Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus aikoo poistaa ay-jäsenmaksujen verovähennysoikeuden

Vierailija
18.04.2025 |

HS: Hallitus aikoo poistaa ay-jäsenmaksujen verovähennysoikeuden SAK: Jälleen hallitus lyö duunaria

https://yle.fi/a/74-20156971?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…

Loppuuko tämä ikinä? Leikkaukset osuu muihinkin kuin tukien käyttäjiin. Ay-liike halutaan rapauttaa kokonaan. Kohta ollaan kaikki työnantajien orjia tappelemassa vähistä työpaikoista, joista voidaan irtisanoa heppoisin perustein. Irtisanomissuojaa on myös huononnettu. 

Kommentit (547)

Vierailija
121/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyökkäys järjestäytymisvapautta vastaan. Perustuslain vastainen toimi. Vakiintunut käytäntö. Ei hyväksyttäviä perusteita toimelle. Suomi ei ole vielä robottien ja tekoälyn pyörittämä yhteiskunta.

Verovapauden ottaminen pois jäsenmaksusta ei oo sama asia ku kieltää toiminta. Jehovan todistajat ja muutkaa uskonnot ei saa vähentää jäsenmaksua verotukses

Vierailija
122/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä. Ei siitä ole mitään haittaa, että itse maksaa harrastuksensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa asua vuokralla.

Vuokralla saa asumistukea ja toimeentulotukea.

Kun lähtee minimipalkat ja muut.

Itse asun vuokralla ja olen aina tykännyt vaatteista eli olen valinnut oikean suunnan.

Vierailija
124/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyökkäys järjestäytymisvapautta vastaan. Perustuslain vastainen toimi. Vakiintunut käytäntö. Ei hyväksyttäviä perusteita toimelle. Suomi ei ole vielä robottien ja tekoälyn pyörittämä yhteiskunta.

HÄh? Jos perustan av-mammojen yhdistyksen, rikkooko se järjestäytymisvapautta, jos valtio ei tue sitä verohelpotuksin ??

Vierailija
125/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ei hoitajat sairaalassa tarvitse minimipalkkaa eikä viikonloppulisiä.

Vierailija
126/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vapaa valinta ja sen voi maksaa ihan itse. Eikä ole pakko kuulua liittoon vaan pelkkä kassa riittää. Toki jos kokee ettei itse pärjää niin liitto ehkä voi auttaa jos tulee ongelmia. siis ehkä. Orjat ja pienipalkkaiset ei kovin ay-pomoja kiinnosta kuin puheissa.

Kassan jäsenenä ei saa juristia apuun kun tulee ongelmia. Harvalla on omasta takaa niin paljoa rahaa, että voi epäselvyydet selvittää itse palkkaamansa juristin kanssa ja pahimmassa tapauksessa olla myös oikeudessa. Kun kerran elämänsä aikana joutuu tuollaiseen pyöritykseen, ovat liiton jäsenmaksut tulleet kuitatuksi jo prosessin alkupuolella. Omalla mielenterveydelläkin on myös jokin arvo. Liiton jäsenenä ei ole yksin.

Vierailija
127/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun vuokralla ja olen aina tykännyt vaatteista eli olen valinnut oikean suunnan.

Ihmisille joille omistusasunto on henki ja elämä tulee tosi vaikeaa.

Vierailija
128/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla aika köyhä perheetön reppana joka ei oo käyny pahemmin kouluja

Vierailija
129/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ay-liikkeen olisi pitänyt vaatia hallitukselta heti kättelyssä ehdotonta antautumista pikaisen ja täydellisen tuhon uhalla. Fasistien kanssa ei neuvotella, se kostautuu aina.

Vierailija
130/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ei hoitajat sairaalassa tarvitse minimipalkkaa eikä viikonloppulisiä.

Laissa ei ole minimipalkkaa eikä sunnuntailisiä.

Kun liitot loppuvat niin niitä ei enää ole.

Vierailija
131/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vapaa valinta ja sen voi maksaa ihan itse. Eikä ole pakko kuulua liittoon vaan pelkkä kassa riittää. Toki jos kokee ettei itse pärjää niin liitto ehkä voi auttaa jos tulee ongelmia. siis ehkä. Orjat ja pienipalkkaiset ei kovin ay-pomoja kiinnosta kuin puheissa.

Kassan jäsenenä ei saa juristia apuun kun tulee ongelmia. Harvalla on omasta takaa niin paljoa rahaa, että voi epäselvyydet selvittää itse palkkaamansa juristin kanssa ja pahimmassa tapauksessa olla myös oikeudessa. Kun kerran elämänsä aikana joutuu tuollaiseen pyöritykseen, ovat liiton jäsenmaksut tulleet kuitatuksi jo prosessin alkupuolella. Omalla mielenterveydelläkin on myös jokin arvo. Liiton jäsenenä ei ole yksin.

Voihan sinne sit liittyä jos haluaa haastaa oikeuteen työnantajansa.

En tiiä miten mielenterveys liittyy ammattiliittoon.

Vierailija
132/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

USAssa 6% yksityisen sektorin työntekijöistä on liitossa ja siellä palkat on paljon paremmat. 

Tuo on varmaan alakohtaista, ainakin rakennusalalla yleensä kaikki työntekijät kuuluvat liittoon. Vaikka palkat on joissakin töissä paremmat, niin siellä on myös paljon todella matalapalkkaisia töitä, ja yleisesti työehdot ovat USA:ssa heikommat. Mutta se yhteiskunta toimii muutenkin niin eri tavalla, eikä välttämättä kaikilta osin paremmin kuin Suomessa. 

USASSA ei makseta äitiyslomarahaa. Eli pitää säästää omaa rahaa. Itsellä lapset on jo tehty.

Ei siellä makseta työttömyyskorvaustakaan. Rakennusalalla liitot valvovat USA:ssa mm. työsuojeluasioita, ettei ihan villisti uhrata ihmishenkiä. Suomessa on nämäkin asiat paremmin. 

Vierailija
133/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verovapauden ottaminen pois jäsenmaksusta ei oo sama asia ku kieltää toiminta. Jehovan todistajat ja muutkaa uskonnot ei saa vähentää jäsenmaksua verotukses

Uskonnot ovat mielikuvitusta, työnteko ei ole.

Vierailija
134/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, olisi pitänyt poistaa jo ajat sitten. Kuten myös työnantajien velvollisuus periä ay-jäsenmaksu palkasta ja tilittää se liitolle. 

Jep, ei työehtosopimuksia ja palkka 3 euroa tunti. Jos ei kiinnosta niin on työmarkkinatuki 595 netto. Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.

Semmosta se on jos ei oo mitään koulutusta ja tekee työtä jonka oppii apinaki parissa päivässä

🙄

Oikeisto halveksii taas

Vierailija
135/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi valtion pitäisikään tukea kojamoita ja muita koijareita?

Kuka tahansa voi ostaa Kojamon osakkeita jos on rahaa. Ammattiliitot omistavat vain 5% Suomen vuokra-asuntokannan osakkeista.

Vierailija
136/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persujen aikaan saanosta (purran) tämäkin asia ajavat kaiken läpi mikä on kohtaloksi NORMI DUUNARILLE jotka pyörittävät SUOMEA,Alas koko puolue ja ajetava täältä sinne Venäjälle jota ihannoivat suuresti..

Sdp:han soti Mannerheimia vastaan 1918 venäläisten avustamana. Miten joku kehtaa olla semmosessa puolueessa ehdokkaana

Lahtari-Mannerheim oli kirjaimellisesti venäläinen kenraali, joka oli takertunut luhistuvaan keisarikuntaan.

Vierailija
137/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonnot ovat mielikuvitusta, työnteko ei ole.

SAK on kultti ku Jehovan todistajat. Ne palvoo suurta yli-Jumala Antti Lindtmania

Vierailija
138/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo SAK:n tanakoita pomoja, niin huomaa kyllä, että ovat olleet ruoka-aikaan kotona ja nauttineet erinäisissä pöydissä juomiakin. Sen verran on pulleat ja punaiset posket.

Ja mitä voitat henkilöihin menevillä kommenteillasi? Sallitko muille ulkonäkösi julkisen arvostelun? 

Vierailija
139/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä hallitus tekee tätä ja toinen hallitus toista. Persut ovat historiaa joten katsotaan mitä seuraavaan tulee. Tehdäänkö hieman erilaisia arvovalintoja. 

Persut ja Kokoomus tulee takas hallitukseen taas 2031 maksamaan Lindtmanin ottamat velat

Katsotaan nyt ensin tämän hallituksen velat niin voidaan jutella sen jälkeen lisää. Marin taitaa jäädä kakkoseksi.

Vierailija
140/547 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persujen aikaan saanosta (purran) tämäkin asia ajavat kaiken läpi mikä on kohtaloksi NORMI DUUNARILLE jotka pyörittävät SUOMEA,Alas koko puolue ja ajetava täältä sinne Venäjälle jota ihannoivat suuresti..

Sdp:han soti Mannerheimia vastaan 1918 venäläisten avustamana. Miten joku kehtaa olla semmosessa puolueessa ehdokkaana

Lahtari-Mannerheim oli kirjaimellisesti venäläinen kenraali, joka oli takertunut luhistuvaan keisarikuntaan.

No niin, todistat nyt iteki miten oot maanpetturikommunisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän