuksessaan paljon toimistotilaa, jolle ei ole enää kysyntää? Ja näitä kioskeja ei haluta päästää kippaamaan.

Vierailija
222/284 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työhuonevähennys pitää sisällään myös esim työhön kuluvan sähkön

Eikö etätyö ole kuitenkin usein vain "lisä mahdollisuus" eli voit ihan mennä sinne työpaikalle työskentelemään, jos et halua kotona sähköä kuluttaa tai ei ole sopivia tiloja.

Lisäksi tässähän tuleen niin valtava määrä säästöä MATKAKULUISSA, että luulisi sen jo ihmisille riittävän, eli kyllä huomaa, että kyseessä taas ne vähän parempituloiset etätyöläiset, jotaka ovat vähän normaalia ahneempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/284 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Firmalla on uudessa rakennuksessa istumapaikat noin 50% työntekijöistä joten tulen pysymään kotona jatkossakin.

Teillähän on tilavaa, meillä uusittiin työtilat vuodenvaihteessa ja 15 työpistettä löytyy konttorin 65 työntekijälle, samalla tuli vähintän 3 kertaa vikkossa konttorllla pakko. Avokonttori tietenkin. Ehkä noita paikkoja voisi vielä supistaa hieman jotta saadaa vielä tiivimpi tunnelma ja kasvatettua synergiaa ja innovointia.

Työnantajan näkökulmasta työpistettä ei tarvita läheskään jokaiselle kun on palavereja. Ei ole työntekijän huolenaihe, kyllä työnantaja järjestää työpisteita esim. pienentämällä nykyisiä nopeastikin. 

Vierailija
224/284 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää oli eka hallituksen toimi joka kolahti itseeni. Noh, pikkurahoja..

Vierailija
225/284 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli työhuonevähennyksen sijaan voi vähentää ainakin sähkölaskut, nettilaskut ja huonekalujen ostot, sekä osan yhtiövastikkeesta.

Ja ne 2-3 kertaa pienemmällä palkalla työskentelevät, he joutuvat maksamaan super korotetut hinnat polttoaineesta ja matkakorteista, että pääsevät fyysisesti sinne työpaikoileen.

On tämä kyllä ihan uskomaton maa, täällä selvästi halutaan, että kaikki alimman tason tekijät lopettavat työt kokonaan.

T jättisuuria tuloveronkorotuksia odotellessa

Vierailija
226/284 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä muutenkin olen käynyt lähitöissä psykologisista hygieniasyistä. Vaikka pidän työstäni, työnteko kotona tavallaan saastuttaa kodin ja lisää stressiä, kun työpisteen näkee. Jos on suljettava työhuone, se voi vähän auttaa. Minä taas uskon, että etu poistettiin, koska se on yleensä ylempien toimihenkilöiden kuten minä käyttämä, ja he ovat aika säyseitä eivätkä kapinoi.

Oma työnantajani säästää mittavia summia, kun työntekijät käyttävät omaa kotiaan työpaikkana, joten en ainakaan meidän tapauksessamme usko, että ihmisiä halutaan takaisin sorvin ääreen.

Vierailija
227/284 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus on työnantajien äänitorvi ja työnantajien mielestä etätyö ei kelpaa vaikka hommat tulisivat tehtyä, koska työstä pitää saada mahdollisimman ikävää.

Näinhän sitä luulisi. Silti monet firmat ja organisaatiot (esim. yliopistot) ovat luopuneet niin paljon kuin mahdollista työhuoneista ja kannustaneet ihmisiä työskentelemään etänä, koska ne toimitilat ovat jäätävän kalliita. Mutta eipä ne siellä hallituksessa välitä että kusevat äänestäjiensä (työnantajien) muroihin.

Itse olen sitä mieltä, että näiden kahden vähennyksen poisto on käden ojennus persujen äänestäjille, niille autoileville duunareille.

Vierailija
228/284 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole omia työpisteitä, jos kaikki tulisivat työpaikalle, puolet ei mahtuisi minnekään. Kyllä työnantajakin säästää etätöissä. 

Vierailija
229/284 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö etätyö ole kuitenkin usein vain "lisä mahdollisuus" eli voit ihan mennä sinne työpaikalle työskentelemään, jos et halua kotona sähköä kuluttaa tai ei ole sopivia tiloja.

Lisäksi tässähän tuleen niin valtava määrä säästöä MATKAKULUISSA, että luulisi sen jo ihmisille riittävän, eli kyllä huomaa, että kyseessä taas ne vähän parempituloiset etätyöläiset, jotaka ovat vähän normaalia ahneempia.

Itse olen töissä eteläsuomalaisessa yrityksessä, asun Oulussa. Etätyö ei siis ole mikään lisämahdollisuus vaan tämä on nykyaikaa. Työnteko ei ole sidottu mihinkään paikkaan, vaan sitä voidaan tehdä mistä vaan.

Vierailija
230/284 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite kävin eilen pitkästä aikaa toimistossa avokonttorilla.matalat sermit. 8 ihmistä puhuu yhtä aikaa.ihan perseestähän tuo on.onneksi ei tarvi juuri käydä. Niin ja  Työhuonevähennys poistolla ei ole mitään merkitystä minulle. 

Vierailija
231/284 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtila on työnantajan kulua. eihän muiden veronmaksajien rahoja siihen saa käyttää.

Vierailija
232/284 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuen poisto saisi aikaan sen, että ihmiset eivät ole enää etätöissä? En usko, että se vaikuttaa mitenkään, sehän oli aika mitätön verovähennys joka tapauksessa. Itse siis tosiaan tykkään käydä töissä ja vieläpä työsuhdepyörällä. Mielestäni pyöräilyedun poisto oli kansantaloudellisesti huonompi ratkaisu siksi, että pyöränliisausfirmat ja kansanterveys kärsivät siitä.

Vierailija
233/284 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite kävin eilen pitkästä aikaa toimistossa avokonttorilla.matalat sermit. 8 ihmistä puhuu yhtä aikaa.ihan perseestähän tuo on.onneksi ei tarvi juuri käydä. Niin ja  Työhuonevähennys poistolla ei ole mitään merkitystä minulle. 

Sama kokemus. Keskity siinä sitten tarkkaan työhön, kun taustapölinä kuulostaa siltä kuin olisi 5 kilpailevaa radiokanavaa auki päällekkäin, ja takana/sivulla/ympärillä ramppaa ihmisiä non-stop. Voihan vee.

Mahtavaa istua 8h päivässä korvat homeessa vastamelukupit päässä ja kyrsä otsassa.

Vierailija
234/284 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen töissä eteläsuomalaisessa yrityksessä, asun Oulussa. Etätyö ei siis ole mikään lisämahdollisuus vaan tämä on nykyaikaa. Työnteko ei ole sidottu mihinkään paikkaan, vaan sitä voidaan tehdä mistä vaan.

Toivottavasti etämahdollisuutesi on kirjallisesti työsopimuksessasi.

Ajat ovat vähän sellaiset, että työnantajat saattavat yllättäin keksiä käskeä ihmiset toimistolle.

Vierailija
235/284 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän naapurit vuokrasi ison asunnon että kummallakin oma työhuone. Heillä ei ole muuta mahdollista käyttöä noille työhuoneille.

Vierailija
236/284 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meh. Vähennys ei vaikuta siihen missä työskentelen, vaan se missä on paras työrauha ja työvälineet. Kotitoimistolla kaikin tavoin paljon paljon paremmat.

Vierailija
237/284 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä sähköä kuluu kun työpäivän aikana pyörii astianpesukoneet, pyykinpesukoneet, uunit yms. Hyvä kun töitä kerkeää tehdä kun vähennykset pyörii

Merkkaako joku oikeasti kotityöhön menevän ajan työajaksi? Pyöriköön koneet taustalla, mutta ei tulisi mieleenikään merkata aktiivista kotityöaikaa ansiotyöajaksi, mutta meitä on moneksi.

Vierailija
238/284 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työhuonevähennys on etenkin perussuomalaisten v*ttuilua taiteilijoille. Perussuomalaisilla on voimakas viha kulttuurialaa kohtaan ja erityisesti taiteilijoita, ja myös Kokoomuksen näkökulmasta taiteilijat ovat kiusallinen ja pelottava joukko, koska heillä on perinteisesti ollut erityistä taipumusta kritisoida yhteiskuntaa ja valtaapitäviä. Lisäksi taide noudattaa ihan erilaisia lainalaisuuksia kuin markkinatalouden lakeja, mikä on varmasti oikeistolaisten mielestä paitsi epäilyttävää, myös ei-toivottavaa. 

Ei työhuonevähennyksen poistossa ole ajateltu teitä etätyötä tekeviä kuukausipalkkalaisia - nyt on kyse ihan vain suorasta hyökkäyksestä kulttuurialaa kohtaan, koska sekä Kokoomus että varsinkin persut mieluiten ajaisivat koko kulttuurialan kokonaan tai lähes kokonaan alas.

Eläkkeellä olevalta sijoittajalta/vuokranantajalta työhuonevähennys lähti jo vuonna 2024, kun verottaja muutti työhuonevähennyksen kriteerien tulkintaa. Oliko sekin hyökkäys kulttuurialaa kohti?

Vierailija
239/284 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että loppuu. Firmoilla isot konttorit ihan tyhjillään kun työntekijät "työskentelee" kotona.

Ihmisistä tulee niin kiukkuisiakin kun ovat yksin neljän seinän sisällä vailla sosiaalista kanssakäymistä.

Vierailija
240/284 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meidän naapurit vuokrasi ison asunnon että kummallakin oma työhuone. Heillä ei ole muuta mahdollista käyttöä noille työhuoneille.

Jos on perhettä niin kivahan tuommoinen panoluukku on vanhempien rauhan kannalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme