Veera, 20, säästi kolme vuotta häihin - nyt hän on ikävässä tilanteessa
Voi ei. Ehkä hän voisi säästää tarjoamalla makaronilaatikkoa häissään?
Kommentit (322)
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun irtisanomissuojaa heikennetään niin on kannattavampaa asua yksin tai olla yh.
Monella yh-äidillä on kyllä mies, mutta he ovat paperilla tukien takia yh-äitejä.
Tiedän yhden yh-äidin joka asuu vuokralla ja saa yh-tuet. Sillä on kyllä miesystävä, käyvät ruokakaupassa yhdessä ja mies maksaa kauppalaskun, olen nähnyt.
Ja tulee perimään asunnon ja kesämökin, koska on ainoa lapsi.
Näin se vaan Suomessa menee.
Vierailija kirjoitti:
17-vuotiaan säästökohde: häät. Voi luoja.
17-vuotiaan???
Vierailija kirjoitti:
Voi herran jumala sentään. Jos ei saa duunia, opiskelee niin saa kesätukea. Ja nuo häät nyt voi siirtää vaikka vuodella eteenpäin jos on niin tärkeet. Tai vanhemmathan ne sitten maksaa lopulta.
Jospa ei ole opintoja joita voi tehdä kesällä!!
Ottaa opintolainaa elämiseen ja säästää häihin.
Tota noin.....
Mikä logiikka?
Vierailija kirjoitti:
Onko nämä helluntalaisia? Tuskin vl, koska meikki ja korut.
Keskustapoliitikko, en tiedä uskonsuunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
17-vuotiaan???
On säästänyt häitä varten 3 vuotta. Eli säästäminen on alkanut 17-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän pariskunnan joka on ollut yli 40 vuotta yhdessä, mutta tukien takia asuvat erikseen eivätkä ole naimisissa.
Todella tyypillistä pienituloisten keskuudessa. Noin minä ja vaimonikin toimittiin aikoinaan kun olimme molemmat työttöminä. Tosin silloin emme olleet naimisissa, mutta yhdessä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kun itselläni oli heikot vuodet opintojen aikana, laitoin säästöni sovitusti äitini tilille, jotta sain rauhassa pitää säästöni ja olla köyhä sen ajan mitä sitten olin. Menin nuorena naimisiin, joten olin puolisoni kanssa yhdessä köyhä opiskeluvuosina. Sossussakaan eivät koskaan edes kysyneet säästötiliä (jolla ei oikeasti silloin mitään ollutkaan). Pari kesää sossun rahoilla, mutta sen jälkeen ei ole ollut tarvis siihen tukeen. Ehkä huijasin, ehkä en. En vain käsitä miksi ihmiset eivät enemmän jemmaa rahojaan väliaikaisesi jonnekin vaan makuuttavat niitä omilla tileillään.
Ajat ovat muuttuneet. Nykyään kysytään ja selvitetään kaikki tilit.
Ja jos myyt kiinteistön niin kela saa tietää verottajalta asunnon myyntihinnan.
Viranomaiset tekevät yhteistyötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi herran jumala sentään. Jos ei saa duunia, opiskelee niin saa kesätukea. Ja nuo häät nyt voi siirtää vaikka vuodella eteenpäin jos on niin tärkeet. Tai vanhemmathan ne sitten maksaa lopulta.
Jospa ei ole opintoja joita voi tehdä kesällä!!
Sitten mennään kesätöihin.
Vierailija kirjoitti:
Kolme vuotta? 17 vuotiaana alkanut säästää häitä varten? Missä on menty vikaan, kun 17 vuotiaana on naimisiin menossa? Tuon ikäisen kuuluu vielä opiskella lukiossa ja kuuluu suunnitella jatko-opintoja. Olisin erittäin pettynyt meidän lukiolaisen, jos olisi sitomassa itsensä tuon ikäisenä naimisiin menon merkeissä. Ei hitto soikoon.
Miksi pitäis odottaa jos on jo sen oikean löytänyt?
Vierailija kirjoitti:
Täällä alapeukuttaa kädestä suuhun eläjät, jotka eivät eläissään ole osanneet säästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama mihin on säästänyt. Elämiseenkin tarvitaan rahaa, ei vain säästämiseen.
On muuten hassua, että moni säästää "pahan päivän" varalle mutta pahan päivän koittaessa he eivät ole valmiita käyttämään säästöjään senttiäkään. Ei, vaikka säästöjä olisi jopa kymmeniä tuhansia euroja. Tämä näkyi erittäin hyvin korona-aikana.
t. Kelan täti
Katso sinne tilinauhaan. Siellä on kaikki vdun työttömyysvakuutusmaksut yms. Miksi niitä maksetaan?
Verot ja maksut lisääntyy palvelut heikkenee. EU tasolla verotus on karmeaa kuten myös palvelut, joten selitä, mikä on tämän valtion tarkoitus ja tarvitaanko me tätä valtiota ylipäätään ollenkaan?
Ja kela näkee tulot tulorekisteristä, myös jos on naimisissa niin puolison.
Ei voi huijata.
Maistraatissa vihkiminen on ilmaista, hääkakun ja muut tarjoilut voi tehdä itse. Jos välttämättä haluaa valkoisen, perinteisen morsiuspuvun eikä sitä pysty tekemään itse niin kirpparilta tai second-hand-shopeista saa todella edullisesti kauniin puvun. Minä ja mieheni (köyhiä molemmat) menimme naimisiin muutama vuosi sitten ja yhteensä hääbudjettimme oli 250 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
17-vuotiaan???
On säästänyt häitä varten 3 vuotta. Eli säästäminen on alkanut 17-vuotiaana.
Alapeukuttakaa vaan. Toistahan se teillä on, jotka ette edes pääse naimisiin, saati sitten saisitte rahaa säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Ottaa opintolainaa elämiseen ja säästää häihin.
Tota noin.....
Mikä logiikka?
Jep, olisi varmaan kannattanut tehdä toisinpäin
Kumpikin noista sai kesätöitä kun sinnikkäästi hakivat, eivät halua elää Kelan tuilla. Ottakaa mallia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama mihin on säästänyt. Elämiseenkin tarvitaan rahaa, ei vain säästämiseen.
On muuten hassua, että moni säästää "pahan päivän" varalle mutta pahan päivän koittaessa he eivät ole valmiita käyttämään säästöjään senttiäkään. Ei, vaikka säästöjä olisi jopa kymmeniä tuhansia euroja. Tämä näkyi erittäin hyvin korona-aikana.
t. Kelan täti
Katso sinne tilinauhaan. Siellä on kaikki vdun työttömyysvakuutusmaksut yms. Miksi niitä maksetaan?
Verot ja maksut lisääntyy palvelut heikkenee. EU tasolla verotus on karmeaa kuten myös palvelut, joten selitä, mikä on tämän valtion tarkoitus ja tarvitaanko me tätä valtiota ylipäätään ollenkaan?
Työttömyysvakuutusmaksu on 1,5 % ja eläkemaksu 7,15 %.
Eläkemaksu menee nyt eläkkeellä oleville.
Omaa eläkettä sulle kertyy 1,5 % vuosituloista https://www.tyoelake.fi/paljonko-saan-elaketta
Vierailija kirjoitti:
Onko se poikkis ollut alusta asti samaa mieltä? "joo en mä mitään ajokorttia tartte, saati autoa, kunhan saadaan häät"
Eiköhän. Missä luki ettei ole ajokorttia?
Valtio on mennyt varallisuuden konfiskointimoodiin.
Varautukaa elämään pari vuosikymmentä vihamielisen valtion kanssa.