Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia väsyä näin? Ettei jaksa oikein enempää tehdä vai johtuuko yksinäisyydestä?

Vierailija
22.04.2025 |

Aamulla herään klo 9. Juon kahvia. 

Klo 11 käyn lenkillä 8-10 km kävelyä. 

Klo 13 syön terveellisen aterian, proteiinia, kasviksia ja hyviä rasvoja, juon janojuomana vettä. 

Klo 14 lepään tai siivoan ja juon lisää kahvia 

Klo 15 eteenpäin en jaksa enempää. Klo 17-20 välillä syön vielä ruokaa, yleensä tukeva terveellinen ateria kuten lounaallakin, lisäksi ehkä leipäjuustoa, kananmunia, marjoja, jogurttia, mitälie. 

Käyn suihkussa ja pesen hampaat. 

Kuuntelen äänikirjoja, katselen sarjoja ja menen sitten nukkumaan. Aamulla taas sama. Olen sairauslomalla toistuvan masennuksen vuoksi. Ennen en pystynyt edes tähän vaan olin todella loppi tyyliin hereillä olemisesta ja vain elämisestä. Nyt olo on monella tapaa paljon parempi mutta silti olen jotenkin vähillä käyvä. Joskus ennen olisin tehnyt ihan hirveästi enemmän mutta nykyään en jaksa klo 15 jälkeen enää paljoakaan. 

Jos joudun käymään jossain asioilla niin lenkki jää väliin ja on pakko levätä. Uuvun kovasti etenkin hälinästä ja ihmisten seurasta. 

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet?

Vierailija
2/44 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus tekee sen että ei jaksa, sä oot kuitenkin todella toimintakykyinen masentunut, saat olla ylpeä itsestäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuodet?

Olen 27-vuotias. Ap

Vierailija
4/44 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko labrat tehty, kuten ferritiini ja kilpirauhasarvot?

Vierailija
5/44 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet älyttömän pitkiä lenkkejä ja usein, se jo vie voimat. Kylmä ilmasto voi väsyttää sisällä tai talvi. Harmaa sää. Osalla taas lääke tai jotkut vaivat. Ja teet aika paljon varmaan päivän aikana asioita, joka päivä sama. Seura voi uuvuttaa muitakin suomalaisia. Onko kauppa kaukana tai ruuhkainen. Entä ympäristön rasittavuus. Riippuu kai mitä seuraa, onko sisältö positiivista vai ei. Syötkö liian terveellisesti, täysin eläinrasvaton ruokavalio ei ehkä toimi, joskus broilerin koivesta rasvaa tms. Onko perunaa, ruispalaa tms. Vaikka salaatti muuten ok. Syötkö kunnon ruokaa ja juoma.

Vierailija
6/44 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus tekee sen että ei jaksa, sä oot kuitenkin todella toimintakykyinen masentunut, saat olla ylpeä itsestäsi.

Olenkin nykyään. Haluaisin kuitenkin tehdä enemmänkin. On tämä kuitenkin suuren suuri harppaus sieltä missä olin aiemmin. Makasin sängyssä todella likaisena, en tehnyt ruokaa vaan söin todella epäterveellistä einestä, söin omassa sängyssä. Nukuin ja hereillä ollessa toivoin kuolevani tai nukahtavani uudelleen. Olo oli koko ajan hirveä psyykkisesti. Siihen nähden olen niin kiitollinen mitä tänään on. Ap

Vierailija
7/44 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän teet ihan hirveästi. Mä en käy kuin töissä ja olen aivan loppu. Tosin mullakaan ei ole mitään sosiaalista elämää eli se voi olla sit se.

Vierailija
8/44 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuulostaa hyvältä. Nauti kun saat levätä paljon. Ihmiset ja kiire kuormittavat minuakin. 

Vierailija
9/44 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin näyttelemään melkein 20 vuotta. Oon pian 40. Miksen saisi vihdoinkin elää itselleni? Elin pari vuosikymmentä muille. Mistä lähtien Suomessa ei ole saanut erakoitua? Tarkistin just täällä olevan vielä voimassa yksilönvapaus. 

Vierailija
10/44 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus aiheuttaa uupumusta, siihen nähden kuulostaa normaalilta päivältä masentuneelle. Itsekin olen ollut vuosia masentunut ja tuota luokkaa se jaksaminen yleensä on. Jos onkin joku aktiivisempi päivä, se kostautuu seuraavana päivänä siten, etten jaksa välttämättä mitään. 

Vierailija
11/44 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mutta kävelen vai 1-3 km ja uuvun. Saatan nukahtaa sen jälkeen. 

Vierailija
12/44 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet älyttömän pitkiä lenkkejä ja usein, se jo vie voimat. Kylmä ilmasto voi väsyttää sisällä tai talvi. Harmaa sää. Osalla taas lääke tai jotkut vaivat. Ja teet aika paljon varmaan päivän aikana asioita, joka päivä sama. Seura voi uuvuttaa muitakin suomalaisia. Onko kauppa kaukana tai ruuhkainen. Entä ympäristön rasittavuus. Riippuu kai mitä seuraa, onko sisältö positiivista vai ei. Syötkö liian terveellisesti, täysin eläinrasvaton ruokavalio ei ehkä toimi, joskus broilerin koivesta rasvaa tms. Onko perunaa, ruispalaa tms. Vaikka salaatti muuten ok. Syötkö kunnon ruokaa ja juoma.

Olin väsyneempi ennen lenkkejä. Nyt olen onnellinen että lähden lenkille mutta en joka päivä. Tänään olin asioilla joten en jaksanut lenkille. Nyt makaan sängyssä. Myöhemmin luen varmaan tai muuta sellaista. 

Syön eläinrasvoja, syön tarpeeksi. Joskus herkuttelen. Olen introvertti kai kyllä, ainakin nykyään väsyn ihmisten seuraan nopeasti. Ei jaksa mitään jonnin joutavuutta puheissa juuri ollenkaan. Mielellään tekisi ihmisten kanssa jotakin järkevää tai viihdyttävää. Päihteitä en käytä. Ap

Vierailija
13/44 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet juuri kuin minäkin. Harrastuksena vielä lisäksi käsityöt ja tv. Hyvää ruokaa teen, pidän kotini ja vaatteet siistinä ja järjestyksessä. En jaksa nykyään yhtään ihmisiä, ovat hyvin rasittavia,  itsekeskeisiä ja vihamielisiä. Tv:stäkin katson vain valittuja ohjelmia. 

Vierailija
14/44 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet juuri kuin minäkin. Harrastuksena vielä lisäksi käsityöt ja tv. Hyvää ruokaa teen, pidän kotini ja vaatteet siistinä ja järjestyksessä. En jaksa nykyään yhtään ihmisiä, ovat hyvin rasittavia,  itsekeskeisiä ja vihamielisiä. Tv:stäkin katson vain valittuja ohjelmia. 

Olisi kiva saada samantyylisiä kavereita. Joiden kanssa vaan tehdä tai katsoa jotain mutta ilman mitään liikaa miellyttämistä tai jonnin joutavia. Olis kiva vaan olla jonkun kanssa ja katsoa vaikka sarjaa. Joskus jutella syvällisempiä. Nauraa. Ilman mitään suorittamisia ja että täytyisi aina olla menossa jonnekin. 

Me samanmieliset erakot kuitenkin pysytään lähinnä kotona ja tutustuminen hankalaa senkin vuoksi. Onkohan facessa jotain yksinäisten tai introverttien erakoituneiden ryhmää. Vois katsoa. Ap

Vierailija
15/44 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan johtuu ainakin osittain masennuksesta. Myös mielialalääkkeet voivat aiheuttaa väsymystä. Syötkö oikeasti tarpeeksi paljon? Syötkö riittävästi hiilihydraatteja? Monta kertaa päivässä syöt? Kertomasi perusteella ruokavaliosi saattaisi olla osasyy väsymykseesi. Voisi olla hyvä myös käydä verikokeissa, jos et ole jo käynyt.

Vierailija
16/44 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan johtuu ainakin osittain masennuksesta. Myös mielialalääkkeet voivat aiheuttaa väsymystä. Syötkö oikeasti tarpeeksi paljon? Syötkö riittävästi hiilihydraatteja? Monta kertaa päivässä syöt? Kertomasi perusteella ruokavaliosi saattaisi olla osasyy väsymykseesi. Voisi olla hyvä myös käydä verikokeissa, jos et ole jo käynyt.

Mielialalääkkeenä voxra ja hyväksi todettu. Ei mitään sivuoireita ollut ja tuo lääke lisäsi energiaan. 

Syön tarpeeksi ja syön myös hiilihydraatteja mutta en liikaa koska kohonnut sokeri. Aiemmin kun olin todella huonossa kunnossa niin söin paljon eineksiä, roskaruokaa ja nopeita hiilareita niin tottakai sillä oli vaikutuksensa. Nyt kun voin paremmin niin kaikki muukin mennyt parempaan, yhden asian kun muuttaa niin seuraa muitakin asioita perässä. 

Syön kolme kertaa päivässä. En yhtään enempää jaksa eikä huvita enkä näe sitä myöskään tarpeelliseksi. Ap

Vierailija
17/44 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kesällä uimassa ystävien kanssa. Otatte eväät mukaan ja viltin missä istua. Uiminen piristää kehoa.

Vierailija
18/44 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoa reilusti?

Vierailija
19/44 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se kahfi se.

Kahfi duuppaa kahfi crashhin siin iltapäiväst viimestäää.

Dumppaa pois kahfi ja selaa Caffeine Blues bookki jsos e muuuten usko.

Vierailija
20/44 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän