Muita joita ärsyttää nämä 50+ vuotiaat, joilla on mennyt kaikki aina elämässä putkeen!
Minulla on eräs uusi tuttavuus ollut nyt kolme vuotta. Joo ei hänessä muuten ole mitään vikaa, mutta hänen elämänsä on mennyt kuin oppikirjasta ja hän "halveksii" kaikkea muuta. Hänen kaikki ystävänsäkkin ja sisarukset ovat kuulemma kaikki pariutuneet jo teini-iässä (ihan normaali kuvio hänen mielestään) Lapsia on 4 (ihan normaali määrä hänen mielestään) Hänellä ja vaimolla on maksettu omakotitalo (ihan perus hänen mielestään) Kaikki lapset on menestyneitä ja lentäneet omilleen (taas ihan normi hänen mielestään) Koiria on 2, kuten uusia autoja. Mökkikauppoja on suunnitelmissa ( Ihan normia hänen mielestään). Päivääkään eivät ole olleet kukaan työttömänä (ihan normaalia hänen mielestänsä). Itselläni kaikki on mennyt täysin päinvastoin. Lopputulos on, että olen sinkku, lapseton, asun vuokralla, rahaa ei ole, ikivanha auto löytyy. Eläimille olen allerginen, niin ja olen toista vuotta työttömänä. Ikinä ei ole ollut mitään "varmaa" työpaikkaa ja elämä on heitellyt kuin Mikki Hiirtä myrskyssä.
Työtön ja perheetön 53v.
Kommentit (580)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei enää tarvitse huolehtia vuorotteluvapaa sijaistuksista, kun hallitus suuressa viisaudessaan lopetti vuorotteluvapaat. Eli yksi väylä työelämään saatiin tukittua. Itse ennätin pitää 2 vapaata ja molempiin sijaiseksi päässeet henkilöt pääsivät uran syrjään kiinni sitä kautta ja pian vakivirkaan.
Hyvä, että lopetettiin sekin. Ihan turhaan tein monet sijaisuudet. Ikinä ei mulle herunut vakipaikkaa tuolla systeemillä. Ja hyvä, että se aikuiskoulutustukikin lopetettiin. Mä en ollut siihen koskaan oikeutettu vaikka alan vaihto olisi ollut hyvä idea. Ja sekin on hyvä, että omistusasuntoon ei saa enää asumistukea. Jo onnistuneden hyysääminen meni jo ihan ylitse.
Nyt on hyvä hallitus. Korjaa vihdoin vuosikymmenien vääryyksiä.
Se vaan, että aikuiskoulutustuki ja vuorotteluvapaan korvaus rahoitettiin työttömyysrahastosta eikä valtion kassasta. Niiden maksaminen ei ollut siis keneltäkään kateelliselta työttömältä pois, koska se raha oli työntekijöiden ja työnantajien itse maksamaa. Eikä niiden lakkauttamisesta tietenkään tullut myöskään valtiolle säästöä. Lisäksi työtön saattoi saada ainakin sen pätkätyön sijaisena ja työkokemusta ja ansiosidonnaisen nollatuksi. Mutta kaikkea voi näköjään joku kokea vääryytenä.
Kyllä sekä aikuiskoulutustuki että vuorotteluvapaa olivat epäoikeudenmukaisia. Ne koskivat vain hyväosaisia. Jos et onnistunut saamaan vakituista työtä, vaan vain pätkää pätkän perään, ei sinulla ollut asiaa kumpaankaan noista. Pätkätyöläisellä ei välttämättä edes ole lomaa, koska mikään työsuhde ei ole riittävän pitkä. Kun muut pääsevät palkalliselle lomalle, sinut potkaistaan työttömäksi ja etsimään uutta työtä.
-eri
ei ihminen voi päättää edes syntymästään. jotkut syntyy esim. vaikeasti vammaisina. eli" elämän hallinta"porvariston mieli termi, jolla henkisesti pahoinpidellään muita (vähemmän onnekkaita) on valhe,ei ole totta. mitä vaan voi sattua kelle tahansa.
jos syntyy miljonääriksi niin on hiukan helpompi esim,saada terveydenhoito,toisaalta voit joutua helpommin rikoksen uhriksi, koska tausta houkuttelee kriminaalit paikalle..että puolensa köyhyydelle,köyhää ei voi ryöstää, kun ei ole mitään omaisuuttakaan.usein myös rakkaus on aitoa ,kun ei tilillä kun o ,että toisaalta hyviä puolia on myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun menette aamuisin töihin, voitte ajatella, että siellä ne työttömät kotona nukkuvat ja heräilevät noin klo 11.00 kahvia juomaan. Klo 14.00 on toinen kahvi ja sen jälkeen päiväunet.
Illalla katsotaan telkkaria.
Kyllä, ja sitten palkkapäivänä ajatellaan niitä kotona nukkujia ja tunnetaan myötätuntoa. Mutta onneksi sentään saavat nukkua ja juoda halpaa kahvia.
Ihan hyvä kuitenkin, että olette itse tyytyväisiä.
Juu, juon Juhla Mokkaa.
Sitä oli tarjouksessa 5 euroa paketti. Ostin 20 pakettia. Tarjous oli useamman päivän.
Tykkään tehdä käsitöitä. Nyt virkkaan kesäksi lyhyt hihaisia neuleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään elämä ei ole aina helppoa. Toiset vaan tekevät sen eteen enemmän. Jokainen elää omaansa. Ei ärsytä tietenkään, vaikkei itselläkään helppoa ole ollut.
Ei pidä pikkaansa, että joku tekee enemmän. Ei oikeasti. Joka niin luulee, että on enemmän uurastanut, on vain ollut onnekkaampi.
Mäkin olen uurastanut elämäni eteen ihan hirveästi. Kaikin mahdollisin keinoin yrittänyt tehdä siitä parempaa. Mutta kun ei saa työpaikkaa, ei myöskään saa rahaa, niin sitten ei myöskään saa tehtyä moniakaan asioita mitkä parantaisivat elämänlaatuaan. Raha ratkaisee niin paljon.
Niinpä. Ne, jotka esim. 1800-luvulla tekivät eniten töitä, olivat kaikkein köyhimpiä. Eli ahkeruudella vaurastuminen on silkkaa propagandapuhetta.
Vierailija kirjoitti:
No, mutta mieti nyt, jos olet pitkä nainen ja lähdet Italiaan, missä olet miehiä 10 cm pidempi. Kaikki tuijottaa ja joudut olemaan nolona.
Italialaiset miehet eivät ole lyhyitä, päinvastoin. En ainakaan itse ollut heitä 10 cm pidempi, vaikka olen 180 cm (ja nainen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena ei ole kiva olla työpaikkalla muita pidempi.
Päinvastoin. Kuljen vielä selkä suorana ja pää pystyssä.
Ja muut ajattelevat, että onneksi en ole yhtä pitkä kuin tuo. Elämä olisi kamalaa.
5-6 -kymppiset miehet ei osaa muuta kuin päteä, kaikkitietäviä, kaiken osaavia ja niiiin nuorekkaita. Suorastaan naurettavia feikkejä.
Välttelen parhaani mukaan systeriä ja hänen miestään, kun ei vaan jaksa kuunnella sitä leveilyä. Jos lasten luokalla on ollu joku julkkiksen lapsi, niin aivan varmasti puheissa tämän julkkis on heidän ylin ystävä yms.
Sanotaanko sulle usein, että olet pitkä nainen.
Moni tietysti kauhistelee mielessään sun pituutta, mutta ei välttämättä viitsi ääneen sanoa mitään.
Mutta ovat onnellisia, että ovat itse lyhyempiä naisia.
Minä kadehdin niitä, joilla on ollut mahdollisuus työttömyys- tai asumistukeen, on ollut vapaa-aikaa liikuntaan tai harrastuksiin. Itse olen opiskellut 16 vuotta, työssä 36 vuotta ja armeijassakin 11 kk. Kaikki lomatkin ovat olleet täyttä työtä, kolmea lapin hiihtoviikkoa lukuunottamatta. Mietin koko ajan irtisanoutumista, pitkälti yli puolet työkavereistani on vaihtanut alaa tai työnantajaa omasta halustaan, minä olen tunnollisena vain elänyt perheelleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mutta mieti nyt, jos olet pitkä nainen ja lähdet Italiaan, missä olet miehiä 10 cm pidempi. Kaikki tuijottaa ja joudut olemaan nolona.
Italialaiset miehet eivät ole lyhyitä, päinvastoin. En ainakaan itse ollut heitä 10 cm pidempi, vaikka olen 180 cm (ja nainen).
Jestas, että sä olet naiseksi pitkä.
Mene sinä tappi sinne kärpässienen alle nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
5-6 -kymppiset miehet ei osaa muuta kuin päteä, kaikkitietäviä, kaiken osaavia ja niiiin nuorekkaita. Suorastaan naurettavia feikkejä.
Välttelen parhaani mukaan systeriä ja hänen miestään, kun ei vaan jaksa kuunnella sitä leveilyä. Jos lasten luokalla on ollu joku julkkiksen lapsi, niin aivan varmasti puheissa tämän julkkis on heidän ylin ystävä yms.
No, ei yli 50-vuotiaat miehet kyllä kiinnosta. Pikemminkin yököttää, vaikka niillä olisi rahaa.
Mutta en minä nyt rahan takia ala seurustelemaan yököttävän miehen kanssa. En pystyisi harrastamaan seksiä sellaisen kanssa.
Joku arvo nyt itsellä sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jestas, että sä olet naiseksi pitkä.
Mene sinä tappi sinne kärpässienen alle nukkumaan.
Mielummin olen kyllä lyhyempi.
Vierailija kirjoitti:
Onko ystävyys julkkiksen kanssa leveilyä? Kuka sellainen julkkis Suomessa voisi edes olla?
No, viimeksi kyllä ajattelin työpaikalla, että onneksi en ole niin pitkä kuin työkaveri nainen.
tää pituus ketju,serbiassa ja hollannissa oli pitkiä ihmisiä että sieltä löytyy pitkä kumppani.joku aasia nepali,jne niin varmaan löytyy lyhyttä pätkää, lyhyellekkin miehelle.oletko oikeassa paikassa...
54 vuotias kohta, aika mennyt v iime vuodet lähinnä netissä ja kaljaa juodessa, tosin nyt käyn salilla 2-3 kertaa viikossa ja uimassa, penkki 100 kg. mies.
ei osaa eikä jaksa etsiä sosiaalista elämää, en koskaan osannut.- 2 akateemista loppututkintoa ja ehkä vielä vuoden teen yhden open pätevyyden, tosin Suomeen en halua jäädä junttilaan ja ateistipaskakulttuuuriin. 3 vuotta ala-asteen opena, ei noita idioo ttiien idioottipenskoja jaksa katsoa.
Suomi-lehmät ei kiinnosta, joku aasialainen vaimo vois olla ok, 20-30 vuotta nuorempi joka tekee lapsia. tai Etelä-amerikkalainen.
on auto, 2 moottoripyörää, mökki ja 122 n asunto mutta keskellä ei -mitää-n eli junttilassa jossa näkee talvisin kadulla yhden mummon kävelemässä torilla ja ei mitään tapahtumia kuin yksi per keleen runoviikko mummoille kesällä, muuten alkoholisteja täynnä.
ei ytstäviä 30 vuoteen. ruokajono tönäänkin odottaa viikon kohokohtana taas! sitten uimaan. ja illalla kalj.......oo...
ja luuletteko että 54 vuotias hyvässä kunnossa oleva nuori mies ottaa jonkun 54-vuotiaan vanhan mummon ja läski ihran vaimokseen? ei tuu kauppoja
Tulin tänne lukemaan jonkun viisikymppisen kateudesta, mutta tämä onkin pituuskeskustelu! Niin, voi siitäkin kai olla kateellinen.
Täytän kohta 48v ja sama juttu kuin ap:lla, paitsi että on pari tutkintoa ja vakituinen työ. Ei tässä enää perheitä perustella ja mökeistä haaveilla. Ajattelen niin, että on henkisesti hyvä asia, ettei elämä ole mennyt putkeen tuollaisen normiohjelmoinnin mukaisesti. Minusta tuntuu, että mitä enemmän ihmisellä omaisuutta sitä enempi on kiinni materialistisissa asioissa. Elämä on tavallaan suuri kusetus, ja loppupeleissä vedetään matto alta, kun kuolema tulee. On vain Matrix, jossa pyörii ohjelmat.
Mä olen niin kiitollinen juuri näistä hallituksen päätöksistä, ettet uskokaan. Tuntuu vihdoinkin siltä, että on elämässä sentään vähän oikeuttakin.