Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mahdollista löytää vielä 40+ ikäisenä oikeasti toimiva parisuhde?

Vierailija
18.04.2025 |

Vai meneekö liian monimutkaiseksi. Olen nainen ja minulla kolme lasta, joista nuorin vasta eskari-ikäinen, kaksi muuta isoja koululaisia.

Kommentit (136)

Vierailija
41/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisempää se on kuin nuorena. Ihmisillä on tapana kasvaa ja kypsyä iän myötä.

Niin mutta ketä on jäljellä vapaana tuossa iässä?

Miehet jotka eivät ole koskaan naista saaneet ja sille on syynsä.

Ja sitten ne ketkä on potkittu liitosta pois ihanien tapojensa johdosta.

Näistä upeista ö-luokan veijareista voi sitten alkaa sitä valintaa suorittamaan!

Aika moni on vapaana. Nuorena pariudutaan paljon löyhemmin ja pinnallisemmin kriteerein ja kärsitään sitten parisuhteessa niin kauan kuin kukainenkin jaksaa sinnitellä. Vanhempana omakin rima on korkeammalla parisuhteen toimivuuden osalta.

Vierailija
42/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin luulin, että ensimmäinen deittipalstalla järjelliseltä kuulostava mies on se oikea. Olinpa naiivi. Naurattaa näin jälkikäteen.

Mulle taas kävi niin että pistin deittipalstalle profiiin 40+ iässä, siellä mätsäsin järjellisen, samanikäisen miehen, tavattiin ja nyt ollaan oltu 10 vuotta umpirakastuneita. Kenenkään muun kanssa en vaihtanut viestiäkään ja nyt olen onnellisempi kuin koskaan. En mielestäni ollut naiivi, vaan näin voi ihan hyvin käydä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisempää se on kuin nuorena. Ihmisillä on tapana kasvaa ja kypsyä iän myötä.

Näistä upeista ö-luokan veijareista voi sitten alkaa sitä valintaa suorittamaan!

Aika moni on vapaana. Nuorena pariudutaan paljon löyhemmin ja pinnallisemmin kriteerein ja kärsitään sitten parisuhteessa niin kauan kuin kukainenkin jaksaa sinnitellä. Vanhempana omakin rima on korkeammalla parisuhteen toimivuuden osalta.

Tämä on totta.

Vierailija
44/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin luulin, että ensimmäinen deittipalstalla järjelliseltä kuulostava mies on se oikea. Olinpa naiivi. Naurattaa näin jälkikäteen.

Mulle taas kävi niin että pistin deittipalstalle profiiin 40+ iässä, siellä mätsäsin järjellisen, samanikäisen miehen, tavattiin ja nyt ollaan oltu 10 vuotta umpirakastuneita. Kenenkään muun kanssa en vaihtanut viestiäkään ja nyt olen onnellisempi kuin koskaan. En mielestäni ollut naiivi, vaan näin voi ihan hyvin käydä. 

Ihana tarina. Kyllä oma kokemus on myös se että moni juurikin 40-50v mies on siellä ihan tositarkoituksella.

Vierailija
45/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinulla Ap on mahdollisuus löytää rakkautta ja hyvä kumppani. Muista kuitenkin, että jos haluat parisuhteen, älä ryhdy kasuaaliin tapailusuhteeseen miehen kanssa joka ei ole tosissaan, toivoen että siitä kehkeytyy jotain vakavampaa. Ei kehkeydy, mutta mies voi pitää sinut siinä kuviossa vuosia ihan vaan seksin takia. Jos taas fwb-kuvio käy molemmille niin miksikäs ei.

Hyvä myös miettiä, mitä itse tuo suhteeseen sen lisäksi että tietää mitä haluaa toiselta. Puhutaan paljon yhteisestä arvomaailmasta ja sisäisestä kauneudesta, mutta totuus on että ulkonäkö ja seksikkyys naisessa lisää miehen halua parisuhteeseen, vaatimattoman näköinen fiksu ja tasainen tavis jää rannalle. Ikävää mutta totta.

Vierailija
46/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erota voi monesta syystä. Myös nainen voi olla se haastava. Lisäksi osa miehistä oppii vasta menetysten myötä eivätkä halua tehdä samaa virhettä enää uudestaan, joten panostavat toiseen kierrokseen eri tavalla.

Näin. Vika voi olla myös naisessa, ja sekin on mahdollista ettei kummassakaan tarvitse olla erityistä vikaa. Ei vain sovittu yhteen. Myöhemmällä iällä solmitut liitot on yleensä onnellisempia ja parempia koska on opittu huonosta valinnasta. On ehkä käyty terapiassa ja opittu suhteista ja itsestä. Osataan tunnistaa mitä tarvitaan ja halutaan jne.

Näin ainakin meillä. Itse en nuorena myöskään osannut puhua rehellisesti suhteessa vaan draamailin ja oikuttelin toivoen ex-miehen lukevan ajatuksiani. Mies taas on ollut edellisessä suhteessaan autotalliin sulkeutuja. Nykyään hän on myös huomannut että jos haluaa suhteen toimivan, on pakko puhua. Kumpikaan meistä ei siis nuorena osannut muodostaa tällaista hyvää suhdetta mikä meillä on nyt.

Vierailija
47/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinulla Ap on mahdollisuus löytää rakkautta ja hyvä kumppani. Muista kuitenkin, että jos haluat parisuhteen, älä ryhdy kasuaaliin tapailusuhteeseen miehen kanssa joka ei ole tosissaan, toivoen että siitä kehkeytyy jotain vakavampaa. Ei kehkeydy, mutta mies voi pitää sinut siinä kuviossa vuosia ihan vaan seksin takia. Jos taas fwb-kuvio käy molemmille niin miksikäs ei.

Hyvä myös miettiä, mitä itse tuo suhteeseen sen lisäksi että tietää mitä haluaa toiselta. Puhutaan paljon yhteisestä arvomaailmasta ja sisäisestä kauneudesta, mutta totuus on että ulkonäkö ja seksikkyys naisessa lisää miehen halua parisuhteeseen, vaatimattoman näköinen fiksu ja tasainen tavis jää rannalle. Ikävää mutta totta.

Kyllä. 40-vuotias itsestään huolta pitävä, kauniskasvoinen, treenattu nainen on haluttu nuorempienkin miesten keskuudessa. Huomattu on.

Vierailija
48/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. 40-vuotias itsestään huolta pitävä, kauniskasvoinen, treenattu nainen on haluttu nuorempienkin miesten keskuudessa. Huomattu on.

Olen myös samaa ikäluokkaa oleva nainen ja hieman järkyttynyt miten vanhan näköisiä osa samanikäisistä miehistä on. Jopa nuoremmista! Joten sikäli jos on hyvin säilynyt niin valinnanvaraa luulisi olevan.

Vierailija
49/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana tarina. Kyllä oma kokemus on myös se että moni juurikin 40-50v mies on siellä ihan tositarkoituksella.

Todellakin on. Minulle on ihan vieras ihmislaji, josta tällä palstalla jatkuvasti puhutaan, sellainen sitoutumiskammoinen ja uutta teini-ikää elävä 40-50 vuotias mies. Oikeassa elämässä en tiedä sellaisia yhtäkään. Moni pariskunta sekä minun että mieheni ystäväpiiristä on eronnut tässä iässä ja kyllä ne 40-50 vuotiaat kunnolliset miehet kaipaavat ihan vakavasti aitoa suhdetta, rakkautta ja läheisyyttä ja etsivät ja deittailevat järkeviä oman ikäisiään naisia. Kaikki. Yhtään poikkeustapausta en tiedä. Kaikki eivät ole (vielä) onnistuneet rakkautta löytämään, mutta ihan vilpitön yritys heillä on ollut ja on, eikä mikään suhteiden pyöritys tai vedätys. 

Vierailija
50/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin on. Minulle on ihan vieras ihmislaji, josta tällä palstalla jatkuvasti puhutaan, sellainen sitoutumiskammoinen ja uutta teini-ikää elävä 40-50 vuot

Joo sama! Ja siis sehän nyt vaan on niin, että miehet tarvitsevat naista elämäänsä enemmän kuin naiset miestä. Nämä uutta teini-ikää elävät miehet (mikä sellaisia jossain on?!) saattavat olla keskenkasvuisia yksilöitä jotka sitten toisaalta komeita/varakkaita tms jolloin naisia kuitenkin vielä riittää. Tavallinen, aikuinen mies kyllä hakee toista samankaltaista.

Vierailija
51/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää miehet tehkö sitä virhettä

Vierailija
52/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, seksiin. Minullekin (45N) tykkäykset tulee pääsääntöisesti joko ikäryhmästä 19-30 tai 55+. Ei kiinnosta kuitenkaan pelkkä panosuhde eikä myöskään omaishoitajaksi ryhtyminen, joten sinkkuna ja selibaatissa olen ollut päälle 2 vuotta.

+-5v omaan ikään nähden miehistä 99% on joko ikuisia bilepoikia (en itse käytä alkoholia ollenkaan) tai jotain henkisyyshippejä (ja itse olen hyvin tieteellisen maailmankuvan omaava). Eli ei, tarjontaa normaaleista vastuullisista noin  40v miehistä ei todellakaan ole juuri ollenkaan. 

Vierailija
53/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se ikä siihen vaikuta vaan elämäntilanne. 

Tämä. 40+ kelpaa erinomaisesti suhteeseen, mutta aloittajan tilanne on varsin hankala.

Vierailija
54/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista. 42-vuotiaana miehenä löysin Tinderistä 18-vuotiaan tytön, deittailtiin hetki, mentiin naimisiin, ja nyt muutama vuosi myöhemmin meillä on jo kaksi lasta ja onnellinen perhe.

Vierailija
55/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vähissä taitaa olla miehet, joilla on palava halu saada elämäänsä kolme eronneen äidin kouluikäistä lasta.

Aika vähissä.Siis pyöreä nolla on oikea vastaus

Vierailija
56/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista. 42-vuotiaana miehenä löysin Tinderistä 18-vuotiaan tytön, deittailtiin hetki, mentiin naimisiin, ja nyt muutama vuosi myöhemmin meillä on jo kaksi lasta ja onnellinen perhe.

Fantasiointi on mukavaa ajanvietettä.

Vierailija
57/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista, kunhan itse voit hyvin ja nautit elämästä ja tulet toimeen omillasi. Mukava mies on vain kiva bonus, mutta et epätoivoisesti tarvitse häntä esim isähahmoksi lapsillesi tai elättämään itseäsi. Itse löysin uuden hyvän parisuhteen kahden lapsen äitinä 46-vuotiaana, joten tiedän, mistä puhun.

Minulla on juuri tämä tilanne. En ole edes etsinyt miestä. Kaverini pakotti minut tekemään deittisovellukseek profiilin ja yllättäen sieltä löytyikin tosi mukava mies joka vaikuttaa kiinnostuneelta. Mietin vaan miten käytännössä, meneeköhän sitten tosiaan liian monimutkaiseksi. Ei minua haittaisi kevyempi suhdekaan aluksi jos mies on oikeasti kiva ja herrasmies, kuten tuntuu olevan. T. Ap

"Kaveri pakotti" jep jep....:D

Ehkä et ole valmis etsimään uutta suhdetta, jos sinun täytyy selitellä deittiprofiilia, että en minä kun kaveri pakotti. 

Eikä siinä, itsekin olin tilanteessa, jossa deittiprofiilia väsätessä ymmärsin, etten todellakaan ole tähän valmis. En osannut kertoa itsestäni mitään, ottamissani kuvissa ilmeeni oli jokaisessa tympääntynyt vaikka kuinka yritin ottaa pirteitä kuvia.

Sikäli terapeuttista, että siinä pääsi näkemään itseään vähän ulkopuolisen silmin. En todellakaan olisi vetänyt omaa profiiliani oikealle.

Pistin sitten profiilin jäähylle ja keskityin muihin juttuihin. En tiedä, tuleeko joskus aika ottaa sitä käyttöön, pari vuotta tässä kohta jo mennyt.

Vierailija
58/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta huomautan tähän väliin, että vaikka kuinka on ulkonäöllä merkitystä, niin silti niitä vaatimattoman näköisiä taviksia pariutuu koko ajan. Täällä palstoilla näissä keskusteluissa usein annetaan ymmärtää, että nimenomaan naisella ei ole mitään saumaa parisuhteeseen, ellei ulkonäkö ole kaikilta osin aivan täydellinen, mutta katsokaa nyt herrantähden katukuvaa - valtaosassa pariskuntia kumpikin on kaukana täydellisestä. Ihmisyys vain ei ole sitä, että ollaan jonkin ideaalin mukaisia - etenkin, kun se ideaali on kehitetty amerikkalaisen todellisuuden perusteella. Kukaan suomalaisen geeniperimän omaava ei vain pysty täyttämään niitä kriteereitä, koska täällä ollaan nyt vähän erinäköisiä kuin jossain Hollywoodin unelmatehtaalla. Herätkää nyt todellisuuteen. Vaatimattoman näköisillä taviksilla on hyvä mahdollisuus löytää kumppani, jos on fiksu, tasainen ja kiva tyyppi.

Vierailija
59/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. 40-vuotias itsestään huolta pitävä, kauniskasvoinen, treenattu nainen on haluttu nuorempienkin miesten

Onpa jännä. Minulla ihan eri kokemus. Olen 42v. Eniten tykkäyksiä tulee kyllä samanikäisiltä ja monen samaa ikäluokkaa olevan ihan kivanoloisen miehen kanssa olen jutellut. Eniten kiinnostuneita tuntuu olevan ikäluokassa 44-48v, joilla jo lapset tehtynä. Toki myös paljon nuorempia ja myös yli 50v. Ja tosiaan minulla myös lapsia. 

Vierailija
60/136 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fantasiointi on mukavaa ajanvietettä.

Aijaa? Ehkä eräiden tosielämä on toisten fantasiaa. :) -sama

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän