Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2-vuotias lapsi syö valikoiden ja pääasiassa lihaa

Vierailija
21.04.2025 |

Joten sitä myös hänelle annetaan. Pääasia että syö. Itse en saanut tarpeeksi ruokaa ja proteiinia lapsena.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa

Vierailija
2/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali taapero, tarjoile joka aterialla monipuolisesti eri tuotteita, kasviksia, hedelmiä yms. Lapsella kestää kauan tottua uusiin makuihin ja ruuan koostumukseen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaali taapero, tarjoile joka aterialla monipuolisesti eri tuotteita, kasviksia, hedelmiä yms. Lapsella kestää kauan tottua uusiin makuihin ja ruuan koostumukseen...

On annettu ja saattaa maistaa kyllä, mutta jos ei tykkää, niin ei syö. Makkara on lempparia, etenkin aurajuustomakkara. Kasviksista syö mieluiten porkkanaa ja kurkkua.

Vierailija
4/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa

Juurihan jaoin tämän kanssanne.

Vierailija
5/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä antaisi makkaraa, mutta minun taapero söi ruoasta vain kasviksen ja proteiinin. Hän kasvoi kasvukäyrällä täysin keskellä painon ja pituuden suhteen. Ei siis huolta. Nykyisin syö kaikkea, koska on aina saanut myös muutakin kokeillut. On 17.v.  Tämä valikoiminen alkoi jo 1.v. 

Vierailija
6/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha ja eläinrasva onkin ihmisen luontaista ravintoa. Ei ihme siis että liha maistuu.

Vierailija
7/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On annettu ja saattaa maistaa kyllä, mutta jos ei tykkää, niin ei syö. Makkara on lempparia, etenkin aurajuustomakkara. Kasviksista syö mieluiten porkkanaa ja kurkkua.

Makkara pois kokonaan noin pieneltä, ihan liikaa suolaa. Aurajuusto ei myöskään sovi noin pienelle lapselle. Osta oikeaa lihaa, myös jauheliha käy esimerkiksi nauta ja kana on hyviä.

Vierailija
8/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ehkä antaisi makkaraa, mutta minun taapero söi ruoasta vain kasviksen ja proteiinin. Hän kasvoi kasvukäyrällä täysin keskellä painon ja pituuden suhteen. Ei siis huolta. Nykyisin syö kaikkea, koska on aina saanut myös muutakin kokeillut. On 17.v.  Tämä valikoiminen alkoi jo 1.v. 

Olen antanut lisäaineetonta makkaraa. Sitä on aina varalta, jos ei mitään muuta syö.

Vierailija
9/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkara on prosessoitua lihavalmisetta, älä nyt sitä anna lapsellesi vaan oikeaa puhdasta kunnon lihaa.

Vierailija
10/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasun paikka.

Vierailija
11/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liha/ proteiini ja kasvikset nyt kuitenkin on tärkeimmät ainesosat ihmisen ruokavaliota, eihän kaikki aikuiset edes käytä viljoja ja maitotuotteita..

Vierailija
12/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsi tekee välillä samaa. Olemme puolison kanssa virnuilleet keskenämme, että ihan oikeat asiat syö. Emme ole edes puhuneet mistään karppaamisesta lapselle, mutta niin hän vain luonnostaan tykkää ihmisen luonnollisesta ravinnosta. No, kyllä hän välillä syö myös pastaa, ja sokerikin kelpaa.

Vierailija
13/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makkara pois kokonaan noin pieneltä, ihan liikaa suolaa. Aurajuusto ei myöskään sovi noin pienelle lapselle. Osta oikeaa lihaa, myös jauheliha käy esimerkiksi nauta ja kana on hyviä.

No jos ei muuta suostu koko päivänä syömään, niin hyvä vain, että saa suolaakin. Ei syöny aina jauhelihaa tai kanaakaan, joten pitää olla makkara varalta että syö jotain edes. Maustamatonta jogurttia syö kans ja jonkun verran rahkoja.

Vierailija
14/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no kasvikset on niitä ensimmäisiä makuja

Vierailija
15/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Lapsi on valinnut oikein. 

Vierailija
16/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen antanut lisäaineetonta makkaraa. Sitä on aina varalta, jos ei mitään muuta syö.

Lapsi syö kun on riittävästi nälkä, älä tuputa herkkuja jos ei normaali ruoka maistu, tästä koituu myöhemmin iso ongelma.

Vierailija
17/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä rajoittaisin makkaraa ja leikkeitä suolan määrän vuoksi. Muuten en näe ongelmaa, että lapsi valikoi mitä syö, kunhan syö. Pakottaa ei ainakaan kannata. Mun lapsen aistiyliherkkyyden takia monet kasvikset eivät maistu keitettynä, raakana menee suurin osa. 

Vierailija
18/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso terve persu siitä kasvaa. Tuttipullossa voi vähitellen totuttaa keskioluen makuun. Tarhassa sitten tupakit.

Vierailija
19/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makkara on prosessoitua lihavalmisetta, älä nyt sitä anna lapsellesi vaan oikeaa puhdasta kunnon lihaa.

Olen alalla ja tiedän nämä jutut. Annan lapselleni sitä mitä hän syö, enkä pakota syömään mitä hän ei halua. 2-vuotias ei muuten osaa pureskella vielä lihaa kovin hyvin, joten siksi myös pakko olla prosessoitua jollain tavalla. Jauhelihaa ei syö aina, eikä sitä nyt edes kaupasta saa.

Vierailija
20/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

The carnivore kid

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän