Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan ikinä saanut työtarjouksia/työllistynyt Työmarkkinatorin työnhakuprofiilin avulla?

Vierailija
23.04.2025 |

Profiili ollut jo 3 kuukautta, kukaan työnantaja ei ole ottanut yhteyttä.. kyseenalaistan koko asian

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole yhtään yhteydenottoa sitä kautta tullut.

Vierailija
22/36 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siitä se hyöty, että kun tekee profiilin, voi sillä kuitata yhden työnhakuvelvollisuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sieltä mitään työtarjouksia tullut yli 11 vuoteen.

Estääkö sitten tutkintotodistus pääsyn alemmankoulutuksen ammatteihin.

Vierailija
24/36 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se työkkärin vai?

Juuri se, minulla oli varmaan vuoden ja kaksi oli jopa lukenut. Poistin sen sitten 

Vierailija
25/36 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siitä se hyöty, että kun tekee profiilin, voi sillä kuitata yhden työnhakuvelvollisuuden.

Jos sen poistaa ja tekee uudestaan, saako siitä joka kuulle uudestaan 1 haun? Muuta hyötyä siitä ei olekaan 

Vierailija
26/36 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain yhden sijaisuuden työkkärin johonkin palveluun jättämäni CV:n kautta.

CV ehti olla siellä monta vuotta ja olin työllistynytkin. Töitä tarjottiin kun olin jäänyt uudestaan työttömäksi. Tuli siis oikein hyvään saumaan.

Se todellakin oli ihan oikea työtarjous. Työnantaja soitti ja kysyi voisinko tulla töihin. Luulin aluksi, että se olisi joku huijaus, mutta ihan oikea oman alani työ se oli.

Vierailija
27/36 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Siksipä hallitus haluaa tehdä siitä kaikille pakollisen paskan 

Pakollisen?!?

Jep. Hallituksen suunnitelmissa on että jos henkilö ei tee sitä itse, viranomainen tuuttaa kaikki henkilön tiedot sinne julkaistuksi. Suunnittelivat myös sitä että kaikkia työkkärin tietoa asiakkaasta voitaisiin jakaa vapaasti yksityisille työllistämislafkoille

Vierailija
28/36 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Esityksen mukaan työnhakijaksi rekisteröityneelle henkilölle tulisi velvollisuus työnhakuprofiilin laatimiseen ja julkaisemiseen. Työvoimaviranomaisille säädettäisiin uusi lakisääteinen tehtävä laatia ja julkaista työnhakuprofiili, mikäli työnhakija ei laatisi tai julkaisi profiilia. Tällöin työnhakuprofiilin luonnos laadittaisiin automaattisesti työnhakijaksi rekisteröityvän henkilön antamien tietojen perusteella."

Vierailija
29/36 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Siksipä hallitus haluaa tehdä siitä kaikille pakollisen paskan 

Pakollisen?!?

Jep. Hallituksen suunnitelmissa on että jos henkilö ei tee sitä itse, viranomainen tuuttaa kaikki henkilön tiedot sinne julkaistuksi. Suunnittelivat myös sitä että kaikkia työkkärin tietoa asiakkaasta voitaisiin jakaa vapaasti yksityisille työllistämislafkoille

Siitä vaan. Sitten varmasti viimeistään tajuaisivat, etten ole niin kiinnostava ja siirtyvät seuraavaan.

Vierailija
30/36 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain yhden sijaisuuden työkkärin johonkin palveluun jättämäni CV:n kautta.

CV ehti olla siellä monta vuotta ja olin työllistynytkin. Töitä tarjottiin kun olin jäänyt uudestaan työttömäksi. Tuli siis oikein hyvään saumaan.

Se todellakin oli ihan oikea työtarjous. Työnantaja soitti ja kysyi voisinko tulla töihin. Luulin aluksi, että se olisi joku huijaus, mutta ihan oikea oman alani työ se oli.

Niin. Sijaisuuden. Eikös hallituksen tavoitteena ole poistaa työttömyyttä? Työttömyyttä ei saa poistettua sijaisuuksilla ja määräaikaisuuksilla. 

Vierailija
31/36 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole

Vierailija
32/36 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Esityksen mukaan työnhakijaksi rekisteröityneelle henkilölle tulisi velvollisuus työnhakuprofiilin laatimiseen ja julkaisemiseen. Työvoimaviranomaisille säädettäisiin uusi lakisääteinen tehtävä laatia ja julkaista työnhakuprofiili, mikäli työnhakija ei laatisi tai julkaisi profiilia. Tällöin työnhakuprofiilin luonnos laadittaisiin automaattisesti työnhakijaksi rekisteröityvän henkilön antamien tietojen perusteella."

Mitenhän tämä mahtaa sopia yhteen yksityisyydensuojan kanssa?

Vierailija
33/36 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole saanut, enkä mitään töitä 2 vuoteen

Vierailija
34/36 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan turha

Vierailija
35/36 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että  se on hyödytön vaikka mulla ei ole profiilia siellä eikä tule koskaan olemaan.

Vierailija
36/36 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista pelleilyä ja humpuukia on koko työmarkkinatori, pelkkiä julkisen sektorin virkoja täynnä, joihin ei normiduunarilla ole mitään asiaa. Yksityisen sektorin firmoilla on kokonaan omat rekryjärjestelmänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi