Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö sen tunteen kun on ahdistunut ja ympäröivä todellisuus tuntuu pelottavan vieraalta ja kolkolta?

Vierailija
13.09.2025 |

Mulla on tällä hetkellä tuo olo. Ulkona on pimeää, sisällä loistaa kelmeä sähkövalo, on hiljaista ja yksinäistä, koko maailma tuntuu kolkolta ja pelottavalta, kuin vieraaksi muuttuneelta. Ei tunnu yhtään lauantailta. Yleensä lauantaisin on kotoisaa. Äsken avoimesta tuuletusikkunasta kuului alhaalta kadulta humalaisen miehen naurua. Sekin kuulosti pahaenteiseltä tässä tunnetilassa.

Tällä kertaa päätin pysähtyä tämän kokemuksen äärelle ja tutkia tätä. Tämä on hirveää mutta myös mielenkiintoista. Ahdistus on erikoinen eksistentiaalinen tila.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Tänään oli vähän parempi olo ja maadoittuneempi. Mutta kipujen aikaan oli joskus sellainen olo että on yksin ja maailma on liian julma. Olen yleensäkin tiedostava.

Vierailija
2/12 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita villasukat jalkaan, tuoksukynttilä palamaan, lämmin teekuppi käteen, pehmeä viltti ylle ja kuuntele vaikka Antti Holman puhetta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita villasukat jalkaan, tuoksukynttilä palamaan, lämmin teekuppi käteen, pehmeä viltti ylle ja kuuntele vaikka Antti Holman puhetta. 

enkä laita haluan olla pimeydessä 🐺

Vierailija
4/12 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaikki maahanmuuttajakodissa tuntevat näin, he ahtautuvat yhteen kodeissaan.

Vierailija
5/12 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen sodan tullen amokia taistelukentälle.

Vierailija
6/12 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on se outo tunne, että ajattelen kuinka nuo normaalit ihmiset eivät tiedä kuinka huonosti minulla on asiat ja kuinka minun olemassaolo on sekin jo raskaa suoritus.

En varmaan kestäisi päivääkään itärajalla.

Vierailija
7/12 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita vaan. Älä päästä derealisaatiota valloilleen vaan maadoita itsesi. Sanon tämän kokemuksesta.

Vierailija
8/12 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. En todellakaan.

Vierailija
9/12 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on se outo tunne, että ajattelen kuinka nuo normaalit ihmiset eivät tiedä kuinka huonosti minulla on asiat ja kuinka minun olemassaolo on sekin jo raskaa suoritus.

En varmaan kestäisi päivääkään itärajalla.

Melkein kuin lukisit muidenkin ajatuksia samalla.

Vierailija
10/12 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ollut ap:n vastaus.

ap

11/12 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Minulla oli ensimmäisen kerran (tai ensimmäinen kerta jonka muistan) tuollainen tunnetila joskus 11-vuotiaana kun olin yksin kotona koulun jälkeen ja odotin muuta perhettä kotiin. He olivat lähteneet ostoksille. Tunnit kuluivat, ilta hämärtyi eikä heitä kuulunut. Aloin pelätä että he ovat joutuneet onnettomuuteen eivätkä enää koskaan tule takaisin. Ahdistus ja pelko kuristi kurkkua ja olin ihan epätoivoinen. Sytyttelin valoja ja avasin tv:n mutta koti ja koko maailma tuntui muuntuneen ihan vieraaksi ja pelottavaksi.

Silloin ei ollut matkapuhelimia. Katselin vain ikkunasta ja odotin.

Tulivathan he sitten lopulta. 

Vierailija
12/12 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ollut ap:n vastaus.

ap

kuka niin väitti 🐺

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan