Miksi lintu hyökkii tähän aikaan vuodesta? Erikoinen tapaus tänään
Katselin ulos ikkunasta ja näin melko kaukana jonkun keskikokoisen linnun tekevän hyökkäyksiä ilmasta käsin. Ensin se lensi korkealle ja sitten suoraan syöksyi alaspäin, koukkasi ylöspäin ja kohta taas sama. Ehkä 100 metriä leveällä alueella teki tätä. Lokit keväällä syöksyy tuolla lailla, jos lähestyy poikasia, mutta nyt ei ole se aika vuodesta. Eikä lintu saanut mielestäni mitään saalistakaan, se teki tuota ainakin puolisen tuntia.
Kommentit (19)
Minkä päällä teki näitä syöksyjään? Haukka kenties.
Oisko ollut haukka? (nuori haukka, joka harjoitteli saalistusta???)
(en noita "haukkalajeja" tunnista, niin en osaa sanoa mikä niistä.
Tai stten pöllö?
Vierailija kirjoitti:
Minkä päällä teki näitä syöksyjään? Haukka kenties.
Siinä alueella on peltoa ja metsikköä, ei syöksynyt ihan alas saakka, eli feikki-hyökkäyksiä. Ap
Mikähän lintu oli kyseessä? Oliko maassa joku peto? Linnut saattavat myös harjoitella syöksyä ym temppuja.
Vierailija kirjoitti:
Kiuru?
Kuu kiurusta kesään.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän lintu oli kyseessä? Oliko maassa joku peto? Linnut saattavat myös harjoitella syöksyä ym temppuja.
Alueella liikkuu susia, mutta olisiko se syöksynyt suden päälle? Samanlaista feikkihyökkimistä se oli kuin lokit tekee pesimäaikana. Ihmettelin vaan, kun yleensä linnut hyökkii tuolla lailla joko häätääkseen jotain kun suojelevat poikasia, tai saalistaakseen. Mutta se teki tuota niin pitkään ja niin isolla alueella eikä saanut mitään kiinni. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiuru?
Ohisalo?
Tämän kesän haukka nuori treenaili,hyvä Veikkaus.
Hyökkää.
Anteeksi kirjoitusvirhe.
Ap
Varis tai korppi, joka syöksyili kohti metsässä istuvaa pöllöä tai muuta petoa?
Vierailija kirjoitti:
Hyökkää.
Anteeksi kirjoitusvirhe.
Ap
Ei vaan hyökkii, eli ei hyökkää, vaan tekee hyökkäyksen kaltaisia manuuvereita. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiuru?
Ohisalo?
Nimesin linnun Ohisaloksi, koska se ei osunut mihinkään. Kiuru se ei ainakaan ollut, hoikempi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyökkää.
Anteeksi kirjoitusvirhe.
Ap
Ei vaan hyökkii, eli ei hyökkää, vaan tekee hyökkäyksen kaltaisia manuuvereita. Ap
Ari-Pekka
Vierailija kirjoitti:
Joutavalla jotakin teetättää, aikansa kuluksi pelleilee. On linnuillakin harrastuksia.
Tätä samaa olin tulossa huomauttamaan. On kuin Lokki Joonatan, ilokseen lentelee. Ehkä keksii uusia lentokuvioita. Harrastus varmaan tällä linnulla tuo lentely, ihmisen näkökulmasta hyvinkin hyödytöntä toki tuollainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutavalla jotakin teetättää, aikansa kuluksi pelleilee. On linnuillakin harrastuksia.
Tätä samaa olin tulossa huomauttamaan. On kuin Lokki Joonatan, ilokseen lentelee. Ehkä keksii uusia lentokuvioita. Harrastus varmaan tällä linnulla tuo lentely, ihmisen näkökulmasta hyvinkin hyödytöntä toki tuollainen
En usko tähän teoriaan. Aikuiset eläimet ei hupaile tuolla lailla, koska se ei ole energiatehokasta. Ne joutuvat itse saalistamaan kaiken ruokansa. Kun olet petolintu, et voi vaan mennä Prismaan, tai Citymarkettiin hakemaan ruokaa. Se pitää itse saalistaa, niin luppoajan ne chillailee, jotta energiaa ei kulu. Pariutumisaikaan ne voivat esitellä taitojaan, mutta nyt ei ole kevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko tähän teoriaan. Aikuiset eläimet ei hupaile tuolla lailla, koska se ei ole energiatehokasta. Ne joutuvat itse saalistamaan kaiken ruokansa. Kun olet petolintu, et voi vaan mennä Prismaan, tai Citymarkettiin hakemaan ruokaa. Se pitää itse saalistaa, niin luppoajan ne chillailee, jotta energiaa ei kulu. Pariutumisaikaan ne voivat esitellä taitojaan, mutta nyt ei ole kevät.
Varislinnut kyllä hupailee jos ovat sinä päivänä syöneet mahansa täyteen