Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anna Puu, että ei tunne ketään naista, jota ei olisi ikinä seksuaalisesti häiritty, ei yhtä ainutta

Vierailija
18.04.2025 |

Anna ei tiedä, millaista on ruman naisen elämä. Kohtalotovereita? 

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskottavaa. Minuakin miehenä on häiritty monta kertaa naisten toimesta. Olen pienikokoinen vauvanaama, helppo uhri.

Vierailija
42/92 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään tunne. Ysärillä aina joku tuli takaapäin kourimaan ravintolassa. Se oli todella yleistä. 

Juu enkä minäkään, multa tultiin kysymään saisko panna?

Multa saa kysyä ihan vapaasti saisko panna. Asetelma muuttuu kun ei uskota sanaa, ei. Käyttäytyvän puutteellisuuden piikkiin. 

Sanoin jo yllä ettei tunteet ole yhteismitallisia. Olen 90-luvulla mennyt baarin ihan vain saadakseni seksiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tunne. Kaikista kuvottavinta on se, että suurin osa kertoo ensimmäisten ahdistelukokemusten tapahtuneen heidän ollesaan n. 12-vuotiaita. Itseäni ahdisteltiin ensimmäisen kerran juuri tuossa iässä tuttavaperheen isän toimesta.

Vierailija
44/92 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä , näsäviisaita kommentteja. Itseäni on ahdisteltu eri tilanteissa n 7 vuotiaasta lähtien ihan fyysisestikin En ymmärrä, mitä pilkan aihetta siinä on? En siitä juuri koskaan puhu, mutta kyllä nämä kokemukset tuntuvat edelleen ahdistavilta. Myös tytärtäni ahdisteltiin 13 vuotiaana koulumatkalla. 

Sinä, jota ei ole ahdisteltu, ole onnellinen mutta älä tule dissaamaan toisten kokemuksia.

Vierailija
45/92 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuistuttuani vauhti vain kiihtyi etenkin 2000-luvun alun yöelämässä, esim. väkisin suutelu baarin tungoksessa on joidenkin mielestä hyvä tapa lähestyä naista. Kaikkia kourimisia en edes jaksa muistaa, niin säännönmukaista se muka vahingossa takapuolen tai tissien lääppiminen on, edelleen. Hulluinta näissä kaikissa on se, että ensin mies ehdottaa seksiä ja kun en suostu, alkaa huorittelu ja läskittely. Loogista?

Kiinnostaa, että miksi menit baariin, vaikka tiesit mitä on luvassa? Itse en mene edes tavallisiin sosiaalisiin tilanteisiin, kun ne on niin tuskallisia.

Vierailija
46/92 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvin pitää paikkansa. Minuakin on häiritty ja ahdisteltu seksuaalisesti monet kerrat.

Joillekin näistä jää traumoja, mutta ei läheskään kaikille. Varmasti suurin osa pääsee näistä kokemuksista yli, vaikkei niitä unohtaisikaan. 

Vierailija
47/92 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuistuttuani vauhti vain kiihtyi etenkin 2000-luvun alun yöelämässä, esim. väkisin suutelu baarin tungoksessa on joidenkin mielestä hyvä tapa lähestyä naista. Kaikkia kourimisia en edes jaksa muistaa, niin säännönmukaista se muka vahingossa takapuolen tai tissien lääppiminen on, edelleen. Hulluinta näissä kaikissa on se, että ensin mies ehdottaa seksiä ja kun en suostu, alkaa huorittelu ja läskittely. Loogista?

Kiinnostaa, että miksi menit baariin, vaikka tiesit mitä on luvassa? Itse en mene edes tavallisiin sosiaalisiin tilanteisiin, kun ne on niin tuskallisia.

Naisille osoitettu kehotus toimia harkitsevasti ja siten pyrkiä ennaltaehkäisemään heidän joutumistaan uhkaaviin tilanteisiin on silkkaa uhrin syyllistämistä. Mikään sosiaalinen normisto ei saisi nykymaailmassa rajoittaa. 

Vierailija
48/92 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ole.

Ei minuakaan. Olen saanut aina olla täysin rauhassa joka paikassa. Tarkoittaakohan se, että me ei olla sitten naisia ollenkaan? 

Vierailija
49/92 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ei ilmeisesti kuulu vih- vas- pöffeleihin, hyvä juttu. Kaikkien ei ole pakko mennä massan mukana vaan voi ajatella omilla aivoillaan.

Vierailija
50/92 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tunne. Itselleni ensimmäinen kokemus oli 12 vuotiaana, kun peppuani taputeltiin kylpylässä. Minua on suudeltu väkisin, peppuani on puristeltu lukuisia kertoa, minua on jahdattu kadulla, minulle on ehdotettu töissä ja opiskeluaikana seksiä, minua on kourittu jonossa, minun tissejä on kommentoitu alaikäisenä aikuisten miesten toimesta, minun päälle on tultu makaamaan väkisin, minua on huoriteltu, minulle on tarjottu rahaa seksistä jne. Ja olen siis lähes absolutisti, kiltti, rauhallinen nainen, joka ei harrasta yhden illan suhteita. Nyt ikää n. 50 v ja sama jatkuu.

Vierailija
51/92 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ole.

Ei minuakaan. Olen saanut aina olla täysin rauhassa joka paikassa. Tarkoittaakohan se, että me ei olla sitten naisia ollenkaan? 

Muisti on erittäin häiriöherkkä järjestelmä erityisesti omaelämäkerrallisen muistin osalta. Kun on oikein pinnistät kyllä sinäkin muistat, kun joku silloin . . . 

Vierailija
52/92 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en tunne yhtään naista enkä yhtään miestä, jota ei olisi seksuaalisesti häiritty tai ahdisteltu.

Toisten on vaan vaikea tunnistaa tai tunnustaa sitä, erityisesti miesten on todella vaikeaa myöntää, että on joutunut tällaisen kohteeksi. Naiset ovat puhuneet tästä jo vuosia ja tunnistavat asian helposti.

Vierailija
53/92 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksiä on hankala saada jos vaan istuu ja tollottaa seinää.

Jomman kumman osapuolen on pakko tehdä tai sanoa edes jotain. Törkeäähän sellainen on mutta...

Nainen on siis sulle seksiväline, eikä ihminen. "Hei seksiväline, haluun panna, röhröh öyhöyh." Onhan se törkeää, olet ihan oikeassa.

Jos puhuu ja suhtautuu toisiin ihmisiin, niin naisiin kuin miehiin, normaalilla tavalla, niin ongelmaa ei ole. Kiinnostusta toiseen ihmiseen, voi keskustelussa sitten osoittaa monilla erilaisilla kivoilla tavoilla. 

Vierailija
54/92 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ole.

Muisti on erittäin häiriöherkkä järjestelmä erityisesti omaelämäkerrallisen muistin osalta. Kun on oikein pinnistät kyllä sinäkin muistat, kun joku silloin . . . 

Vain tietynlaiset kokemuksetko mahtuvat teidän tarinaan? Okei, kerran joku vanha mies sanoi, että enkeli tuli taloon, kun astuin ovesta sisään. En kokenut häirinnäksi. 

Vierailija
55/92 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekään en tunne yhtään naista enkä yhtään miestä, jota ei olisi seksuaalisesti häiritty tai ahdisteltu.

Toisten on vaan vaikea tunnistaa tai tunnustaa sitä, erityisesti miesten on todella vaikeaa myöntää, että on joutunut tällaisen kohteeksi. Naiset ovat puhuneet tästä jo vuosia ja tunnistavat asian helposti.

Itse olen ollut niin tottunut ahdisteluun, että ajattelin pitkään ettei minua ole koskaan ahdisteltu. Silloin kun ahdistelusta alettiin julkisesti enemmän keskustella, julistin kovaan ääneen ettei minua ole koskaan ahdisteltu. Kaverini tuijotti suu auki vieressä. Hän siinä sitten muistutti miten jo lapsina meitä seurasi pervosetä uimarannalla, miten miesautoilijat on pyytäneet meitä kyytiin teini-iässä, miten minua on tartuttu rinnoista baarissa jne jne. En vaan jotenkin edes ajatellut noita ahdisteluna koska niitä oli niin paljon, ja olin niihin niin tottunut etten välittänyt. Tuota kun alkoi enemmän miettiä, niin tuntuu aika hurjalta että tuollaiseen vaan totuttiin. (Ei tietenkään kaikki, ja hyvä niin koska ne jotka eivät tottuneet, olivat niitä jotka nostivat kissan pöydälle). Myös tuo 90-00 lukujen ilmapiiri oli aika sairas ahdistelun suhteen, muistan itsekin ajatelleeni ettei saa olla tiukkapipo ja olisi ollut jotenkin noloa sanoa ettei minua saa lääppiä. Piti olla cool ja rento gimma, joka ei hauskanpidosta valita. (Huolimatta siitä ettei se ollut itselle hauskaa vaan vain lääppijälle).

Vierailija
56/92 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt erityisemmin halua luoda vastakkainasettelua, mutta tuoreimman perhebarometrin mukaan miesten kokema lähisuhde-väkivalta on globaalisti poikeuksellista luokkaa - tästä ei kuitenkaan julkisesti kekustella, miksi ei?

Suomessa naisia kuolee joka vuosi puolison tappamana. Montako miestä kuolee naispuolison toimesta?

Vierailija
57/92 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun myös siihen ilmeisesti marginaaliseen porukkaan, jota ei ole koskaan seksuaalisesti häiritty. Ei siis niin millään tavalla. Olen tosin lapsesta asti ollut lihava ja ruma 😅

N34

Vierailija
58/92 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin, ja tämä toiminta koskee varmasti 100% ihmiskuntaa

Mutta edelleen löytyy sekä naisia että miehiä, jotka eivät tunnista tai halua tunnistaa näin tapahtuneen.

Toisaalta osa, luultavasti suurin osa, ihmisistä pitää tätä vain yhtenä kokemuksena elämän kokemusten joukossa eikä edes muista näitä ellei kaivele niitä muististaan.

Suurin osa ihmisistä menee eteenpäin, eikä jää vellomaan ikäviin kokemuksiin. Osa tarvitsee niiden käsittelyyn terapiaa ja osa ei pääse niistä yli koskaan.

Vierailija
59/92 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kaunis mutta silti on kourittu muutamaan otteeseen.

Mutta en ole traumatisoitunut, ja tuskin Anna P:kaan niin väitti.

Vierailija
60/92 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan sulla on elämä...Terapiaa suosittelen tuskatiloihin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä