Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettivatko vanhempasi, että ei saa kiroilla?

Vierailija
17.03.2026 |

Jos eivät, niin mistä arvelet sen johtuneen? Kiroilevatko he itse?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti opetti kyllä. Ja varmasti tämä pohjautuu ihan siihen, miten hänet itsensä oli kasvatettu.

Äiti ei itsekään "uskalla" sanoa edes perhana.

Vierailija
2/22 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän he yrittävät mutta vituiks meni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai kiroilla, mutta piti keksiä muita sanoja. 

Vierailija
4/22 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helvetissä opettivat. Miten niin?

Vierailija
5/22 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti opetti, mutta minäpä opetinkin hänetkin kiroilemaan.

Suomalaiset kirosanat on hienoja. 

Vierailija
6/22 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sai kiroilla, mutta piti keksiä muita sanoja. 

Mäkin teen noin lasten seurassa, jos vaan muistan. Voi kerpeleen kerpele. Ettei niille tulis hankaluuksia koulussa.

Vierailija
7/22 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettivat, ja se on kyllä ihan hyvä oppi ollutkin. Sivistystaso käy välittömästi ilmi kun ihminen avaa suunsa ja alkaa puhua. 

Vierailija
8/22 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, emmekä kiroilleet lapsena, äiti joskus harvoin  kiros perkele ku jotain sattui. 

Vierailija
9/22 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti opetti kyllä. Ja varmasti tämä pohjautuu ihan siihen, miten hänet itsensä oli kasvatettu.

Äiti ei itsekään "uskalla" sanoa edes perhana.

Mun mummo kanssa oli vihainen kiroilusta, mutta itse sanoi aina: Voi hyvä isä tokkiisa. Siis mikä vastaa mun mielestä: Voi Tsiisus:ta.

Vierailija
10/22 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini yritti, mutta kiroilin ihan vaan kapinan vuoksi aivan helvetisti. Ja kiroilen edelleen ja antaisin lastenikin kiroilla, mutta vain vanhin lapsi kiroilee, tyttären suusta en ole koskaan kuullut ainuttakaan kirosanaa.

Vierailija
11/22 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tainnut opettaa.

Vierailija
12/22 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettivat, ja se on kyllä ihan hyvä oppi ollutkin. Sivistystaso käy välittömästi ilmi kun ihminen avaa suunsa ja alkaa puhua. 

Etkö arvosta suomen kielen komeaa perintöä? Kielellinen sivistys on minusta nimenomaan sitä, että on laaja sanavarasto, ja suomalaiset kielellisesti vahvat kirosanat nimenomaan kuuluvat siihen perintöön.

Vierailija
13/22 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, opettivat. Iskä kyllä välillä kiroili. Koskaan en kotona asuessa vanhempien kuullen kiroillut. En minkään pelon takia, vaan kunnioituksesta, koska tiesin etteivät pitäisi siitä. Muualla kyllä kiroilin ja monta vuotta kiroillut omien lastenikin kuullen (ovat jo täysi-ikäisiä). Lasten ollessa pieniä pyrin välttämään heidän kuullen kiroilua.

Vierailija
14/22 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoituksessa nuorisokodissa oli sääntö, että jokaisesta vtusta piti maksaa markka sakkoja (jos ohjaaja sattui sen vtun kuulemaan). Viikoittain niitä sakkoja piti maksaa. Kyllä siinä tuli harkitusti jätettyä lauseista täytevitut pois.

Vierailija
15/22 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettivat. Enkä koskaan kiroile

N60

Vierailija
16/22 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettivat kyllä. Äiti ei kiroillut koskaan, isä joskus suutuspäissään. Ihan hyvä oppi, kavereiden kesken tuli kiroiltua, mutta osasin olla kiroilematta muualla. 

Vierailija
17/22 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetti. Vanhempani eivät kiroile muuten kuin todella todella vihaisena. Itse kylläkin kiroilen eli vanhempien oppi meni hukkaan. En toki kiroile missään työtilanteissa tai lapseni kuullen.

Vierailija
18/22 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla esimerkillään opettivat, vanhempani eivät koskaan kiroilleet. 

Vierailija
19/22 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät opettaneet eivätkä kauheasti kiroilleet. En pidä kiroilua pahana, kunhan osaa käyttäytyä tilanteen vaatimalla tavalla.

Vierailija
20/22 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummini oli sanonut äidilleni ettei minun eka sana tule olemaan äiti. :D Eli ei opetettu ja äitini kiroili ja kiroilee edelleen todella paljon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme