Lapsen synttärit pe
Meillä on ollut sopimus että perjantaina olisi lapsen kaverisynttärit ja sunnuntaina sukulaiset ja kummi.
Mutta, niin minä olen ollut kippeenä ja vieläkin on kuumetta. Ajattelin, että siirränkö syntymäpäivää lauantaille, että saisin leipoa perjantain? Lapsi tulee pettymään satasella.
Mitä tekisitte?
Lapsi toivonut suklaakakun, mokkapaloja ja minipitsoja (valmiina ostan). Dippivihanneksia ja sipsiä, karkkia jne.hedelmiä.
Lapset ovat sitten yökylässä. lapsella toive, että tilataan pitsat.
Kommentit (23)
kyseessä on isosyömäisiä kovasti kasvussa olevia poikia. Ajattelvat haluavansa syödä vielä tavallista pitsaa.
AP
Pidä kemut ihan suunnitellusti. Kyllä sen verran pitää jaksaa synttäreiden vuoksi.
Olen noussut sängyssä jo ja googlailen suklaakakkujen ohjeita. Voisikohan tämä kuume laskea tahdon voimalla?
Meinasin tehdä mokkapalat Valion Mokkaruudut ohjeella. VIimeksi onnistuivat hirmuisen hyvin.
AP
suklaakakku ja mokkapaloja? No, jos tykkää suklaasta niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
suklaakakku ja mokkapaloja? No, jos tykkää suklaasta niin paljon.
Ei mokkapaloissa ole suklaata.
ehdotin kääretorttua, kermalla, rahkalla ja mansikoilla. ei halunnut. vaan suklaakakun ja mokkapalat.
ap
Vierailija kirjoitti:
Olen noussut sängyssä jo ja googlailen suklaakakkujen ohjeita. Voisikohan tämä kuume laskea tahdon voimalla?
Meinasin tehdä mokkapalat Valion Mokkaruudut ohjeella. VIimeksi onnistuivat hirmuisen hyvin.
AP
Mokkapalat on hyvä idea , minusta myös kerma täytekakku on helppo tekonen.
Kerro ainakin vieraiden vanhemmille, että olet kipeänä. Itse en lapsiani haluaisi viedä synttäreille, joissa mokkapalan lisäksi saa rs-viruksen tai influenssan. Etenkin jos ovat yökylässä - virukset elää pinnoilla pitkään, vaikka itse jo kuumeeton olisitkin.
Lapsi harmistuu, mutta pettymykset kasvattaa.
Kaverisynttärit, lapsi pettyy ja isoruokaiset pojat tulossa yökylään? Ja kaikille kavereille kävisi tulla päivää myöhemmin?
Vähän usko horjuu mutta ehkä avaat minkä ikäisiä tulossa ja kuinka monta?
Vierailija kirjoitti:
AP
Ei tahdonvoimalla mutta lääkkeellä kyllä. Minä olin pääsiäisen kuumeessa
Jos olet oikeasti sairaana vielä huomenna, siirrä yökyläsynttärit toiseen viikonloppuun. Yksi päivä ei paljoa auta, eikä vieraille välttämättä sovi seuraava päivä näin lyhyellä varoitusajalla.
Vierailija kirjoitti:
Kerro ainakin vieraiden vanhemmille, että olet kipeänä. Itse en lapsiani haluaisi viedä synttäreille, joissa mokkapalan lisäksi saa rs-viruksen tai influenssan. Etenkin jos ovat yökylässä - virukset elää pinnoilla pitkään, vaikka itse jo kuumeeton olisitkin.
Lapsi harmistuu, mutta pettymykset kasvattaa.
Minä kans vanhempana haluaisin kuulla, jos lapsi on menossa johonkin viruspesään yökylään. Tiedän, että tällaisia aloittajan kaltaisia vanhempia on, mutta en silti ymmärrä heitä yhtään. Meilläkin lapsen kavereissa on sellaisia, joiden vanhemmat ovat tyrkyttämässä jälkikasvuaan yökylään, vaikka "ollaan oltu alkuviikko oksennustaudissa, mutta tänään ei oo kukaan enää oksentanut montaa kertaa". Luulin, että korona olisi opettanut joitakin ihmisiä vähän enemmän muita huomioivammaksi, mutta kai tuollainen itsekkyys istuu vaan niin tiukassa.
Kotikokissa on ihana suussa sulava suklaakakku ohje. Se on aika helppo, suosittelen tekemään sen
jos illalla ei kuume nouse niin onhan sitten ollut 2 kuumeetonta päivää. ja töihinkin mennään 1 päivä kuumeen jälkeen. mitä nämä palstamammat kauhistelee. olen sairaanhoitaja, joten eiköhän tarttuminen ole jo ohi. viime viikollaalkoi kurkkukipu joten so what.
minä kurkkaan tuon suussa sulavan suklaakakun.
lapset ovat minulle lapsia eli juuri teini-iän saavuttaneita 13-vuotiaita.
aapee
Tuossa tilanteessa pitäisi siirtää niitä synttäreitä suoraan viikolla eteenpäin ettet tartuta omaa tautiasi kylään tulossa oleville lapsille. Lapset tietysti pettyvät jonkun verran, mutta ne kyllä pystyvät elämään sen pettymyksen kanssa kunhan saavat juhlat vähän myöhemmin.
Lisäksi toisten lasten vanhemmat luottavat suhun aika paljon kun he antavat lapsensa sulle kylään yön ajaksi. Jos sä järjestät tuollaisen yökylän tilanteessa jossa joku teillä on pahemmin sairas, ja sen lopputuloksena joku osallistuvista lapsista on ensi viikolla useamman päivän kuumeessa sängyssä, niin on iso riski että toiset vanhemmat katsovat sun toimineen tosi vastuuttomasti. Pahimmillaan se voi johtaa tilanteeseen jossa vanhemmat katsovat että nyt heidän on suojeltava omaa lastaan sun perheeltäsi estämällä tulevia yökyläilyjä ja muita vierailuja teille.
Vierailija kirjoitti:
Pidä kemut ihan suunnitellusti. Kyllä sen verran pitää jaksaa synttäreiden vuoksi.
Vieraat hakemaan tartuntaa yökyläsynttäreiltä? Ei hyvä idea.
Aikuinen ihminen ja vinkuu jotain kuumetta kuin pikkulapsi.
Ostat kaiken valmiina
valitset lapsen kanssa
Jos teillä on jo minipizzoja, niin miksi tilaisitte lisää pizzaa?
Jos olet huomenna kipeä, perut koko homman, jotta et tartuta muita. Muussa tapauksessa muutat tarjottavat sellaiseksi, ettei tarvitse rehkiä ylimääräistä. Saahan sitä toivoa suklaakakkua ja mokkapaloja, mutta lapsi ei ole se, joka ne joutuu valmistamaan. Eiköhän hänkin ymmärrä, että nyt ei pysty toteuttamaan kaikkia toiveita.