Miksi minulla on iso maha?
Miksi minulla on iso maha?
Olen 190 cm pitkä. Olen kahdessa vuodessa laihduttanut 115 kilosta 70 kiloon. Tiedän, aika siima, mutta nyt on tarkoitus alkaa kasvattamaan lihasmassaa, niin että painoa olisi lopulta 90 kg.
Mutta se kysymys: Minulla on kaikki muu laihaa, paitsi pömppö maha. Mistäköhän tämä johtuu? Onko iso maha aina läskien luomaa, vai voiko se olla jonkinlaista turvotusta, joka johtuu esim. ruokavaliosta?` Syön päivittäin vihanneksia ja kananmunia. Salipäivinä myös kaurapuuroa ja rahkaa. Lisäksi 3 kuppia kahvia päivässä. Vettä menee 1-2 litraa per päivä. Alkoholia juon kerran viikossa, noin 8 tölkkiä. Salilla käyn joka toinen päivä. Olen aloittanut noin kuukausi sitten.
Mistä mun läskimaha johtuu? Mun pitäisi lahduttaa noin 60 kiloon, että vatsa ei pömpöttäisi. Tai ehkä se ei edes auttaisi asiaa. Onhan nälkälapsillakin monesti pömpöt mahat.
Kommentit (15)
Alkoholi vaikka eläisit porkkanoilla.
Toisekseen syö enemmän gluteenitonta täysviljaa.
Jätä alkoholi pois, jos se ei auta, kokeile jättää kananmunat pois sekä maitotuotteet. Voi olla että vatsassani on vielä reippaasti sisäelinrasva. Siihen ei auta kuin aika, ruokavalio ja liikunta.
Valvonet itseni himosamiksi poikaseni; adrenaliini ja kortisoli lihottavat ja luovat valkoroskaläskiä. Mene siis kylmäsuihkuun ja nucu muutava yö laavulla pyjamassa ohut pressu päällä niin alkaa sulaa roskaläski ja tulee sijalle lämmittäväistä ruskorasvaa
Sama ongelma. Lääkäri sanoi kun tehtiin leikkaus että rasvaa ei suolistossa ole joten on perinnöllistä .
En voi hyväksyä sitä .Syön kerran päivässä ja ei mitään välipaloja, ei makeisia . Surulien.
Jos tietäisin kenen lääkärin luo voi hakeutua koska tämä on iso ongelma. Eileenkin kävelin 12000 askelta.
Aamulla kun herään on jo vatsa täynnä.Kahvikupin jälkeen tuntuu kuin olisin syönyt kion perunoita.
Mä sain ison mahan vaihdevuosien jälkeen vaikken ole lihonut, enkä koskaan ylipainoinen ollut. Siihen se tuli ja housujen kaulukset kiristää.
Jos pituutesi on 190cm ja painoa on vain 70kg, niin ongelma voi olla vääristyneessä minäkuvassa ja korvienvälissä?
Olet antanut liikaa pökkiä ilmaa takaliston kautta.
chatgpt:
Se voi johtua monesta eri syystä, vaikka muuten olisi laiha:
Vatsalihasten ja keskivartalon heikkous jos lihaksisto ei tue vatsaa, vatsa voi pullottaa ulospäin.
Asento notkoselkä (lordoosi) voi saada vatsan näyttämään pyöreältä.
Rasvan kertyminen keskivartaloon jo pienikin rasvakertymä vatsan ympärillä voi korostua, jos muu kroppa on hoikka.
Turvotus ruoansulatus, ärtyvän suolen oireyhtymä, runsas hiilihappopitoisten juomien tai tiettyjen ruokien käyttö voi saada vatsan paisumaan.
Sisäelinten sijainti ja rakenne toisilla vatsan muoto on luonnostaan pyöreämpi.
Lääketieteelliset syyt (harvinaisemmat, mutta mahdolliset) esimerkiksi nesteen kertyminen vatsaonteloon tai suurentunut maksa.
Vierailija kirjoitti:
Jos pituutesi on 190cm ja painoa on vain 70kg, niin ongelma voi olla vääristyneessä minäkuvassa ja korvienvälissä?
Kuten mainitsin, käyn salilla joka toinen päivä ja tavoitteena on 90 kg paino.
Laihat raajat ja pullottava maha ovat kohdallani todellisia, ei mitään vääristynyttä minäkuvaa.
Vierailija kirjoitti:
chatgpt:
Se voi johtua monesta eri syystä, vaikka muuten olisi laiha:
Vatsalihasten ja keskivartalon heikkous jos lihaksisto ei tue vatsaa, vatsa voi pullottaa ulospäin.
Asento notkoselkä (lordoosi) voi saada vatsan näyttämään pyöreältä.
Rasvan kertyminen keskivartaloon jo pienikin rasvakertymä vatsan ympärillä voi korostua, jos muu kroppa on hoikka.
Turvotus ruoansulatus, ärtyvän suolen oireyhtymä, runsas hiilihappopitoisten juomien tai tiettyjen ruokien käyttö voi saada vatsan paisumaan.
Sisäelinten sijainti ja rakenne toisilla vatsan muoto on luonnostaan pyöreämpi.
Lääketieteelliset syyt (harvinaisemmat, mutta mahdolliset) esimerkiksi nesteen kertyminen vatsaonteloon tai suurentunut maksa.
Nämähän on oikein hyvät ja loogiset syyt. Itselleni ei tullut mieleenkään käyttää Chatgpt:tä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten mainitsin, käyn salilla joka toinen päivä ja tavoitteena on 90 kg paino.
Laihat raajat ja pullottava maha ovat kohdallani todellisia, ei mitään vääristynyttä minäkuvaa.
---Minulle sanoi salilla eräs muskelimies että vatsaa on vaikeinta treenata lattanaksi , ei vaan toimi.
Iso maha on tyhjänä ruma.