Oletko lentänyt muilla kuin Finnairin koneilla?
Kommentit (89)
SAS, BA, Lufthansa, ja joku Tiesmikä pieni kone sisäänmaan lennolla jossain Tiesmissä. Firman piikkiin työmatkoja nämä, omat matkat useimmiten Finskillä, tai SAS:lla
Vierailija kirjoitti:
Olen. TUI, Norwegian, Pegasus, Sun Express, Lufthansa, British Airways, AirBaltica, Air France, United Airlines, Turkish Airlines, SAS, Sabena (belgialainen, tehnyt konkurssin), Condor, Ryanair, Air Aegean jne.
Noi nyt ekana tuli mieleen. Varmaan monia muitakin vielä. Minusta esimerkiksi Turkkiin oli paljon mukavampi lentää Turkish Airlinesilla kuin Finskillä. Uudempi kone, omat monitorit, ruuan sai valita kolmesta vaihtoehdosta jne. Finnair on varmaan turvallinen, mutta niin on mielestäni kaikki edellä mainutkin.
En lentäisi afrikkalaisilla lentoyhtiöillä paitsi Egyptin ja Etelä-Afrikan. Muistaakseni takavuosina nämä oli ainoat, jotka sai edes lentää Eurooppaan, koska muiden turvallisuus oli liian huono. Haluaisin kovasti safarille, mutta safarilta rantakohteeseen siirtymä Keniassa tai Tansaniassa tapahtuu paikallisella lentokoneella ja mä en uskalla. Siis ahdistaa ajatuskin jostain tansanilaisesta propellikoneesta, jonka huollot voi olla laiminl
Kyllä Afrikassa on muitakin yhtiöitä, jotka lentää eurooppaan. Äkkiseltään tulee mieleen Air Mauritius, Air Seychelles, Ethiopian Airlines, Kenya Airways.
Kyllä mua on pelottanu paljon enemmän olla avonaisessa safariautossa ja iso urosleijona kävelee metrin päästä itseä, melkein olisi voinut harjasta silittää. Halutessaan olis voinut tappaa siihen paikkaan kaikki kyydissä olijat.
Suosittelen lentämään muillakin, kuin Finnairin koneilla niin näkee mitä on oikea palvelu viimeisen päälle ja se on muutakin, kuin viinankärräämistä. Varsinkin Kaakkois-Aasiassa saa todella hyvää palvelua.
Olen kokenut turvalliseksi isoissa koneissa esim. Turkish airlines ja Royal Air Maroc. Isot pehmeät nahkaistuimet ja monipuoliset tarjoilutkin. Lisäksi British airways, SAS, KLM.
Pikkuisia purkkeja Finnairin lisäksi olleet Norwegian AirTunes, Ryan air, Whizzair, Air Baltic. Niissä on ahtauden takia epämukavaa istua ja siksi tuntuu kai myös turvattomalta. Kerran Nizzasta odoteltiin lentoa kotiinpäin Norwegianilla ja katseltiin kun konetta tankattiin (siipeen) ja sieltä saman tien valui noro ulos. Lento sitten peruttiin onneksi, kun polttoainesäiliö vuoti.
Vierailija kirjoitti:
Olen. TUI, Norwegian, Pegasus, Sun Express, Lufthansa, British Airways, AirBaltica, Air France, United Airlines, Turkish Airlines, SAS, Sabena (belgialainen, tehnyt konkurssin), Condor, Ryanair, Air Aegean jne.
Noi nyt ekana tuli mieleen. Varmaan monia muitakin vielä. Minusta esimerkiksi Turkkiin oli paljon mukavampi lentää Turkish Airlinesilla kuin Finskillä. Uudempi kone, omat monitorit, ruuan sai valita kolmesta vaihtoehdosta jne. Finnair on varmaan turvallinen, mutta niin on mielestäni kaikki edellä mainutkin.
En lentäisi afrikkalaisilla lentoyhtiöillä paitsi Egyptin ja Etelä-Afrikan. Muistaakseni takavuosina nämä oli ainoat, jotka sai edes lentää Eurooppaan, koska muiden turvallisuus oli liian huono. Haluaisin kovasti safarille, mutta safarilta rantakohteeseen siirtymä Keniassa tai Tansaniassa tapahtuu paikallisella lentokoneella ja mä en uskalla. Siis ahdistaa ajatuskin jostain tansanilaisesta propellikoneesta, jonka huollot voi olla laiminl
mitä soopaa? safarilta pääsee lantikalla kaupunkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokenut turvalliseksi isoissa koneissa esim. Turkish airlines ja Royal Air Maroc. Isot pehmeät nahkaistuimet ja monipuoliset tarjoilutkin. Lisäksi British airways, SAS, KLM.
Pikkuisia purkkeja Finnairin lisäksi olleet Norwegian AirTunes, Ryan air, Whizzair, Air Baltic. Niissä on ahtauden takia epämukavaa istua ja siksi tuntuu kai myös turvattomalta. Kerran Nizzasta odoteltiin lentoa kotiinpäin Norwegianilla ja katseltiin kun konetta tankattiin (siipeen) ja sieltä saman tien valui noro ulos. Lento sitten peruttiin onneksi, kun polttoainesäiliö vuoti.
Air Balticin pääasiallinen kalusto on nykyään uudet Airbus A220-300. Erittäin näppärä kone malli, jossa penkkirivit 2+ 3.
COPA varmaan eksoottisin. Silläkin pääsi perille.
Cubanan venäläinen YAK-42. Olipahan kokemus. Hengissä ollaan.
Finnair on surkea yhtiö, jolla on pääosin vanhentunut kalusto ja surkein cabin crew. Suosin muita yhtiöitä.
British Airways, Norwegian, Finnair + Norra, Iceland Air, SAS ja KLM. Eipä noissa kyllä mitään eroja noin muuten paitsi Norran operoimat lennot on kyllä melko kuppasia kaluston suhteen.
Finnair, Qatar Airways, Airlink (South African Airwaysin tytäryhtiö), Kenyan Airways. Missään lennolla ei ole pelottanut ja palvelu on pelannut aina.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ja lähtökohtaisesti muilla on uudemmat koneet (myös 'halpalentoyhtiöillä') koen oloni jopa turvallisemmaksi.
Hyvä esimerkki on "Finnairin" eli Norran lento (ihan Finnairin kautta varattiin) Puolaan: kone oli pienin millä ikinä(!) olen Puolaan lentänyt, käyn usein, ja kaiken huippuna se, ettei vessassa toiminut hana.
Googletin asiaa, niin ilm. suht yleistä(?) Nprran koneissa. Mietin sitä tautien määrää mikä tuosta voi levitä... Joku "noro" ei lavuaarissa tarjolla olleilla 'puhdistusliinoilla' taltu, sitten ihmiset kähmivät ovea, turvavyötä, tarjotinpöytää, yläluukkua jne. matkan aikana... En enää USKALLA tuon jälkeen Finnairia käyttää.
Norra on kyllä kämänen.
Vierailija kirjoitti:
British Airways, Norwegian, Finnair + Norra, Iceland Air, SAS ja KLM. Eipä noissa kyllä mitään eroja noin muuten paitsi Norran operoimat lennot on kyllä melko kuppasia kaluston suhteen.
Ei se kalusto Finskin ostamilla lennoillakaan (Dat ja Iberia) mitään hääppöistä ole. Norralla sentään isommissa koneissa monessa on uusittu matkustamon sisutus, uudet mukavat penkit ja hienot valot.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen lentämään muillakin, kuin Finnairin koneilla niin näkee mitä on oikea palvelu viimeisen päälle ja se on muutakin, kuin viinankärräämistä. Varsinkin Kaakkois-Aasiassa saa todella hyvää palvelua.
Finnairilla kyllä ihmetyttää se palvelun hitaus. Ensimmäisen tunnin ravaavat edestakaisin käytävää pukien ja riisuen hansikkaitaan. Muilla yhtiöillä halutaan myydä.
Vierailija kirjoitti:
Pitkäjalkaiselle KLM on edes kohtuullisen siedettävä. Hollantilaiset ovat yleensä pitkiä, eikä lentokoneen istuimia voi siellä tunkea aivan toisiinsa kiinni.
USA:ssa koneissa upeasti tilaa. Sekä jaloille että leveyssuunnassa.
Maailman ympäri olen lentänyt. Kolmella eri mantereella asunut. Yhtiöitä on ollut niin monta etten kaikkia muista. Paras tunnelma on ollut Quantasilla. kaikki ovat tuntuneet yhtä turvallisillta muutamia mantereiden välisiä lentoja tekeviä halpalentoyhtiöitä lukuunottamatta. Tosin kun Finskin lennolle on istahtanut niin on voinut torkkua ilman huolia koko matkan ja on aina tietänyt että se vie suoraan takaisin kotimaahan eli perillä herää Helsinki-Vantaalla. Olen lentänyt paljon Amerikkaan ja Hongkong/Singapore ja siitä eteenpäin, eli monet pitkien matkojen alku/lopputaipaleet tehnyt Finskin kyydissä.
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni olen lentänyt Finskin lisäksi näillä: British Airways, KLM, Ryanair, Lufthansa ja Norra.
Norra?
Ajatteles jos olisi Finnair ja Funnair. Fun Air.