Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin olette kertoneet tytöllenne menkoista? Meillä 9v tyttö enkä tiedä milloin kertoa.

Vierailija
16.03.2007 |

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhimmalla tytöllä alkoi 10v, että oli jo korkea aika jutella. Mutta tämä nuorimmainen niinkuin kaikki lapset ovat käynneet ikiajat mun kanssa vessassa ja ovat nähneet esim. siteiden vaihdon, ettei asiassa enää paljon ollut uutta kertomista!

Onko sun tyttös ihan ummikko?

Vierailija
2/35 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit aloittaa niinkin turhanpäiväisellä tiedolla, kuin että mikä merkki sinusta on paras ja miksi. Kyllä se keskustelu siitä sitten lähtee niihin tärkeämpiinkin asioihin. Tiedätkö, tietääkö tyttösi mitään menkoista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lasten pitää katsoa ja haistella mamman kusen ja paskan hajua ja katsoa vielä siteiden vaihdot ja paskapaperit. YÄK!

Vierailija:

Mun vanhimmalla tytöllä alkoi 10v, että oli jo korkea aika jutella. Mutta tämä nuorimmainen niinkuin kaikki lapset ovat käynneet ikiajat mun kanssa vessassa ja ovat nähneet esim. siteiden vaihdon, ettei asiassa enää paljon ollut uutta kertomista!

Vierailija
4/35 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kakkosta, miksi käytte yhdessä veskissä? Mun mielestä se on paikka jossa kaikki asioi yksin.

Vierailija
5/35 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tiedän että koulussa on puhuttu ja terveydenhoitaja on antanut siteitä ja keskustellut asiasta.

Tytöllä ei ole mitään murrosiän merkkejä vielä, aion jutella vasta sitten kun ekat merkit ilmestyy.... ei ne menkat ala jos ei ole rintoja jne

Vierailija
6/35 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastosta saa hyviä aiheeseen liittyviä kirjoja jos on vaikea kertoa. Mutta en mä kyllä lasten nähden ole vessassa siteitä ym vaihdellut, jossain se yksityisyyden raja mulla ainakin menee...

Vierailija
7/35 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää voit vaikka lähtee kauppaan tyttösi kanssa TÄNÄÄN ja ostat nipun siteitä tai tampooneja -mitä nyt käytät ja selität että ostat näitä koska sulla on kuukautiset.

Sitten vähän kerrot että kuukautiset tulee kun kasvaa niin isoksi että alkaa olemaan valmis saamaan omia vauvoja - ja sitten voitkin painottaa seksiasioita että kuinka tärkeetä on harrastaa pussailua ja seksiä vasta semmosen tytön tai pojan kanssa josta tykkää TOOOOSI paljon ja kun ei tunnu pahalta..

Musta jokasen vanhemman pitää kertoa lapselleen ENNENKÖ kuukautiset tai yölliset spermat tulee mitä ne on, miksi ne on tärkeet ja ettei siinä ole mitään kummaa, väärää tai kamalaa.

Vierailija
8/35 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakeskuksissa ym. yleisissä vessoissa äidit menee kyllä koppiin järjestään isompienkin lasten kanssa ?

Vierailija:

että lasten pitää katsoa ja haistella mamman kusen ja paskan hajua ja katsoa vielä siteiden vaihdot ja paskapaperit. YÄK!

Vierailija:

Vierailija
9/35 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se on vanhempien tehtävä kertoa. Ja sanoa, että voi sitten tulla kertomaan kun alkaa.

Vierailija
10/35 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kauppakeskuksissa ym. yleisissä vessoissa äidit menee kyllä koppiin järjestään isompienkin lasten kanssa ?

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija
11/35 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja turhaa häveliäisyyttä vessakäyntien suhteen. Itsepähän lapset tulevat sinne perässä, ei niitä kukaan pakota äidin hajuja haistelemaan.

Kuukautiset on siinä sivussa tulleet esille, ehkä vielä kerron tarkemmin vuoden sisällä. Tosin 9 v tyttö jo kyselikin aika paljon, ei tainnut pahemmin jäädä kerrottavaa.

Vierailija
12/35 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Sä varmaan luulet että ne mun kanssa vieläkin käy vessassa, eivät kuule käy, eivät ole käynneet vuosiin, joskus 1-2v kävivät mutta sit se jäi, kun huomasivat ettei äiti mihinkään katoa vaikka käykin välillä veskissä! Ja jos pikkulapsi tulee mukaan vessaan, siinä ei ole mitään sairasta, kaikkihan on ihan luonnollista mitä siellä tapahtuu.

Juuri näin niitä estoja ja häpeää luodaan ihmisille!!! Vessa-asiat ovat luonnollisia!

Vierailija
13/35 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää myös, että äitiin ei satu vaikka verta tuleekin. Tietää että kaikilla naisilla on kuukautiset. Olen kertonut koska lapsi on kysynyt kun on nähnyt mun vaihtavan sidettä ja nähnyt kestositeet kuivumassa vessassa. Luonnollisia asioita.

Mun äiti teki kuukautisista jotenkin kauhean hävettävän asian. Omalle lapselleni puhun asiasta luonnnollisena asiana.

Vierailija
14/35 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan leirintäalueilla niin paljon näkee tätä toimintaa. Olen aina miettinyt että miten ne mahtuu sinne kun yksinkin ahdasta.

Vierailija
15/35 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli käyt vaikka anoppisi kanssa vessassa? En yhtään ihmettele että raiskaukset ym. lisääntyy kun luullaan että kaikki on luonnollista ja sopivaa. Miksei ihmisellä saa olla enää omia yksityisasioita?

Vierailija
16/35 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Isompina jätetään oven taakke.

ja asiaan: yhdeksän vuotiaalle voi mielestäni puhua jo kuukautisista, ettei tuu yllätyksenä. Meidän viisi vuotias tyttö tietää jo jotain kuukautisista. En ole yksityiskohtaisesti selittänyt mitään, mutta perustieto on.

Vierailija
17/35 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eli käyt vaikka anoppisi kanssa vessassa? En yhtään ihmettele että raiskaukset ym. lisääntyy kun luullaan että kaikki on luonnollista ja sopivaa. Miksei ihmisellä saa olla enää omia yksityisasioita?

en tietenkään käy anoppini kanssa vessassa, en voisi, hän on jo haudassa ja en kävisi vaikka olisi elossakin! Joskus ihmettelen eikö kukaan osaa käyttää omaa järkeään?

Ja se on tosi luonnollista, että lapsi käy pienenä äitinsä ja isänsäkin kanssa vessassa ja näkee miten siellä toimitaan!!

Vierailija
18/35 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Isompina jätetään oven taakke.

ja asiaan: yhdeksän vuotiaalle voi mielestäni puhua jo kuukautisista, ettei tuu yllätyksenä. Meidän viisi vuotias tyttö tietää jo jotain kuukautisista. En ole yksityiskohtaisesti selittänyt mitään, mutta perustieto on.

Vierailija
19/35 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja harraistais seksiä heidän nähtensä!!!!

Ootte te pönttöjä!!!!

Vierailija
20/35 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaipaan kyllä vessarauhaa itsekin.