Vaimo jäämässä kotiäidiksi, paljonko käyttörahaa kuussa?
Maksan siis itse kotiäitiyden ajan kaikki yhteiset laskut ja ruokaostokset, ja minulla on käyttöoikeus tiliin jonne tulee vaimolle maksettavat tuet ja lapsilisät jotka käytän myös yhteisiin menoihin. Hänellä on pankkikortti ainoastaan erilliseen tiliin jonne siirrän hieman taskurahaa säännöllisesti ja harkinnan mukaan kerran pari vuodessa ekstraa jos isompia hankintoja kuten vaatteet.
Paljonko arvioisitte että kannattaa antaa viikossa/kuussa? Arvioin lonkalta että n. 30-40€/viikko tai 120-150€/kk?
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Paljonko maksat vaimollesi seksistä?
Tämä luonnollisesti kerää yläpeukkuja, mikä kertonee naisten asenteesta seksiin.
Siis meillä kaikki on yhteistä eikä mitään taskurahoja maksella puolin eikä toisin. Eikä pyydellä rahaa. Luotamme toisiimme. Kumpikaan ei tuhlaa eikä pihistele. Isot ostokset sovitaan yhdessä. Meillä on siis kaikki tulot, perinnöt ja sijoitukset yhdessä potissa. Toki virallisesti on omat tilit mutta käyttöoikeus molemmilla. Homma on toiminut yli 30 vuotta. Ja kertaakaan ei olla rahasta riidelty. Ei silloin kun oltiin köyhiä opiskelijoita eikä nyt kun ollaan varakkaita keski-ikäisiä 👍
Vierailija kirjoitti:
Ap aloitus on redflag.
Joku on nyt kovasti tykästynyt sanaan redflag.
Ei kannata luvata mitään kiinteää toistuvaa summaa, koska silloin voit olla varma, että raha tulee aina tuhlatuksi viimeiseen senttiin, joskus jopa etukäteen. Parikymppiä silloin tällöin pitää naisen nöyränä ja opettaa säästäväiseksi. Eikä hänellä pitäisi mitään isoja tarpeita olla, jos on kaiket päivät kotona ja sinä jo huolehdit perheen pakollisista menoista.
Semmoinen 17000 euroa kuussa ja rajaton käyttöoikeus luottokorttiisi.
T: HK tiimeineen.
Ei ap. Sinä et maksa mitään. Vaan sinun vaimosi maksaa hinnan teidän yhteisestä lapsestanne. Sinä olet loinen tässä yhtälössä.
Vierailija kirjoitti:
Siis meillä kaikki on yhteistä eikä mitään taskurahoja maksella puolin eikä toisin. Eikä pyydellä rahaa. Luotamme toisiimme. Kumpikaan ei tuhlaa eikä pihistele. Isot ostokset sovitaan yhdessä. Meillä on siis kaikki tulot, perinnöt ja sijoitukset yhdessä potissa. Toki virallisesti on omat tilit mutta käyttöoikeus molemmilla. Homma on toiminut yli 30 vuotta. Ja kertaakaan ei olla rahasta riidelty. Ei silloin kun oltiin köyhiä opiskelijoita eikä nyt kun ollaan varakkaita keski-ikäisiä 👍
Minkäikäisiä lapsia teillä on jos olette olleet yhdessä jo 30 vuotta? Tarvitsevat kotiäitiä?
Meillä mies ei juurikaan kysele rahojen perään. Olen nyt ollut 4 vuotta kotona ja reilu vuosi olisi vielä tarkoitus, jos ei sitten intouduta tekemään vielä yhtä vauvaa.
Mutta mun mies onkin varakas. En tiedä pystyisinkö edes normikulutuksella käyttämään niin paljon. Mutta mulla on oma tili, johon menee mun omat rahat, kuten lapsilisät ja hoitotuet. Sitten mulla on kortti yhteiseen taloustiliin, josta ostan kaiken ruuan, lasten vaatteet, omat tarvikkeet, meikit yms. Siellä oli viimeksi kun katoin niin lähes 25000. Riittää loppukuuksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan itseään arvostava nainen nykyään suostu tuollaseen järjestelyyn?
Aika moni nainen ei arvosta itseään, koska miehet ovat lytänneet ja alistaneet heitä liian pitkään.
Meillä oli aikanaan hoitovapaalla ollessani niin, että 400€/kk kotihoidon tuki oli minun omaa käyttörahaa ja mies maksoi perheen juoksevat kulut, jotka olivat yhteensä noin 1000€, ehkä vähän yli. Lopun palkastaan hän käytti miten halusi. Lapsilisä taisi silloin riittää lapsen hankintoihin, kun tykkäsin muutenkin plarata kirpputoreja. Kaikki olivat tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni nainen ei arvosta itseään, koska miehet ovat lytänneet ja alistaneet heitä liian pitkään.
Naisten pitäisi opetella olemaan itsekkäämpiä. Liian pitkään tyttöjä on kasvatettu väärin, mutta nyt se muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Joku maho jenkki luuseri rahaton voi etsiä yh isän, varakkaan niin saa siipeiilä ja toisen lapset. 🤣🤣🤣🤣🤣
Me tehtiin niin kun lapset oli pieniä ja vaimo kotona, että vaimo sai tililleen kaikki tuet: lapsilisät, äitiyspäiväraha/kotihoito etc. Minä maksoin asuntolainan lyhennykset ja korot, yhtiövastikkeet, sähköt, vedet, vakuutukset ja auton kulut. Eli oikeastaan kaikki laskut. Päälle töistä tullessani kävin kaupassa ja viikonloppuisin maksoin toki kauppalaskut. Mielestäni oli kohtuullinen jako.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on pakosti paskapuhetta koko aloitus, mutta:
On aidosti myös yhteiskunnallinen ongelma, että osa jengistä joutuu tekemään kaikki kotityöt, kaiken lastenhoidon ja lasten asioiden hoitamisen ja yleensä vielä palkkatyönkin jälkimmäistä lukuun ottamatta ILMAISEKSI. Mietipäs itse, kotiorjuuttaja, kuinka paljon kotiorjasi säästää sinulta/sinulle rahaa - ja aikaa esim. toteuttaa itseäsi ja tehdä harrastuksiasi, kun sinä et tee perheen ja kodin hyväksi mitään muuta kuin orjuutat häntä. Ja sitten kehtaat elvistellä, kun ostat taloon vaikka television, jota orjakin saa sinun armostasi katsoa.
En todellakaan sano, että yhteiskunnan pitäisi maksaa ns. kotirouville kotitöistä, mutta jokaisen kotitalouden pitäisi ihan oikeasti ja vakavasti miettiä, onko työnjako reilu ja jos ei ole, mitä siitä aiheutuu. Liian usein ajatellaan, että naisen pitäisi edelleen tehdä kaikki kotona, vaikka suurin osa naisista käy töissä. Silti tö
Tämä on avan samalla tavalla paskapuhetta kuin ap:n avaus. Eihän hänkään missään maininnut, että hän saa harrastaa ja vaimo ei. Lisäksi täsäshän oli juuri kysymys kotiinjäämisestä, ei siitä, että molemmat käyvät töissä.
Ei niin surkea trollia, ettei se vetäisi kolostaan vielä surkeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap aloitus on redflag.
Joku on nyt kovasti tykästynyt sanaan redflag.
Vanhapiika etsii aina uuden sanan jota jankuttaa joka viestissä , mt toollo 😝😝😝
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku maho jenkki luuseri rahaton voi etsiä yh isän, varakkaan niin saa siipeiilä ja toisen lapset. 🤣🤣🤣🤣🤣
Niinuin esim. Natalie Koivu... Mikon lokki.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on myös näin ja hyvin on pärjätty yli 25 vuotta. Myös silloin kun itse olin lasten kanssa kotona ja silloin kun mies opiskeli.
Jos toinen on kotiäiti, niin tulonne ovat täysin yhteisiä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies ei juurikaan kysele rahojen perään. Olen nyt ollut 4 vuotta kotona ja reilu vuosi olisi vielä tarkoitus, jos ei sitten intouduta tekemään vielä yhtä vauvaa.
Mutta mun mies onkin varakas. En tiedä pystyisinkö edes normikulutuksella käyttämään niin paljon. Mutta mulla on oma tili, johon menee mun omat rahat, kuten lapsilisät ja hoitotuet. Sitten mulla on kortti yhteiseen taloustiliin, josta ostan kaiken ruuan, lasten vaatteet, omat tarvikkeet, meikit yms. Siellä oli viimeksi kun katoin niin lähes 25000. Riittää loppukuuksi.
Riittää loppukuuksi, meneekö sulla viikossa 25000 euroa?