Miksi Greenpeacen mainos ärsyttää äitejä?
Uutisissa sanotaan, että äidit ovat ärtyneet tai ahdistuneet Greenpeacen mainoksesta, jossa lapsi unohtuu kylpyammeeseen. Miksi? Onko joku alkanut potea huono omatuntoa, muttei uskalla myöntää sitä? :)
Minusta loistavan kuvainnoillinen mainos.
Noihan se on, monet vanhemmat ovat ahneuksissaan unohtaneet lapsensa.
Kommentit (42)
Teki juuri sen minkä pitikin, eli aiheuttaa keskustelua ja hämmennystä. Ehkäpä jokunen av-mamma jopa erehtyy ajattelemaan ilmastonmuutosta ja sen seurauksia tuon mainoksen ansioista, sitä tosin epäilen kun lukee näitä kommentteja.
Käykääs ahdistujat katsomassa, ettei tule painajaisia tai pelota että lapsi hukkuu. Itse opetan jo lapsilleni, että ei kaikki mikä telkkarista tulee ole totta. Kerron, että kuvia voidaan muokata ym.
mainoksen tarkoituksen, ja pidän itsekin mainosta hyvänä keksintönä. Symboliikka on osuva jne, MUTTA en voi sille mitään, että päällimmäisenä tunteena on ahdistus vauvan puolesta.
Se johtuu ehkä siitä, että olen itse pienen lapsen äiti, enkä helposti pääse järjen mukaan yli tunteesta, että vauvalla on hätä.
Ei tällä ole mitään tekemistä älyn kanssa! Se voi olla tunne- tai mielipide asia. Itse en mainoksesta pidä, vaan se on ahdistava. Eikä se saa minua ajattelemaan ilmastonmuutosta.
Toivon tietenkin, että suurimmalle osalle katsojista se kolahtaisi niinkuin alunperin on tarkoitettu.
mainoksen vauva on hukutettu?
Kyse on siitä mielikuvasta minkä se herättää. Ei se, että joku oikeasti luulee, että vauva on nyt kuollut kun kuvaukset mainokseen on tehty!
Muutoinkin, juu kyllä on ahdistava mainos ja NIIN PITÄÄ OLLAKIN!
Lakatkaa olemasta pumpulissa!!!
Kyse on vakavasta asiasta jos siihen ei vaikuteta...
Omat lapsemme ja heidän lapsensa voivat elää oloissa joissa on kärsimys ja kuoleminen arkipäivää jos kukaan ei tee ilmastonmuutokselle mitään!
Kukaan ei tarkkaan voi tietään mitä ajan mittaan tulee tapahtumaan, mutta se on selvää ettei se ainakaan parempaan suuntaan käänny jos emme nyt yritä estää ilmastoa täysin muuttumasta...
Vaikutuksia voivat olla mm. veden paisumus, hirmu myrsyt, jääkausi, kuivuus jne... Selvää on ettei tästä ainakaan olot parane jos ei mitään tehdä... Ja sitten voitte miettiä mitä nuo olot tekevät... nälän hätää, tauteja, massa muuttoja, elinkeinojen romahdusta, vaaroja, kärsimystä, kodin menetystä, lajien sukupuuttoon kuolemista ym ym...
Niin että eikös se asia ahdista yhtään!! Niin kuin tuon vauvan kohtalokin?? Eikö yhtään ahdista että lapsenne ja hänen lapsensa kärsivät 30 vuoden päästä ja me leveillään tässä hetkessä ajattelemalla " No se on sitten joskus eikä liikuta enää minua" ...
Luuletteko te todella että ilmaston muutos koskee vaan jotain mustikoita ja perhoslajeja? ja että rantaviiva nousee vähän muutamalla metrillä ja suomeen tulee vaan mukavan lämpöistä???
Kyllä on nykymaailma tehnyt ihmisistä ihmeellisiä hysteerikköjä!
Miettikää saakeli niitä pieniä afrikkalaisia joita kuolee joka päivä nälkään ja tauteihin!!
Tai jos olette ahdistavia rasisteja, niin miettikää ympäri maailmaa olevia eri värisiä lapsia joita paleltuu, kuolee tauteihin ja nälkään!
Että yksi mainos kylpyammeessa nostaa karvanne pystyyn... Herätkää nyt jo todellisuuteen!
että ilmastonmuutos on vakava asia, mutta uskon, että se on väistämätön tosiasia joka vain tapahtuu, emmekä me pysty sitä estämään! (ei sillä että eläisin tuhlaavaisesti välittämättä mistään). Maailma touhtuu pikkuhiljaa ja luonnonkatastrofit kasvavat. Murehdin niitä sitten aikanaan.
Minussa ilmastonmuutos ei tuon mainoksen ansiosta herätä mitään ahdistavia tunteita, enkä voi sille mitään. Se nyt vain on niin.
Siis meidän vauvamme tulevat luultavasti tällä menolla kohtaamaan surullisen kohtalon kun elämä loppuu tältä planeetalta ilmastonmuutoksen johdosta! Itseäni ainakin ahdistaa ja mietin sitä lähes joka päivä. :(
Ja yritän parhaani mukaan ehkäistä ilmastonmuutosta.
Muistan joskus lapsena (ala-asteella 90-luvulla) lukeneeni jostain tieteislehdestä, että sillä menolla joka silloin oli maailmanloppu (siis ilmastonmuutoksesta johtuva) tulee vuonna 2056. Silloin tuntui että siihen on ikuisuus eikä mitään väliä! Nyt se ei enää olekaan niin kaukana.. eikä ainakaan minua vielä naurata, vaikka asiat ovatkin siitä ajasta kehittyneet hitusen ja siten ollaan ehkä saatu joitakin lisävuosia.
Miksi ihmiset eivät voi tajuta, että ilmastonmuutos on käsillä nyt eikä joskus tulevaisuudessa, jolloin emme enää itse, henkilökohtaisesti ole täällä?
Nyt nimenomaan tarvitaan tekoja eikä sanoja! Äänestämällä voitte vaikuttaa Suomen toimintaan ja sitä kautta myös maailmaan! Tuolta Greenpeacen sivuilta voi myös lukea jokaisen puolueen tavoitteet ilmastonmuutoksen ehkäisemiseksi. Miettikää ketä äänestätte!
Mielettömän upea mainos! miten en oo sitä telkkarista onnistunut näkemään?
Just noinhan sitä nykyään Suomen politiikassa toimitaan lasten tulevaisuutta ja ilmastonmuutoksen torjuntaa ajatellen. Tarkkaillaan tilannetta mutta ei tehdä mitään.
Tässä on enää 10v aikaa ryhtyä todellisiin toimiin. Sen jälkeen ilmastonmuutoksen seurausten muuttuminen katastrofaalisiksi on tosiasia, jolle ei enää mitään voida.
On ihan hyvä jos ihmiset vaikka vähän ahdistuvatkin, jos se saa heidät toimimaan. Ja äänestämään fiksusti. Nykyinen Suomen ilmastopolitiikkahan on ollut vaisua, tehotonta ja kaikkea muuta kuin aikaan saavaa.
kuinka aikuiset ihmiset ahdistuvat MAINOKSESTA kun telkusta tulee uutisia ym. joissa oikeasti lapsille tapahtuu jotain!! Eipä noista lue täälläkään mitään. Ahdistujat ovat tekopyhiä pelleilijöitä!
Tulee päin vastoin fiilis, etten halua greenpeacen kanssa olla missään tekemisissä. En pidää pahaa oloa lietsovista mainoksista.
liitynkin heti greenpeacen tukijäseneksi. Hienoa työtä pitää asioita esillä ja herättää ajatuksia!
Elä vaan vapaassa umpiossasi... saattaa joskus tulla kova herätys ja toivottavasti kestät sen... Kun muu maa yrittää lapsilleen parempaa tulevaisuutta, sulje sinä se mielestäsi ja katso täydellisiä naisia, shoppaile, hoida ulkonäköäsi, sivistä itseäsi ja elä itsekkäästi välittämättä muista ihmisistä... Niinhän ne suuri osa tekee...
Älä sitten syyttele itseäsi jälkeen päin... ja muista meitä jotka yrittivät sinunkin puolestasi hyvällä... Ajattele miten hienoa kun maailmassa on ihmisiä jotka välittävät toisistaan... Eipä saisi muuten lapsesi hoitoa, turvaa ja tulevaisuutta....
Itsekkäät ihmiset ovat tämän maailman ainut tuhoaja...
ja vain sen takia, että sinä haluat toimia silmät sidottuna hyvien tapojen mukaan!?!
kummastuttaa, että ihmiset viitsivät nähdä vaivaa niin paljon, että valittavat ' hyvien tapojen' vastaisista mainoksista, mutta eivät silti herää mainoksen sanomaan!!!??!!
' you only see what you want it to see..' :(
ei ole kiinnostunut ilmastonmuutoksestakaan?!?!?!?
Eli koska minusta tuo mainos ei ole hyvä niin olen aivoton blondi joka ei tajua ollenkaan maailmanmenosta mitään. huoh.
nuo greenpeacen mainokset taitavat olla ensimmäisiä laatuaan telvisiossa! siellä mainostetaan paljon turhia asioita, mutta heti kun jollain mainoksella on oikeasti jokin pointti, niin kauhea valitus päällä! ei tajuu..
etten pidä mainoksesta ja se on ahdista MINUN MIELESTÄNI eri syistä kuin sen tarkoitus on.
Se ei tarkoita sitä ettenkö tietäisi mikä on ilamstonmuutos ja kuinka vakava asia se on.
Minuun mainos ei iske toivotulla tavalla ja that' s it.
En ole haukkunut ketään... Mutta jos käsitit tuon viestini haukkumisena, se taisi napsahtaa...
t. 27
Jos mainoksen tarkoitus on herättää ko. mainos herätti minut kyllä ja vaihdan kanavaa. Minä en omassa olohuoneessani halua katsoa mitään mikä ei mua kiinnosta tai miellytä. Jos sua huvittaa katsella ihmisten ahdistusta ja kärsiviä vauvoja, tee se. Mä en usko että sillä on mikään jalostava vaikutus. Ja mitä tulee itse ilmaston muutokseen, en näe sitä sellaisena uhkakuvana mitä jotkut tahot sen esittelevät.
Se on jopa vähän huonosti tehty se filmi kun hanapuolen vesi nousee korkeammalle kuin se missä se vauva istuu. :D Että luulisi nyt näkevän kuka vaan, ettei se vauva siinä missään vaarassa ole. Leikkii iloisena ihan tavallisesti. Vaan ehkä minulla ei enää mielikuvitus jaksa mennä noihin leikkeihin mukaan.