Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS avoimena: Tatuoinnit kaduttavat syvästi niitä ottaneita. Mitä ajatuksia herättää? Kadutko syvästi?

Vierailija
19.04.2025 |

Niin

Kommentit (287)

Vierailija
241/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista että niin monia täysin vieraita ihmisiä, sukupuoleen ja ikään katsomatta, kiinnostaa niin paljon onko jollakin tatuointeja, onko joku lihava vai laiha, miten hän meikkaa, miten pukeutuu.. Oletteko itse täydellisiä ? Saatteko siitä hyvän olon kun toinen pahoittaa mielensä? Ja jos selän takana tai netissä jotakuta haukutte, niin uskaltaisitteko sanoa samat asiat hänelle päin naamaa? Miltä juuri SUSTA tuntuisi, kun joku sulle vieras tyyppi kommentoisi kaikki SUN "viat" tai lähimmäisesi, vaikkapa  lapsesi? Moni esittää ettei satu kun saa vähän kovempaa palautetta itsestään, mutta totuus on  et yleensä sattuu.. Toistemme kommentointi ja vertailu on meille kaikille luontaista toimintaa, mut uskoisin et ollaan kaikki sen verran fiksuja et osataan se jättää pois kunhan vaan hetkeksi pysähdytään miettimään miltä tuo kommentti, mitä nyt aion toiselle sanoa, tuntuisi minusta? 

Jaaha, tääkin keskustelu mennyt tähän suuntaan. 😔

Kiitos tiedosta, jätän lukematta.

Vierailija
242/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän kyllä edelleen omistani. Mutta laitoinkin viiltelyarpien vuoksi, että peittyvät.

Rumat tuhrut korreloi mt-ongelmien kanssa.

Mielummin arvet. Nehän vaalenevat myös vuosien saatossa. Ja eikö niitäkin voisi laseroida? Miksi tatuoinnit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastusta tatuointeja ja toisinaan ne ovat tosi hienojakin, mutta ärsyttää selitykset kuvien merkityksestä niiden ottamisen perusteena. Ei vaate-, koru-, tai kampausvalintojakaan perustella millään syvällisellä, miksi sitten tatuointeja? Rehdimpää olisi myöntää, että halusi koristella kehoaan tatuoinnilla ja vasta sitten on lähdetty miettimään, mihin kuvaan voisi liittää jonkun merkityksen.

Jos se tatuointi on rehellisesti merkitykseltään syvällinen, niin silloin tuo sinun rehti selitysvaihtoehto ei ole sitä. Vaatteita täytyy käyttää ja joku kampaus on oltava, eikä ne oo silleen tällaiseen kehonmuokkaukseen verrattavissa, kun otetaan kuva joka kulkee kehossa mukana. Joskus ihmisten koruilla on syviä merkityksiä. 

Tatuointi ei ole koru. Korun voi irrottaa helposti ja ilmaiseksi.

Niin?

Vierailija
244/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän kyllä edelleen omistani. Mutta laitoinkin viiltelyarpien vuoksi, että peittyvät.

Kunnon WT-meininkiä.

Maisterit käyköön yli opistonsa mutta paras koulu on elmän koulu

Noin sanoo vain sellainen, jolta akateemiset opinnot puuttuvat. Toisin sanoen: happamia.

No ei kai? Onko sarkasmi tuttu?

Vierailija
245/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole leimoja. Olenko ainoa?

et ole

Vierailija
246/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin rokkari ennen, se on yhä identiteettini vaikka ura on ohi. Olen ylpeä siitä ajasta ja sen merkeistä.

Lähikapakassa musisointi kaljapalkalla ei vielä rokkaria tee. 

Miksei muka, jos itse tietää olevansa. Kunnon suomalainen ankea niuho olet. 

Mäkin oon Miss Universum ja siihen ei oo kellään nokan koputtamista.

Vierailija
247/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaduin itse humalassa tekemääni tatuointia, mutta ei sen katumisen tarvi olla mikään pysyvä tila. Tunteitaan voi käsitellä ja vaikeasti hyväksyttäviä asioita hyväksyä. Mitä sitten, vaikka joku asia näyttäiskin rumalta?

Ei voi muuta sanoa kuin, että hulluudella ei ole rajoja.

Voitko sen verran kuitenkin sanoa, että mitä hullua siinä on, jos on pysyvä asia joka harmittaa, niin voi muuttaa tunteitaan sitä kohtaan? Ja tietenkin oppia virheistä eikä tehdä enää uudestaan niin.

Eipä yllätä hiljaisuus vastauksena tähän

Vierailija
248/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatskat on tässä murheista pienin

Vierailija
249/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadun kyllä, kun tuli otettua 21 vuotta sitten. Nyt nelikymppisenä papparaisena kaduttaa kun kaikissa sormissa lukee LOVE. Aika korkeasa virassa olen.

Vierailija
250/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hienoa että heikompi aines merkitsee itsensä aivan vapaaehtoisesti

Minusta taas on hienoa, että tämä tatuointiasia on sellainen, joka kerää ulkonäön perusteella avoimesti tuomitsevia ennakkoluuloisia sanoittamaan tuntemuksiaan. Harva asia enää nykyään on tällainen!

Samaa mieltä. Pystyy välttelemään tällaisia ihmisiä paremmin, kun heidät tunnistaa. Ennakkoluulot ovat aivan persiistä. Entä jos mahdollinen tuleva puoliso on joku jolla on tatuointeja, mutta häntä ei sitten omien ennakkoluulojen takia koskaan tapaa?

En ikinä rupeasi suhteeseen niin arvostelykyvyttömän ihmisen kanssa, joka on tatuoinut ihonsa.

Vierailija
251/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten perusteella tiedämme, että melkein kaikki katuvat, mutta sitä ei voi julkisesti myöntää, koska kasvojen menetys on vielä pahempi vaihtoehto. Valehtelu on siis helpoin menettely. Helpoin, mutta ei helppo.

Poistattajia on aina tatuointimuodin jälkeen pilvin pimein, mutta tulokset ovat erittäin huonot ja silti hyvin kalliit alkuperäisen tatskan hintaan verrattuna. 

Sinä tuomitset valehtelun samassa postauksessa jossa valehtelet itse, koska se on helpompaa.

Tasan ei käy nallekarkit.

Vierailija
252/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinnit voivat aiheuttaa syöpääkin. Väri menee verenkiertoon. Näin tutkimukset ovat sanoneet.

Vierailija
253/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatskat on tässä murheista pienin

Vaikka itsellä ei nyt hirveän suuria murheita ole, en osaa kuvitella että tatuoinnin mittaluokan asioita nyt oikein SYVÄSTI pitäisi katua. Itse en kadu, mutta jos katuisin niin se olisi mittaluokkaa pieni harmitus. Tatuoinnit eivät ole elämässäni kovin keskeinen asia, toisin kuin palstan tatuointihulluille tuntuu olevan.

Vierailija
254/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kadu.

Mun tatskoilla on sanoma. Eivät ole hetken mielijohteesta. Yhden näistä on taiteilija alkujaan piirtänyt.

Jos sulla on sanottavaa niin kirjoita kirja.

Vierailija
255/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena teki mieli ottaa tatuointi, mutta onneksi ei ollut rahaa. Kun katsoo noita ikääntyneiden levinneitä kaameita tatskoja, niin ei käy kateeksi. Vaikka sinänsä, jos ei ole näkyvällä paikalla, niin ei haittaa.

Vierailija
256/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoista, normiet täälä arvottaa taas maailmaa sen mukaan kuka mahtuu heidän ahtaaseen boksiin normaalista ja hyväksyttävästä, te olette minulle kuin kauhuelokuvan hahmoja, yksiulotteisia tuomitsevia hirviöitä.

En minä kadu leimojani, mutta ymmärrän kyllä senkin puolen että tämmöisen ns äärimmäisen taiteen muodon siirtyminen mainstreamiks ei ole harmitonta eikä sen kuuluisi olla joka irmelin ja jannen saatavilla.

Nyt kuitenkin puhutaan body modifikaatiosta, pysyvistä muutoksista jotka voi pahimmillaan aiheuttaa solumuutoksia ja syöpää.

Tatuoinneille kävi vähän sama kun internetille, molemmat meni pilalle kun ihmismassat saapui ja kapitalismi alkoi tuhoamaan kaiken.

Olipa ihana pikku turaus järkeä tässä ihan kilarissa ketjussa tämä postaus, kirkasti minun fiilistä se muistutus että kaikki ei ole umpimielisiä normaaliuden portinvartijoita. <3

Vierailija
257/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatuoinnit voivat aiheuttaa syöpääkin. Väri menee verenkiertoon. Näin tutkimukset ovat sanoneet.

Mitenhän sitten, jos sitä lähtee laserilla poistaan? Sehän rikkoo sen musteen rakenteen niin, että keho pystyy poistamaan sen. Mihinhän se sitten menee ja rasittaako jotain sisäelimiä?

Vierailija
258/287 |
19.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän sitten, jos sitä lähtee laserilla poistaan? Sehän rikkoo sen musteen rakenteen niin, että keho pystyy poistamaan sen. Mihinhän se sitten menee ja rasittaako jotain sisäelimiä?

Laseri niitä solumuutoksia vasta aiheuttaakin.

Kaikki toiminta jossa rikotaan kudosta synnyttää mahkun solumuutoksille!

Vierailija
259/287 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin ekan tatuoinnin kolmekymppisenä,

toisen neljäkymppisenä,

viiskymppisenä neljä lisää...

Palstalaisten mielestä olen siis progressiivisesti tyhmentynyt...

M58

Vierailija
260/287 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Finnairin lentäjillä ei saa näkyä tatuoinnit. 

Eikä lentoemännillä. Ei olisi mitään asiaa Japaniin, jos olisi näkyviä tatointeja. Eikä matkustajia tulisi, jos henkilökunta näyttää vankilasta karanneilta jengiläisiltä.

Älähän nyt liioittele, esimerkiksi Air New Zealand lentää Japaniin tatuoidun (jotka saavat näkyä) henkilökuntansa kanssa.

Tatuoinnit saa näkyä hyvin monella lentoyhtiöllä nykyään.