Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mahdollista löytää vielä 40+ ikäisenä oikeasti toimiva parisuhde?

Vierailija
18.04.2025 |

Vai meneekö liian monimutkaiseksi. Olen nainen ja minulla kolme lasta, joista nuorin vasta eskari-ikäinen, kaksi muuta isoja koululaisia.

Kommentit (136)

Vierailija
61/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinulla Ap on mahdollisuus löytää rakkautta ja hyvä kumppani. Muista kuitenkin, että jos haluat parisuhteen, älä ryhdy kasuaaliin tapailusuhteeseen miehen kanssa joka ei ole tosissaan, toivoen että siitä kehkeytyy jotain vakavampaa. Ei kehkeydy, mutta mies voi pitää sinut siinä kuviossa vuosia ihan vaan seksin takia. Jos taas fwb-kuvio käy molemmille niin miksikäs ei.

Hyvä myös miettiä, mitä itse tuo suhteeseen sen lisäksi että tietää mitä haluaa toiselta. Puhutaan paljon yhteisestä arvomaailmasta ja sisäisestä kauneudesta, mutta totuus on että ulkonäkö ja seksikkyys naisessa lisää miehen halua parisuhteeseen, vaatimattoman näköinen fiksu ja tasainen tavis jää rannalle. Ikävää mutta totta.

Olen eri, mutta huomautan tähän väliin, että vaikka kuinka on ulkonäöllä merkitystä, niin silti niitä vaatimattoman näköisiä taviksia pariutuu koko ajan.

Mutta onko suhde onnellinen, on sitten toinen juttu.

Tiedän, etten koskaan ole ollut se kedon kaunein kukka, mutta tokihan parisuhteissa minäkin olen ollut. Mutta onko ne olleet onnellisia? 

No eivät. Kyllä minun on jatkuvasti rivien välistä annettu ymmärtää, ettei kanssani oltaisi jos olisi ollut mahdollisuuksia kauniimpiin. Se sitten toki on vienyt aikalailla ne itsetunnon rippeetkin. 

Myöskin toisen panostus suhteeseen on ollut lähes olematonta. Koska olen ollut se joka otettu nyt vaan kun oli saatavilla, niin ilmeisesti ei ole koettu minkäänlaista tarvetta pitää huolta suhteesta. Kun erotkin sitten oli vain luokkaa "ok", ja se siitä. 

Vierailija
62/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, seksiin. Minullekin (45N) tykkäykset tulee pääsääntöisesti joko ikäryhmästä 19-30 tai 55+. Ei kiinnosta kuitenkaan pelkkä panosuhde eikä myöskään omaishoitajaksi ryhtyminen, joten sinkkuna ja selibaatissa olen ollut päälle 2 vuotta.

+-5v omaan ikään nähden miehistä 99% on joko ikuisia bilepoikia (en itse käytä alkoholia ollenkaan) tai jotain henkisyyshippejä (ja itse olen hyvin tieteellisen maailmankuvan omaava). Eli ei, tarjontaa normaaleista vastuullisista noin  40v miehistä ei todellakaan ole juuri ollenkaan. 

Minulla (N47) on erilainen kokemus. Itse ainakin tunnen ja olen tavannut varsin fiksuja suunnilleen samanikäisiä miehiä, ja omat suhteeni eivät ole olleet panosuhteita. Toisaalta minusta kaksi vuotta sinkkuna ei ole mikään tavaton aika - helpostihan yhden suhteen päättymisen jälkeen menee jonkin aikaa jo siihen, kun haluaakin olla itsekseen, ja sitten kun alkaa etsiä seuraa, niin jos ei ole sellaisella "kaikki kelpaa" -linjalla, niin ei se oikeanlainen välttämättä just samana viikolla osu linjoille, kun itse liittyy Tinderiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinulla Ap on mahdollisuus löytää rakkautta ja hyvä kumppani. Muista kuitenkin, että jos haluat parisuhteen, älä ryhdy kasuaaliin tapailusuhteeseen miehen kanssa joka ei ole tosissaan, toivoen että siitä kehkeytyy jotain vakavampaa. Ei kehkeydy, mutta mies voi pitää sinut siinä kuviossa vuosia ihan vaan seksin takia. Jos taas fwb-kuvio käy molemmille niin miksikäs ei.

Hyvä myös miettiä, mitä itse tuo suhteeseen sen lisäksi että tietää mitä haluaa toiselta. Puhutaan paljon yhteisestä arvomaailmasta ja sisäisestä kauneudesta, mutta totuus on että ulkonäkö ja seksikkyys naisessa lisää miehen halua parisuhteeseen, vaatimattoman näköinen fiksu ja tasainen tavis jää rannalle. Ikävää mutta totta.

Kyllä. 40-vuotias itsestään huolta pitävä, kauniskasvoine

Selasin just läpi ehkä viitisenkymmentä profiilia, eikä tullut vastaan yhtään millään lailla sopivaa. Oli viiniviiniviini ja kaljaaröökiä tyyppejä, festivaaleilla joka viikonloppu ja sunnuntait krapulassa tyyppejä, kameralle nyrkkiä tai keskaria näyttäviä tyyppejä, mustasydänkahleet tyyppejä, polygamisteja, sekä pitkä jono täysin tyhjiä profiileja tai enintään "tykkää  ruoasta, kysy lisää!" tyyppejä. Joko sulla on täysin eri tarjonta, tai täysin eri maku ja esim joku näistä ryhmistä on sulle mieluisaa seuraa. 

Vierailija
64/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista. 42-vuotiaana miehenä löysin Tinderistä 18-vuotiaan tytön, deittailtiin hetki, mentiin naimisiin, ja nyt muutama vuosi myöhemmin meillä on jo kaksi lasta ja onnellinen perhe.

Fantasiointi on mukavaa ajanvietettä.

Aijaa? Ehkä eräiden tosielämä on toisten fantasiaa. :) -sama

Kaksi lasta teinitytön kanssa kuullostaa lähinnä painajaiselta.

Vierailija
65/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista. 42-vuotiaana miehenä löysin Tinderistä 18-vuotiaan tytön, deittailtiin hetki, mentiin naimisiin, ja nyt muutama vuosi myöhemmin meillä on jo kaksi lasta ja onnellinen perhe.

Eikä se naisnäkökulmasta parane: nuoruus menikin sitten kahden lapsen ja vuosikymmeniä vanhemman ukon kanssa. Huh.

Vierailija
66/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä se naisnäkökulmasta parane: nuoruus menikin sitten kahden lapsen ja vuosikymmeniä vanhemman ukon kanssa. Huh.

Tuskin nainen asian noin kokee, jos kerran tuollaiseen suhteeseen on ryhtynyt. 

Vierailija
67/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei tietenkään. Vielä.

Vierailija
68/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota rauhassa 80-vuotiaaksi. Näin tekivät Pirkko ja Göran. Ensin lapset aikuisiksi.

Vierailija
69/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. 40

Ei, kyllä ihan fiksuja tasapainoisen oloisia miehiä on ollut useita. Kaikilla kenen kanssa juttua on riittänyt enemmän, on ehkä tullut treffipyyn, on ollut myös oma lapsi/lapsia. Selkeästi huomasin sen että monet lapsettomat ja myös osa lapsellisista miehistä lopetti kirjoittelun siinä vaiheessa kun otin lapset puheeksi. Vaikka itse olisivat tehneet aloitteen keskustelulle ja profiilissani lukee ensimmäisenä kuinka monta lasta minulla on. Mutta siis hyvä niin! Silti miehiä tuntuisi riittävän.

Vierailija
70/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selasin just läpi ehkä viitisenkymmentä profiilia, eikä tullut vastaan yhtään millään lailla sopivaa. Oli viiniviiniviini ja kaljaaröökiä tyyppejä, festivaaleilla joka viikonloppu ja sunnuntait krapulassa tyyppejä, kameralle nyrkkiä tai keskaria näyttäviä tyyppejä, mustasydänkahleet tyyppejä, polygamisteja, sekä pitkä jono täysin tyhjiä profiileja tai enintään "tykkää  ruoasta, kysy lisää!" tyyppejä. Joko sulla on täysin eri tarjonta, tai täysin eri maku ja esim joku näistä ryhmistä on sulle mieluisaa seuraa.

Joo, suurin osa on varmaan just noita - tosin itselleni kävisi mustasydän ja kahle -tyypit, mutta näitä emojeita mainostavat yleensä hakevat pelkkää seksiseuraa (ja siksi hakevat seuraa seksimieltymykset edellä, heillä usein myös maininta, että hakevat lyhyttä juttua). Oma kohderyhmäni on kulttuuri- ja taidepainotteiset, vähän vaihtoehtoiset ihmiset. Ja kyllä, heitä löytyy. He ovat vähemmistö, ja paljon saa swaipata vasemmalle noita mainitsemiasi, sekä lisäksi sporttisia miehiä (kaikki kuvat urheilua, urheiluvaatteita, lihasten esittelyä, jne - ei ole mun juttu) sekä toisaalta paljon tosi fiksun ja mukavan oloisia, jotka vaan vaikuttavat liian erilaisilta kuin minä tai joilla on esim. koiria (olen itse koirapelkoinen) tai joiden elämäntyyli ei muuten vaan matchaa omani kanssa (esim. toivovat seuraa kaukomatkailuun tms).

Itselläni ehkä 1/100 oli sellaisia, jotka laitoin oikealle. Eli hyvin mahdollisesti minullakin olisi ensimmäiset 50 mennyt vasemmalle. Kannattaa muistaa, että valtaosa ihmisistähän EI ole itselle sopivia kumppaneita. Ei sen takia ole ihme, että jossain Tinderissäkin valtaosa menee vasemmalle. Täytyy vain seuloa siitä tarjonnasta se kiinnostava porukka. Toki paikkakunta vaikuttaa - itse asun Helsingissä, ja täällä noita toivomiani taide- ja kulttuuri-ihmisiä on, mutta enpä tiedä, löytäisinkö samanhenkistä seuraa yhtä helposti, jos asuisin jossain pikkupaikkakunnalla maakunnissa.

Vierailija
71/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei, kyllä ihan fiksuja tasapainoisen oloisia miehiä on ollut useita. Kaikilla kenen kanssa juttua on riittänyt enemmän, on ehkä tullut treffipyyn, on ollut myös oma lapsi/lapsia. "

Itse pääsääntöisesti etsin vain lapsivapaata seuraa, koska en halua elämääni lapsia missään muodossa. Mutta kyllä ne lapsellisetkin profiilit on tuota samaa kuraa. Alkoholia, tupakkaa, bileitä, esitysluotoisia extremeharrastuksia, antivax-spirirual-hippejä, bdsmtyyppejä, täysin tyhjäpäisiä yhden sanan tai tyhjiä profiileja... Yyyyhhhhh. Mikä harmi että olen 100% hetero, joskaan en toki tiedä onko se samaa kökköä naisissa. 

Vierailija
72/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

18v ymmärtää hyvin vähän jos mitään parisuhteen dynamiikasta. Vaikuttaa siltä että hänet on manipuloitu miehen toiveiden mukaiseksi.

Vierailija
73/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei, kyllä ihan fiksuja tasapainoisen oloisia miehiä on ollut useita. Kaikilla kenen kanssa juttua on riittänyt enemmän, on ehkä tullut treffipyyn, on ollut myös oma lapsi/lapsia. "

Itse pääsääntöisesti etsin vain lapsivapaata seuraa, koska en halua elämääni lapsia missään muodossa. Mutta kyllä ne lapsellisetkin profiilit on tuota samaa kuraa. Alkoholia, tupakkaa, bileitä, esitysluotoisia extremeharrastuksia, antivax-spirirual-hippejä, bdsmtyyppejä, täysin tyhjäpäisiä yhden sanan tai tyhjiä profiileja... Yyyyhhhhh. Mikä harmi että olen 100% hetero, joskaan en toki tiedä onko se samaa kökköä naisissa. 

Ne, jotka kertovat ilmoituksessa olevansa BDSM-tyyppejä, hakevat toista samanlaista - siksi ne asiat mainitaan, koska haetaan nimenomaan BDSM-seuraa. Tämä kannattaa muistaa. Millaista seuraa sinä muuten haluaisit löytää? Nimittäin oman kokemukseni mukaan Tinderissä on paljon liikunnallisia ja urheilullisia miehiä - onko tällainen sulle ok? Itse laitoin vasemmalle paljon mukavan ja fiksun oloisia miehiä, koska heillä oli joko maininta lemmikistä tai kuvissa koira, mutta kaikillehan koira ei olisi este suhteelle.

Sitä ei kyllä voi kieltää, etteikö valtaosalla miehistä olisi aika huonot profiilit - monella ei ole mitään tekstiä ja monella teksti on epäinformatiivista tyyliin "työssäkäyvä 185cm mies". Joillain teksti on sitten passiivisaggressiivinen tai jopa avoimen vihamielinen tai muuten negatiivinen. Mutta sellaista se valitettavasti on - valtaosa miehistä on täysin epäkiinnostavia, ei sille mitään mahda.

Vierailija
74/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista. Varsinkin viikko/viikko vanhemmilla on helppo löytää uusi suhde. Uusi suhde voi olla parempi kuin edellinen suhde.

Me köydettiin toisemme 45 vuotiaana. Puolisoni exä oli löytänyt myös uuden suhteen hieman aikaisemmin. Lapset oli ekalla ja eskarissa.

Vierailija
75/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka kertovat ilmoituksessa olevansa BDSM-tyyppejä, hakevat toista samanlaista - siksi ne asiat mainitaan, koska haetaan nimenomaan BDSM-seuraa. Tämä kannattaa muistaa. Millaista seuraa sinä muuten haluaisit löytää? Nimittäin oman koke

Niin tottakai minä tiedän että se bdsm mainitaan koska he etsivät sopivaa seuraa. Mutta kun he eivät ole minulle sopivaa seuraa, eli paljon karsiutuu tämän takia pois. Samoin kuin eivät ne viinikaljaextremetyypit. Ei minua tietenkään kenenkään urheiluharrastus haittaa, mutta kun nämä sitten etsivät fitnessnaista (en ole vaikka liikunkin päivittäin) ja/tai bro-naista joka katsoo heidän kanssaan urheilua kalja kädessä (ei missään nimessä).

Minä haluaisin ihan normaalin insinöörityyppisen miehen, joka ei usko mihinkään huuhaapseudotieteisiin, jolla on suunnilleen terveelliset elämäntavat (ei alkoholisti eikä tupakoija ja liikkuu terveellisesti), joka ei ole rasistipersuumpimielinen, joka osaa ja haluaa keskustella muustakin kuin mitä teit tänään eilen huomenna, osaa tehdä aloitteita eikä ole perässävedettävä, ja jolla on itseäni vastaava huumorintaju eikä lapsia. Yhdestäkään näistä tinkiminen huonontaisi elämänlaatuani huomattavasti, joten mieluummin olen sinkku kuin otan vaikka alkoholistin, tai isimiehen, tai jonkun josta ei saa mitään irti ilman hohtimia. 

Vierailija
76/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tottakai minä tiedän että se bdsm mainitaan koska he etsivät sopivaa seuraa. Mutta kun he eivät ole minulle sopivaa seuraa, eli paljon karsiutuu tämän takia pois. Samoin kuin eivät ne viinikaljaextremetyypit. Ei minua tietenkään kenenkään urheiluharrastus haittaa, mutta kun nämä sitten etsivät fitnessnaista (en ole vaikka liikunkin päivittäin) ja/tai bro-naista joka katsoo heidän kanssaan urheilua kalja kädessä (ei missään nimessä).

Minä haluaisin ihan normaalin insinöörityyppisen miehen, joka ei usko mihinkään huuhaapseudotieteisiin, jolla on suunnilleen terveelliset elämäntavat (ei alkoholisti eikä tupakoija ja liikkuu terveellisesti), joka ei ole rasistipersuumpimielinen, joka osaa ja haluaa keskustella muustakin kuin mitä teit tänään eilen huomenna, osaa tehdä aloitteita eikä ole perässävedettävä, ja jolla on itseäni vastaava huumorintaju eikä lapsia. Yhdestäkään näistä tinkiminen huonontaisi elämänlaatuani huomattavasti, joten mieluummin olen sinkku kuin otan vaikka alkoholistin, tai isimiehen, tai jonkun josta ei saa mitään irti ilman hohtimia. 

Käsitän. Noissa voi tietysti olla ongelmana, että eivät osaa laatia hyvää profiilia. En toki tiedä, mutta näppituntumalta arvelisin näin. Ehkä sen vuoksi bongaan helposti nuo itselleni sopivat (vaihtoehtoiset taide/kulttuurityypit), koska he tuovat profiilissaan esiin juuri niitä asioita, joista tulee vaikutelma, että saattaisivat olla samanhenkisiä kuin minä. Voi olla, että nuo insinöörimiehet eivät vaan osaa kirjoittaa itsestään niin, että persoona tulisi kunnolla esiin. Se voi tietysti hankaloittaa etsintää. Toisaalta itsekin luettelit enemmän sitä, mitä mies EI saa olla. Tärkeää toki sekin ja helpottaa sitä karsintavaihetta. Mutta sitten pitäisi olla myös lista asioita, joista tunnistaa sen oikeanlaisen. Toki, mikäli se oikeanlainen on osannut kirjoittaa sen profiilin... Kuten sanottu, monella miehellä on aika huonosti ja taitamattomasti laadittu profiiliteksti.

Vierailija
77/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista. Varsinkin viikko/viikko vanhemmilla on helppo löytää uusi suhde. Uusi suhde voi olla parempi kuin edellinen suhde.

Me köydettiin toisemme 45 vuotiaana. Puolisoni exä oli löytänyt myös uuden suhteen hieman aikaisemmin. Lapset oli ekalla ja eskarissa.

Minullakin edellisessä suhteessa toinen kertoi exänsä tekemisiä ja menemisiä siihen pisteeseen, että totesin ettei toinen ollut alkuunkaan vielä yli edellisestä suhteestaan.

Vierailija
78/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin ihan normaalin insinöörityyppisen miehen, joka ei usko mihinkään huuhaapseudotieteisiin, jolla on suunnilleen terveelliset elämäntavat (ei alkoholisti eikä tupakoija ja liikkuu terveellisesti), joka ei ole rasistipersuumpimielinen, joka osaa ja haluaa keskustella muustakin kuin mitä teit tänään eilen huomenna, osaa tehdä aloitteita eikä ole perässävedettävä, ja jolla on itseäni vastaava huumorintaju eikä lapsia. Yhdes

Olen yrittänyt jutella valehtelematta varmaan satojen tyhjien profiilien kanssa. Mutta siitä ei koskaan ikinä tule yhtään mitään. Ja kun itselleni kirjallinen ilmaisu on tärkeää, niin eihän se suhde toimi. 

Ps se että sanon "ei ole alkoholia ja ei ole lapsia" ei muuta mitään verrattuna siihen että sanoisin "on raitis ja lapsivapaa". Ihan sama asia, mutta jälkimmäisissä on enemmän väärin ymmärryksen vaaraa (esim entinen alkoholisti voi kutsua itseään raittiiksi, ja moni aikuisten lasten vanhempi mieltää itsensä lapsi vapaaksi). En minä näitä missään omasta profiilissa luettele, osaan kyllä itse lukea miehen profiilista nämä asiat. 

Vierailija
79/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin ihan normaalin insinöörityyppisen miehen, joka ei usko mihinkään huuhaapseudotieteisiin, jolla on suunnilleen terveelliset elämäntavat (ei alkoholisti eikä tupakoija ja liikkuu terveellisesti), joka ei ole rasistipersuumpimielinen, joka osaa ja haluaa keskustella muustakin kuin mitä teit tänään eilen huomenna, osaa tehdä aloitteita eikä ole perässävedettävä, ja jolla o

On kyl totta että monet vanhemmat kutsuu itseään lapsivapaaksi jos niillä on lapset vuoroviikoin poissa. Ei näin... tuollainen kuluttaa oikeasti lapsivapaiden ihmisten aikaa.

Vierailija
80/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, vaikutat kyllä tosi nirsolta tyypiltä, jolle kelpaa vaan joku yksi tietty miestyyppi. Joten ei ihmekään ettei löydy.