Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ihmeen takia tuntemattomia vastaantulijoita pitäisi katsoa silmiin?

Vierailija
21.04.2025 |

Puhumattakaan sitten moikkaamisesta. Viimeaikoina tuntunut olevan paljon keskustelua, kun ihmiset eivät nykyään katso silmiin vastaantullessa tai tervehdi lenkkipolulla. Siis mitä helv? Minä en halua tuijottaa muita ihmisiä julkisilla paikoilla, enkä koe tarpeelliseksi tervehtiä missään ulkoilureiteillä. Eri asia olisi ehkä jossain parinkymmenen asukkaan pikkukylillä, jossa vastaantulijan kohtaaminen olisi harvinaisuus, mutta että ihan kaupungeissakin? Ei kiitos tänne mitään Amerikan how-are-u? -kulttuuria.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun ole mikään pakko katsoa tuntemattomia silmiin, eikä mielestäni myöskään kehitellä asiasta tuollaista aggressiota. Sen kuin jätät katsomatta. Mutta se syy, miksi ihmiset arvostavat vieraiden ihmisten huomioimista on se, että se herättää ihmisissä yhteisöllisyyden tunnetta, ja yhteisöllisyys luo ihmisissä sekä turvan että huolenpidon tunteita. Mä muutin paikkakunnalle, jossa tuntemattomien tervehtiminen ja heille jutteleminen on ihan normaalia ja arkipäiväistä. Asioin paljon läheisessä taajamassa, joka on vielä paljon pienempi yhteisö, ja siellä tosiaan keskustassa kävellessä tervehditään vastaantulijoitakin.

Miksi osa tuijottaa kiinteästi kuin arvostellen epäkohteliaasti, lapsesta vaariin? Ehkei kaikki sentään, mutta katseita voi tulla.

Osa ihmisistä on moukkia jotka oikeasti arvostelevat kaikki vastaantulijat.

Vierailija
82/104 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vastaantulija miellyttää silmää, voi vähän flirttailla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun ole mikään pakko katsoa tuntemattomia silmiin, eikä mielestäni myöskään kehitellä asiasta tuollaista aggressiota. Sen kuin jätät katsomatta. Mutta se syy, miksi ihmiset arvostavat vieraiden ihmisten huomioimista on se, että se herättää ihmisissä yhteisöllisyyden tunnetta, ja yhteisöllisyys luo ihmisissä sekä turvan että huolenpidon tunteita. Mä muutin paikkakunnalle, jossa tuntemattomien tervehtiminen ja heille jutteleminen on ihan normaalia ja arkipäiväistä. Asioin paljon läheisessä taajamassa, joka on vielä paljon pienempi yhteisö, ja siellä tosiaan keskustassa kävellessä tervehditään vastaantulijoitakin.

Miksi osa tuijottaa kiinteästi kuin arvostellen epäkohteliaasti, lapsesta vaariin? Ehkei kaikki sentään, mutta katseita voi tulla.

Osa ihmisistä on moukkia jotka oikeasti arvostelev

Ja osa on myös epäluuloisia neurootikkoja, jotka eivät itse uskalla katsoa ketään ja kokevat toisten neutraalit tai ystävällisetkin katseet arvosteluna itseään kohtaan.

Vierailija
84/104 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekunnin vilkaisu riittää tuntemattomille, useamman sekunnin tuijottaminen on epäkohteliasta.

Vierailija
85/104 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä naiset ahdistuvat helposti, taidan siis itsekin alottaa silmiin katsomisen kun tulee vastaan

Vierailija
86/104 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs ovat nämä ihmiset jotka TUIJOTTAVAT SUU AUKI kaupungilla muita ihmisiä. Tälläisiin törmäsin tänäänkin kaupungilla.

Vierailija
87/104 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama minä tsiikaan naisten peput eli katseeni kääntyy pienellä viiveellä.

Minä teen samaa, mutta miesten pepuille :)

t. nainen

Vierailija
88/104 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena katsottiin miehiä kenellä tiukka pylly hyvät reisilihakset.  Niin siis silmät sitten joskus. 

😋🍑

Vierailija
89/104 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot KOK-PS-KRISTILLINEN-RKP niin älä vaivaudu sillä joko ovat sekaisn ei marista tai älyllisesti vajavaisia. On hyvä ettet katso sillä päivystyksen ihmiset tietävät nämä vaarallisiksi. Eli TOP 10

Vierailija
90/104 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs ovat nämä ihmiset jotka TUIJOTTAVAT SUU AUKI kaupungilla muita ihmisiä. Tälläisiin törmäsin tänäänkin kaupungilla.

Jännä kun jotkut törmäävät aina tällaisiin. Minullakin on sukulainen jota kuulemma aina tuijotetaan ja ihmiset on hirveän epäkohteliaita. Minua taas katsotaan ystävällisesti ja koen ihmiset täälläpäin avoimina ja helposti lähestyttävinä. Samassa kaupungissa asutaan ja jopa näytetään hyvin saman näköisiltä.

Vierailija
91/104 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä katson hajamielisesti jonnekin, niin kukaan ei oleta, että väistän. Kävelen siis kävelytien oikeaa reunaa enkä tosiaan väistä, jos joku tulee samaa linjaa vastaan. Mies sanoo, että katsoo aina vastaantulijaa silmiin, niin ne väistää. Mutta vähän eri asia jollekin 185 senttiselle leveäharteiselle miehelle, jota väistää kaikki. Jos mä katson silmiin, niin annan sen vaikutelman, että olen huomannut vastaantulijan ja silloin minua ei takuulla väistetä.

Miksi sun mies ei väistä koskaan? Taitaa aika mulkku olla

Kuulostaa muutenkin hyvin erikoiselta valtapeliltä. Ihan normaalilla kävelytiellä, mikä on kaikkia varten. Minulla ei onneksi ole mitään ongelmaa väistää ihmisiä, jos se minulta tilanteessa sujuvammin käy. Ja hävettäisi, jos miehelläni olisi.

Toi nyt oli taas jonkun ylitulkintaa, että mies ei väistä, siitä ollut kyse. Kun ollaan yhdessä, niin se olen minä jota päin kävellään, kun mies on niin iso. Mies kyllä väistää paikoissa, joissa on tarvetta. Mutta miksi miehenkään pitäisi väistää, jos kulkee mun vierellä ja olemme tien oikeassa reunassa ja vastaantulijalle on reilusti tilaa, jos vaan tajuaisi, että vastaantulijat ohitetaan oikealta.

Vierailija
92/104 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittäisi kun edes katsoisitte eteenne ettekä sitä luuria. En ole väistänyt, enkä väistä jatkossakaan. Pysähdyn paikalleni ja annan kävellä hölmistyneenä päin, jospa jotain oppisi (turha toivoa)

Vierailija
93/104 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan katso Helsingissä tuntemattomia silmiin tai tervehdi. Hyvin minelle miehelle se on avoin kutsu seksuaaliseen ahdisteluun ja jahtaamiseen.

Vierailija
94/104 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämme yhteiskunnassa.

Vierailija
95/104 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen katsoin ja välillä sanoin jopa hei, mutta lopetin kun naiset katsoivat omituisesti ja pari ihan huusi, APUA! Kyllä voi olla hulluja täällä hki, varmasti jostain muualta tulleita.

Vierailija
96/104 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta miksi miehenkään pitäisi väistää, jos kulkee mun vierellä ja olemme tien oikeassa reunassa ja vastaantulijalle on reilusti tilaa, jos vaan tajuaisi, että vastaantulijat ohitetaan oikealta."

Missä lukee, että vastaantulijat ohitetaan oikealta? Jalankulkijathan kulkevat autotiellä vasenta reunaa ja kevyenliikenteen väylällä kumpaa reunaa tahansa. 

Vierailija
97/104 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta osaisit ennakoida onko hän ryöstämässä tai mukiloimassa sinut.

Vierailija
98/104 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole saari, ihminen on sosiaalinen eläin. Ihminen kaipaa toisen ihmisen viereen.

Ei silmiin katsominen ole välttämätöntä edes läheisessä ystävyyssuhteessa tai parisuhteessakaan.

Jotkut pitävät silmiin katsomista tärkeänä, toiset eivät niinkään, ja osalle se on vaikeaa tai jopa mahdotonta, kivuliastakin. Tämä on verrattavissa kosketukseen. Jotkut tykkäävät halata kavereitaan, ja jopa vieraampiakin ihmisiä. Toisessa ääripäässä he, joille kätteleminenkin tuntuu kuisalliselta.

Vierailija
99/104 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekunnin vilkaisu riittää tuntemattomille, useamman sekunnin tuijottaminen on epäkohteliasta.

Sekunti silmiin katsomista on tuijottamista. Ei niin voi tehdä. Taju lähtee jo siinä ajassa.

Toki me, joille katseiden kohtaaminen on kivuliasta tai muuten vaikeaa, toimimme itse niin, että sitä ei yleensä tapahdu.

Vierailija
100/104 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos silmiin katsominen on sinulle ongelma, älä katso vastaantulijoiden kasvoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän