Miksi jotkut väittää varatun kanssa panevaa sinkkua pettäjäksi? Eihän se sinkku ketään petä vaan se varattu on pettäjä
Todella kummallinen logiikka joillakin kun lukee tämän palstan keskusluita. Ei sinkku ketään petä. Väärinhän se toki on panna varatun kanssa, mutta ei hän silti ketään petä. Vain varattu on se joka pettää.
Kommentit (496)
Vierailija kirjoitti:
Kanssarikollinen!
Pettäminen ei ole rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein se sinkku ei edes tiedä panevansa varattua.
Sormus vain piiloon ja hänttädä tänttän.
Jotkut tietää ja jotkut ei. Vaikka sinkku tietäisi toisen olevan varattu, niin ei se sinkku silti ketään petä.
Ap
Ei petä. Mutta on moraaliton ja toimii hyvin ikävällä tavalla toista ihmistä kohtaan, mahdollisesti useaa ihmistä ja viattomia lapsia kohtaan. On valmis aiheuttamaan muille suunnatonta surua, hajottamaan perheen. Kävikö tästä selväksi ap mikä on tämän sinkun rikos? Sinkun ei ole mikään pakko sekaantua varattuun.
Kyllä ap sinäkin nämä moraaliset ongelmat ymmärrät, mutta tämä sanoilla pelaaminen kuuluukin taudinkuvaan; kun tehdään asioita, joista moraaliltaju sanoo ei, keksitään uusia termejä tai takerrutaan tällaiseen naurettavaan sanatemppuun, jolla oikeu
Ap kertoi useampaan kertaan, että ei hänellä ole varatun kanssa suhdetta. Lisäksi ap kertoi jo aloituksessa, että onhan se väärin sinkun panna varatun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pettää. Tai ainakin syyllistyy avunantoon pettämisessä. Vähän niin kuin avunanto murhaan. Molemmista pitäisi saada rangaistus.
Nin ketä se sinkku pettää? Ei yhtään ketään.
Ap
Pettää omat eettiset periaatteensa.
- No vitsi vitsi. Eihän tällaisella "sinkulla" niitä ole.
Ei petä vaimokaan kun sinkun kanssa panee, tärkeintä että ei jää kiinni. Sitten voi tulla ku***nen paikka kun petetty ottaa yhteyttä sinuun. On näitä asioita nähty. Sulla menee maine ja psyyke romahtaa. Se on sinun tulevaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanssarikollinen!
Pettäminen ei ole rikos.
Yritäpä kaupan tai pankin kanssa vastaavaa yksipuolista sopimuksen rikkomista.
Koska ihmiset ovat itsekkäitä ja haluavat syyttää kaikista ongelmista muita.
Joissakin maissa se johtaa kuolemaan.
Valitettavasti myös Suomessa surullista menoa ollut. Pitää miettiä mitä voi seurata. Jotkut sp- taudit pitää myös ilmoittaa. Hivin voi saada kertapanosta myös!
Siellä sitten kerrotaan mistä tullut,ketä on pantu. Saadaa listaa selville, kuulostaako kivalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pettää. Tai ainakin syyllistyy avunantoon pettämisessä. Vähän niin kuin avunanto murhaan. Molemmista pitäisi saada rangaistus.
Ap
Pettää panokumppaninsa puolisoa mikäli on tietoinen, että ovat suhteessa. Pettäminen on valehtelua ja huijausta ja kyllähän siihen suhteeseen silloin liittyy salailua, peittelyä, valehtelua ymv. ettei kyseinen puoliso saa salasuhteesta tietää.
Aika moni luulee, että Frankenstein on sen hirviön nimi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ok, sinkku ei petä ketään tuon verbin tiukassa merkityksessä. Ehkä tähän tilanteeseen tarvitaan joku toinen sana/ilmaisu. Mikä se olisi.
Olen itse ollut toinen nainen, koska mies salasi parisuhteensa ja asia on harmittanut tosi paljon. Ei sovi arvomaailmaani ollenkaan. Tilanteita on siis erilaisia.
Varatun kanssa seksiä harrastava/tapaileva on pettämisen mahdollistaja. Ilman mahdollistajaa pettämistä ei voisi tapahtua. Varatut tietävät, että harva haluaa seksiä varatun kanssa ja niinpä varatut turvautuvat valehtelemiseen. Varatulle ei ole väliä, vaikka hän kohta paljastuisikin, koska mitään pysyvää ei olekaan tarkoitus saada aikaan, vaan etsiä uusi uhri.
Tietoisesti varatun kanssa pettäjän kannattaa varautua petetyn puolison tapaamiseen jos ja kun asia paljastuu. Voin kertoa, että pistin yhden naisen henkisesti palasiksi, en säälinyt yhtään. Hänellä menee varmasti vuosia terapiassa toipumiseen. Lisäksi hän tajusi miehen käyttäneen itseään oman avioliittonsa korjaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Tietoisesti varatun kanssa pettäjän kannattaa varautua petetyn puolison tapaamiseen jos ja kun asia paljastuu. Voin kertoa, että pistin yhden naisen henkisesti palasiksi, en säälinyt yhtään. Hänellä menee varmasti vuosia terapiassa toipumiseen. Lisäksi hän tajusi miehen käyttäneen itseään oman avioliittonsa korjaamiseen.
Et säkään ihan terve päästäsi ole. Kai haukuit myös miehen ihan pataluhaksi ja otit eron? Suurin syyllinen on sun miehesi, kai sä sen tajuat? Joo ei ole viaton myöskään se nainen joka tietoisesti varatun kanssa suhteeseen alkaa, mutta ei hän silti ole suurin syyllinen. Tätä en ole koskaan ymmärtänyt, että miksi se suurin viha kohdistetaan siihen kolmanteen osapuoleen eikä siihen omaan puolisoon.
Johan se tästä on tullut ilmi, ettei ainakaan kovin moni sitä sinkkua pettäjäksi kutsu.
Enemmänkin usein kuulee sitä, että "eihän se sinkku tee mitään väärää, ei hän ketään petä". Joka on puoliksi totta, ei hän ketään petä, mutta mielestäni on käsittämätöntä, että tämä rinnastetaan siihen, ettei tekisi mitään väärää. Kyllähän se nyt normaalin moraalitajun puitteissa väärin on, jos tietoisesti osallistuu toisen ihmisen "väärinkohteluun", oli se sitten tietoisesti seksin harrastamista pettäjän kanssa kanssa tai varastettujen tavaroiden vastaanottamista lahjoina.
Vierailija kirjoitti:
Johan se tästä on tullut ilmi, ettei ainakaan kovin moni sitä sinkkua pettäjäksi kutsu.
Enemmänkin usein kuulee sitä, että "eihän se sinkku tee mitään väärää, ei hän ketään petä". Joka on puoliksi totta, ei hän ketään petä, mutta mielestäni on käsittämätöntä, että tämä rinnastetaan siihen, ettei tekisi mitään väärää. Kyllähän se nyt normaalin moraalitajun puitteissa väärin on, jos tietoisesti osallistuu toisen ihmisen "väärinkohteluun", oli se sitten tietoisesti seksin harrastamista pettäjän kanssa kanssa tai varastettujen tavaroiden vastaanottamista lahjoina.
Niin kirjoittihan ap:kin heti aloitukseen, että sinkku ei petä ketään, mutta tekee väärin. Paskat sai ap silti niskaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Pettää panokumppaninsa puolisoa mikäli on tietoinen, että ovat suhteessa. Pettäminen on valehtelua ja huijausta ja kyllähän siihen suhteeseen silloin liittyy salailua, peittelyä, valehtelua ymv. ettei kyseinen puoliso saa salasuhteesta tietää.
"Pettäminen" vaatii lähtökohtaisesti jonkinlaisen "suhteen" pettäjän ja petetyn välille. Eli pettää vain siinä tapauksessa, jos panee molempia kummankin selän takana...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä, tuo nainen kertoi minulle harrastaneensa seksiä mieheni kanssa. Itse asiassa myös seuraava mieheni petti, ja silloin asia tuli ilmi yhteisten kavereiden kautta. En ole hirveästi päätäni vaivannut miettimällä kummankaan noiden naisten toimintaa, koska lähinnä minua kiinnosti noiden kummankin miehen toiminta, ja pidin pääasiana että se oli tullut ilmi. Se ei tuntunut niin merkittävältä että millä tavalla, kuk kumpikaan ei kuitenkaan itse kertonut. Hyvä että joku sentään."
Jaa, mun miehen salarakas sen sijaan kielsi kaiken ja haukkui minut tyhmäksi pässiksi ja mustasukkaiseksi hulluksi, kun en uskonut hänen valheitaan. Tämä, kun pyysin häntä kertomaan mistä on kyse.
Paskiainen tuo nainen kyllä. Kuten myös olivat nuo molemmat naiset joiden kanssa mun kaksi miestä pettivät. Oleellisinta mulle kuitenkin on noiden molempien miesteni paskiaisuus. Jonkun tuntemattoman naisen moraali ei paljoa minua hetkauta, kaikenlaista kulkijaa täällä riittää eikä he olleet minulle mitään luvanneet enkä heidän kanssa joutunut elämään. Miehet sen sijaan olivat luvanneet ja heidän kanssa elin, joten heidän moraali ja sen puute, ja se että he olivatkin paskiaisia, oli se mikä minua satutti.
Jos kaikki miehet pettävät sinua, niin oletko miettinyt mistä tämä mahtaa johtua? Voisiko sinun käytökselläsi olla jotain tekemistä asian kanssa?
Saattaahan olla, ettei sinkku edes tiedä että toinen varattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanssarikollinen!
Pettäminen ei ole rikos.
Yritäpä kaupan tai pankin kanssa vastaavaa yksipuolista sopimuksen rikkomista.
Tämä. Itseä ei ainakaan kiinnosta mitä muut tekee ja ajattelee. Itseämne varten täällä pallolla ollaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En tunne koko akkaa. Ei ole mitään veövollisuuksia hänen suhteensa.
Niinpä. Vaimo sanoi että pidä miestä illan että hän saa vapaata