Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhepäivähoitajaksi

Vierailija
16.03.2007 |

Hei!

Onko kukaan halukas tuomaan lapsiaan perhepäivähoitajalle Vantaalle Ruskeasantaan ensi syksystä lähtien? Yksityinen pph jolla oma poika silloin9 kk. Paikkoja vapaana siis 1 alle 2 vuotiaalle ja 2 yli 2- vuotiaalle. Alan koulutusta ei ole mutta syvä rakkaus lapsiin sen sijasta. Ammattina kokki joten kunnollisesta ruoasta ei ainakaan olisi pulaa. Hoitopaikka olisi paritalossa, yksitasoinen, 3h+k ja oma piha. Tilaa löytyy ja asianmukaiset varusteet. -M-

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi mielestäsi hyvä ikä omalle lapselle? Mitäänhän ei olla vielä sovittu alustavasti vain kyselty

Vierailija
22/83 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aloitat. Kannattaa pyrkiä ottamaan vain yli 1,5 v lapsia, ne leikkivät jo keskenään, vaikka syliä nekin etenkin alkuun paljon tarvitsevat. Yksi vauva/ ryhmä on ehdoton maksimi. Nuo kaksi muuta ovatkin sitten automaattisesti yli 2-vuotiaita.

Minua ei haittaisi kouluttamattomuutesi alalle (kokki kuulostaa hyvältä), eniten arveluttaisi jääkö lapselleni riittävästi aikaa kun sinulla kerran oma on niinkin pieni vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestänne odottaa vaikka ensi vuoden alkuun? Silloin poika täyttänyt jo vuoden.

Vierailija
24/83 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä on konttailla muiden jaloissa.

Vierailija
25/83 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaisit että oma lapsesi kasvaa ennen kun otat muita lapsia hoitoon. Se on sen verran pieni. Mitä muuten sun työpaikka suhtautuu tähän vieraiden lapsen hoitoon?

Vierailija
26/83 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin lapseni kanssa niin työni säilyy. mutta jos on vieraitakin lapsia hoidossa silloin olen itsenäinen yrittäjä ja irtisanoudun vanhasta työstäni. Jos joskus haluan palata työhöni uskon sen onistuvan. Meillä niin hyvät ja lämpimät välit työnantajaperheen kanssa.

Vierailija
27/83 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin haluaisin, että lapseni hoitajalle minun lapseni hoito olisi se ykkösasia eikä vain keino saada hoitaa omaa lastaan. Toiseksi, en valitsisi pph:ta, jolla ei ole itsellään kuin yksi lapsi, joka on vielä vauva, eikä hänellä siis ole kokemusta esim. uhmaikäisestä tai useamman lapsen hoitamisesta samaan aikaan.

Vierailija
28/83 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

av: välityksellä itseään mainostavaa pp-hoitajaa. Ei millään pahalla...

Vierailija
29/83 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi yhtä lailla hoitolapsi silloin kun on muutkin lapset paikalla. Ei pph voi laittaa oman lapsen etua ja tarvetta muiden hoitolasten edelle. Kaikki tasa-arvoisia silloin kun on hoitoaika. Kun vieraat on lähteneet sitten ollaan perheen säännöillä ja huomio kohdistuu omaan lapseen. Samalla lailla omaa lastani kohdeltaisiin vieraassa hoitopaikassa. Pph: sta olen kuullut paljon positiivista palautetta, joten ajattelin tarjota mahdollisuuden muille lapsille päästä sellaiseen. Omia lapsia tosiaan ei ole kuin yksi mutta erittäin vankat periaatteet lasten kasvatuksesta olen saanut jo omassa kodissani. Serkun tyttöjä olen hoitanut paljonkin, heillä ikäeroa 1,5 vuotta ja vauhtia riittää. Ovat vasta 2,5 ja 4 v.

Vierailija
30/83 |
18.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkää kyselyä ja kommenttien vaihtoa. Joudun kaikkien muiden tavoin kunnan virkailijoitten syyniin mikä on oikein hyvä. Hehän tarkastavat että kaikki asiat on kohdallaan jotta pph voisi aloittaa. Ja tarkastuskäynnit + valvonta jatkuu koko uran ajan. Jos hakija on epäkelpo silloinhan häntä ei hyväksytä. Heidän kauttaan paikkaa voi myös hakea ja itse ilmoitella vaikka puskaradion kautta yms.

Tietysti vanhemmat pääsevät haastattelemaankin minua. Silloin jokainen pääsee vähän jyvälle siitä minkälainen ihminen olen. Ja voimme tehdä vaikka kokeilu hoitamista. Osaanko olla juuri heidän lapsen kanssa ja ovatko tyytyväisiä vaikka parin päivän hoitamisen jälkeen.

Kiitos kuitenkin kommentistasi, eihän kaikki voi olla samaa mieltä.

Vierailija
31/83 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelua myös pph:sta jotka vain juttelevat keskenään puistossa yms. Olen samaa mieltä asiasta että pitää olla motivoitunut jos muiden lapsia hoitaa. Palkkaa ei makseta missään paikassa töiden laiminlyönnistä. Lapset etusijalla kuitenkin. Voihan puistossa jutella ei kai sitä voi kieltää. Samassa määrin pitäisi kuitenkin olla lasten touhuissa mukana. ap

Vierailija
32/83 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hyvä kasvattaja. Ammattikasvattajana 20 vuotta toimineena ap:n mielipiteistä esim osui silmiini heti kaksi virheellistä. 1 Hän vastustaa ruumiillista kuritusta. Ammattilainen tietäisi että se ei ole mielipideasia vaan laitonta. Vähän sama kuin kaupan ammattitaidoton myyjä sanoisi että mielestäni ei pitäisi kaupasta varastaa. Toinen oli tuo yleinen väärinkäsitys kun ihmiset valittavat ettei hoitaja puistossa osallistu lasten leikkeihin. Ei ole tarkoitus että aikuinen on lapsen leikkikaveri, lapset ovat. Hoitajan ei kuulu leikkiä hippaa lasten kanssa vaan opettaa lapsille säännöt ja valvoa leikkiä. Yhdessä tehdään lähinnä työkasvatusta esim leivotaan.

Vierailija
33/83 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan vakuuttunut, että hyvä pph voi olla ilman alan koulutustakin. Oma lapseni on kunnallisessa ryhmiksessä, pidämme paikasta kovasti. Ryhmiksessä on töissä kolme pph:ta ja yksi lastenhoitaja. Kaupungissamme toimivilla perhepäivähoitajilla ei juuri kenelläkään ole ammattitutkintoa, monet ovat käyneet joskus -70 -luvulla jonkun n. puolen vuoden mittaisen kurssin. Mielestäni ovat silti aivan yhtä ammattitaitoisia hoitajia kuin esim. ammattikoulutuksen saanut lastenhoitajakin.

Uskon, että tiedostat mahdollisen tulevan työsi vaativuuden. Kuulostat hyvin asiaan perehtyneeltä ja valveutuneelta. Tsemppiä!

Vierailija
34/83 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkettakoon, että otin kantaa erään vierailijan kommenttiin. Silloinhan esitin mielipiteeni. En muutenkaan ole lakiin täällä vedonnut vaan omiin ajatuksiini. Eikö asia kuitenkin ole sama, jos sitä kuitenkin vastustan. Kuitenkin joissain kouluissa erityisluokkien opettajilla on lupa istuttaa/ pidellä kiinni jos lapsi riehuu tai käyttäytyy väkivaltaisesti. Asia ei siis yksijakoinen.

leikkipuistossa ollessa lapset leikkivät keskenään ja hoitajat valvovat. Mikään sääntö tai kouluopetus ei kuitenkaan kiellä lasten kanssa leikkimistä. Voihan olla että hoitolapsia ei ole kuin kaksi- toinen vauva ja toinen leikki-ikäinen. Jos puistossa ei ole saman ikäisiä leikkitovereita pitääkö lapsen silloin leikkiä yksin kun hoitaja vain laatii säännöt ja valvoo..

Vierailija
35/83 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä turhaan opiskelee kun tarvittava tieto ja taito on muutenkin hallussa ? Esimlastentarhanopet käyvät läpikorkeakouluopiskelun, mutta edes äidit eivät sitä näytä arvostavan. Suosittelen alanvaihtoa kaikille kasvatusalan ammattilaisille. Hommanne pystyy menestyksellä hoitamaan millä tahansa koulutuksella varustetut.

Vierailija
36/83 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen vaan omaa kokemustani kun lapsi oli 9kk ikäinen ja siinä vaiheessa meillä tuntui menevän kaikki pieleen. Lapsi lähti liikkeelle ja siinä menivät sitten ne hänen hyvät yöunensa, hän heräili pahimmillaan sen kerran tunnissa öisin. Sitä jatkui muutaman kuukauden ja vaikka ongelma ei edes ollut siitä pahimmasta päästä niin olin aivan lopussa unettomuuden takia. Eli itse en missään tapauksessa lupaisi etukäteen ottavani yhtän lasta hoitoon tuossa vaiheessa, enkä myöskään antaisi omaa lasta hoitoon jos hoitajalla tuon ikäinen. Kaikki voisi mennä hienostikin mutta itsellä jäi pahat muistot siitä kuukausien yöhuudosta. *puistattaa vieläkin*

Vierailija
37/83 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eilapsen istuttaminen tai kiinni pitäminen ole väkivaltaa. Senkin tietäisit jos sinulla olisi koulutus. Sinäkö et pidä kiinni ja annat lapsen käydä toisen hoitolapsen päälle ? Onnea urallesi. Kyllä se ammattitaidottomaltakin onnistuu koska vanhemmat eivät osaa vaatia kuin perusasiat esim terveellistä ruokaa. Kivaa päivänjatkoa. P.s. en suosittele sinua ottamaan ammattikasvattajien lapsia hoitoon mutta tuskinpa he tuovatkaan ellei aivan pakkoole

Vierailija
38/83 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hoitolapsi kipeä eikä tule hoitoon? Miten kipeä pitää olla että jää pois hoidosta? Voiko hoitaja määritellä jonkin rajan esim. flunssan suhteen milloin ei enää voi tulla hoitoon..

Vierailija
39/83 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksesi ja kommenttisi sävy niin hyökkäävä. Mistä keksit ottaa sanan väkivalta mukaan keskusteluun. Siitä ei kukaan ole puhunut. Vanhemmat osaavat vaatia kaikenlaisia asioita, itse niin ainakin teen.

Asioilla on monia puolia. Ei kannata kärjistää niin hirveästi.

Vierailija
40/83 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä että voi ei koulutetullakin olla järkevät periaatteet ja tavat lasten hoitoon/ kasvatukseen. Koulutuksen hankkineilla on paljon tietoa ja taitoa sitä en kiistä. Tiedän vaan muutamia lastentarhanopettajia joilla ei kovinkaan hyvät kasvatusperiaatteet. Eli ei kirjoista opitulla välttämättä kasvateta lapsia yhtään sen paremmin. Kaikki hoitajat erilaisia. Kaikki arvostavat hieman eri asioita ja ovat paneutuneet työhönsä eri tavoilla. Pitää kunnioittaa kaikkia hoitajia ovat sitten yksityisiä tai kunnallisia. Tekevät hyvää työtä lapsiemme parissa. Jos ei ole tyytyväinen lapsensa hoitajaan kuka estää vaihtamasta!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän