Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2-vuotias lapsi syö valikoiden ja pääasiassa lihaa

Vierailija
21.04.2025 |

Joten sitä myös hänelle annetaan. Pääasia että syö. Itse en saanut tarpeeksi ruokaa ja proteiinia lapsena.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites jauhenliha? Palstan lempiruoka.😁

Vierailija
22/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaali taapero, tarjoile joka aterialla monipuolisesti eri tuotteita, kasviksia, hedelmiä yms. Lapsella kestää kauan tottua uusiin makuihin ja ruuan koostumukseen...

On annettu ja saattaa maistaa kyllä, mutta jos ei tykkää, niin ei syö. Makkara on lempparia, etenkin aurajuustomakkara. Kasviksista syö mieluiten porkkanaa ja kurkkua.

Makkara pois kokonaan noin pieneltä, ihan liikaa suolaa. Aurajuusto ei myöskään sovi noin pienelle lapselle. Osta oikeaa lihaa, myös jauheliha käy esimerkiksi nauta ja kana on hyviä.

No jos ei muuta suostu koko päivänä syömään, niin hyvä vain, että saa suolaakin. Ei syöny aina jauhelihaa tai kanaakaan, joten pitää olla makkara varalta että syö jotain edes. Maustamatonta jogurttia syö kan

Tuon ikäisenä ei tarvitse suolaa olenkaan. Piltti purkki vaikka jos ei muuta syö ja syötät itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ehkä antaisi makkaraa, mutta minun taapero söi ruoasta vain kasviksen ja proteiinin. Hän kasvoi kasvukäyrällä täysin keskellä painon ja pituuden suhteen. Ei siis huolta. Nykyisin syö kaikkea, koska on aina saanut myös muutakin kokeillut. On 17.v.  Tämä valikoiminen alkoi jo 1.v. 

Meidän lapsi tekee välillä samaa. Olemme puolison kanssa virnuilleet keskenämme, että ihan oikeat asiat syö. Emme ole edes puhuneet mistään karppaamisesta lapselle, mutta niin hän vain luonnostaan tykkää ihmisen luonnollisesta ravinnosta. No, kyllä hän välillä syö myös pastaa, ja sokerikin kelpaa.

Onko tärkeää, että sokerikin kelpaa?

Vierailija
24/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ehkä antaisi makkaraa, mutta minun taapero söi ruoasta vain kasviksen ja proteiinin. Hän kasvoi kasvukäyrällä täysin keskellä painon ja pituuden suhteen. Ei siis huolta. Nykyisin syö kaikkea, koska on aina saanut myös muutakin kokeillut. On 17.v.  Tämä valikoiminen alkoi jo 1.v. 

Olen antanut lisäaineetonta makkaraa. Sitä on aina varalta, jos ei mitään muuta syö.

Lapsi syö kun on riittävästi nälkä, älä tuputa herkkuja jos ei normaali ruoka maistu, tästä koituu myöhemmin iso ongelma.

Joopajoo. Sun kasvatusopit on jostain 50-luvulta.

Vierailija
25/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaali taapero, tarjoile joka aterialla monipuolisesti eri tuotteita, kasviksia, hedelmiä yms. Lapsella kestää kauan tottua uusiin makuihin ja ruuan koostumukseen...

Lapsi ymmärtää että lihassa on kaikkea tarpeellista ja se myös maistuu paremmalta.

Vierailija
27/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuon ikäisenä ei tarvitse suolaa olenkaan. Piltti purkki vaikka jos ei muuta syö ja syötät itse."

Miksi kommentoit, jos ei ole kokemusta lapsista?

Vierailija
28/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
29/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsi tekee välillä samaa. Olemme puolison kanssa virnuilleet keskenämme, että ihan oikeat asiat syö. Emme ole edes puhuneet mistään karppaamisesta lapselle, mutta niin hän vain luonnostaan tykkää ihmisen luonnollisesta ravinnosta. No, kyllä hän välillä syö myös pastaa, ja sokerikin kelpaa.

Onko tärkeää, että sokerikin kelpaa?

Ei lisättyä sokeria tietenkään. Hedelmät ei ole haitaksi.

Vierailija
30/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä saa kaupoista. Loppu.

Vierailija
31/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso terve persu siitä kasvaa. Tuttipullossa voi vähitellen totuttaa keskioluen makuun. Tarhassa sitten tupakit.

Persu-hullun psykoosit taas. Lapseni äiti on tummaihoinen, joten haluatko vielä vääntää jonkun rasistisen vitsin?

Vierailija
32/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet alalla, sinun kuuluisi tietää mikä terveysriski prosessoitu liha on. Anna edes lapsellesi mahdollisuus kasvaa terveeksi.

Vierailija
33/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuon ikäisenä ei tarvitse suolaa olenkaan. Piltti purkki vaikka jos ei muuta syö ja syötät itse."

Kolmesta lapsesta kokemus ja yks pala makkaraa kyllä täyttää helposti sen vuorokauden emimmäs suosituksen mitä noin pienelle suolaa sais antaa. Suola ei ole välttämätöntä edes aikuiselle. Esimerkiksi maito, liha ja kananmuna sisältää natriumia, mikä on siis se ainesosa mikä suolassa on hyväksi.

Vierailija
34/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä saa kaupoista. Loppu.

Niin jauheliha on loppu. Jauhenliha onkin eri asia. 

Vierailija
35/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet alalla, sinun kuuluisi tietää mikä terveysriski prosessoitu liha on. Anna edes lapsellesi mahdollisuus kasvaa terveeksi.

Nälkiintyneestä lapsesta ei tervettä saa. Meinaatko että pitäisin lasta nälässä ja uskoisin jotain oman elämänsä palstagurua?

Vierailija
36/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The carnivore kid

Olemme kehittyneet apinasta ihmiseksi lihan ansiosta. Siksi lihaa pitää syödä. 

Jos jätämme lihan pois ravinnosta meistä tulee jälleen apinoita.

Vierailija
37/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi syö sitä mitä eteen tuot. Naurettavaa antaa 2 v lapsen päättää ruokailustaan, mutta tämmöstähän se on nykyvanhemmuus :D

Vierailija
38/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmesta lapsesta kokemus ja yks pala makkaraa kyllä täyttää helposti sen vuorokauden emimmäs suosituksen mitä noin pienelle suolaa sais antaa. Suola ei ole välttämätöntä edes aikuiselle. Esimerkiksi maito, liha ja kananmuna sisältää natriumia, mikä on siis se ainesosa mikä suolassa on hyväksi.

Hyvä siis että syö edes sen yhden palan, ennemmin kuin ei mitään. Olet varmaan samanlainen kuin mun mutsi, että sama jauhelihakeitto jääkaapissa viikon ja siinä terveellinen kotiruoka, eikä muuta tipu.

Vierailija
39/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi syö sitä mitä eteen tuot. Naurettavaa antaa 2 v lapsen päättää ruokailustaan, mutta tämmöstähän se on nykyvanhemmuus :D

Jep, terveempi sukupolvi, jonka ei tarvi puida traumojaan vauva-foorumilla.

Vierailija
40/55 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovin suolattimalla ruokavaliolla saa itsensä hyvin kipeäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme