Kassojen ulkopuolella vaimojaan odottelevat ukot
Miksi Suomessa on jotenkin normaalia, että vaimot lähetetään ruokakauppaan ostamaan kärryistä päätellen viikon ostokset miesten istuessa puhelimilla kassojen ulkopuolisilla penkeillä? Pahimmillaan kärttyisinä hoputtavat sieltä vaimojaan ja ihmettelevät mikä kestää.
Tätä todistanut nyt pääsiäisen alla useaan otteeseen.
Kommentit (160)
Ostetaan vaan ruokaa niin mies jaksaa sen aikaa olla, erikseen kainalo dödöt sun muut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitäis olla mukana? Minulle on aivan sama mitä sieltä ostetaan, mutta vaimolle on tärkeää valita juuri tietty tuote. Näin on helpompaa. Olen mukana ainoastaan koska minulla on ajokortti ja vaimolla ei.
Voisit olla mukana siksi, että auttaisit vaimoasi, samalla oppisit ehkä mitä tuotteita teillä käytetään.
Toivottavasti seuraavalla kerralla vaimosi ostaa vain kaurahiutaleita ja keittelee sinulle puuroa aamupalaksi, lounaaksi ja päivälliseksi, koska sinulle "on aivan sama mitä sieltä ostetaan." 😆
Autan vaimoani kantamalla kassit autoon. Kyllä minä tiedän mitä tuotteita meillä käytetään. Teemme ruokaa kumpikin ja nautimme siitä. Minulle on vain aivan sama mitä ruoka-aineita käytetään. Kaikesta saa tehtyä jotain. Muuten, puuro on terveellistä ja pienellä muokkauksel
No tämähän on aivan bueno, jos tuo vähäinen apu vaimollesi sopii.
Onneksi mieheni tekee ostokset kanssani, niin selviämme isommistakin ruokaostoksista nopeasti, kun jaamme kauppalistan ja kohtaamme ennen kassa.
Muutenkin on aivan hyödyllistä käydä kahdestaan kaupassa. Tulee paremmin huomioitua edullisimmat vaihtoehdot. Tarjoustuote on turhan usein kilohinnaltaan kalliimpi kuin parempilaatuinen normaalihintainen tuote.
Eniten inhoankin niitä hyödyttömiä ostoskärryihin nojailevia käytävien tukkeita.
Lopuksi mieheni kantaa ostokset autoomme AINA.
Toisilla ne juntit pyörii mukana kaupassa, hölmöilevät vaan muiden tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Toisilla ne juntit pyörii mukana kaupassa, hölmöilevät vaan muiden tiellä.
Jos mies olisi juntti, niin ei sellaisen kanssa kehtaisi liikkuakaan missään. Parempi kun odottaisikin autossaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis sinun perustelusi vetelälle laiskottelullesi on että vaimo ostaa kosmetiikkaa?! Sinun kosmetiikkasi kuten partavaahto ei varmaan ole kosmetiikkaa.
Kyllä se siellä vähän muutakin kiertelee ja kosmetiikkaosastolla menee ihan hyvä tovi. En käytä partavaahtoa, deodorantti tulee Tokmannilta ja partavesi lentokentältä. Selviän cittarista noin kahdessakymmenessä minuutissa, muijan kanssa siellä ollaan vähintään tunti. Ei huvita kävellä aikuisen ihmisen perässä valvomassa mitä milloinkin hypistelee. Mukaan lähden vain ettei pienen naisihmisen tarvitse kantaa painavia kauppakasseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sinun perustelusi vetelälle laiskottelullesi on että vaimo ostaa kosmetiikkaa?! Sinun kosmetiikkasi kuten partavaahto ei varmaan ole kosmetiikkaa.
Kyllä se siellä vähän muutakin kiertelee ja kosmetiikkaosastolla menee ihan hyvä tovi. En käytä partavaahtoa, deodorantti tulee Tokmannilta ja partavesi lentokentältä. Selviän cittarista noin kahdessakymmenessä minuutissa, muijan kanssa siellä ollaan vähintään tunti. Ei huvita kävellä aikuisen ihmisen perässä valvomassa mitä milloinkin hypistelee. Mukaan lähden vain ettei pienen naisihmisen tarvitse kantaa painavia kauppakasseja.
Selviämme mieheni kanssa Cittarista 10-15 minuutissa. Ostamme vain sen mitä listalla lukee. Emme jää hypistelemään mitään.
Tosin käymme Cittarissa harvoin, sillä meitä lähempänä on kompakti K-supermarket, jossa ei tarvitse lenkkeillä. Lenkkeily on ulkoilma-aktiviteetti.
Kysyin samaa asiaa n viikko sitten miehistä jotka istuvat autossaan kauppojen parkkipaikalla ja halleissa.
Taitavat olla niitä miehiä jotka suostuvat ainoana kotityönä kerran vuodessa vaihtamaan ilmanvaihto laitteen suodattimen
Ovat naisten suunnittelemia vessoja nuo kaupat. Mies ei voi niissä käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää johtuu siitä kun ukot ei jaksa sitä akkansa eestaas ravaamista ja pähkäämistä joka hyllyn kohalla et onko joku nyt hyvää, ottasko nyt tän vai ton vai mitä mä nyt teen ja mikä päiväys jne.
Mikseivät miehet siis itse käy kaupassa ja jätä vaimojaan kotiin lepäämään?
Minä käyn. Ihan siedettävää hommaa käydä yksin ja samalla onnistuu suunnitella seuraavat ateriat vaikka tarjousten mukaan. Teen isomman osan ruoasta, vaikka en kaikkia. En muuten usko aloituksessa kuvatun tilanteen olevan kovin yleinen.
Oma isoisä istui kauppareissut autossa, mutta hänellä oli kyllä liikkuminen sen verran hidasta että osittain johtui siitä, mutta varmaan vanhan kansan asenteita myös. Paha sanoa kun en muista aikaa ennen hänen liikummisvaikeuksia. Isoäidillä ei taas ajokorttia ollut. Omat vanhemmat käyvät vuorotellen kaupassa, eivät kimppareissuja harrasta. Joulut yms. isäni hoitaa kun tavaraa on melkoisesti. Omassa parisuhteessa käydään isoilla ostoksilla yhdessä, mies kantaa ja kauppalista tehdään yhdessä. Maksukortin vilauttaja nyt on ihan se ja sama yhteistaloudessa. Täydennysostoksilla käydään vuorotellen, töistä ja muista aikatauluista riippuen.
Olen nainen ja käyn kaupassa mieluiten yksin. En halua keskustella, arpoa tai valita yhdessä asioita, se on rasittavaa. Tämä normaalisti. Toisin on matkoilla ulkomailla, siellä on kiva käydä yhdessä marketissa tutustumassa vieraisiin uusiin tuotteisiin ja valita niitä yhdessä.
Mieheni lähtee kanssani kauppaan mieluummin kuin jää kotiin tai istumaan autoon. Jollei mies tulisi tekemään ruokaostoksia, ostaisin tiedostamatta vain sitä mitä mieleni tekee eli paljon kasviksia, hedelmiä ja ehkä kalaa. Mieheni haluaa lihaa, makkaraa, juustoa, jugurttia... 😅
Taas yksi muistutus siitä miksi on hyvä olla sinkku.
Voihan vuddu kuin isot huolet teillä on tuon ruuan hommuussa. Kokeilkaa omavaraistaloutta.
Sinkkuna eläminen on parasta.
Ex tuli kyllä kauppaan mukaan, eli niin tasoton ex ei ollut että olisi teettänyt/ostattanut ostokset minulla, en olisi siihen kyllä suostunutkaan. Ostimme omat ostoksemme. Jääkaapissa oli omat hyllyt. 50-50 kuten kämppiksillä.
Miesten kanssa eläminen ei nosta elämänlaatua, en näe parisuhteista mitään hyötyä, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemman ikäpolven juttuja. Iäkäs isäni oli juuri tuollainen. Meni kaupan kahvioon istumaan ja odottamaan, että äitini ostaa ja maksaa ruoat. Ja kiukutteli päälle, että mikä kesti niin kauan ja miksi on niin kallista.
Odotteli pummina siellä ruokiaan joita ei halunnut piheyttään maksaa. Ahmi kyllä hyvällä ruokahalulla äitisi omilla rahoillaa ostamat ruuat. Mun ex teki tuota myös. Heitin pellolle Härski Hartikaisen. Samoin myös muut "odottelijat" tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemman ikäpolven juttuja. Iäkäs isäni oli juuri tuollainen. Meni kaupan kahvioon istumaan ja odottamaan, että äitini ostaa ja maksaa ruoat. Ja kiukutteli päälle, että mikä kesti niin kauan ja miksi on niin kallista.
Kuulostaa kyllä siltä, että mies ne ostokset maksoi.
Miten ? Istui kahvilassa.
Täälläpäin yllättävän monella vanhemmalla naisella ei ole ajokorttia tai eivät uskalla ajaa. Julkista liikennettä ei juuri ole paitsi koululyydit eli tarvitsevat kuskin joka paikkaan.
Miten kannattaa käydä töissä matkan päästä kun ukot tuo aamulla ja hakee illalla.
Kuitenkin harvinaista tuo odottelu vaikka sitäkin näkee
jonkun täytyy pakata ne ostokset eli mies kauppaan, nainen valitsee, mies maksaa ja pakkaa