Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mahdollista löytää vielä 40+ ikäisenä oikeasti toimiva parisuhde?

Vierailija
18.04.2025 |

Vai meneekö liian monimutkaiseksi. Olen nainen ja minulla kolme lasta, joista nuorin vasta eskari-ikäinen, kaksi muuta isoja koululaisia.

Kommentit (136)

Vierailija
81/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tottakai minä tiedän että se bdsm mainitaan koska he etsivät sopivaa seuraa. Mutta kun he eivät ole minulle sopivaa seuraa, eli paljon karsiutuu tämän takia pois. Samoin kuin eivät ne viinikaljaextremetyypit. Ei minua tietenkään kenenkään urheiluharrastus haittaa, mutta kun nämä sitten etsivät fitnessnaista (en ole vaikka liikunkin päivittäin) ja/tai bro-naista joka katsoo heidän kanssaan urheilua kalja kädessä (ei missään nimessä).

Minä haluaisin ihan normaalin insinöörityyppisen miehen, joka ei usko mihinkään huuhaapseudotieteisiin, jolla on suunnilleen terveelliset elämäntavat (ei alkoholisti eikä tupakoija ja liikkuu terveellisesti), joka ei ole rasistipersuumpimielinen, joka osaa ja haluaa keskustella muustakin kuin mitä teit tänään eilen huomenna, osaa tehdä aloitteita eikä ole perässävedettävä, ja jolla on itseäni vastaava huumorintaju eikä lapsia. Yhdes

Ei kannata profiilin takia tyrmätä täysin heti, ellei nyt ole ihan kamala. Tyyliin ilman paitaa pullistele lihaksiaan joka kuvassa tai toisaalta tuoppi kädessä tai jotenkin vihamielisen jopa pelottavan näköinen joka kuvassa. Nämä kyllä itselläni karsiutuu automaattisesti. Moni mies ei vaan osaa ottaa kuvia. Itse tapasin kivan miehen jota en ensin noteerannut ollenkaan appissa, koska profiilikuvassa ei vaikuttanut ulkoisesti yhtään sellaiselta josta voisin kiinnostua ja lisäksi ei ollut suomalainen. Sitten katsoin uudemman kerran niiden miesten profiileita läpi ketkä oli tykännyt ja vähän tarkemmin tekstiä ja muita kuvia ja ajattelin antaa mahdollisuuden, ja lopulta mies oli aivan poikkeuksellisen mukava ja kunnollinen ja nimenomaan herrasmies. Eronnut hänkin.

Vierailija
82/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei, kyllä ihan fiksuja tasapainoisen oloisia miehiä on ollut useita. Kaikilla kenen kanssa juttua on riittänyt enemmän, on ehkä tullut treffipyyn, on ollut myös oma lapsi/lapsia. "

Itse pääsääntöisesti etsin vain lapsivapaata seuraa, koska en halua elämääni lapsia missään muodossa. Mutta kyllä ne lapsellisetkin profiilit on tuota samaa kuraa. Alkoholia, tupakkaa, bileitä, esitysluotoisia extremeharrastuksia, antivax-spirirual-hippejä, bdsmtyyppejä, täysin tyhjäpäisiä yhden sanan tai tyhjiä profiileja... Yyyyhhhhh. Mikä harmi että olen 100% hetero, joskaan en toki tiedä onko se samaa kökköä naisissa. 

Okei, vaikutat kyllä tosi nirsolta tyypiltä, jolle kelpaa vaan joku yksi tietty miestyyppi. Joten ei ihmekään ettei löydy.

Olen eri, mutta kylläpäs sinulla oli outo kommentti. Onko mielestäsi jotenkin kohtuutonta valikointia, jos karsii pois selkeästi ongelmalliset tapausket (kuten addiktit) ja etsii samanhenkistä seuraa?

Minullein kelpaa vain yksi tietty miestyyppi, ja se miestyyppi voitaisiin määritellä vaikka näin: Samanhenkinen ihminen, jonka kanssa viihdytään yhdessä ja elämäntyylit ja arvot osuvat yksiin, ja jonka kanssa sovitaan yhteen myös romanttisesti ja seksuaalisesti. Kyllähän siinä valtaosa karsiutuu pois, mutta eikös tarkoitus olisikin etsiä oikeanlainen ihminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei, kyllä ihan fiksuja tasapainoisen oloisia miehiä on ollut useita. Kaikilla kenen kanssa juttua on riittänyt enemmän, on ehkä tullut treffipyyn, on ollut myös oma lapsi/lapsia. "

Itse pääsääntöisesti etsin vain lapsivapaata seuraa, koska en halua elämääni lapsia missään muodossa. Mutta kyllä ne lapsellisetkin profiilit on tuota samaa kuraa. Alkoholia, tupakkaa, bileitä, esitysluotoisia extremeharrastuksia, antivax-spirirual-hippejä, bdsmtyyppejä, täysin tyhjäpäisiä yhden sanan tai tyhjiä profiileja... Yyyyhhhhh. Mikä harmi että olen 100% hetero, joskaan en toki tiedä onko se samaa kökköä naisissa. 

Okei, vaikutat kyllä tosi nirsolta tyypiltä, jolle kelpaa vaan joku yksi tietty miestyyppi. Joten ei ihmekään ettei löydy.

Olen eri, mutta kylläpäs sinulla oli outo

Olihan muitakin.. Ei saanut olla lemmikkejä, ei lapsia, ei saanut haluta matkustella jne jne. Kyllähän tuo jo karsii melkein kaikki kunnollisetkin miehet pois.

Vierailija
84/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin ihan oikeasti tietää mistä noista mun pitäisi mielestäsi tinkiä että en olisi "nirso"? En ihan aidosti esim ymmärrä miten suhde voisi toimia, jos toinen haluaa litkiä viiniä ja itse en käytä ollenkaan alkoholia. Eihän se viininlitkijäkään kelpuuttaisi minua seurakseen! Ja se on ihan ymmärrettävää. Tai jos joku tykkää vielä 40+ iässä juosta festareilla ja baareissa, enkä minä ikinä lähtisi mukaan, niin eihän se toimi mitenkään. Tai jos toinen haluaa 4n44lip0rn0seksiä ja minä vaniljaa... Minä haluan keskustella ja toinen on hiljaa. Minä otan rokotuksen ja toinen imee sokeripalahomeopatiaa. Tuhoon tuomittua! 

Vierailija
85/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin ihan oikeasti ti

No ei suurin osa miehistä ole noita mainitsemiasi mies tyyppejä. Onko sinussa kenties jotain jonka takia kiertävät kaukaa?

Vierailija
86/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt jutella valehtelematta varmaan satojen tyhjien profiilien kanssa. Mutta siitä ei koskaan ikinä tule yhtään mitään. Ja kun itselleni kirjallinen ilmaisu on tärkeää, niin eihän se suhde toimi. 

Ps se että sanon "ei ole alkoholia ja ei ole lapsia" ei muuta mitään verrattuna siihen että sanoisin "on raitis ja lapsivapaa". Ihan sama asia, mutta jälkimmäisissä on enemmän väärin ymmärryksen vaaraa (esim entinen alkoholisti voi kutsua itseään raittiiksi, ja moni aikuisten lasten vanhempi mieltää itsensä lapsi vapaaksi). En minä näitä missään omasta profiilissa luettele, osaan kyllä itse lukea miehen profiilista nämä asiat. 

Joo tyhjät profiilit laitan itse vasemmalle. Ei riitä aika eikä kiinnostus niiden setvimiseen, ja koen myös, että olisi vähän miehenkin vastuulla kertoa itsestään ja sitrn "markkinoida" itseään naiselle. Suoraan sanottuna ärsyttää ne miehet, jotka ulkoistavat tämänkin naiselle, ja lisäksi tyhjistä profiileista tulee vähän sellainenkin vaikutelma, että kun eivät kerro itsestään mitään, voivat aina yrittää esittää vähän erilaista eri naisille - sen mukaan, mitä nainen etsii. Eli jos naisella on profiilissa kulttuuriharrastuksia, miestäkin muka kiinnostaa ne, ja jos naiselle on koira, on mieskin muka harkinnut koiran ottamista. Ja osa sitten ei kerro itsestään, koska heille ei ole niin väliä henkisellä yhteensopivuudella - osa miehistä tuntuu hakevat "jotain vaan naista", ja riittää, että "tullaan toimeen" sellaisessa pinnallisessa kanssakäymisessä. Heille riittää suhteen sisällöksi se, että tyydytetään seksuaaliset tarpeet ja sitten on toisesta on seuraa ajan kultutamiseen, vaikka mitään sen kummempaa henkistä yhteyttä ei olekaan (eikä haetakaan).

Vierailija
87/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei hae sen suurempaa henkistä yhteyttä. Näin se vaan on. Yllättävän moni nimenomaan suomalainen mies ei edes kykene sellaiseen. 

Vierailija
88/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tottakai minä tiedän että se bdsm mainitaan koska he etsivät sopivaa seuraa. Mutta kun he eivät ole minulle sopivaa seuraa, eli paljon karsiutuu tämän takia pois. Samoin kuin eivät ne viinikaljaextremetyypit. Ei minua tietenkään kenenkään urheiluharrastus haittaa, mutta kun nämä sitten etsivät fitnessnaista (en ole vaikka liikunkin päivittäin) ja/tai bro-naista joka katsoo heidän kanssaan urheilua kalja kädessä (ei missään nimessä).

Minä haluaisin ihan normaalin insinöörityyppisen miehen, joka ei usko mihinkään huuhaapseudotieteisiin, jolla on suunnilleen terveelliset elämäntavat (ei alkoholisti eikä tupakoija ja liikkuu terveellisesti), joka ei ole rasistipersuumpimielinen, joka osaa ja haluaa keskustella muustakin kuin mitä teit tänään eilen huomenna, osaa tehdä aloitteita eikä ole perässävedettävä, ja jolla o

"Ei kannata profiilin takia tyrmätä täysin heti, ellei nyt ole ihan kamala. Tyyliin ilman paitaa pullistele lihaksiaan joka kuvassa tai toisaalta tuoppi kädessä tai jotenkin vihamielisen jopa pelottavan näköinen joka kuvassa."

En toki tyrmääkään, esim katson läpi sormien jos yhdessä kuvassa on alkoholia. Mutta jos viini mainitaan 3 kertaa ja joka kuvassa on menossa bileet... Ja näitä sekä muulla lailla luettelmiasi " kamalia" ikävä kyllä on suurin osa. Ulkonäköä ("komeutta") en katso ollenkaan koska sillä ei ole merkitystä, kunhan on suunnilleen normaalin siisti ja hygieenisen näköinen (pitäisi olla itsestäänselvyys mutta ikävä kyllä ei ole). 

Vierailija
89/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotket nyt monen eri ihmisen kommentit samaan. Minulle jolle kommentoit ei lemmikit haittaa yhtään (on plussaa) ja samoin matkustelu. 

Vierailija
90/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan KAIKISTA miehistä olekaan, 4kymppisistä sinkkumiehistä näkyy olevan. 

Vierailija
91/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei suurin osa miehistä ole noita mainitsemiasi mies tyyppejä. Onko sinussa kenties jotain jonka takia kiertävät kaukaa?

Tai sitten Tinderissä näkyy hänelle noita ja ne, jotka ovat jotain muuta, eivät ole kirjoittaneet profiiliinsa kuin "kysymällä selviää". Olen eri, mutta aika paljon on Tinderissä näkynyt täysin infottomia miesprofiileita. Veikkaan, että valtaosa heistä on sellaisia ihan tavallisia, mahdollisesti peruskivoja tyyppejä. Itsestään kertovat sitten enemmän ne, jotka jollain lailla poikkeavat perustyypistä. Mutta jos Tinderissä on 1000 täysin geneeristä miesprofiilia, niin mihin siinä muka pitäisi kiinnostus herätä? Menee ihan hakuammunnaksi alkaa jutella heistä joidenkin kanssa, kun ei se nyt niinkään ole, että kaikki ne, jotka eivät ole jotain "friikkejä", sopivat heti yhteen.

Vierailija
92/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetissä. Jos ero tulee joka alkaa näyttää todellisemmalta joka vuosi niin en todella ota naista vaivoikseni pysyvästi. Pelkästään se ettei voisi luottaa ja jonkun toisen lapsia kun omat on juuri kasvaneet isoksi! No thanks! M43

Vierailija
93/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetissä. Jos ero tulee joka alkaa näyttää todellisemmalta joka vuosi niin en todella ota naista vaivoikseni pysyvästi. Pelkästään se ettei voisi luottaa ja jonkun toisen lapsia kun omat on juuri kasvaneet isoksi! No thanks! M43

No eipä tuolla asenteella kukaan sinua haluiskaan, joten hyvä niin!

Vierailija
94/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan muitakin.. Ei saanut olla lemmikkejä, ei lapsia, ei saanut haluta matkustella jne jne. Kyllähän tuo jo karsii melkein kaikki kunnollisetkin miehet pois.

Ai viittaatko nyt kenties minun tekstiini? Olen siis eri kirjoittaja - minä taisin kirjoittaa just ettei saa olla noita, ja minä olen se vaihtoehtoisia taide- ja kulttuuri-ihmisiä etsivät, ja minä nimenomaan löydän heitä kyllä kohtalaisen helposti. Minulla siis ei ole ollut ongelmia löytää seuraa tai saada kiinnostavia matcheja. En siis ole se, joka valitti että Tinderissä näkyy vain vääränlaisia tai ettei "kunnollisia" olisi. En siis myöskään ole tuo, jota moitittiin nirsoksi. (Niin, ja itsehän myös sanoin, että BDSM olisi ihan jees.) Ja sellainen tarkennus, että matkustaa saa ja itsekin siitä tykkään, mutta itse karsin pois sellaiset, joiden elämäntyyli pyörii kovin sen ympärillä ja jotka halusivat seuraa jonnekin kaukomatkoille - en koe, että olen sellainen, mitä he hakevat, koska minulla ei ole aikaa eikä oikein rahaakaan matkustaa jonnekin Australiaan seikkailemaan. Lyhyemmät Euroopan kaupunkikohteet käy, mutta en halua lentää kovin usein.

Vierailija
95/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Tinderissä ne algoritmit mene juuri niin että omanhenkisiä ei edes ehdoteta? Siksi itsellä ainakin tosi neutraali profiili vaikka vähän vaihtoehtoinen olen minäkin. Olen nainen.

Vierailija
96/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt jutella valehtelematta varmaan satojen tyhjien profiilien kanssa. Mutta siitä ei koskaan ikinä tule yhtään mitään. Ja kun itselleni kirjallinen ilmaisu on tärkeää, niin eihän se suhde toimi. 

Ps se että sanon "ei ole alkoholia ja ei ole lapsia" ei muuta mitään verrattuna siihen että sanoisin "on raitis ja lapsivapaa". Ihan sama asia, mutta jälkimmäisissä on enemmän väärin ymmärryksen vaaraa (esim entinen alkoholisti voi kutsua itseään raittiiksi, ja moni aikuisten lasten vanhempi mieltää itsensä lapsi vapaaksi). En minä näitä missään omasta profiilissa luettele, osaan kyllä itse lukea miehen profiilista nämä asiat. 

Joo tyhjät profiilit laitan itse vasemmalle. Ei riitä aika eikä kiinnostus niiden setvimiseen, ja koen myös, että olisi vähän miehenkin vastuulla kertoa itsestään ja sitrn

Jep nimenomaan, esim olen oppinut että lapsikohdan jättäminen tyhjäksi johtaa aina siihen että mies on yllättäen sama mieltä kuin minä 🙄. Vasemmalle menee nykyään nämä. 

Kävin talvella 3 kertaa treffeillä ikäiseni miehen kanssa. Joku voisi pitää häntä mukavana ja kohteliaana, mutta... Juttelimme useamman viikon ja tosiaan tapasimme kolmesti, mutta mies ei koko tänä aikana kysynyt minulta MITÄÄN henkilökohtaista. Minä tiesin hänen lähes koko historian, koulutuksen, perhesuhteet, parisuhdehistorian, sun vaikka mitä muuta, mutta mies ei tiennyt minusta mitään. Ei edes kysynyt "entä sinä" kun itse kysyin häneltä jotain. Selvästi etsi vain "naista", viis siitä naisen luonteesta, joten neljänsiä treffejä ei tullut. En minä halua mitä tahansa suhdetta, haluan suhteen miehen kanssa joka haluaa suhteen just MINUN kanssa. Enkä ala nelikymppistä miestä opettamaan vastavuoroiseen keskusteluun, ei kannettu kiinnostus miehessä pysy. 

Se nirso N45

Vierailija
97/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh ja yli 40v... Mitäpä veikkaat? Jos miehen haluat, lähipubista voi löytyä. Jos sellainen ei kelpaa, parempi olla yksin. Jokaisella ikäiselläsi vapaalla miehellä on jokin vakava ongelma, johon et halua joutua osalliseksi.

N47

Vierailija
98/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös Tinderissä ne algoritmit mene juuri niin että omanhenkisiä ei edes ehdoteta? Siksi itsellä ainakin tosi neutraali profiili vaikka vähän vaihtoehtoinen olen minäkin. Olen nainen.

Eihän tuolla lailla voi oikeaa ihmistä löytää yhtään sen helpommalla kuin jos vain yrittäisi arpomalla etsiä. Sitten se menee kuvien perusteella hakemiseksi.

Vierailija
99/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yh ja yli 40v... Mitäpä veikkaat? Jos miehen haluat, lähipubista voi löytyä. Jos sellainen ei kelpaa, parempi olla yksin. Jokaisella ikäiselläsi vapaalla miehellä on jokin vakava ongelma, johon et halua joutua osalliseksi.

N47

Olipas typerä neuvo, etenkin ihmiselle, joka kertoi että etsii miestä, joka ei käytä alkoholia. Eikä tämän ikäiset muutenkaan vietä aikaa lähipubissa -paitsi ne, joille se juominen ja baarissa istuminen on olennainen osa elämäntyyliä.

N47, toinen siis - se, joka on osallistunut keskusteluun tässä ketjussa aiemminkin

Vierailija
100/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuolla lailla voi oikeaa ihmistä löytää yhtään sen helpommalla kuin jos vain yrittäisi arpomalla etsiä. Sitten se menee kuvien perusteella hakemiseksi.

No itse ainakin olen avoimesti jutellut tosi monen miehen kans. Kyllä sen aika nopeasti huomaa onko mitään yhteistä ja juurikin tuon että onko mies kiinnostunut juuri sinusta vai etsiikö vaan jotain ihailijaa. Olen myös ihmetellyt tuota kuinka jotkut miehet aloittavat keskustelun eivätkä kysy mitään, ja jos itse esitän tarkentavia kysymyksiä, kertovat kyllä mielellään itsestään lisää mutta edelleenkään eivät kysele mitään. On kyl tosi erikoista 😅