Puku miehellä
Millaisista puvuista miehellä tykkäätte? Millaisista ette? Onko yksityiskohdat tärkeitä (niitä ilmeisesti ainakin on miesten ouvuissa paljon että miten vaikka nappien tulisi olla kiinni/auki)Miehelläni ei ole kuin mustat kengät, harmaat ja mustat suorat housut, vaaleansinisiä ja valkoisia kauluspaitoja sekä musta liivi ja musta puvuntakki. Kravatteja on musta ja ruskea-siniraidallinen. Yleensä käyttää henkseleitä.
Kommentit (245)
Ostan pukuni Mekkomiehestä. Mukavan halpoja.
Kävin koulut, menin töihin..olen itseni herra.
Jos oot yhtä hämmentynyt kuin mä, niin ollaan molemmat pihalla.
Ennen pitkää loppuu hyväuskoiset höynäytettävät kesken
Kaikki ap:n mainitsemat jutut ovat huuhaata
Vierailija kirjoitti:
Insinöörimiehelläni on kesäjuhlia varten vaalea pellavapuku ja teknillisen opiston kravattineula. Harmaat Pomarfinnin kengät sopii tähän. On ajaton ja tyylikäs kokonaisuus.
Kai hänellä sentään myös on isoisältä peritty teryleenipuku?
Noh olikos ihmettelijä ap:lla jotain muutakin ihmeteltävää
Itsehän sitä paitsi aloit viesteihini vastailemaan
Adidas verkkapuku. Taipuu paremmin slaavikyykkyyn.
https://img.ilcdn.fi/uu6nsi6Qf3shPv_W3NB-FQNfw20=/full-fit-in/920x0/img…
Annan koiralle jolla on kultaiset hampaat.
Voisitko vastata kysymyksiin? AP
Vierailija kirjoitti:
"harmaat ja mustat suorat housut, vaaleansinisiä ja valkoisia kauluspaitoja sekä musta liivi ja musta puvuntakki."
Se ei tarkkaan ottaen ole puku, vaikka olisi noista ne mustat housut, liivi ja takki, elleivät ne ole samasta kankaasta. Mikä tahansa housujen, paidan ja pikkutakin yhdistelmä ei ole puku.
Suorien housujen ja erillisen pikkutakin yhdistelmää kutsutaan "yhdistelmäpuvuksi". ja silloin puhutaan erikseen housuista ja "irtotakista" tai "pikkutakista".
"puku" on yleensä kerralla ostettu kokonaisuus, usein laadukkaassa puvussa voi olla takki, mahdollisesti asuun sopivat liivit sekä housut, paljon käytössä olevaan pukuun kannattaa ostaa kahdetkin housut. Niitä voi sitten vuorotella ja käyttää toisia välilläl pesulassa.
Pukua ei kannata kovin usein pesettää - esimerkiksi villapuku pärjää koko vuoden käytön jos sitä muistaa riittävästi tuulettaa ja katsoo että paita ja alusvaatteet on aina puhtaat.
Olin juhlissa ja kiinnitin huomiota kelloetikettiin:
Frakin ja smokin kanssa ei tulisi käyttää kelloa eikä minkään puvun kanssa kilon painoista urheilukelloa johon kättä heilauttaessa syttyy taustavalo. Voi toki käyttää mutta etitekin mukaista se ei ole. Ei edes perinteinen sukeltajankello, vaikka näyttävä onkin, ole mikään pukukello. Arvostan kun puvun kanssa näkyy pukukello ja smokin/frakin kanssa ei mitään kelloa.
Pukukellolla siis tässä tarkoitetaan metallista kelloa jossa ei ole aikarengasta eikä ajanottonappeja, vaan joka on pikemminkin ohut ja hillitty. Ranneke saa mielellään olla musta tai tumma nahkahihna, mutta myös hillitty metalliranneke tulee kysymykseen
Vierailija kirjoitti:
Olin juhlissa ja kiinnitin huomiota kelloetikettiin:
Frakin ja smokin kanssa ei tulisi käyttää kelloa eikä minkään puvun kanssa kilon painoista urheilukelloa johon kättä heilauttaessa syttyy taustavalo. Voi toki käyttää mutta etitekin mukaista se ei ole. Ei edes perinteinen sukeltajankello, vaikka näyttävä onkin, ole mikään pukukello. Arvostan kun puvun kanssa näkyy pukukello ja smokin/frakin kanssa ei mitään kelloa.
Pukukellolla siis tässä tarkoitetaan metallista kelloa jossa ei ole aikarengasta eikä ajanottonappeja, vaan joka on pikemminkin ohut ja hillitty. Ranneke saa mielellään olla musta tai tumma nahkahihna, mutta myös hillitty metalliranneke tulee kysymykseen
Vai että kelloetiketti. Käytän pukuja töissä ja vapaa-ajalla aika runsaasti ja kädessä killunut jo vuosia Garminin uusin malli. Koska se vaan on pirun hyvä ja haluan rasitusdatat talteen koko päivältä palautumisen seuraamista varten. Voin sanoa, että näin tekee aika moni muukin.
"Pukuetiketti" on ajassa elävä käsite. 100 vuotta sitten oli hyvin erilainen pukuetiketti ja ei-niin-kauan sitten piireissä pidettiin sukkahousuja ja talkattua peruukkia.
Mutta mitä kukin tykkää leikkiä ja jos saa kiksejä puvun kanssa kikkailusta, antaa mennä vaan. Itselle se on vain asu, vaikka omat on mittana saman vaatturin viimeistelemiä. Siihen syy on, että inhoan vaatteiden ostamista ja on helpompaa kun a) ne kestävät pitkään b) vaatturilla on mitat, joten esimerkiksi lisäpaitojen tilaus onnistuu soittamalla ja sovittamatta.
En tiedä, kuka olet, mutta tuli jännä hyvänolon tunne, kun luin viestisi. Olen nimittäin mies, jolla on muutamakin italialainen (ns. napolilaistyylinen) puku. Lisäksi olen Herringsin kanta-asiakas. Suosin tummien pukujeni kanssa Herringsin ruskeita monkseja, silloin kuin tilaisuus ei ole ihan formaali.
Olen myös teetättänyt itselleni pari hieman military -henkistä pukua, eli lyhyemmillä käänteillä ja korkealla, ryhdikkäällä neljän napin napituksella. Pidän tyylistä kovasti.
Tämä ketju oli kaiketi lähinnä naisille, mutta tähän väliin tällainen pukumiehen kommentti.