Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reseptin uusinta, pakko mennä lääkäriin, miksi?

Vierailija
21.04.2025 |

Kantaan kirjoitettu:

Hyvin vähän yhteydenottoja sotekeskukseen,

Uusitaan resepti. Suositellaan yhteydenottoa sotekeskukseen ennen seuraavaa uusintaa perussairauksien asianmukaisen seurannan järjestämiseksi ja lääkehoitosuunnitelman päivittämiseksi jatkossa.

Suositellaan eli eikö se tarkoita että lääkäri suosittelee, ettei ole pakko? No, en mennyt kun ei asiaa ole. Lääkkeet toimii ja sitä rataa. Uutisissakin on ettei halukkaille tahdo löytyä aikoja niin mitä minä sinne menisin jonkun edestä viemään aikaa jonka joku tarvitsee kipeimmin.

Sitten tulikin tuo pakko kun ei suostuttelu tehoa tai ei uusita:

Yhteys sotekeskukseen ennen seuraavaa uusintaa. EI UUSITA ILMAN KONTAKTIA

Miksi pakotetaan lääkäriin kun toinen ei halua? Ei ihme että on ruuhkaa kun tähänkin olisi riittänyt pelkkä reseptin uusinta. Nykyään lääkärit on sellaisia kaikkitietäviä tärkeilijöita jotka luulee olevansa aina oikeassa naama näyttöpäätteessä. En kaipaa sellaisten ihmisten seuraa. Jokainen kuolee aikanaan käy lääkärillä tai ei. Ei lääkärit mitään jumalia ole.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pääsisikin terveyskeskuslääkäriin. Kun sinne menee käymään. Tupa on täynnä kuka mitäkin kieltä sönkkääviä. Siin vissiin syy miksei sinne enää mahdu. 

Vierailija
22/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano mitään, mutta outoa on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei nämä mitään kolmiolääkkeitä ole mitä ei saa enää uusittua. Sitä varten se kanta on että peruslääkkeet saa uusittua ilman turhaa terveyskeskuksessa juoksemista. Mitään tutkimuksia tai labroja ei tehdä. 

Kerrohan tämä mystinen lääkkeesi. 

Vierailija
24/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole minäkään vuosiin käynyt lääkärissä eikä mitään tarvetta ole. 2 toimivaa lääkettä. Ei kolmio. Ei voi kuitenkaan noin vaan lopettaa. Onneksi puhelin ja chattikontaktit riitti. En tarvitse verikokeita ym. Turhaa kuormittaa lääkäriä turhaan koska olen ymmärtänyt että on ihmisiä jotka oikeasti tarvitsee lääkäriä eikä saa aikaa. 

Vierailija
25/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mystinen lääke. Mitä se sulle kuuluu! 

Vierailija
26/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri voi katsoa, että onko esim tarve labrakokeille. Sehän on sinun etusi vaan.

Nutkun eivät määrää labroja silloin kun pitäis/pyydetään 

Eivät nät tehtyjä labroja jotka juuri tehty 

Ihan turhaa hallintoalamaisten pompotusta ja lääkärien puuhailua.

Pallottelua ja vastuunpakoilua lääkäreillä ja lisäksi pelkäävät virkojensa puolesta.

Vierailija
27/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ikää on 90+v saa reseptit uusittua vuosia peräjälkeen tapaamatta lääkäriä tai käymättä verikokeissa. Kyseessä kilpirauhas, diabetes ja verenpainelääkkeet.

t. Omainen

Vierailija
28/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisipa ChatGPT reseptinkirjoitusoikeuden niin ei tarvitsisi nähdä tk-lääkäriä koskaan.

Totta, aivan turhake ja tarpeeton.

Yleislääkäritaso aivan hyvin korvattavissa.

Vierailija
29/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri ne lääkkeet määrää. Tottakai sairautta pitää seurata. 

Mutku ap ei haluu. Kyllähän se lääkäri voi vaan määrätä lisää ja lisää ollenkaan kontrolloimatta ja tietysti ap tietää 100% kaiken mitä kropassa tapahtuu.

Vierailija
30/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä terkkareiden toiminta kuuluu tähän uuteen asiakkaiden karkottamiseen yksityiselle ja "seurantakäynnit" ilman syytä ovat jotain puuhastelua lääkäreille joiden luokse ne oikeat potilaat eivät pääse.

Mulle kävi samoin yhden astmalääkkeen kanssa. Lääkkeitä on paljon, ihan jokainen on keuhkopoliklinikan määräämä ja toimivaksi todettu, joten uusiminen on ennen onnistunut terkkarista rutiinilla. Kunnes sähköiseen uusimispyyntöön tuli ensin "ei uusita" ja sitten takaisinsoittohelvetin jälkeen  lekuri soitti ja ilmoitti ettei uusi tätä avaavaa astmalääkettäni ellen tule vastaanotolle!

Kaikki muut noin 10 astmalääkettä uusittiin. Tk-lekuri ilmoitti että seuraava vapaa aika on 2 kk päästä. Yritin selittää, että keuhkolääkitykseni toimii, ei ole ongelmia, joten mitään syytä lääkärikäyntiin ei ole, enkä voi olla ilman avaavaa astmalääkettäni kuukausia jne. Hän piti kiinni tästä "seuranta-ajasta".

Vastaanotolla tämä yleislääkäri ei selvästikään tiennyt mitään koko aiheesta, keksi että hän haluaa vaihtaa koko lääkitykseni uusiksi, riitelimme tunnin aiheesta " sinä puoskari yleislääkäri et koske minun lääkitykseeni vaan uusit nyt viimein sen keuhkolääkärin reseptin". 

Ei tää ennen ollut tällasta! Itse en enää asioi terkkarissa, mikä varmaan on ton touhun ideakin. Ihan järjetöntä ja tapahtuu monille.

En ihmettele ton jälkeen miksi ihmiset eivät enää pääse terkkariin lääkäriin tarvitessaan, lekureiden aika menee näihin turhiin seuranta-aikoihin joissa ei ole mitään seurattavaa. 

Vierailija
31/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä vaadi käyntiä, vaan voi hoitaa etänä vaikka sairaanhoitajan kanssa. Mulla tuli käsky ottaa yhteyttä, mutta ei puhettakaan, että lääkärille olisi mitään aikaa saanut. Tämä yhteydenpito hoidettiin sitten terveyskeskuksessa puhelimeen vastanneen kanssa siinä puhelimessa. Ennen sitä olin hyppinyt jonosta toiseen useita kertoja.

Vierailija
32/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tarvitse lääkäriä, et tarvitse lääkettäkään.

Vierailija
33/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhus, reseptit uusiintuu,  2 vuotta kontrollien väli, mutta silloinkaan ei näe lääkäriä.   Että älkää valittako jos pääsette lääkäriin.  Teitähän palvellaan hyvin.

Vierailija
34/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jepps, sama juttu mulla astmalääkkeiden uusinnan kanssa. Sitten kun menen lääkäriin pakotettuna, se kuuntelee keuhkot ja siinä se. Siis että mitä todistan että mulla on astma vai mitä se keuhkojen kuuntelu antaa?

Nytkin olen jonossa astmahoitajalle että sain viimeisimmän kerran reseptin uusittua, siis sain sieltä jonkun typerän kyselyn joka on suunnattu sellaisille joilla vasta epäillään astmaa, että paljonko vietät unettomia öitä tai kärsit päivittäin astmaoireiden takia jne. Siis haloo, elän ja matkustan ja urheilen ja nautin elämästäni tästä sairaudesta huolimatta ja joutuu tekemään tiliä siitä ihan aivan turhaan.

Olet osa tätä koneistoa. Ja koneistossa toimitaan koneiston ehdoilla. 

Vierailija
35/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain lääkkeitä ei saa uusia kuin vastaanotolla, se ei ole lääkärin vika, hänen on lain mukaan pakko noudattaa ohjeistusta koska on vastuussa asiasta.

Vierailija
36/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu osoittaa työikäisten olevan terveyskeskusten ruuhkauttajia päinvastoin kun väitetään että vanhukset siellä ovat.  Eivät ole kun eivät pääse.

Vierailija
37/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas aloittaja ei pääsisi lääkäriin hän täällä kirjoittelisi että kun ei pääse.  Ei kai kaikki lääkkeet ole tarkoitett pysyviksi, vaikka lääke jonka joskus on saanut iskiakseen. 

Vierailija
38/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla riitti että soitin terveyskeskukseen. Sairaanhoitaja laittoi lääkärille reseptien uusintapyynnön. Lääkäri uusi reseptit. Toisella kertaa sama juttu mutta koska oli puhelinruuhkaan niin homma hoitui chatissa.

Apteekissa voi pyytää että laittavat reseptin uusittavaksi !

Vierailija
39/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis semmoisetko lääkkeet joita lääkäri ei ollut Kanta-pyynnöllä uusinut?  Että apteekin pyynnöllä uusisi?

Se voi olla mahdollista että sairaanhoitajan haastateltua puhelimessa on tehnyt uusinnan.

Vierailija
40/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla riitti että soitin terveyskeskukseen. Sairaanhoitaja laittoi lääkärille reseptien uusintapyynnön. Lääkäri uusi reseptit. Toisella kertaa sama juttu mutta koska oli puhelinruuhkaan niin homma hoitui chatissa.

Apteekissa voi pyytää että laittavat reseptin uusittavaksi !

Ei sitä uusita, kun siellä terveystiedossa on teksti, että pitää käydä lääkärin vastaanotolla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi