Miten naisilla on niin uskomaton selviytymiskyky?
https://yle.fi/a/74-20156280
Tämäkin tapaus oli narkomaani ja myöhemmin sitten pääsi Suomen vaikeimmin päästävään kouluun ja nyt on politiikassa mukana? En vaan ymmärrä. Itse olen vaan työttömänä selannut nettiä 20 vuotta ilman mitään muutoksen toivoa elämässäni.
M44
Kommentit (415)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päihdetyössä (kuntoutuksen puolella) tapaa kyllä paljonkin näitä, jotka todella kuntoutuvat yhteiskuntaan, niin miehiä kuin naisiakin. Sitä on kyllä ilo katsoa.
Niinpä. Ja silti täällä ketjussa miehet jankkaa, että heille ei ole näitä palveluja tarjolla.No ei he ehkä saa apua. Esim psykiatriselle poliklinikalle ei pääse asiakkaaksi, jos käyttää aineita.
Mutta säännöt on samat miehille ja naisille.
Täälläpä on paljon keksijämiehiä ja Nobelin saaneita miehiä palstalla..
Tuolla jotakuta kyykytettiin alapeukuin kun kehtasi sanoa että nykyinen koulujärjestelmä suosii tyttöjä ja kyseltiin lähteitä ihan kuin tämä väite olisi täysin tuulesta temmattu. Käytännössä millä tahansa "tytöt pojat koulu" -tyylisellä haulla tulee yllin kyllin materiaalia mukaanlukien tämä:
https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/160787/36-20…
Naisvaltaisesti tehty valtioneuvoston tutkimus pitäisi kelvata kiukkuisemmallekin öyhöttäjälle.
Se, että pojat saavat nykyisellään reippaasti enemmän apuresursseja ja tukiopetusta ei ole varsinaisesti mikään vasta-argumentti ja on nimenomaan seurausta siitä, että koulujärjestelmä ei nykyisellään ole tasa-arvoinen.
Noniin, nyt on häiritty hyvää öyhöttämistä riittävästi faktoilla. Jatkakaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla jotakuta kyykytettiin alapeukuin kun kehtasi sanoa että nykyinen koulujärjestelmä suosii tyttöjä ja kyseltiin lähteitä ihan kuin tämä väite olisi täysin tuulesta temmattu. Käytännössä millä tahansa "tytöt pojat koulu" -tyylisellä haulla tulee yllin kyllin materiaalia mukaanlukien tämä:
https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/160787/36-20…
Naisvaltaisesti tehty valtioneuvoston tutkimus pitäisi kelvata kiukkuisemmallekin öyhöttäjälle.
Se, että pojat saavat nykyisellään reippaasti enemmän apuresursseja ja tukiopetusta ei ole varsinaisesti mikään vasta-argumentti ja on nimenomaan seurausta siitä, että koulujärjestelmä ei nykyisellään ole tasa-arvoinen.
Noniin, nyt on häiritty hyvää öyhöttämistä riittävästi faktoilla. Jatkakaa.
No mutta kun miehet on niin neropatteja ja tekee kaikki muailman keksinnöt ja innovaatiot ja jopa listiikin ittensä ihan hemmetin tehokkaasti, niin eikös maailma toimi niille just hyvin? Naisethan täällä ei kuulemma mitään saavuta, nyyh nyyh? Kovin on nyt ristiriitaista tämä rationaalisen ja objektiivisen sukupuolen viestintä 🤔.
Vierailija kirjoitti:
Naiset on minun kokemuksen mukaan sitkeämpiä, mutta miehillä on omat vahvuutensa ja voimansa myös henkisellä puolella.
Ajattelen että naiset voittaa näissä asioissa pitkän matkan kestävyydessä mutta mies vie räjähtävässä voimassa. Tämän takia ainakin me ollaan miehen kanssa hyvä tiimi, kumpikin kun tukee toisiaan ja käyttää vahvuuksiaan.
Ja toisiltamme voimme paljon oppia
Jatketaanko tästä positiivisesta näkemyksestä ja ei vastata riitelijöille?
Ensimmäinen ajatus mikä tämän ketjun otsikosta tuli mieleen oli että mikäs pahan tappaisi...
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen ajatus mikä tämän ketjun otsikosta tuli mieleen oli että mikäs pahan tappaisi...
Yleensä mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko miehet sitten ryhdistäytyä ja luoda niitä tukiverkostoja enemmän teille itsellenne? Miten olisi, että alkaa tapahtua eikä valiteta kun asialla voisi tehdä sitten jotain.
Just sanoin että vertaistuki on ainut, vi tun idiootti lehmä.
Sun kommenttien perusteella en usko, että vertaistuki on sun juttu.
- eri
Totta tosiaan. Tässä tapauksessa se ns. vertaistuki saattaa olla kaiken pahan alku ja juuri. Kannattaisi ennemmin etsiä ihan uudet piirit. Motivaatioksi voisi katsoa sen incel-dokumentin, olikohan se nyt Maikkarin katsomossa vai Ylellä. Lohdutukseksi: incelismistä voi parantua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset kieltävät trendien ja muotien vaikutuksen heidän elämäänsä, vaikka seuraavat niitä todella orjallisesti?
Totta!!! Me ei olla lampaita.
Vierailija kirjoitti:
Naiset näkevät ongelmia sielläkin missä niitä ei ole. Laitat valkoisen paperin naisen nenän eteen niin nainen keksii siitäkin jonkun ongelman.
Tämä. Parasta mitä olen lukenut vuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvä aloitus, itse asiassa.
Meillä naisilla on jokin laajakulmakatse tähän elämään. Näemme mahdollisuuksia siellä missä miehet eivät näe. Miehillä on tyypillisesti vähän putkinäkö elämässäkin, mutta moni mies onkin sitten menestynyt hyvin sillä alalla jota on nuoresta asti tahkonnut.
Sitten jos miehillä menee se ainoa ura, johon on panostanut, niin kuulostaa vähän siltä, että menee koko elämä sitten.
Mä en ole mikään menestyjä, mutta olen ratkaissut työttömyyteni jo vuosia sitten tekemällä töitä joita moni ei halua tehdä. Huumeita en ole edes kokeillut. En nyt hirveästi työstäni nauti, mutta uskon että tämä työ voi johtaa parempaan. Miten, en tiedä vielä.
N43
Pahoittelut yleistyksistä.
Ajattelin juuri tänään tuota samaa kontekstissa maalle jäävä mies/kaupunkiin muuttava nainen. Miehellä on maaseudulla hyvä, jos omistaa talon tai tilan sekä sosiaalista pääomaa. Mutta jos jotain tapahtuu, niin ei paljon naurata. Liikkuva nainen taas poimii elannon sieltä täältä, verkostoituu ja joustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvä aloitus, itse asiassa.
Meillä naisilla on jokin laajakulmakatse tähän elämään. Näemme mahdollisuuksia siellä missä miehet eivät näe. Miehillä on tyypillisesti vähän putkinäkö elämässäkin, mutta moni mies onkin sitten menestynyt hyvin sillä alalla jota on nuoresta asti tahkonnut.
Sitten jos miehillä menee se ainoa ura, johon on panostanut, niin kuulostaa vähän siltä, että menee koko elämä sitten.
Mä en ole mikään menestyjä, mutta olen ratkaissut työttömyyteni jo vuosia sitten tekemällä töitä joita moni ei halua tehdä. Huumeita en ole edes kokeillut. En nyt hirveästi työstäni nauti, mutta uskon että tämä työ voi johtaa parempaan. Miten, en tiedä vielä.
N43
Pahoittelut yleistyksistä.
Ajattelin juuri tänään tuota samaa kontekstissa maalle jäävä mies/kaupunkiin muuttava nainen. Miehellä
Nainen on kerjäläinen joka elää almuilla tai miehensä tuloilla, totta.
Vierailija kirjoitti:
Täälläpä on paljon keksijämiehiä ja Nobelin saaneita miehiä palstalla..
Miehet keksivät jo kaiken mut jatkakaa.
Naisen on kautta aikojen ollut pakko pärjätä omillaan ja selviytyä. Miehet ovat selvinneet vähällä, heillä on automaaattisesti ollut ihmiskunnan historiassa valta, voima ja kunnia. Mutta naiset ovat omaan systeemiinsä joutuneet kehittämään selviytyjägeenejä, ihan vain selvitäkseen päivästä toiseen. Naiset ovat joutuneet kehittämään tunnetaitojaan, sietokykyään ja tunnesäätelykeinojaan. Lopulta juuri tämä tekee naisista voittajia, ja miehistä suuria vauvoja imemässä kaljapulloaan ja kaipaamassa hoivaa. Hoivaajia ei kohta enää meinaa löytyä, onneksi niin. Oon niin onnellinen että oon syntynyt naiseksi, en vaihtaisi mihinkään tätä sisäistä viisautta mitä naisena olen oppinut vaalimaan.
Älä viitsi olla naiivi.