Iso kokoiset mitä puette juhliin? Neuvoja kaivataan
Tulossa juhlat, jossa olen vieraana. En tiedä yhtään mitä pukisin, sillä olen lihonut vuoden aikana lähemmäs 25kg ja vanhat vaatteet eivät mahdu päälle. Onko vinkata hyviä sivustoja tai mekkoja? Oisko vinkkejä miten näyttää hoikemmalta? En ehdi laihduttaa.
Kommentit (288)
Vierailija kirjoitti:
Itse hankkisin jonkun tämän tyylisen jonka asustaisin kivan värisellä laukulla ja asusteilla. Harteille asusteisiin sopiva huivi tai ohut jakku. Jalkaan korkkarit mekon värissä tai sit samassa värissä kuin laukku.
https://www.zalando.fi/lauren-ralph-lauren-woman-charley-sleeveless-day…
Hiukset nätisti laitettuna ja sopiva meikki.
Itse tekisin näin koska yritän ostaa juhlavaatteet sillä periaatteella et vaihtelemalla asusteita niiden värejä, saan aina uuden juhla-asun. Itsekin ylipainoinen ja vihaan vaateostoksilla käymistä.
Ei ei ei. Hihaton korostaa paksuja käsivarsia ja sitten tarvitaan joku kaapu, jolla peittää käsivarret. Miksi ei ostaa suoraan hihallista, eikä tarvitse roikottaa jotakin huivia, joka koko ajan valuu, kun liikut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahan lisäksi käsivarret ovat paksuuntuneet. Lyhythihaisiin mekkoihin en haluaisi pukeutua.
Ehdottomasti hihat! Ihminen saa pukeutua siihen missä parhaalta tuntuu mutta jos haluaa kätkeä ylimääräistä, kovin avarat kaula-aukot ja hihattomat asut paljastaa kaikkein eniten. Jotenkin myötähäpeää tunnen katsoessani hääkuvia, joissa lievää enemmän ylipainoinen morsian on valinnut kovin paljastavan hihattoman mekon. Se vaan ei yhtään imartele rintavaa ja rehevää olemusta, toisaalta ei myöskään anorektisen luisevaa.
Toivottavasti kukaan ei kutsu sinua tärkeään juhlaansa. Sinulla on syytä hävetä, ei myötähäpeää, vaan itsesi puolesta.
Makuja on monia. En minäkään pidä kaikkien vaatteista, mutta en kuljeksi haukkumassa heidän kehojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse hankkisin jonkun tämän tyylisen jonka asustaisin kivan värisellä laukulla ja asusteilla. Harteille asusteisiin sopiva huivi tai ohut jakku. Jalkaan korkkarit mekon värissä tai sit samassa värissä kuin laukku.
https://www.zalando.fi/lauren-ralph-lauren-woman-charley-sleeveless-day…
Hiukset nätisti laitettuna ja sopiva meikki.
Itse tekisin näin koska yritän ostaa juhlavaatteet sillä periaatteella et vaihtelemalla asusteita niiden värejä, saan aina uuden juhla-asun. Itsekin ylipainoinen ja vihaan vaateostoksilla käymistä.
Ei ei ei. Hihaton korostaa paksuja käsivarsia ja sitten tarvitaan joku kaapu, jolla peittää käsivarret. Miksi ei ostaa suoraan hihallista, eikä tarvitse roikottaa jotakin huivia, joka koko ajan valuu, kun liikut.
Harmi, ettet osaa käyttää huivia. Nykyaikana siihen löytänee ohjetta vaikka tiktokista. Huivin voi asetetella monin tavoin ja sen saa halutessaan myös pysymään.
Hihallisen tai hihattoman voi valita makunsa mukaan. Huivitta tai hihoitta ei pidä mennä kirkkoon minkään kokoisena. Ei tarvitse olla uskonnollinen osatakseen nämä asiat.
Vierailija kirjoitti:
Mä en osaa neuvoa muita, mutta toivottavasti sulle ei käy samoin kuin mulle joka joutui etsimään sekä yhtä juhlavampaa mekkoa että ihan arkivaatetta kesäksi, koska painoa on nyt kertynyt lisää viime kesästä (eikä silloinkaan oikein mikään entinen vaate enää mukavasti päälle istunut).
Löysin kyllä paljon kaikenlaista kaunista ja käytännöllistä ym ja oli kokoja ja hyviä tarjouksiakin eli kaikki sinällään meni oikein hyvin, mutta se oma peilikuva oli jotain niin hirveää (etenkin sivusta katsottuna) että meni kaikki fiilis eikä tehnyt enää mieli ostaa mitään eikä oikeastaan edes poistua kotoa enää mihinkään. No, yhden mekon ostin (koska se oli niiiiin nätti) ja varmaan tein tyhmästi mutta otin sen pikkuisen naftissa koossa eli on ns tavoitevaate ja tsekkasin vielä, että on helppo pienentää ainakin sen yhden koon verran lisää. Eikä tuon mikään makkarankuori kuulu ollakaan eli saa jäädäkin vähän väljäksi.
Sovi
Olen ollut isoimmillani kokoa 44 ja voin samaistua tuohon että vaikka juhlavaakin taminetta löytyy on peilikuva hirveä. Vielä hirveämpää on juhlissa otetut valokuvat.
Nykyään normaalipainoisena omaa peilikuvaa on paljon mukavampi katsoa ja voi pukeutua lähes mihin tahansa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan tähän linkin Strange Magic Finlandin sivuille.
Jos vaikka joku löytäisi jotain kivaa kesän juhliin.
Minulla on heiltä tilattu viskoosikimono (One Hundred Stars), joka on kestänyt monta vuotta hyvänä. Lyhyt kimono voisi sopia bleiserin sijaan mekon kanssa, ja jos täältä ostaa laukun, kaikki katsovat varmasti sitä eivätkä vatsaa.
Huiveja heillä ei nyt näkynyt olevan yhtä lukuunottamatta, niiden perässä eksyin sivuille tällä kertaa.
Tällainen lyhyt kimonotakki näyttää kyllä kivalta monenlaisen asun kanssa:
https://strangemagic.fi/tuote/ennakkotilaus-mini-kimono-sphinx-pink-one…;
Rinnanympärys 132 cm, eli aika monen kokoiselle menee. Kuvassa hoikan mallin yllä, sopii hänellekin.
Huiveja ei oll
Tota noin. Hoikalla kivannäköinen vaate (ry 132cm) näyttää tyystin toiselta kookkaamman päällä jonka oma ry on se 132cm. Tai vaikka "vain" 120cm.
Se että onesize-vaate menee monen kokoisen päälle ei todellakaan meinaa sitä, että se näyttäisi samalta (kivalta) kaiken kokoisten päällä. Lisäksi jos se oikeasti olisi kivannäköinen sen muhkumman päällä niin miksi se olisi kuvattu just nimenomaan hoikan mallin päällä?
Tuo on todennäköisesti sellainen vaate jonka kuuluu olla tosi oversize ja se ns positive ease on jotain +35cm eli siinä on reilusti väljyysvaraa jotta vaate laskeutuu kauniisti päällä. Sille jonka ry on joku 120cm sen saman vaatteen pitäisi olla joku 160cm ympärysmitaltaan vaikkakaan eihän se silti samalta näyttäisi kuin hoikalla.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti hihat! Ihminen saa pukeutua siihen missä parhaalta tuntuu mutta jos haluaa kätkeä ylimääräistä, kovin avarat kaula-aukot ja hihattomat asut paljastaa kaikkein eniten. Jotenkin myötähäpeää tunnen katsoessani hääkuvia, joissa lievää enemmän ylipainoinen morsian on valinnut kovin paljastavan hihattoman mekon. Se vaan ei yhtään imartele rintavaa ja rehevää olemusta, toisaalta ei myöskään anorektisen luisevaa.
Kyllä, olen samaa mieltä. Luulisi ihmisten kiinnittävän noihin huomiota.
Jos sulla on kauniit rinnat, hanki mekko jossa leikkaus, joka korostaa rintoja ja alle hyvät rintaliivit niin katse kiinnittyy siihen kohtaan. Ei liian syvään uurrutettua mekkoa kuitenkaan.
Oikeanlaiset alusvaatteet on olennaista!
Monille ylipainoisille sopii kietaisumekot. Minulle ei, mutta meitä onkin erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan tähän linkin Strange Magic Finlandin sivuille.
Jos vaikka joku löytäisi jotain kivaa kesän juhliin.
Minulla on heiltä tilattu viskoosikimono (One Hundred Stars), joka on kestänyt monta vuotta hyvänä. Lyhyt kimono voisi sopia bleiserin sijaan mekon kanssa, ja jos täältä ostaa laukun, kaikki katsovat varmasti sitä eivätkä vatsaa.
Huiveja heillä ei nyt näkynyt olevan yhtä lukuunottamatta, niiden perässä eksyin sivuille tällä kertaa.
Tällainen lyhyt kimonotakki näyttää kyllä kivalta monenlaisen asun kanssa:
https://strangemagic.fi/tuote/ennakkotilaus-mini-kimono-sphinx-pink-one…;
Rinnanympärys 132 cm, eli aika monen kokoiselle menee. Kuvassa hoikan mallin yllä, sopii häne
Tota noin. Hoikalla kivannäköinen vaate (ry 132cm) näyttää tyystin toiselta kookkaamman päällä jonka oma ry on se 132cm. Tai vaikka "vain" 120cm.
Se että onesize-vaate menee monen kokoisen päälle ei todellakaan meinaa sitä, että se näyttäisi samalta (kivalta) kaiken kokoisten päällä. Lisäksi jos se oikeasti olisi kivannäköinen sen muhkumman päällä niin miksi se olisi kuvattu just nimenomaan hoikan mallin päällä?
Tuo on todennäköisesti sellainen vaate jonka kuuluu olla tosi oversize ja se ns positive ease on jotain +35cm eli siinä on reilusti väljyysvaraa jotta vaate laskeutuu kauniisti päällä. Sille jonka ry on joku 120cm sen saman vaatteen pitäisi olla joku 160cm ympärysmitaltaan vaikkakaan eihän se silti samalta näyttäisi kuin hoikalla.
Kiitos kivasta viestistä!
Jos tietäisit jotakin suomalaisten yritysten vaatetarjonnasta, tietäisit, ettei aloittajan vyötärönympärys voi olla 120cm, vaan se on paljon vähemmän.
Olen nähnyt näitä vaatteita monen kokoisten ja muotoisten yllä ja ne näyttävät kauniilta. Kyllä, hoikka ja lihava ovat eri näköisiä. Se on normaalijärkiselle itsestäänselvyys, ja sen korostaminen on pelkkää ilkeyttä.
Sinun tarkoituksesi on masentaa, jatka sitä vain reippaasti, niin ketju pysyy ylhäällä :)
Onhan se tietysti ikävää, että juhliin kutsutaan ylipainoisia vieraita ja he myös pukeutuvat juhlavasti. /s
Päivitän tänne: Ulla Popkenilta tilaamani mekot tulivat perille. Valitsin koot Popkenin vartalonmittataulukon mukaan, smokkirypytetyn trikoomekon tilasin kuitenkin yhtä kokoa pienempänä.
Kaikki mekot olivat reilusti väljiä, myös tuo trikoomekko. Pituus on myös huomattavan reilu minulle 168-senttiselle. Laatu muuten on suht kelvollinen, kreppiviskoosimekko on suorastaan hyvä.
En käytä mitään makkarankuoria muutenkaan, vaan haluan, että vaatteissa on kunnolla liikkumavaraa. Tarkistin mittani tilauksen jälkeen, ja samana ovat pysyneet. Pesukaan ei kutistanut mekkoja merkitsevästi.
Päädyin pitämään mekot ja tilaamaan muualta verkosta muutaman leveän joustovyön, niin saan vähän ilmettä noihin. Sellaisten hankinta on muutenkin ollut listalla.
Onko ap löytänyt juhlaan mieleisen asun?
Alastomuusvaatteet ja paljasjalkakengät.
Anteeksi en jaksanut lukea kaikkia vastauksia. Jos olisin sinä, ostaisin jonkun mekon Vintedistä edullisesti. Sellainen missä on leikkaus rintojen alla ja levenee siitä helmaan. Lisäksi joku ohut jakku/neuletakki.
Vierailija kirjoitti:
Alastomuusvaatteet ja paljasjalkakengät.
Osaisitko suositella hyvää verkkokauppaa ensinmainituille? :))
Miss Windy Shopilla on kohtuuhintaisia bolerotyyppisiä neuleita, jotka sopivat monenlaisen mekon kanssa, vaikka onkin periaatteessa fiftarihenkinen verkkokauppa.
Alpalta on tullut lyhyt malli avoimesta villatakista, jos taas haluaa laatua.
Vierailija kirjoitti:
Mekko. Hame ja jakku jakaa vartalon kahtia, mekolla linjakkaampi ilme eikä vyötärömakkarat korostu.
Ihminen jakaantuu kahtia jos hame ja jakku poikkeavat voimakkaasti väreiltään tai tummuuksiltaan toisistaan. On olemassa mekkoja, joissa on sama efekti. Pääasia, ettei vaate kiristä vyötäröltä. Siihen kannattaa jättää 12-15 cm väljyyttä vyötärön kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Miss Windy Shopilla on kohtuuhintaisia bolerotyyppisiä neuleita, jotka sopivat monenlaisen mekon kanssa, vaikka onkin periaatteessa fiftarihenkinen verkkokauppa.
Alpalta on tullut lyhyt malli avoimesta villatakista, jos taas haluaa laatua.
Tätä olen katsellut jo hetken: https://www.misswindyshop.com/collections/bolerot-ja-neuleet/products/b…
Tässä taas Alpan uutuus, neljä väriä:
Jos on pienet rinnat ja pyöreä maha, niin kanafileet vaan rintaliiveihin tai muuta täytettä.. Laihatkin käyttää niitä saadakseen muotoa vartaloonsa, niin miksi muut eivät voisi.