Paljonko vaivaa näkisit esittääksesi anteeksipyynnön tyypille jolla ei ole mitään välitöntä vaikutusta elämääsi?
Tajuat että olet loukannut tai kohdellut jotakuta puolituttua huonosti ja haluat hyvittää sen anteeksipyynnöllä. Miten paljon vaivaa näkisit sen eteen?
Kommentit (12)
Olen tällaisessa tilanteessa ja kyseessä on yli 20 vuotta sitten tapahtunut asia. Jos vain saisin anteeksipyyntömahdollisuuden, käyttäisin sen ehdottomasti.
Jätä ap ihmiset rauhaan. Et osaa, kuin havitella omaa hyötyäsi. Anteeksi pyydetään aidosta halusta.
Tekstiviesti tai yksityisviesti esim. discordissa.
Miksi haluat pyytää anteeksi? Itsesi takia? Sille toiselle asialla ei ehkä ole merkitystä enää eikä hän luultavasti haluaisi kuulla sinusta.
Mitä ihmeen vaivaa anteeksipyyntöön tarvii nähdä?? Voisin vaikka soittaa tyypille ja pyytää anteeksi. Niin yksinkertaista. Ihan sama vaiva kuin soittaa jollekin kaverille jutellaakseen. Ei mun tarvi erikoisvalmisteluja anteeksipyyntöön tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat pyytää anteeksi? Itsesi takia? Sille toiselle asialla ei ehkä ole merkitystä enää eikä hän luultavasti haluaisi kuulla sinusta.
Yritä mieluummin ilahduttaa sitä henkilöä jotenkin. Lähetä vaikka nimettömänä kukkia.
Tuostahan on tehty tv ohjelmakin. Pyydetään anteeksi vanhoja juttuja.
Vaikea sanoa kun ei tiedä millainen keissi. Oliko teko tahallinen vai tahaton, oliko kyseessä ilkeys, ajattelemattomuus, menikö hermo, osallistuitko johonkin ikävään tietämättämäsi
En näkisi vaivaa, vaan yksinkertaisesti pahoittelisin hänelle, jos olen häntä jotenkin loukannut.
Koin lapsena kiusaamista enkä kyllä haluaisi ketään kiusaajia lähettelemään nyt anteeksipyyntöjä. Vanhoilla asioilla ei ole mitäänmerkitystä, mutta tuollaisesta voisi tulla muistoja mieleen ja vaan paha mieli
Sanoisin: Sori siitä ja nauraisin julkisesti dokkarissa, että tarkoituksena oli tuhota Sinut - äänestäkää minua toki pressaksi, olen melkein hetero ja puhun melkein äidinkielenäni Suomea.