Mikä siinä pullojen keräyksessä on muka niin noloa?!
Olen köyhä ja kerään pulloja. Saatan ajaa pyörällä kymmeniä kilometrejä kerrallaan, jotta saan päivän kauppa rahat kasaan.
No, yksi tuttava pariskunta näki minut eilen keräämässä. Ja voi jestas, mikä metakka tästä on nyt noussut.
Olen siis kuullut muilta tutuilta, että asiasta on puhuttu kaikille. Ja paljon. Negatiiviseen ja kauhistuneeseen sävyyn.
Mikä tässä on oikeasti muka niin kauheaa? Mitä sinä ajattelet pullonkerääjistä?
Kommentit (118)
Hyvä juttu ilmasta rahaa ja ulkoilua päälle.
Vierailija kirjoitti:
Pullojen kerääminen on lähinnä lasten juttu, he niitä voivat kerätä ja saada muutama euro vaikka irtokarkkeihin tai ihan mihin vaan, mutta jos kuvioon astuu aikuinen, on jokin pahasti pielessä.
Haistappa huilu! Minäkin kerään välillä pulloja, jotta saan ruokarahaa. Kiitokset tästä voi lähettää ihan Orpolle & Purralle.
Enemmän se on "noloa" että joillakin on tarvetta jättää niitä pitkin poikin maisemaa.,,.- Suomessa on onneksi toistaiseksi -koputtaaa puuta- hyvin toimiva pullojen palautus / pantti järjestelmä(t).
Todennäköisesti liiankin hyväit koska se/n ne haluttiin kyseealaistaa EU:n taholta ja vaarana on (ollut), että se jouduttaisiin lakkauttamaan..
Uskovainen mies
Ei siinä ole mitään noloa. Tuttusi vain ovat itseään parempana pitäviä kermaperseitä.
Hienoa , että kerätään pois. Luonnonsuojelu teko, kuntoilu, saa hieman rahaakin.
Me kaverin kanssa rahoitettiin American car show reissu keräämällä tölkkejä messujen aikaan.
Luontokin siistiytyy ja ei haittaa vaikka pari roskaa ottaa kanssa kassiin.
-Kylmis
Lasinsirut aiheuttavat vakavaa haittaa eläimille, maailma hukkuu muoviroskaan ja tölkit mm pelloilla päätyvät lehmien mahaan aiheuttaen suurta kärsimystä. Eli keräämällä kaikki nuo talteen teet ap suuren ekoteon.
Itse olen kyllästynyt jonottamaan kauppojen tölkkien . parissa viikossa niitä kertyy aina kassillinen kun vichyä menee paljon, jos on vieraita, on myös kaljatölkkejä, lapsenlapsien jäljiltä limsapurkkeja/pulloja. Mielelläni jättäisin mieluummin johonkin sopivaan paikkaan että säästyisin keräilyn vaivalta, vinkkejä otetaan vastaan. Asun kaupungissa mutta en ihan keskustassa. en asu kerrostalossa ja oman asuntoyhtiöni ihmiset ei kyllä tykkää jos roskiksen viereen jättäisin. Linja-autopysäkki, olisiko ok? Joku muu tarvitsee nuo rahat enemmän kuin itse.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kyllästynyt jonottamaan kauppojen tölkkien . parissa viikossa niitä kertyy aina kassillinen kun vichyä menee paljon, jos on vieraita, on myös kaljatölkkejä, lapsenlapsien jäljiltä limsapurkkeja/pulloja. Mielelläni jättäisin mieluummin johonkin sopivaan paikkaan että säästyisin keräilyn vaivalta, vinkkejä otetaan vastaan. Asun kaupungissa mutta en ihan keskustassa. en asu kerrostalossa ja oman asuntoyhtiöni ihmiset ei kyllä tykkää jos roskiksen viereen jättäisin. Linja-autopysäkki, olisiko ok? Joku muu tarvitsee nuo rahat enemmän kuin itse.
Plaah.....Älä viitsi!
Köyhän pitäisi ilmeisesti kuolla nälkään. Apua ei saa hakea mistään ja jos jotain tekee tilannettaan parantaakseen on sekin aina jotenkin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pullojen kerääminen on lähinnä lasten juttu, he niitä voivat kerätä ja saada muutama euro vaikka irtokarkkeihin tai ihan mihin vaan, mutta jos kuvioon astuu aikuinen, on jokin pahasti pielessä.
Perustelehan hieman enemmän tätä mielipidettäsi? Esim sairaus voi saada aikuisen ihmisen pitkäaikaiseen/pysyvään köyhyyteen. Onko tämä silloin ihmisen oma vika tai häpeä?
Jumalauta jos pulloja keräämällä rikastuu tai edes hitusen vaurastuu niin olen Tanskan kuningatar, eikä se sairaus poistu pulloja keräämällä.
Keräät ap toisten roskia. Vedä siitä johtopäätökset..
Se on jännä, että kerureita katsotaan jotenkin todella pitkään ja pahasti. Kuitenkaan kukaan ei mulkoile niitä, jotka heittävät pulloja ja tölkkejä luontoon.
Noloa on pullojen ja muiden roskien heittely ympäriinsä. Niiden kerääminen pois on ympäristöteko.
Mutta joillekin vanhemmille ihmisille kerääminen on noloa. Kävin äitini kanssa kävelyllä, ja bongasin tölkin. Meinasin kerätä sen mukaan, mutta äiti kielsi, kuulemma joku vielä katsoo kuinka köyhiä on kun pitää kerätä pulloja.
Ei siinä mitään noloa ole.
Vanhat papat jopa ajelee autolla etsimässä pulloja.
Ennen keräsin vain lenkillä sen mitä sattui olemaan maassa.
Viime vuoden maaliskuussa kerännyt sit enemmän. Kun leikattiin. Alueella kulkee 6 vakituista kerääjää. Eikä ne ole mitään köyhiä. Näkyy ajelevan uudehkoillla autoilla ja asuvan omakotitalossa.
Uskomaton määrä noita nakellaan maahan. Ite kerään ne litistetytkin ja napsuttelen ne automaattikuntoon.
Se roskisten tonkiminen on ällöttävää, jostain nurmikolta vois hanskat kädessä jonkun tölkin kerätä. Jotkut sulloo ne paskaset pullot/tölkit omaan reppuunsa, avokäsin tietysti.
Joskus keräsin, ihmisiä meni autolla ohi ja viittilöivät muksuilleen: katsokaa ettette joudu tuohon ikinä.
Hemmetin hyvä, että joku kerää pullot ja tölkit pois. Suomessa kun on maailman paras kierrätysjärjestelmä, ollaan kaikki ylpeitä siitä.
Jos se ei ole sun mielestä noloa niin sitten se ei ole. Ei muiden mielipiteillä pitäisi olla mitään merkitystä.
Perustelehan hieman enemmän tätä mielipidettäsi? Esim sairaus voi saada aikuisen ihmisen pitkäaikaiseen/pysyvään köyhyyteen. Onko tämä silloin ihmisen oma vika tai häpeä?