Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten naisilla on niin uskomaton selviytymiskyky?

Vierailija
21.04.2025 |

https://yle.fi/a/74-20156280

Tämäkin tapaus oli narkomaani ja myöhemmin sitten pääsi Suomen vaikeimmin päästävään kouluun ja nyt on politiikassa mukana? En vaan ymmärrä. Itse olen vaan työttömänä selannut nettiä 20 vuotta ilman mitään muutoksen toivoa elämässäni. 

M44

Kommentit (415)

Vierailija
321/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihdetyössä (kuntoutuksen puolella) tapaa kyllä  paljonkin näitä, jotka todella kuntoutuvat yhteiskuntaan, niin miehiä kuin naisiakin. Sitä on kyllä ilo katsoa.

Vierailija
322/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihdetyössä (kuntoutuksen puolella) tapaa kyllä  paljonkin näitä, jotka todella kuntoutuvat yhteiskuntaan, niin miehiä kuin naisiakin. Sitä on kyllä ilo katsoa.

Niinpä. Ja silti täällä ketjussa miehet jankkaa, että heille ei ole näitä palveluja tarjolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennuslääkkeiden käytöstä:

"Naiset käyttävät masennuslääkkeitä miehiä enemmän, ja tämä ero saattaa selittyä esimerkiksi sosiaalisen median käytöllä tai naisten työskentelyolosuhteilla. Naiset työskentelevät usein aloilla, joissa työntekijävaje aiheuttaa suurempaa stressiä ja kuormitusta." https://eeda.fi/ajankohtaista/joka-kymmenes-suomalainen-kayttaa-masennu…

Miehet tekevät enemmän itsemurhia kuin naiset (yli 70%), näillä lienee yhteys.

Pitää olla suhteellisuudentajua. Masentuneiden akkojen joukko on PALJON suurempi kuin itsemurhien tehneiden miesten joukko. 

Pitää olla myös oikea vertailukohde. Naiset tekevät vähemmän itsemurhia kuin miehet. Masennus ei ole yhtä kuin itsemurha.

Minustakin miesten tulisi vielä enemmän rohkaistua ja tap*aa itsensä. Rohkeutta, pikkumiehet!

Vierailija
324/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailma on miesten. Naisten saavutukset ovat niin vaatimattomia, ettei valkoisella heteronaisella ole oikeutta olemassaoloon.

Kuten jo on mainittukin, kun vain mies on saanut osallistua noiden "saavutusten" tekemiseen, ei ihme, että ne on miesten tekemiä. Jos naisetkin olisi saaeet osallistua, asia olisi ihan toinen. Nyt kun naiset on saaneet osallistua viimeiset 100v (sitä ennen vain mies vuosituhansien ajan) ja käydä kouluja on naiset jo nuo kyseiset laitokset "vallanneet".

Tutkijat ja lääkärit on kohta kaikki naisia ja naiset on arkkitehteinä ym. Kohta maailma on naisten. 

Eipä juuri ole alaa, jolla ei jo ole naisia ja mikähän on tilanne 1000 vuoden päästä. 

Ehkä silloin ihmetellään, miksi kaikki keksinnöt on nasten tekemiä ja kaikki on naisten rakentamia. 

&nbsp

Naisilla on kykyjä, ideoita ja älyä. Naisilla ei vain ole niin paljon tarvetta esitellä saavutuksiaan ja olla oikeassa, itsekästä asennetta ja kunnianhimoa kuin miehillä. Se johtuu myös hormonitoiminnasta.

Naiset selviävät vaikeuksista kyvyillään. Naiset eivät käytä kykyjään niin paljon kunnianhimoisiin saavutuksiin, vaikka kykyjensä puolesta voisivat, mutta eivät ole myöskään sen vuoksi onnettomia.

Vierailija
325/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me naiset ollaan geneettisesti vahvoja. Meidän elimistö pystyy pitämään hengissä useita ihmisiä. Mies ei saa pidetyksi itseään elossa.

Mies tuijottelee omaa persereikäänsä, naisen fokus on itsen ulkopuolella.

Vierailija
326/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutusta pomittua: " Mahdollisuus kouluttautumiseen oli omassa elämässä kaikkein suurin apu."

"

Lääkkeitä parempaan oloon ovat Sangervon mukaan esimerkiksi luonto ja siellä liikkuminen, koska molemmat tutkitusti tukevat mielenterveyttä. Hän itse on innokas avantouimari.

Lisäksi Sangervo korostaa yhteisöllisyyden merkitystä, eli aikaa yhdessä läheisten ihmisten kanssa."

Vierailija
327/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan omasta puolestani. Olen äiti, jolta on matto vedetty kahdesti jalkojen alta, kun olen luottanut kumppaniini. Asunnottomana pienten lasten äitinä ei ole ollut aikaa selailla nettiä. Halu tarjota pienille ihmisille hyvä elämä, pistää ponnistelemaan täysiä. Miehet ei motivoidu omista lapsistaan samoin. Onnistuminen tavoitteessa käynnistää hyvän kierteen.

Äitiys on supervoima, joka näkyy hormoneissa ja hermostossa. Naiset keskimäärin on parempia katsomaan asioita laaja-alaisemmin ja näkemään mahdollisuuksia. Ja tietenkin tekemään montaa asiaa vuorotellen, äidit varsinkin.

Se on kyllä kumma, miten motivaatiota ja eteenpäinpyrkimistäkin on nykyään naisilla enemmän kuin miehillä. Mutta ehkä tässä näkyy se miesten vähentyneen testosteronin vaikutus.

Vierailija
328/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me naiset ollaan geneettisesti vahvoja. Meidän elimistö pystyy pitämään hengissä useita ihmisiä. Mies ei saa pidetyksi itseään elossa.

Viestisi sai minut nauramaan, koska se edustaa niin täydellistä vastakohtaa todellisuudelle. Naiset juuri ovat itsekeskeisiä ja kykenemättömiä selviytymään. Tässä pieni muistutus:

Vierailija
329/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan omasta puolestani. Olen äiti, jolta on matto vedetty kahdesti jalkojen alta, kun olen luottanut kumppaniini. Asunnottomana pienten lasten äitinä ei ole ollut aikaa selailla nettiä. Halu tarjota pienille ihmisille hyvä elämä, pistää ponnistelemaan täysiä. Miehet ei motivoidu omista lapsistaan samoin. Onnistuminen tavoitteessa käynnistää hyvän kierteen.

Äitiys on supervoima, joka näkyy hormoneissa ja hermostossa. Naiset keskimäärin on parempia katsomaan asioita laaja-alaisemmin ja näkemään mahdollisuuksia. Ja tietenkin tekemään montaa asiaa vuorotellen, äidit varsinkin.

Se on kyllä kumma, miten motivaatiota ja eteenpäinpyrkimistäkin on nykyään naisilla enemmän kuin miehillä. Mutta ehkä tässä näkyy se miesten vähentyneen testosteronin vaikutus.

Naisen logiikka: miehet ovat väitetysti vähemmän kunnianhimoisia kuin naiset, mikä johtuu testosteronin vähenemisestä, mutta naiset, joilla on testosteronia 20 kertaa vähemmän, ovatkin miehiä kunnianhimoisempia.

:D

Vierailija
330/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen logiikka: miehet ovat väitet

Kunnianhimo ei naisilla tarkoita sitä, että se kunnia pitäisi saavuttaa polkemalla muita alas, kuten miehet usein tekevät. Se ei tarkoita myöskään sitä, että otetaan kunnia muiden tekemisistä, kuten sinä teet jatkuvasti, arvon incel. 

Vierailija
331/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset pääsee mihin vaan töihin ilman kummempaa koulutusta. Olen opiskellut monta tutkintoa, käynyt lukion ja yliopiston ja 8 kurssia enkä kelpaa silti edes postiin töihin.  Olen varma etten ulkonäköni takia pääse koskaan töihin. En jaksa enää hakea työtä. 5vuotta hain kaikkiin mahdollisiin paikkoihin enkä saanut töitä.

No ei pääse.

T: korkeakoulutettu työtön nainen stem-alalta

Vierailija
332/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen logiikka: miehet ovat väitet

Kerrohan oman elämäsi suurin saavutus? Oletko ihan oikeasti saanut mitään aikaiseksi elämässäsi? Minkä ikäinen olet? 

Vierailija
333/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ovat kiinnostuneita etenkin nuorten naisten hyvinvoinnista, heitä tsempataan sekä yksityiselämässä että terveydenhuollossa. Jos mies ei pärjää, niin se on vaan miehen omaa luuseriutta, ketään ei kiinnosta.

Höpsis? Miksi miehet eivät itse verkostoi ja hae apua toisiltaan, vaan senkin pitäisi äitien, tyttöystävien ja vaimojen tehdä. 

Miksi et toimi samoin,  jos olet mies, kuin jutun Julia, verkostoi, hakeudu politiikkaan, vapaaehtoistyöhön ja auta poikia ja nuoria miehiä. Miksi sen pitäisi olla naisten tehtävä ja miehet odottavat vakmista, toisten tarjottavana, korkeintaan halutaan arvostella ja haukkua. 

Vierailija
334/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peppukipeitä naisia täällä. Totuus sattuu.

Vierailija
335/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystäväpiirissä on monta naista jotka on olleet nistejä nuorena, nyt nelikymppisiä töissä/korkeakoulututkinto, lapsia ja naimisissa. Yhtään miehiä vastaavantyylisessä elämässä en tiedä. Jotka veti nuorena, edelleen vetää kuulemma.

Vierailija
336/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ystäväpiirissä on monta naista jotka on olleet nistejä nuorena, nyt nelikymppisiä töissä/korkeakoulututkinto, lapsia ja naimisissa. Yhtään miehiä vastaavantyylisessä elämässä en tiedä. Jotka veti nuorena, edelleen vetää kuulemma.

Pojilla tuo tunne-elämän kehittyminen on hitaampaa, koukahtavat ehkä helpommin.

Vierailija
337/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ja silti täällä ketjussa miehet jankkaa, että heille ei ole näitä palveluja tarjolla. 

AA auttaa. Sinne niitä juoppoja vielä nykyäänkin ohjataan. 

Vierailija
338/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahah. Naiset on julmia johtajia.

Vierailija
339/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko miehet sitten ryhdistäytyä ja luoda niitä tukiverkostoja enemmän teille itsellenne? Miten olisi, että alkaa tapahtua eikä valiteta kun asialla voisi tehdä sitten jotain.

Just sanoin että vertaistuki on ainut, vi tun idiootti lehmä.

Sun kommenttien perusteella en usko, että vertaistuki on sun juttu.

- eri

Vierailija
340/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feministit ovat nykyajan noita-akkoja, jotka kuuluisivat roviolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä