Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ihmeen takia tuntemattomia vastaantulijoita pitäisi katsoa silmiin?

Vierailija
21.04.2025 |

Puhumattakaan sitten moikkaamisesta. Viimeaikoina tuntunut olevan paljon keskustelua, kun ihmiset eivät nykyään katso silmiin vastaantullessa tai tervehdi lenkkipolulla. Siis mitä helv? Minä en halua tuijottaa muita ihmisiä julkisilla paikoilla, enkä koe tarpeelliseksi tervehtiä missään ulkoilureiteillä. Eri asia olisi ehkä jossain parinkymmenen asukkaan pikkukylillä, jossa vastaantulijan kohtaaminen olisi harvinaisuus, mutta että ihan kaupungeissakin? Ei kiitos tänne mitään Amerikan how-are-u? -kulttuuria.

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä katsekontaktin vaatiminen tulee yleensä +55-vuotiailta kasvattajasediltä. Vää, nuoret tuijottavat vain puhelintaan, eivätkä minua. 

Vierailija
102/104 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mutta miksi miehenkään pitäisi väistää, jos kulkee mun vierellä ja olemme tien oikeassa reunassa ja vastaantulijalle on reilusti tilaa, jos vaan tajuaisi, että vastaantulijat ohitetaan oikealta."

Missä lukee, että vastaantulijat ohitetaan oikealta? Jalankulkijathan kulkevat autotiellä vasenta reunaa ja kevyenliikenteen väylällä kumpaa reunaa tahansa. 

Sehän on ihan luonnollista, että ns. väärää puolta kävelevä ohittaa vastaantulijan oikealta. Miksi sen oikeaa laitaa kulkevan pitäisi lähteä poukkoilemaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mutta miksi miehenkään pitäisi väistää, jos kulkee mun vierellä ja olemme tien oikeassa reunassa ja vastaantulijalle on reilusti tilaa, jos vaan tajuaisi, että vastaantulijat ohitetaan oikealta."

Missä lukee, että vastaantulijat ohitetaan oikealta? Jalankulkijathan kulkevat autotiellä vasenta reunaa ja kevyenliikenteen väylällä kumpaa reunaa tahansa. 

Tässä ei nyt ollu kyse ajotien reunasta, jos osaat yhtään lukea.

Vierailija
104/104 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä katson hajamielisesti jonnekin, niin kukaan ei oleta, että väistän. Kävelen siis kävelytien oikeaa reunaa enkä tosiaan väistä, jos joku tulee samaa linjaa vastaan. Mies sanoo, että katsoo aina vastaantulijaa silmiin, niin ne väistää. Mutta vähän eri asia jollekin 185 senttiselle leveäharteiselle miehelle, jota väistää kaikki. Jos mä katson silmiin, niin annan sen vaikutelman, että olen huomannut vastaantulijan ja silloin minua ei takuulla väistetä.

Miksi sinä ja miehesi ette koskaan väistä?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi