Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko ainoa, joka ajattelee näin?

Vierailija
20.04.2025 |

Mitä vanhemmaksi elää ja on ihmisten kanssa tekemisissä erinäisissä sosiaalisissa ympyröissä, niin sitä vahvemmaksi kasvaa ajatus erakoitumisesta johonkin mummonmökkiin. Tuntuu, että moni ihminen saa suoranaista seksuaalista nautintoa toisten ihmisten nöyryyttämisestä, kyykyttämisestä ja kiusaamisesta erinäisissä muodoissa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse koe tuollaisia ihmissuhteita, vaikka mulla on tosi paljon erilaisia sosiaalisia ympyröitä.

Vierailija
2/12 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Osin tämä nykymeno johtuu käytöstapojen rapautumisesta. Paradoksaalisesti sivistyksen ollessa nyt kaikkien ulottuvilla, sivistys loistaa poissaolollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse koe tuollaisia ihmissuhteita, vaikka mulla on tosi paljon erilaisia sosiaalisia ympyröitä.

Olet onnekas.

Vierailija
4/12 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole. Osin tämä nykymeno johtuu käytöstapojen rapautumisesta. Paradoksaalisesti sivistyksen ollessa nyt kaikkien ulottuvilla, sivistys loistaa poissaolollaan.

Yhteiskunta tosiaan tuntui olevan ihan erilainen vielä parikymmentä vuotta sitten käytöstapojen puolesta. Puhumattakaan kaikesta muusta.

Vierailija
5/12 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet onnekas.

Tiedän, että olen. Elämässäni on paljon hienoja ihmisiä ja olen siitä kiitollinen päivittäin.

Vierailija
6/12 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla kyynisyys alkoi nostaa päätään, siitä siirryttiin sitten suoraan narsistiseen kyykyttämiseen kohdatessa ventovieraita. Enää ei ole hyve olla kohtelias ja ystävällinen uusille ihmiselle, vaan laulaa toinen suohon tarkemmalla ja paremmalla tietämyksellä. Pyritään nollaamaan muita. Vielä 80-luvulla ihmiset edes yritti käyttäytyä, oli noloa nolata tai olla ilkeä muille sosiaalisissa kohtaamisissa.

Vierailija
7/12 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa mutta hyvä olisi kuitenkin jonkinlainen ihmiskontakti pitää,ei me kaikki olla pahiksia.

8/12 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmään tuollaisiin tapauksiin usein näillä keskustelupalstoilla, joilla nettisadistit provoilevat. En heitä juurikaan kohtaa todellisessa elämässä.

Ap voisi harkita tuttavapiirinsä laajentamista ja näiden myrkyllisten tapausten pudottamista kokonaan pois vaikka sitten olisivatkin sukulaisia.

M59+

Vierailija
9/12 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavia kaikki kommentit, joissa väitetään, etteivät ihmiset olisi vaivaiset 20-40 vuotta sitten käyttäytyneet huonosti. Kyllä käyttäytyivät, monesti jopa pahemmin kuin nykyisin.

Vierailija
10/12 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvulla kyynisyys alkoi nostaa päätään, siitä siirryttiin sitten suoraan narsistiseen kyykyttämiseen kohdatessa ventovieraita. Enää ei ole hyve olla kohtelias ja ystävällinen uusille ihmiselle, vaan laulaa toinen suohon tarkemmalla ja paremmalla tietämyksellä. Pyritään nollaamaan muita. Vielä 80-luvulla ihmiset edes yritti käyttäytyä, oli noloa nolata tai olla ilkeä muille sosiaalisissa kohtaamisissa.

Tuntuu että jollain tasolla, nykypäivänä on sallittua jopa suotavaa lyödä lyötyä. Kuvitellaan että tämmöinen käytös parantaa jotain. Ennen vanhaan oli tietyt asiat ehdottomasti kiellettyjä, mutta nykypäivänä kukaan ei tunnu välittävän. Maalitolpat siirtyvät koko ajan huonompaan suuntaan.

Vierailija
11/12 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia sai huoletta tytötellä ja kouria vielä 80-luvulla. Kaikenlaiset rasvaiset vitsit ja tytrökalenterit piti niellä. 

Vierailija
12/12 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisia sai huoletta tytötellä ja kouria vielä 80-luvulla. Kaikenlaiset rasvaiset vitsit ja tytrökalenterit piti niellä. 

Just näin, mitä tuli kohtaamisiin miesten kanssa. 80-luku ei todellakaan ollut kaikilta osin mitään kulta-aikaa. Mutta jonkinlaisia peruskäytöstapoja yritettiin siitä huolimatta enimmäkseen noudattaa.