Puku miehellä
Millaisista puvuista miehellä tykkäätte? Millaisista ette? Onko yksityiskohdat tärkeitä (niitä ilmeisesti ainakin on miesten ouvuissa paljon että miten vaikka nappien tulisi olla kiinni/auki)Miehelläni ei ole kuin mustat kengät, harmaat ja mustat suorat housut, vaaleansinisiä ja valkoisia kauluspaitoja sekä musta liivi ja musta puvuntakki. Kravatteja on musta ja ruskea-siniraidallinen. Yleensä käyttää henkseleitä.
Kommentit (245)
Mies tykkää ajaa. En ymmärrä ollenkaan
Aika nafti puvuntakki, keskimmäinen nappi kiinni. Takana sojottaa helmat kahteen suuntaan perseen päältä.
Lahkeet ihan ok ohuet pitkät kapeat.
Ja jokaisella, ihan ihan kaikilla, ne ruskeat nahkakengät.
😅
Ensi vuonna ne on vanhanaikaiset.
😂
Vierailija kirjoitti:
Olin juhlissa ja kiinnitin huomiota kelloetikettiin:
Frakin ja smokin kanssa ei tulisi käyttää kelloa eikä minkään puvun kanssa kilon painoista urheilukelloa johon kättä heilauttaessa syttyy taustavalo. Voi toki käyttää mutta etitekin mukaista se ei ole. Ei edes perinteinen sukeltajankello, vaikka näyttävä onkin, ole mikään pukukello. Arvostan kun puvun kanssa näkyy pukukello ja smokin/frakin kanssa ei mitään kelloa.
Pukukellolla siis tässä tarkoitetaan metallista kelloa jossa ei ole aikarengasta eikä ajanottonappeja, vaan joka on pikemminkin ohut ja hillitty. Ranneke saa mielellään olla musta tai tumma nahkahihna, mutta myös hillitty metalliranneke tulee kysymykseen
Håmåt kelloja ranteissaan heiluttelee. Heliseliheliheli..kilkunkalkun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pukupellet tiedetään!
Luulen että tiedät todellisesta maailmasta hyvin vähän.
Kun on tarpeeksi rahaa, ei tarvitse enää pukua.
Toistaiseksi raha ei alitettavasti suojaa hautajaisten tarpeelta.
Hautajaisiinkaan ei puku ole tarpeen.
Olen jo monissa hautajaisissa käyttänyt yhdistelmää suorat mustat prässihousut,mustat nahkaiset pikkukengät, musta siisti ja puhdas kauluspaita ja musta (siisti,sileä ja vähänkäytetty ja hyvinpidetty ,juuri ja juuri housuntaskut peittävä,vetoketjullinen nahkapusero ).
Näin pukeutuneena olin jopa oman äitinikin hautajaisissa.
En kyllä tajua kenen mielestä tällainen yhdistelmä voisi olla jollain tavoin 'rienaava', tai tilaisuutta ja vainajaa vähemmän kunnioittava, kuin joku tumma puku pikkutakkeineen ja kravatteineen.
En ole ainakaan missään niissä hautajaisissa, joihin olen ottanut osaa(enkä niiden jälkeenkään) saanut keneltäkään mitään kielteistä kritiikkiä pukeutumisestani niihin.
Elämässä tärkeintä on nauttia matkasta.
Annat tyhmän kuvan itsestäsi jos kiellät ymmärtäväsi täysin selkeitä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pukupellet tiedetään!
Luulen että tiedät todellisesta maailmasta hyvin vähän.
Kun on tarpeeksi rahaa, ei tarvitse enää pukua.
Toistaiseksi raha ei alitettavasti suojaa hautajaisten tarpeelta.
Hautajaisasuna mies voi käyttää myös esim.
1.) suoria mustia prässihousuja
2.) mustaa kauluspaitaa
3.) mustia nahkakenkiä
4.) mustaa lyhyttä vetoketjullista nahkajakkua (,tai -takkia)
Yhdessä nämä ovat aivan siisti, arvokas ja tilaisuutta kunnioittava asukokonaisuus
Musta kauluspaita ei ole mitenkään mihinkään arvotilaisuuteen sopiva vaate.
Yökerhoon käy kyllä, vartijat käyttävät työpaitoina.
Valkoinen paita ja musta solmio olisi kyllä hyvä olla. Ei ole mikään valtava investointi kun yksinkertainenkin kangas käy (lue: pitää olla).
Vierailija kirjoitti:
Ketä nyt kiinnostaa joku pukuetiketti? Jokainen saa pukeutua niin kuin haluaa.
Jossain tilanteissa on syytä osoittaa tuntevansa asiallinen pukeutuminen, tyylirikkoihin syyllistyminen ei ole hyvästä esmes liikeneuvotteluissa.
Siellä missä käsitellään isompia rahoituspäätöksiä ja päätökset ovat epävarmoja niin sopii eliminoida häiriötekijät. Kuten huono pukeutuminen.
Itsehän menen niihin kesäjuhliin farkuissa ja pikeepaidassa. Muut saa hikoilla puvussaan.
Vierailija kirjoitti:
Itsehän menen niihin kesäjuhliin farkuissa ja pikeepaidassa. Muut saa hikoilla puvussaan.
Farkut ja pikeepaita ei tosin ole mikään vilpoinen pukeutuminen.
Laadukas pukukangas on vilpoinen kesällä ja lämmin talvella, hienoa villaa kun on.
Jos minun häihini yrittäisit tulla farkuissa ja pikeepaidassa niin ovea näyttäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Insinöörimiehelläni on kesäjuhlia varten vaalea pellavapuku ja teknillisen opiston kravattineula. Harmaat Pomarfinnin kengät sopii tähän. On ajaton ja tyylikäs kokonaisuus.
Kai hänellä sentään myös on isoisältä peritty teryleenipuku?
Solmioneula ei kuulu juhlapukuun.
Tarjoilijalla se on ettei solmio lennä keittolautaselle, bussikuskilla ettei solmio lepata kun ovi on auki jne.
Ei kai tämä ole se kuuluisa "perjantai-ilmiö"?
enkä jaksanu puhelimel tihrustaa
Puku on huonoa pukeutumista. Mielikuvituksetonta pakkopaitaan pukeutumista. Merkonomiarmeija-look.
Voi taivas mitkä loiston päivät Suomella on vielä edessään.
Ketä nyt kiinnostaa joku pukuetiketti? Jokainen saa pukeutua niin kuin haluaa.