Onko mahdollista löytää vielä 40+ ikäisenä oikeasti toimiva parisuhde?
Vai meneekö liian monimutkaiseksi. Olen nainen ja minulla kolme lasta, joista nuorin vasta eskari-ikäinen, kaksi muuta isoja koululaisia.
Kommentit (136)
Kevyisiin suhteisiin hakeutuvilla on traumatausta, persoonallisuushäiriö tai kehittymätön tunne-elämä. Normaalit ihmiset, joilla on normaali empatiakyky eivät hakeudu tuollaiseen. Kuka tuollaisten ihmisten seurassa jaksaa aikaa viettää ja elämäänsä tuhlata. Eivät ole normaaleita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on mahdollista, minäkin löysin erittäin hyvän suhteen 41-vuotiaana kolmen pienen lapsen äitinä. Mies on erittäin hyvätuloinen, komea ja loistava isä (omilleen, sekä mun bonuslapsillensakin).
tietysti itsekin olen ns. klassisen kauneuden muottiin sopiva 167/60, hyvätuloinen ja huoliteltu nainen, joka meikkaa huolella joka päivä, käy kampaajalla, salilla ja pistoshoidoissa, jos siltä tuntuu. En vähättelisi yhtään sitä, kuinka paljon näillä asioilla on merkitystä suhteen löytymisessä.
Narsisti alert
Vierailija kirjoitti:
Kevyisiin suhteisiin hakeutuvilla on traumatausta, persoonallisuushäiriö tai kehittymätön tunne-elämä. Normaalit ihmiset, joilla on normaali empatiakyky eivät hakeudu tuollaiseen. Kuka tuollaisten ihmisten seurassa jaksaa aikaa viettää ja elämäänsä tuhlata. Eivät ole normaaleita ihmisiä.
Kaikista empatiakyvyttömimpiä ovat olleet parisuhteesta toiseen hyppäävät naiset, joilla vanhemmat olleet aina yhdessä. Saaneet epäterveen parisuhteen mallin ja ovat katkeria äidilleen, joka ei jättänyt isää, ja hakenut uutta. Tätä traumaa ne sitten toistaa ja menee parisuhteesta toiseen ilman itsereflektiota ja tekee monen kanssa lapsia. Esimerkkejä löytyy vaikka kuinka.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä alkaisi parisuhteeseen yli 40-vuotiaan kanssa, enkä suomalaisen naisen, enkä varsinkaan äiti-ihmisen kanssa, enkä kyllä koskaan enää muutenkaan. Lapset tehty, joten ei löydy ainoatakaan syytä sietää naista häiritsemässä elämää. Yhden illan juttuja tai lyhyitä romansseja voi harrastaa parikymppisten naisten kanssa, mutta siinä se.
M41
Mitä luulet, kokeeko yksikään yli 40-vuotias suomalainen nainen menettävänsä jotain sinussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä alkaisi parisuhteeseen yli 40-vuotiaan kanssa, enkä suomalaisen naisen, enkä varsinkaan äiti-ihmisen kanssa, enkä kyllä koskaan enää muutenkaan. Lapset tehty, joten ei löydy ainoatakaan syytä sietää naista häiritsemässä elämää. Yhden illan juttuja tai lyhyitä romansseja voi harrastaa parikymppisten naisten kanssa, mutta siinä se.
M41
Mitä luulet, kokeeko yksikään yli 40-vuotias suomalainen nainen menettävänsä jotain sinussa?
Ei kiinnosta yhtään, eikä ole käynyt edes mielessä asia siltä kantilta. :D Aika moni hinkuu juurikin parisuhteeseen.
Itselleni ainakin oli mahdollista.
Minulla viisi lasta, asuvat vuoroviikoin. Mukavia, harrastavia, huumorintajuisia, reippaita lapsia joista uusi puoliso piti heti, kun aloimme lapsia ja häntä toisiinsa tutustuttaa. Miehet lapset jo täysi-ikäisiä. Lapset tulevat mainiosti toimeen hänen kanssaan ja soittelevat keskenään ym.
Yhdessä olemme asuneet reilun vuoden, suhdetta takana yhteensä kolme vuotta. Ja on ns. statusmies eli hyvässä työssä, komea ja kaikin puolin kiltti. Toki pieni faijamaha löytyy, mutta minä tykkäänkin sellaisesta
Itse olen myös kovastikin työelämässä, joten ei tarvitse sen enempää kummankaan toisiaan elättää 😄
Vierailija kirjoitti:
No ei.
Mitä oikein mietit.
Miten kohtelet lapsiasi?
Se aika tulee, kun lapset ovat aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M41
Ei kiinnosta yhtään, eikä ole käynyt edes mielessä asia siltä kantilta. :D Aika moni hinkuu juurikin parisuhteeseen.
Ei yksikään suomalainen. Eikä yksikään niin, ettet maksa siitä. Parikymppinen ei ole nelikymppisen kanssa. Liian suuri häpeä kavereiden keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Löysin elämäni rakkauden ollessani 46-vuotias kahden teinin äiti. Lasten isäkin on hyvä mies mutta nykyinen mieheni on vaan vielä parempi. Ihan joka mittarilla. Selkeyden vuoksi ero oli ensin ja uusi suhde tuli vasta sitten.
Vain tällä palstalla eronnut äiti ei kelpaa kenellekään. Jotkut miehetkin kasvavat aikuisiksi ja perustavat parivalintansa muulle kuin naisen iälle. Omallakin miehellä oli taustalla jotain epäonnistuneita yrityksiä nuorempien naisten kanssa. Hyvä niin. Kun me tavattiin, hän osasi arvostaa minua.
Hienoa, että aisankannattajia on olemassa. Olisi varmaan yksinäistä muuten. Tietty jos nainen on varakas, niin voi käyttää hyväkseen, mutta muuten aika säälittävää pyöriä jonkun yh:n kanssa :D.
Pirkko Mannola löysi 80+ iässä. Joten voit sinäkin löytää!
Vierailija kirjoitti:
Itselleni ainakin oli mahdollista.
Minulla viisi lasta, asuvat vuoroviikoin. Mukavia, harrastavia, huumorintajuisia, reippaita lapsia joista uusi puoliso piti heti, kun aloimme lapsia ja häntä toisiinsa tutustuttaa. Miehet lapset jo täysi-ikäisiä. Lapset tulevat mainiosti toimeen hänen kanssaan ja soittelevat keskenään ym.
Yhdessä olemme asuneet reilun vuoden, suhdetta takana yhteensä kolme vuotta. Ja on ns. statusmies eli hyvässä työssä, komea ja kaikin puolin kiltti. Toki pieni faijamaha löytyy, mutta minä tykkäänkin sellaisesta
Itse olen myös kovastikin työelämässä, joten ei tarvitse sen enempää kummankaan toisiaan elättää 😄
Miten paljon miesystäväsi tykkää lapsistasi????
Vakaa Parisuhde on kauneinta maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Pirkko Mannola löysi 80+ iässä.
Sehän on ihan ...
En tiedä. Parisuhteeni päättyi 39v. Sen jälkeen En ole edes yrittänyt. Olen 55.
M41