Ahdistaa väitöskirjan teko
Teen väitöskirjaa ja homma ei etene.Olen ollut opiskelijana monta vuotta osapäivätyön ohella.Ahdistun kun jotkut tuntuu etenevän junan lailla.Alan epäillä etten saa työtä valmiiksi ja vaikka valmistuisin se ei muuta heikkoa asemaani työelämässä.Puolison kanttikin on koetuksella kun on taloudellisesti tiukkaa.Pitäiskö vaan luovuttaa ?
Kommentit (171)
Olet varmaan kovin nuori ja on ihan normaalia, että epävarmuus stressaa. Tsemppiä!
Älä ihmeessä luovuta. Yritä järkätä jakso jolloin voit keskittyä täysillä.
Teet väitöskirjaa, etkä osaa laittaa välilyöntiä välimerkkien jälkeen? Just just.
Sellaiseen toimintaan ei kannata tuhlata energiaa, josta ei tule rahaa.
Miksi aloit tekemään kirjaa? Etkö saanut töitä? Monelle se on vain vararatkaisu, jos ei saa töitä. Olin itse vastaavassa tilanteessa ja lopetin, kun sain hommia.
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan kovin nuori ja on ihan normaalia, että epävarmuus stressaa. Tsemppiä!
Olen jo yli 50 veeenkä ole saanut mitään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan eläkettä lähestyvä nyt väitöskirjaa tee😅 Mitä ihmettä??!!
Vierailija kirjoitti:
Yritä vielä. Muuten voit katua.
Kaikki pilkkaa tuhnua tuotosta. Ikuinen häpeä luvassa paremminkin 😂
Väitöskirja tehdään palavasta halusta tukia jotain. Jotenkin outoa, että sinulla nyt ahdistaa
Et selvästikään ole tutkijatyyppiä, sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan eläkettä lähestyvä nyt väitöskirjaa tee😅 Mitä ihmettä??!!
Eläkkeellä niitä vasta tehdäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Väitöskirja tehdään palavasta halusta tukia jotain. Jotenkin outoa, että sinulla nyt ahdistaa
Nohnoh, ikuisia väitöskirjaoppilaitakin riittää. Mutta ahdistus kuuluu prosessiin. Siinä on erilaisia vaiheita.
Tein itse töiden ohella, iltaisin ja viikonloppuisin. Muutama vuosi vierähti, koska artikkeliväitös. En tiedä,tekisinkö enää.
Onhan se tokkeensa kohottavaa olla oikein väitöskirjan tekijä🤭 Varsinkin, jos vielä tituleeraa itseään tuolla tittelillä. Useimmathan tekevät kirjaa kaikessa hiljaisuudessa, mutta sitten on se huvittava kohokuoristen vähemmistö. Huomionkipeät turhakkeet🤩 Oikein maisteris-henkilö tohtorikoulussa🤪
Artikkeliväikkäri voisi olla järkevä vaihtoehto? Sinulla ei ole riittävää kannustinta ellet pysty työelämässä hyötymään väitöksestä.
Väitöskirjavaatimuksia on laskettu hiljakkoin. On se nyt ihme, kun pipo kiristää.
Ja jos ahdistaa oikein kovasti ni kannattaa lopettaa. Tiedän parikin tapausta, jotka sai liiasta stressistä pysyviä ongelmia.
Entä jos ei ajattele niitä muita ollenkaan. Keksii jonkun "helpon" tavan tehdä sitä, että ajatus kirkastuu. Itsensä kanssa olisi kyllä helpompi väitellä. Ei se loputtomasti kestä? Jos kirjaa paperille miten etenisi.