Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reseptin uusinta, pakko mennä lääkäriin, miksi?

Vierailija
21.04.2025 |

Kantaan kirjoitettu:

Hyvin vähän yhteydenottoja sotekeskukseen,

Uusitaan resepti. Suositellaan yhteydenottoa sotekeskukseen ennen seuraavaa uusintaa perussairauksien asianmukaisen seurannan järjestämiseksi ja lääkehoitosuunnitelman päivittämiseksi jatkossa.

Suositellaan eli eikö se tarkoita että lääkäri suosittelee, ettei ole pakko? No, en mennyt kun ei asiaa ole. Lääkkeet toimii ja sitä rataa. Uutisissakin on ettei halukkaille tahdo löytyä aikoja niin mitä minä sinne menisin jonkun edestä viemään aikaa jonka joku tarvitsee kipeimmin.

Sitten tulikin tuo pakko kun ei suostuttelu tehoa tai ei uusita:

Yhteys sotekeskukseen ennen seuraavaa uusintaa. EI UUSITA ILMAN KONTAKTIA

Miksi pakotetaan lääkäriin kun toinen ei halua? Ei ihme että on ruuhkaa kun tähänkin olisi riittänyt pelkkä reseptin uusinta. Nykyään lääkärit on sellaisia kaikkitietäviä tärkeilijöita jotka luulee olevansa aina oikeassa naama näyttöpäätteessä. En kaipaa sellaisten ihmisten seuraa. Jokainen kuolee aikanaan käy lääkärillä tai ei. Ei lääkärit mitään jumalia ole.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ne lääkkeet määrää. Tottakai sairautta pitää seurata. 

Vierailija
2/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä oudoksi mennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepps, sama juttu mulla astmalääkkeiden uusinnan kanssa. Sitten kun menen lääkäriin pakotettuna, se kuuntelee keuhkot ja siinä se. Siis että mitä todistan että mulla on astma vai mitä se keuhkojen kuuntelu antaa?

Nytkin olen jonossa astmahoitajalle että sain viimeisimmän kerran reseptin uusittua, siis sain sieltä jonkun typerän kyselyn joka on suunnattu sellaisille joilla vasta epäillään astmaa, että paljonko vietät unettomia öitä tai kärsit päivittäin astmaoireiden takia jne. Siis haloo, elän ja matkustan ja urheilen ja nautin elämästäni tästä sairaudesta huolimatta ja joutuu tekemään tiliä siitä ihan aivan turhaan. 

Vierailija
4/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin lääkkeiden kohdalla pitää välillä tehdä tarkempi kartoitus, esim. onko annostelua syytä/tarve muuttaa.

Vierailija
5/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lääkärit pääse muuten laskuttamaan yhteiskuntaa miljoonien edestä jos ei pakottaisi kaikkia turhan takia jonottamaan lääkärin jutulle. Omien tulojen takia ne lääkärit vaatii kaikkia juoksemaan lääkärien jutulla vaikka sille käynnille ei todellisuudessa ole mitään tarvetta

Vierailija
6/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ne nuoret lääkärinulikat vittuilee suoraan ja jos väität vastaan niin Kannassa lukeekin sitten kaikkea paskaa.

Vierailija
7/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän lääkärit pääse muuten laskuttamaan yhteiskuntaa miljoonien edestä jos ei pakottaisi kaikkia turhan takia jonottamaan lääkärin jutulle. Omien tulojen takia ne lääkärit vaatii kaikkia juoksemaan lääkärien jutulla vaikka sille käynnille ei todellisuudessa ole mitään tarvetta

Onhan sille tarve. Se resepti. 

Vierailija
8/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo tosiaan voi pitää paikkansa. On pakko saada kaikilta vuosimaksu täyteen.

Vierailija
9/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jepps, sama juttu mulla astmalääkkeiden uusinnan kanssa. Sitten kun menen lääkäriin pakotettuna, se kuuntelee keuhkot ja siinä se. Siis että mitä todistan että mulla on astma vai mitä se keuhkojen kuuntelu antaa?

Nytkin olen jonossa astmahoitajalle että sain viimeisimmän kerran reseptin uusittua, siis sain sieltä jonkun typerän kyselyn joka on suunnattu sellaisille joilla vasta epäillään astmaa, että paljonko vietät unettomia öitä tai kärsit päivittäin astmaoireiden takia jne. Siis haloo, elän ja matkustan ja urheilen ja nautin elämästäni tästä sairaudesta huolimatta ja joutuu tekemään tiliä siitä ihan aivan turhaan. 

Byrokratia ja ihmisten työllistäminen ettei kukaan hyvällä palkallaan istuksi tyhjän panttina. Minäkin kävin diabeteshoitajalla joka luki minulle paperisen esitteen "mitä on diabetes" tms. Muuta se ei osannut sanoa tai tehdä. Onneksi oli maksuton käynti. Tiedän sairaudesta paljon, näköjään enemmän kuin kyseinen hoitaja.

Vierailija
10/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri voi katsoa, että onko esim tarve labrakokeille. Sehän on sinun etusi vaan.

Vierailija
11/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmiolääkkeitä ei uusita noin vaan netin kautta

Vierailija
12/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene lääkäriin. SE ON SUN VALINTA. Lääkärillä ei ole mitään velvollisuutta määrätä lääkkeitä, jos et osallistu tutkimuksiin. Lääkärin kun pitää varmistaa, että määrätty lääke on juuri se oikea.

Vierailija
13/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä onneksi saan astma- ja allergialääkkeet uusittua työterveyden kautta ainakin vielä toistaiseksi, mutta jos julkiselle joutuu, niin tuota just pelkään. Astma on sellainen sairaus, joka ei käsittääkseni koskaan oikein mihinkään katoa ja jos siihen on löydetty toimiva lääke, niin en ymmärrä, miksi pitäis turhaan kuormittaa muutenkin ruuhkaista tk:ta.

Vierailija
14/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla riitti että soitin terveyskeskukseen. Sairaanhoitaja laittoi lääkärille reseptien uusintapyynnön. Lääkäri uusi reseptit. Toisella kertaa sama juttu mutta koska oli puhelinruuhkaan niin homma hoitui chatissa.

Vierailija
15/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se lääkäri yhteiskuntaa laskuta, jos on töissä terveyskeskuksessa, palkkansa saa oli potilaita sitten yksi vai sata kuukaudessa.

Vierailija
16/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä se onkin. Turhaa juoksua. Lääkehaitat saa selville muutenkin. Entä lääkärin soittoaika.

Vierailija
17/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoli on semmoinen korruptiopesä

Vierailija
18/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla riitti että soitin terveyskeskukseen. Sairaanhoitaja laittoi lääkärille reseptien uusintapyynnön. Lääkäri uusi reseptit. Toisella kertaa sama juttu mutta koska oli puhelinruuhkaan niin homma hoitui chatissa.

Usein riittääkin, mutta ap:lla ei ollut vuosiin mitään terveydenhuollon käyntejä. Ei niitä lääkkeitä vuosikausia määrätä ilman kontaktia. 

Vierailija
19/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisipa ChatGPT reseptinkirjoitusoikeuden niin ei tarvitsisi nähdä tk-lääkäriä koskaan.

Vierailija
20/56 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nämä mitään kolmiolääkkeitä ole mitä ei saa enää uusittua. Sitä varten se kanta on että peruslääkkeet saa uusittua ilman turhaa terveyskeskuksessa juoksemista. Mitään tutkimuksia tai labroja ei tehdä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi