Puku miehellä
Millaisista puvuista miehellä tykkäätte? Millaisista ette? Onko yksityiskohdat tärkeitä (niitä ilmeisesti ainakin on miesten ouvuissa paljon että miten vaikka nappien tulisi olla kiinni/auki)Miehelläni ei ole kuin mustat kengät, harmaat ja mustat suorat housut, vaaleansinisiä ja valkoisia kauluspaitoja sekä musta liivi ja musta puvuntakki. Kravatteja on musta ja ruskea-siniraidallinen. Yleensä käyttää henkseleitä.
Kommentit (341)
mooi tota oisko poistaa jotai akuuttii nippii
Tarmo kävi parturissa. Siitä tuli siilipää.
Miksi aina draamaa? Voisitko chillata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puku on erittäin tyylikäs asu. Mutta sen tulee ehdottomasti istua ja olla joka kohdasta oikein leikattu. Tässäkin kohdassa suomalainen säästää ja hankkii sen pukunsa en tiedä mistä? Dressman? Temu? Sokos? mutta lopputulos on pateettisen ja koomisen välimaastosta.
Nokun noi kaupat myy tota aasialaista krääsää. Ja mallina on joku kim jong un, jolle suunnitellut vaatteet ei suomalaiselle vartalolle sovi. Vaateteollisuus täytyy saada takasin suomeen. On tosi ärsyttävää jos vaate istuu muuten hyvin, mutta vyötäröltä liian iso.
Vanha ketju noussut jostain tomusta. Mutta sattui sopivasti, ja tämä vielä vikan sivun ekana kommenttina.
Kävin n. kuukausi sitten tilaamassa itselle uuden puvun helsinkiläisestä vaatturiliikkeestä. Omat mitat ovat siellä tallessa, ja koska eivät ole muuttuneet, oli tilaus helppo. Valitsin mallin ja kankaat. Ensisovitus oli viime viikolla ja viimeistelty puku odottaa hakusovitusta, mikä menee ensi viikkoon.
Samalla tilasin kaksi uutta pukupaitaa, jotka olisivat olleet valmiit jo viimeksi, kun ne vain viimeistellään oikeaan mittaan. Käytännössä juuri kavennetaan vatsan kohdalta, etteivät ole muodottomia "säkkejä".
Hintaa puolivalmispuvulle tuli n. 2500€ ja paidoille 150€/kpl.
Toisaalta ne kestävät vuosia ja vuosia jatkuvaa arkikäyttöä.
Suosittelen, jos tarvetta on.
Mikäs siinä on tilatessa jos rahaa on. Suurimmalla osalla ei vaan ole kun vaatebudjetti on joku 20 euroo kuukaudessa. Nauti nyt rahoistasi, kyllä Suomeenkin vielä mellakat tulee ja niissä sitte viedään rikkaiden omaisuutta.
Se että sinulla on vaaterahaa joku surkea 20€ ei johdu kenestäkään muusta kuin itsestäsi ja omista valinnoistasi.
Miten vtussa edes onnistuu sössimään asiansa tuolla tavalla maassa jossa on ilmainen koulutus, kehittynyt talous ja vielä terveydenhoidonkin saa muiden piikkiin?
Ihan vinkkinä, kukaan ”rikas” ei ole syypää sinun olotilaasi.
"Puku" on aika laaja käsite.
Vaikkapa naisten iltapuku, lasten koirapuku...
Aloittajan mies on vissiin hauturi.
Vierailija kirjoitti:
"Puku" on aika laaja käsite.
Vaikkapa naisten iltapuku, lasten koirapuku...
Minkälainen on lasten koirapuku? Meillä on molemmilla erilliset vaatteet - koirallakin on puku, vaikkei se ole mies.
Miehellä on pari yhdistelmäpukua, harmaa kesäpuku, musta puku, smokki. Yöpukuja on useampi. Tuulipuku. Verryttelypuku. Sukelluspukua on miettinyt mutta ei ole vielä ostanut. Märkäpuku on mutta purjehduskäyttöön.
Jakkupuku polvet peittävällä hameella antaa miehellekin tyyliä.
Ne ensiksi mainitut eivät koskaan puhu kuten sinä.
Olispa kiva kokea jokin AP:n ehdottamista asioita
Säälittävintä vaan tuossa aloituksessa on että sen kirjoittaja on joku tällä palstalla vakituisesti pyörivä... Ja myös moni vastaaja sen verran hyvin oli jutut tiedossa ;)
Haluaisin vastata, mutta mulla ei ole sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Moni mies ei edes omista yhtään ns. 'miesten pukua' , ja kravattia käyttävät vielä harvemmat.
Onkohan ne näitä 'kunnon miehiä', jotka ulisee joka paikassa, ettei kelpaa naisille? Siis ne samat, jotka haluaa kävelytreffeille? Sopisi vaan jotenkin kuvaan.
Anna jo olla jos et pysty keskustelemaan edes hetkeä asiallisesti.