Työttömille olisi helppo veroton varainansaintakeino, mutta tiettävästi sitä ei kukaan tee.
Viihdetaitelijana kadunvarsilla ja siellä, missä ihmiset liikkuu olisi helppo laulaa ja ansaita rahaa, kuten nimipäivälauluilla, mikä kulloinkin nimipäivä kyseessä.
Esimerkiksi tänäänn on Valton ja Waldemarin nimipäivä.
Rohkeasti esiintymään ja laulamaan kansan pariin ja rahaa saa varmasti nopeasti
esimerkiksi.
Valto on hyvä mies ja Valto on kiva nimi, anna myös tämä nimi omalle lapsellesi. Valtoja kun on paljon, se tekee kivan oloin muillekin Valtoille Jne...
Waldemarin kanssa kun juttelet, muitakin Waldemareja tapaavasi toivoisit jne...
Turha ruikuttaa köyhyyttä ja työttömyyttä jos ei mitään halua yrittää.
Kommentit (75)
Siinä tapauksessa työtön olisi yrittäjä. Yrittäjän statuksen vuoksi kaikki tuet menisivat katkolle, ja toisaalta työttömän pitäisi maksaa valtiolle tellit ja yellit ja hoitaa mm. kirjanpito kuntoon sekä maksaa verot tuloistaan.
Mä aion tehdä kuten yhdessä Fingerporissa jos jään työttömäksi. Meen kadulle hoilaamaan ja laitan lapun 'lopetan jos maksat". Takuulla saan paljon rahaa. Pitää vaan vaihtaa paikkaa koko ajan kun toki sitten pitää myös lopettaa.
Hei, ap. Mulla olisi sulle yksi kiva juttu,
Mee kyykkyyn!
Työkkäri määrittelee sut aika nopeasti taiteilijaksi, jos esiinnyt rahaa vastaan. Taiteilija sitten elättää itsensä omalla työllään, ainakin sossun mukaan, jos sieltä yrittää rahaa saada. En suosittele kokeilemaan kadunkulmassa esiintymistä.
Vierailija kirjoitti:
Persujen opeilla Suomi nousuun?
Persut on klovneja. Huonoja klovneja.
Luulen että saan vain nyrkistä jos yritän laulaa tai soittaa kadulla. Tulee persuille kalliimmaksi kuin makoilla vaan sohvalla.
Paljonko AP maksat jos tulen kotiisi laulamaan 40h/vk?
Musiikkiteollisuus rätkäisee huikean laskun perään jos lauleskelee jotain jo olemassaolevaa musiikkikappaletta.
Tämäkö nyt on perskokkare hallituksen ratkaisu työttömyysongelmaan?
Risusavotasta siirryttiin nimipäiväölauluihin.
Tarviiko vielä ihmetellä, miksi pesujen kannatus romahti?
Vierailija kirjoitti:
Itsehän olen laulutaidoiltani sitä luokkaa, että ihmiset paljon todennäköisemmin maksaisivat, jotta lopettaisin laulamisen.
AHhahaha joo, tulis tungosta ovista ulospäin
Mun taidot on jossain ihan muualla, onneksi kohta saa taas käyttää niitä 🤩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on mokannut asiansa raskaasti, kun työttömyys on näin korkea. Korkeampi kuin muualla Euroopassa.
Persujen päästäminen hallitukseen oli virhe
Ei ollut virhe - oli KATASTROFI!
Pitääkin katsoa uudestaan se Riikkulin vaalitelttatanssivideo.
Kuinkahan nopeasti tuon epilepsiakohtausnykimisen oppisi?
Ai katulaulajan homma helppoa?
Ensin pitää harjoitella tavoitteellisesti, jotta osaa laulaa ne laulut, jotka aikoo esittää. Joka kerta ei voi samoja veisuja hoilottaa, vaan pitää olla ajankohtaan sopiva ohjelmisto.
Aika monta rahaa pitäisi hattuun tulla, että saisin edes matkarahat, jos tästä johonkin katulaulajaksi lähtisin.
Suomalaiset eivät maksa mistään mitään, jos ei ole pakko.
Ei helvetti :D mene laulamaan voldemorteille ihan itseksesi vaan
No nyt.
Persujen paniikkisekoilut alkaa pikkuhilaa tavoittaa jo pohjamutia :D
Hienosti menee, jatkakaa toki samaan malliin, niin päästään teistä nopeammin eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on mokannut asiansa raskaasti, kun työttömyys on näin korkea. Korkeampi kuin muualla Euroopassa.
Persujen päästäminen hallitukseen oli virhe
Persuuu persuu persuu persuuu persuu öh öh röh öööö persuu persuu persuu persuu öööööö persuu.
Persuuu persuu persuu öööööööööh öh öh persuu persuu persuu persuu persuu persuu persuu persuu persuu öööööööh
Toisaalta esim. M A Numminen ja Tom Waits pärjäävät hyvin. Karismaa nääs.