Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joita ärsyttää nämä 50+ vuotiaat, joilla on mennyt kaikki aina elämässä putkeen!

Vierailija
17.04.2025 |

Minulla on eräs uusi tuttavuus ollut nyt kolme vuotta. Joo ei hänessä muuten ole mitään vikaa, mutta hänen elämänsä on mennyt kuin oppikirjasta ja hän "halveksii" kaikkea muuta. Hänen kaikki ystävänsäkkin ja sisarukset ovat kuulemma kaikki pariutuneet jo teini-iässä (ihan normaali kuvio hänen mielestään) Lapsia on 4 (ihan normaali määrä hänen mielestään) Hänellä ja vaimolla on maksettu omakotitalo (ihan perus hänen mielestään) Kaikki lapset on menestyneitä ja lentäneet omilleen (taas ihan normi hänen mielestään) Koiria on 2, kuten uusia autoja. Mökkikauppoja on suunnitelmissa ( Ihan normia hänen mielestään). Päivääkään eivät ole olleet kukaan työttömänä (ihan normaalia hänen mielestänsä).  Itselläni kaikki on mennyt täysin päinvastoin. Lopputulos on, että olen sinkku, lapseton, asun vuokralla, rahaa ei ole, ikivanha auto löytyy. Eläimille olen allerginen, niin ja olen toista vuotta työttömänä. Ikinä ei ole ollut mitään "varmaa" työpaikkaa ja elämä on heitellyt kuin Mikki Hiirtä myrskyssä. 

Työtön ja perheetön 53v.

Kommentit (580)

Vierailija
221/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvalla on kyllä KAIKKI mennyt elämässä 100% putkeen. Kai sellaisiakin on, tunnistan kyllä tyypin.

Omalla isällänikin meni kaikki muu elämässä suht putkeen, mutta avioero tuli kuitenkin.

Vierailija
222/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kullakin omanlaisensa ja ainutkertainen elämä. Sen takia en ymmärrä miksi jotkut ihannoivat, että ovat yhdessä jossain teini-iässä tavatun kumppanin kanssa. Aika kapea on kokemusmaailma, jos parisuhteet ja muut säädöt jääneet tuohon.

No, eivät ne yleensä jääkään, vaikka nämä 50+ pitkissä suhteissa saattavat ollakin, pettämistä tapahtuu matkan varrella, mutta kulissi pidetään.

Ei ole pettämistä välttämättä. 

Eikö sua nolota mennä sairaalaan genitaaliherpeksen tai muiden seksitautien takia?

Olet jakorasia ja kaikki tietää sen. 

Koko kaupunki puhuu, että Aadan äiti on kyllä sellainen jakorasia ja miehet puhuvat, että sillä on isot häppärit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, hallitus leikkasi lapsikorotukset pois työmarkkinatuesta eli 3 lapsen äiti saa työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa. 

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea. 

Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026 ja irtisanomiseen riittää huolimattomuus tai alisuoriutuminen eli et myy tarpeeksi tavaroita asiakkaalle tai virhe työtehtävässä. 

Vierailija
224/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kullakin omanlaisensa ja ainutkertainen elämä. Sen takia en ymmärrä miksi jotkut ihannoivat, että ovat yhdessä jossain teini-iässä tavatun kumppanin kanssa. Aika kapea on kokemusmaailma, jos parisuhteet ja muut säädöt jääneet tuohon.

No, eivät ne yleensä jääkään, vaikka nämä 50+ pitkissä suhteissa saattavat ollakin, pettämistä tapahtuu matkan varrella, mutta kulissi pidetään.

Jotenkin surullista, että ihmisen pitää kateellisena keksiä toisen ihmisen elämään vaikeuksia. Tutkitusti pitkä liitto lisää ihmisen onnellisuutta, ne säädöt ja suhteet ei. Minua ei harmita, että niitä säätöjä ei juurikaan ollut, eikä meillä ole pettämistä ollut. Ihan sama, mitä ulkopuoliset luulevat. 

Vierailija
225/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika lailla kuvailit minut aloituksessa, tosin meillä on jo kaksi mökkiä. Itsestä silti tuntuu, että köyhiä ollaan, kun ei ole purjevenettä, asuntoautoa, eikä varaa joka vuosi kaukomatkoihin.

Omassa tuttavapiirissäni muut ovat paljon parempi palkkaisissa töissä. Opettajan palkalla elelee, mutta ei sillä ylellisyyksiä saa. Lomat tosin ovat luksusta.

Juu, ei Suomessa pelkällä palkalla rikastu. Osa rahoista täytyy ansaita sijoittamalla. Opettajan palkka on ihan hyvä, kyllä siitä pystyy osan sijoittamaankin. Eikä opettajan työkään ole tänä päivänä enää mikään varma leipäpuu, hyvä on olla jotain varalta sukan varressakin. Tunnen ainakin kaksi 50+ opettajaa, jotka ovat joutuneet viimeisen vuoden aikana työttömiksi, nuorempiakin toki, mutta noille vanhemmille se on vaikeampi juttu, kun tuskin enää pääsevät töihin eikä eläkettä kerrykään kuten olivat ajatell

Itse olen peruskoulun ja merimiesammattikoulun käynyt. Aikuisena englannissa opiskelut erittäin kapean alan erikoisosaamisen. Noin 25 vuotta yli 100 000 euron vuosipalkka, viime vuosina 140 000 euroa vuodessa. Omistan 250 neliön omakotitalon erittäin arvostetulla paikalla. Omistan myös paritalon puolikaan erään eteläsuomen kaupungin arvostetuimmalta alueelta. Mökki Päijänteellä. Neljä sijoitusasuntoa. Mukava sijoitussalkku. Kaksi autoa, matkailuauto, purjevene, kaksi moottorivenettä, mönkijä ym.ym. Kaikki palkalla hankittua. Perintöä olen saanut 30 000 euroa. Se niin pieni perintö, että merkityksetön omaisuuteni hankinnassa. Kaikki työllä rahoitettua. Kolmen vuoden päästä hyvälle eläkkeelle, tosin työt lopetin juuri, kun ei enää tarvitse rahaa enempää. Uutteruus ja pitkäjänteisyys kaiken takana. Eli, työlläkin voi aikamoisen omaisuus/varallisuusmassan hankkia, kun vain viitsii pakertaa, eikä valita.

Vierailija
226/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuttava, joka itsekin sanoo ettei ole ollut vastoinkäymisiä elämässä. Ei hän kultalusikka persiissä ole syntynyt, mutta elämä on ollut hyvin tasaista. Hän on ihan ok, mutta myötäelämisen kykyä ei omien vaaleanpunaisten linssien myötä oikein ole. Osaa "surra" esim. lapsiensa pikkiriikkisiä elämänmuutoksia: Iik, lapseni irtisanoutui töistään uuden työpaikan vuoksi.

Itse hän on ollut aina samassa helpossa puuhastelutyössään, niin tuollaiset muutokset ovat hänelle vähän liikaa.

Vierailija
227/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun näen jonkun kadehtivan muiden "helppoa elämää" tekisi mieli suuttua ja avautua, mutta en tietenkään voi. Tiedän monta "täydellistä elämää" viettävää perhettä, mutta kyllä heistä useimmilla on elämässä ollut isoja kolauksia. Toiset saivat rahansa menettäessään nuorena vanhempansa, toisilla on kaksi lasta mutta useita keskenmenoja takana. Kolmas pärjää elämässä hyvin, mutta nuorena koettu raju väkivalta läheisen toimesta vaatisi terapiaa vielä 10v myöhemmin. Mutta eihän nuo ole asioita, joita otetaan puheeksi satunnaisten tuttujen kanssa kahvipöydässä? Sitten kateus taas kukoistaa ja valitellaan kun toiset eivät ole kohdanneet "oikeaa elämää". 

Vierailija
228/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
229/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, hallitus leikkasi lapsikorotukset pois työmarkkinatuesta eli 3 lapsen äiti saa työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa. 

Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026 ja irtisanomiseen riittää huolimattomuus tai alisuoriutuminen eli et myy tarpeeksi tavaroita asiakkaalle tai virhe työtehtävässä. 

Ja miten tämä liittyy mihinkään? Puhuttiin velattomista viiskymppisistä, joilla kyllä yleensä on rahastot ja sijoitukset, ja tosiaan todennäköisyys, että molemmille puolisoille tulisi työttömyys, on pieni. Tämä onkin se ero hyväosaisen ja ei-niin-hyväosaisen välillä. Onko riippuvainen palkkatyöstä? Moni ei suoraan ole. On suvun varallisuutta ja siihen päälle itse kerättyä varallisuutta. Työ on kiva lisä, ei välttämätön pakko. 

Vierailija
230/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten tämä liittyy mihinkään? Puhuttiin velattomista viiskymppisistä, joilla kyllä yleensä on rahastot ja sijoitukset, ja tosiaan todennäköisyys, että molemmille puolisoille tulisi työttömyys, on pieni. Tämä onkin se ero hyväosaisen ja ei-niin-hyväosaisen välillä. Onko riippuvainen palkkatyöstä? Moni ei suoraan ole. On suvun varallisuutta ja siihen päälle itse kerättyä varallisuutta. Työ on kiva lisä, ei välttämätön pakko. 

"Omat pääomatulosi ja muut tulosi voivat vähentää työmarkkinatuen määrää. Ne ovat siis tarveharkinnassa huomioon otettavia tuloja. Pääomatuloja ovat esimerkiksi vuokra-, metsä-, korko-ja osinkotulot (myös osakesäästötilille maksettavat osinkotulot)."

https://www.kela.fi/tyomarkkinatuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot

Vierailija
231/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin surullista, että ihmisen pitää kateellisena keksiä toisen ihmisen elämään vaikeuksia. Tutkitusti pitkä liitto lisää ihmisen onnellisuutta, ne säädöt ja suhteet ei. Minua ei harmita, että niitä säätöjä ei juurikaan ollut, eikä meillä ole pettämistä ollut. Ihan sama, mitä ulkopuoliset luulevat. 

En ole nähnyt yhtäkään teini-iässä solmittua parisuhdetta, johon ei tulisi kuprua jossain kohtaa. Ja joo, naiset ehkä pysyvät uskollisina, mutta miehet eivät. Ei vaan tule vaimojen tietoon tai sitten halutaan olla tietämättä.

Vierailija
232/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se totta on, että toiset ovat ns. syntyneet onnellisten tähtien alla eli elämä soljuu sujuvasti eteenpäin. Elämä ei ole tasapuolista eikä kukaan ole koskaan luvannutkaan, että se olisi. Toinen asia on se, että osa kertoo vaan kaiken mukavan elämästään, joten "älä kadehdi niiden iloja, joiden suruja et tunne" - sanonta pitää hyvin paikkansa. Harva kaiketi kehdosta hautaan elää ilman suruja ja kolhuja, vaikka se ulkopuolisesta siltä tuntuisikin.

Mukavasti eteenpäin soljuva elämä ei ole pelkkää sattumaa, se on vuosien ajan jatkuvasti tehtyjen oikeiden valintojen summaa. 

Sattuma voi keikauttaa elämää myös väärään suuntaan, mutta usein hyvin tehdyt aikaisemmat valinnat toimivat puskurina elämän pienille keikautuksille.

Kukaan ei tosiaan selviä elämästä ilman vastoinkäymisiä. Osaa niistä voi  myös ennalta ehkäistä ja estää kokonaan tulemasta. Osaan voi varautua ja isku ei osu niin kovaa. Sitten ovat asiat, joihin ei voi vaikuttaa.

Vierailija
233/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuttava, joka itsekin sanoo ettei ole ollut vastoinkäymisiä elämässä. Ei hän kultalusikka persiissä ole syntynyt, mutta elämä on ollut hyvin tasaista. Hän on ihan ok, mutta myötäelämisen kykyä ei omien vaaleanpunaisten linssien myötä oikein ole. Osaa "surra" esim. lapsiensa pikkiriikkisiä elämänmuutoksia: Iik, lapseni irtisanoutui töistään uuden työpaikan vuoksi.

Itse hän on ollut aina samassa helpossa puuhastelutyössään, niin tuollaiset muutokset ovat hänelle vähän liikaa.

Kenelläköhän tässä ei ole myötäelämisen kykyä, kun kaverin lasten elämänmuutokset ovat sinulle liian pieniä, että niihin voisi suhtautua empaattisesti?

Vierailija
234/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites olisi tällainen näkökulma eriarvoisuuteen: jälleensyntymisoppi. Jokainen synnymme monta kertaa erilaisiin elämiin. Olemme välillä rikkaita välillä köyhiä. Näin saamme kokemusta elämästä ja kehitymme henkisesti. Itse olen köyhä ja saan tästä lohtua. 

Elähän sie hulluja höpäjä. Tänne synnytään VAAN KERRAN ja piste!

Vierailija
235/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vuokra-asunnon asumistukeen tuli varallisuusraja eli yksin asuvalla saa olla säästöjä tilillä 10000 ja pariskunnalla 20000. 

Ei saa olla tuottavaa omaisuutta esim. sijoitusasuntoa. 

Vierailija
236/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä myös on, että menestyvä ihminen ei näe elämäänsä sellaisena, että paskaa tulee niskaa ja mitään en sille voi. Paskaa tulee niskaa kaikille, mutta menestyvä ihminen katsoo, että se kuuluu osana elämään. Ei jäädä valittamaan ja märehtimään. Asia hyväksytään, korjataan jos voidaan, opitaan jos on oppimista ja jatketaan viisaampana eteenpäin. 

Vierailija
237/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, yksikään järkevä yritys ei ala potkimaan hyviä työntekijöitä ulos hetken mielivallassaan tai syöpädiagnoosista vaikka niin haluat toitottaa tällä panettelulla.

Yritys ei menesty ilman työntekijöitä.

Vierailija
238/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt yhtäkään teini-iässä solmittua parisuhdetta, johon ei tulisi kuprua jossain

Jos ottaa hyvännäköisen miehen niin se pettää varmasti. 

Minun mies ei käy missään baarissa vapaa-ajalla ilman minua. 

Vierailija
239/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt yhtäkään teini-iässä solmittua parisuhdetta, johon ei tulisi kuprua jossain

Miksiköhän sinulla on tarve loukata tuntematonta ihmistä? Tutkimusten mukaan puolet miehistä ei petä. Enköhän minä tunne oman mieheni paremmin kuin sinä. 

Vierailija
240/580 |
18.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pettämistä välttämättä. 

Eikö sua nolota mennä sairaalaan genitaaliherpeksen tai muiden seksitautien takia?

Olet jakorasia ja kaikki tietää sen. 

Koko kaupunki puhuu, että Aadan äiti on kyllä sellainen jakorasia ja miehet puhuvat, että sillä on isot häppärit. 

Ei se kuule sairauksia tiedä, jos elää enemmän. Ottaisit miehistä mallia. Eihän nekään mitä jakorasioita ole, vaikka kokemuksia onkin ja tämä oikeus myös naisilla. 

Paitsi patavanhoillisissa kuvioissa, kuten ap kuvasi. Pointti on pitää nainen alistettuna.