Muuttaisitko Martinlaaksoon mistään hinnasta?
Kommentit (65)
En. Mulla on lapsia enkä halua heidän kasvavan siellä. Ikävä myöntää mutta alueellistuminen on Helsingissä niin totista totta.
Vierailija kirjoitti:
Asun Martinlaaksossa ja viihdyn tosi hyvin. Olisi kiva kuulla, mikä esim. aloittajan mielestä sitten on asuttava paikka ja mitä erityistä vikaa Martinlaaksossa hänen mielestään on.
70-luvun arkkitehtuuri on toki harmaata ja laatikkomaista, mutta Martinlaakso ei kyllä siinäkään suhteessa poikkea millään lailla sadoista muista lähiöistä ympäri Suomea. Sitä paitsi on täällä uudempaakin rakennuskantaa, itse asun melko uudessa asumisoikeustalossa.
Martinlaakson kulkuyhteydet ovat tosi hyvät, ostarilla on kaksi ihan ok ruokakauppaa, muutama ravintola (kunniamaininta nepalilaiselle), Normal, apteekki, R-kioski. Kaikki päivittäisasiat saa hyvin hoidettua kotikulmilla, Myyrmanniin on tosi lyhyt matka jos haluaa Prismaan tai Cittariin. Mikä tärkeintä, hyviä ulkoilumaastoja löytyy moneen suuntaan, Petikon virkistysalue on oma suosikkini.
Täällä on myös tosi rauhallista, ostarin ja aseman tuntumassa saattaa hörhöjä li
Martsarissa on myös Posti. Ennen oli suunnilleen joka lähiössä ja sitten ainakin Myyrmannissa, mutta ei sielläkään enää. Joten välillä joutuu lähtemään Martinlaaksoon pelkän postipaketin takia.
Vierailija kirjoitti:
En. Pazka talokanta ja enempi etnis tä. värinää nykyään.
Muslimitiheys on liian suuri. Toki niitä on liikaa monessa muussakin paikkaa.
Jep, voisin asua Martinlaaksossa. Pidän 70-luvun betonitalojen isoista ikkunoista ja reilunkokoisista huoneista. AB-vyöhyke ja junarata plussaa. Hinnat maltilliset ja talot valtaosin omilla tonteilla. 24h Alepa, paljon palveluita lähistöllä. Mikä ettei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin hyvinkin muuttaa, muttei vaimo halua pois Helsingin keskustasta.
Fiksu vaimo sinulla. Kukapa slummiin haluaisi.
Te punavihreät nat sit olette kaukana fiksusta.
Vierailija kirjoitti:
Myyrmäki on Martinlaakson pelastus. Kaikki alueen värinä menee sinne, koska siellä on kelat ja alkot ja keskikaljakuppilat.
Martsari on jopa unelias, ostarilla suht keskiluokkainen ruokaravintola west side story. Häirötä aiheuttaa normalin vaahtosammutinväki, jotka kyllä kieltämättä on rasittavaa, äänekästä ja vähän etnisen oloista sakkia.
Suurin vieraskielisten ryhmä taitaa edelleen olla virolaiset.
West Side story ravintolasta saa puolieineksiä ruokana, musiikki heavyä ja urheilua näkyy useammasta tv:tä. Kaukana on keski luokkaisuus tuosta. Länsi Vantaan ongelma on juurikin hyvien ruoka ravintoloiden puute. Muuten martinlaakson pientalo alue puiston ja metsän vieressä on viehättävä.
En muuttaisi Vantaalle mihinkään. Johtuu siitä että lapsuuteni ja nuoruuteni asuin Helsingin keskustassa ja sen jälkeen olen asunut Lauttasaaressa perheineni. En tunne edes Itä-Helsinkiä, tunnustan tietämättömyyteni, mutta kun ystäviäkään ei asu siellä niin ei tule käytyä. Hienoa että monet ovat tyytyväisiä Martinlaaksossa. Tyytyväisyys omaan alueeseen merkkaa paljon. Hyvää kevättä kaikille, missä sitten asuttekin.
Martinan laaksossa voisin silloin tällöin vierailla. Mutta en sinnekään pysyvästi haluaisi.
Joskus asuin siellä, alue on kuulemma muuttunut sen jälkeen. Nykyään hakisin jotain parempaa vaikka sitten kauempaa.
Voisin kuvitella muuttavani. Siellä on hyvät ulkoilumaastot, palvelut ja liikenneyhteydet. Olen läheisen Kannelmäen kasvatti eikä mua hetkauta mikään Martsari.
70-luvun talot on ulkoa rumia, mutta sisältä kivoja. Ja pihat ei ole mitään viherkattoja. Lapsen kanssa en välttämättä tuonne muuttaisi, mutta itsekseni kyllä.
Asun Martinlaaksossa. Elämäni aikana olen asunut toisella mantereella alueilla, joiden viereisten alueiden gettostatus oli sitä luokkaa että jos menet niin takaisin et tule. Lisäksi olen asunut Espoossa alueilla joita monet pitää Suomen parhaimpina, mutta itselleni niistä meni maku metron myötä. Käytän julkisia ja mikään ei ole niin vastenmielistä talvella kuin ahtautua pimeään maan poveen talvella muun vaatteistaan kostean väen kanssa rämisevään muovilaatikkoon. Lisäksi rakentaminen alkoi olla sellaista, että uusien alueiden leikkipaikat kesällä näytti kuin ydinvoimaonnettomuuden jäljiltä. Ei mitään vihreä missään ja +40 astetta, kuka lapsi siellä viihtyisi aikuisistä puhumattakaan?
Omasta näkökulmasta sellaisilla alueilla kuin Martinlaakso, Kannelmäki, Oulunkylä jne. on edelleen jotain elämän merkkejä. Kaiken ikäisiä ihmisiä ulkona ja elää normaalia elämää. Espoossa teslat viuhuen istutaan sisällä auringonpaahteessa.
No tämä on kärjistystä, mutta sitähän tällä kysymyksellä haettiin.
Joku sanoi aikaisemmin hyvin; hyvä kun viihdytte siellä missä asutte. Se oli viisas lausahdus, kiitos siitä. Ehkä me kaikki voisimme muistaa sen, että iso osa ihmisistä edelleen valitsee asuinpaikkansa, ja jos et paikkaa tunne niin ei kannata ainakaan tuomita.
Martinlaaksossa ei kovin moni ole edes käynyt, mutta silti mielipiteet on vahvat. Itsellä ei lapsia ole ollut mutta kyllähän moni näitä ruotsinkielisiä kouluja arvostaa ja lähipalveluita, että en sitäkään ihmettele vaikka tänne lasten kanssa valitsisi tulla
Vierailija kirjoitti:
En ikinä vantaalle.
ei sinua tänne kukaan kaipaakaan
Olen Martinlaaksossa töissä ja voisin ajatella muuttavani sinne. Luonto ja vihreys tärkeimpiä pointteja, kohtuuhintaisia asuntoja, palvelut ja kulkuyhteydet kunnossa. Aseman seudulla en öisin välittäisi pyöriä, muuten en koe turvattomaksi.
Olen käynyt vain siinä junaaseman viereisellä ostarilla.
En tunne paikkaa vaikea sanoa.
The only fears we have to fear is these fears itself.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä vantaalle.
ei sinua tänne kukaan kaipaakaan
Älä nyt henk.kohtaisesti ota. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyrmäki on Martinlaakson pelastus. Kaikki alueen värinä menee sinne, koska siellä on kelat ja alkot ja keskikaljakuppilat.
Martsari on jopa unelias, ostarilla suht keskiluokkainen ruokaravintola west side story. Häirötä aiheuttaa normalin vaahtosammutinväki, jotka kyllä kieltämättä on rasittavaa, äänekästä ja vähän etnisen oloista sakkia.
Suurin vieraskielisten ryhmä taitaa edelleen olla virolaiset.
West Side story ravintolasta saa puolieineksiä ruokana, musiikki heavyä ja urheilua näkyy useammasta tv:tä. Kaukana on keski luokkaisuus tuosta. Länsi Vantaan ongelma on juurikin hyvien ruoka ravintoloiden puute. Muuten martinlaakson pientalo alue puiston ja metsän vieressä on viehättävä.
Korjaan, tarkoitin että sellainen keskiluokkainen kaljakuppilaksi, eli ei mikään ihan lähiöräkälä. Vaan tyyliin rotterdam ja olhus.
Vierailija kirjoitti:
Olen Martinlaaksossa töissä ja voisin ajatella muuttavani sinne. Luonto ja vihreys tärkeimpiä pointteja, kohtuuhintaisia asuntoja, palvelut ja kulkuyhteydet kunnossa. Aseman seudulla en öisin välittäisi pyöriä, muuten en koe turvattomaksi.
Samaa mieltä. Tosin mä en keksi Suomessa yhtäkään paikkaa, missä haluaisin pyöriä öisin :D En koe Helsingin keskustaa yöaikaan yhtään sen turvallisemmaksi kuin Martinlaakson asemaakaan, mutta onneksi en ole enää siinä iässä, että öisin olisi tarvetta pyöriä muualla kuin omassa sängyssä.
Ehkä millistä muuttaisin, jos saa tehdä niin, että saa muuttaa pian pois.
Kun rakennettiin omakotitaloa, asuttiin vuosi Martinlaaksossa, 2021-2022. Tätä ennen asuttiin useampi vuosi Myyrmäessä, joka oli samanlainen, mutta ongelmat jakaantuneet laajemmalle alueelle.
Narkit, juopot, ulggispohjaiset jengit ym kakkasakki pilanneet tuonkin paikan. Vuoden aikana jatkuvasti väkivaltatapauksia ja pari kertaa ammuskelua ja muutama puukotus. Ryöstelyitä niin paljon ettei niistä enää edes uutisoitu. Edes naiset ja lapset eivät olleet turvassa, heitäkin joutui häiriköiden kohteeksi.
Elämäni paras päivä oli taloni vastaanottopäivä, jolloin muutettiin martsarista pois.
M44