Onko kukaan ikinä saanut työtarjouksia/työllistynyt Työmarkkinatorin työnhakuprofiilin avulla?
Profiili ollut jo 3 kuukautta, kukaan työnantaja ei ole ottanut yhteyttä.. kyseenalaistan koko asian
Kommentit (36)
On siitä se hyöty, että kun tekee profiilin, voi sillä kuitata yhden työnhakuvelvollisuuden.
Ei sieltä mitään työtarjouksia tullut yli 11 vuoteen.
Estääkö sitten tutkintotodistus pääsyn alemmankoulutuksen ammatteihin.
Vierailija kirjoitti:
Se työkkärin vai?
Juuri se, minulla oli varmaan vuoden ja kaksi oli jopa lukenut. Poistin sen sitten
Vierailija kirjoitti:
On siitä se hyöty, että kun tekee profiilin, voi sillä kuitata yhden työnhakuvelvollisuuden.
Jos sen poistaa ja tekee uudestaan, saako siitä joka kuulle uudestaan 1 haun? Muuta hyötyä siitä ei olekaan
Minä sain yhden sijaisuuden työkkärin johonkin palveluun jättämäni CV:n kautta.
CV ehti olla siellä monta vuotta ja olin työllistynytkin. Töitä tarjottiin kun olin jäänyt uudestaan työttömäksi. Tuli siis oikein hyvään saumaan.
Se todellakin oli ihan oikea työtarjous. Työnantaja soitti ja kysyi voisinko tulla töihin. Luulin aluksi, että se olisi joku huijaus, mutta ihan oikea oman alani työ se oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Siksipä hallitus haluaa tehdä siitä kaikille pakollisen paskan
Pakollisen?!?
Jep. Hallituksen suunnitelmissa on että jos henkilö ei tee sitä itse, viranomainen tuuttaa kaikki henkilön tiedot sinne julkaistuksi. Suunnittelivat myös sitä että kaikkia työkkärin tietoa asiakkaasta voitaisiin jakaa vapaasti yksityisille työllistämislafkoille
"Esityksen mukaan työnhakijaksi rekisteröityneelle henkilölle tulisi velvollisuus työnhakuprofiilin laatimiseen ja julkaisemiseen. Työvoimaviranomaisille säädettäisiin uusi lakisääteinen tehtävä laatia ja julkaista työnhakuprofiili, mikäli työnhakija ei laatisi tai julkaisi profiilia. Tällöin työnhakuprofiilin luonnos laadittaisiin automaattisesti työnhakijaksi rekisteröityvän henkilön antamien tietojen perusteella."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Siksipä hallitus haluaa tehdä siitä kaikille pakollisen paskan
Pakollisen?!?
Jep. Hallituksen suunnitelmissa on että jos henkilö ei tee sitä itse, viranomainen tuuttaa kaikki henkilön tiedot sinne julkaistuksi. Suunnittelivat myös sitä että kaikkia työkkärin tietoa asiakkaasta voitaisiin jakaa vapaasti yksityisille työllistämislafkoille
Siitä vaan. Sitten varmasti viimeistään tajuaisivat, etten ole niin kiinnostava ja siirtyvät seuraavaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain yhden sijaisuuden työkkärin johonkin palveluun jättämäni CV:n kautta.
CV ehti olla siellä monta vuotta ja olin työllistynytkin. Töitä tarjottiin kun olin jäänyt uudestaan työttömäksi. Tuli siis oikein hyvään saumaan.
Se todellakin oli ihan oikea työtarjous. Työnantaja soitti ja kysyi voisinko tulla töihin. Luulin aluksi, että se olisi joku huijaus, mutta ihan oikea oman alani työ se oli.
Niin. Sijaisuuden. Eikös hallituksen tavoitteena ole poistaa työttömyyttä? Työttömyyttä ei saa poistettua sijaisuuksilla ja määräaikaisuuksilla.
Vierailija kirjoitti:
"Esityksen mukaan työnhakijaksi rekisteröityneelle henkilölle tulisi velvollisuus työnhakuprofiilin laatimiseen ja julkaisemiseen. Työvoimaviranomaisille säädettäisiin uusi lakisääteinen tehtävä laatia ja julkaista työnhakuprofiili, mikäli työnhakija ei laatisi tai julkaisi profiilia. Tällöin työnhakuprofiilin luonnos laadittaisiin automaattisesti työnhakijaksi rekisteröityvän henkilön antamien tietojen perusteella."
Mitenhän tämä mahtaa sopia yhteen yksityisyydensuojan kanssa?
en ole saanut, enkä mitään töitä 2 vuoteen
Tiedän että se on hyödytön vaikka mulla ei ole profiilia siellä eikä tule koskaan olemaan.
Kallista pelleilyä ja humpuukia on koko työmarkkinatori, pelkkiä julkisen sektorin virkoja täynnä, joihin ei normiduunarilla ole mitään asiaa. Yksityisen sektorin firmoilla on kokonaan omat rekryjärjestelmänsä.
Eipä ole yhtään yhteydenottoa sitä kautta tullut.