Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joita ärsyttää nämä 50+ vuotiaat, joilla on mennyt kaikki aina elämässä putkeen!

Vierailija
17.04.2025 |

Minulla on eräs uusi tuttavuus ollut nyt kolme vuotta. Joo ei hänessä muuten ole mitään vikaa, mutta hänen elämänsä on mennyt kuin oppikirjasta ja hän "halveksii" kaikkea muuta. Hänen kaikki ystävänsäkkin ja sisarukset ovat kuulemma kaikki pariutuneet jo teini-iässä (ihan normaali kuvio hänen mielestään) Lapsia on 4 (ihan normaali määrä hänen mielestään) Hänellä ja vaimolla on maksettu omakotitalo (ihan perus hänen mielestään) Kaikki lapset on menestyneitä ja lentäneet omilleen (taas ihan normi hänen mielestään) Koiria on 2, kuten uusia autoja. Mökkikauppoja on suunnitelmissa ( Ihan normia hänen mielestään). Päivääkään eivät ole olleet kukaan työttömänä (ihan normaalia hänen mielestänsä).  Itselläni kaikki on mennyt täysin päinvastoin. Lopputulos on, että olen sinkku, lapseton, asun vuokralla, rahaa ei ole, ikivanha auto löytyy. Eläimille olen allerginen, niin ja olen toista vuotta työttömänä. Ikinä ei ole ollut mitään "varmaa" työpaikkaa ja elämä on heitellyt kuin Mikki Hiirtä myrskyssä. 

Työtön ja perheetön 53v.

Kommentit (580)

Vierailija
61/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä arvelet toisten ns. putkeen menneen elämän johtuvan?

Olisko tehty paljon töitä sen eteen? Tuhansia ja tuhansia tylsiä tunteja kun on puurrettu, tehty valintoja, opiskeltu, jaksettu painaa töissä vaikka vtttuttaa.

On todella ärsyttävää kun ajatellaan menestyksen vain putoavan jotenkin taivaasta jonain ihmeellisenä onnenkantamoisena. Ja sitten kadehditaan kun on helppo elämä. Ilmaiseksi se ei ole tavan pulliaiselle tullut. Helpon ja kivannäköisen elämän takana on paljon työtä ja valintoja.

No onhan se erilainen lähtökohta, jos toiselle vaikka vanhemmat pystyvät ostamaan ensimmäisen asunnon ja toiselle ei avusta kukaan. Mutta ei siinä auta kadehtia, kaikkien elämä vain ei mene samalla tavalla.

Vierailija
62/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo meidän kaikkien viiskymppisten elämä on just tuollaista. Ihan kaikkien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menette aamuisin töihin, voitte ajatella, että siellä ne työttömät kotona nukkuvat ja heräilevät noin klo 11.00 kahvia juomaan. Klo 14.00 on toinen kahvi ja sen jälkeen päiväunet. 

Illalla katsotaan telkkaria. 

Vierailija
64/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulissielämä on varsinkin joissakin suvuissa välttämättömyys vanhempien ja sululaisten hyväksynnälle. Kyllä minäkin heidänlaisiaan tiedän. Varsinkin maaseudulla on saatettu naida se naaputin tyttö ihan vain siksi, koska isät on hyviä tuttuja jne. Rakennettu talo suvun maille ja eletty sitä elämää, joka on ilman omaa päätäntävaltaa annettu. Työkin on luultavasti suhteilla hankittu.Tuo halveksunta on ikävää, mutta ei kerro muuta kuin, että hänellä itsellä ei ole ollut ehkä vapautta valita ja on katkera ja kapeanäköinen. Luultavasti pakottavat omatkin lapsensa samaan muottiin. 

Miksi hyvä elämä ja sen eteen tehty työ olisi kulissielämä?

Onko wt-elämä jotenkin aidompaa elämää?

Se kulissielämä on monesti sellaisilla kun kaikki näyttää hyvältä mutta tosiasioita ei toiset tiedä. mistä sitä ikinä tietää mitä salaisuuksia on saanut pidettyä. ja miten paljon perheessä on tapeltu. tai vaikka avioero on jo tulossa jne.. olen muutamia näitä " parempia suomalaisia nähnyt " jossa on omituksia mutta tilannetta yleensä kehutaan paremmaksi mitä se oikeasti on. 

Vierailija
65/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostit sijoitusasunnon ja joku toinen nauttii siitä. Nukkuu siellä aamulla pitkään ja heräilee klo 11.00 kahvia juomaan. 

Harmi, kun omaisuutta ei saa mukaan hautaan. 

Vierailija
66/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun menette aamuisin töihin, voitte ajatella, että siellä ne työttömät kotona nukkuvat ja heräilevät noin klo 11.00 kahvia juomaan. Klo 14.00 on toinen kahvi ja sen jälkeen päiväunet. 

Mikähän tämän viestin pointti oli? Onko tuo jonkun mielestä hyvää elämää. Minä olen aamuauringossa seitsemän aikaan koiran kanssa lenkillä. Ja pidän sitä hyvänä elämänä. 

Vierailija
67/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos on lapsia tulee ,automaattisesti satoja euroja tilille lapsilisät ,kelan tuet jne.lapseton taas maksaa itse kaiken,ei kerry asuntorahoja.

siis on ok jos jollain kiva elämä.itsellä ollut vaikeeta ,mutta luulen et en jaksais paataa ylitöitä niin paljon et kertyis jotain massia,haluan elää,ajatella ja nauttia pienistä hetkistä.ei ole lapsiakaan mut toisaalta en ole perheenemäntä tyyppikään et hyvä näin.

Lapsista on aina enemmän menoja kuin lapsislisistä saa tuloja, joten jokaisen lapsen kohdalla jää enemmän ja enemmän tappiolle. Lapsiperhe on aina köyhempi kuin vastaavaa palkkaa saava lapseton, eikä lapsilisä sitä eroa poista, eikä ole tarkoituskaan, mutta se vähän pienentää sitä. 

Paljon enemmän tuohon vaurastumisasiaan vaikuttaa onko parisuhdetta. Kahden hengen talous tulee huomattavasti halvemmaksi, koska asumiskulut voi jakaa. 

Vierailija
68/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin mennyt putkeen? Koira tai jopa kaksi on totaalinen epäonnistuminen. Koira on laastari epäonnistuneille ihmissuhtelle.

Vierailija
69/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulissielämä on varsinkin joissakin suvuissa välttämättömyys vanhempien ja sululaisten hyväksynnälle. Kyllä minäkin heidänlaisiaan tiedän. Varsinkin maaseudulla on saatettu naida se naaputin tyttö ihan vain siksi, koska isät on hyviä tuttuja jne. Rakennettu talo suvun maille ja eletty sitä elämää, joka on ilman omaa päätäntävaltaa annettu. Työkin on luultavasti suhteilla hankittu.Tuo halveksunta on ikävää, mutta ei kerro muuta kuin, että hänellä itsellä ei ole ollut ehkä vapautta valita ja on katkera ja kapeanäköinen. Luultavasti pakottavat omatkin lapsensa samaan muottiin. 

Se kulissielämä on monesti sellaisilla kun kaikki näyttää hyvältä mutta tosia

Juu, meillä on yksi tuttu perhe. Vaimo lähti reissuun lasten kanssa niin mies harrasti seksiä sillä aikaa toisen naisen kanssa niiden aviovuoteessa. 

Tuo vaimo ei tiedä tänä päivänäkään mitään ukkonsa toisista naisista. 

Vierailija
70/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan. Eivät nuo ymmärrä oikeasta elämästä mitään...

Onko "oikea" elämä siis mielestäsi jotain luuserielämää? Newsflash: ei ole. Oikeaa elämää on monenlaista. Minä ja viiteryhmäni kuulumme niihin, joille oikea elämä on menestymistä. 

Vierailija
71/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kulissielämä on monesti sellaisilla kun kaikki näyttää hyvältä mutta tosia

Kulissipuhe on vissiin joku kateellisten defenssi. Ei pystytä uskomaan, että joku muu oikeasti voisi olla ihan onnellinen siinä pitkässä liitossaan isossa omakotitalossaan. Ilman mitään synkkiä salaisuuksia. 

Vierailija
72/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tämän viestin pointti oli? Onko tuo jonkun mielestä hyvää elämää. Minä olen aamuauringossa seitsemän aikaan koiran kanssa lenkillä. Ja pidän sitä hyvänä elämänä. 

Minä en missään nimessa halua aamuisin ulkoiluttaa mitään koiraa. Talvellakin liukasta ja kylmää, ei siinä auta edes nastakengät. 

Vierailija
73/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan me oltais voitu estää 90-luvun lama noin aluksi.. 

Ihmiset voisi ottaa jotain vastuuta naurettavista lainoistaan. Toiseksi 2008 globaali talouskriisi oli paljon pahempi paukku. 

Vierailija
74/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kulissielämä on monesti sel

Tai, että joku voisi olla onnellinen vuokralla työttömänä ja nauttia kotona olosta. 

Vierailija
75/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa jotta olet ainakin Gen-X, internet ei ole tuttu.

Miten sait elämäsi noin huonoon jamaan?

Vierailija
76/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on nämä kaikki mainitsemasi: on paljon lapsia, koulutusta, rahaa ja tavaraa, työpaikka, puoliso. Yhtä minulla ei ole ja se on onnellinen avioliitto. Enkä tarkoita sellaista väljähtynyttä avioliittoa vaan liittoa, jossa voin todella huonosti. Voisin rahat ja tavarat  ja työelämän vaihtaa hyvin onnelliseen avioliittoon ja rakastavaan aviopuolisoon. 

Sinä voit lähteä huonosta avioliitostasi. Virheesi on (jäämisen lisäksi) ajatella, että sinulla pitäisi olla oikeus vaihtaa rahat ja tavarat hyvään avioliittoon.

Vierailija
77/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllä siellä kulisseissa voi olla vaikka mitä ikävääkin, mutta kulissit pidetään, kunhan 'hyvin' menee. Se on pääasia ja kaikella on hintansa.Kuka kestää mitäkin. Joku ei kestä valheessa elämistä ja elää mieluummin yksin ja vähän köyhemmin.

Vierailija
78/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan. Eivät nuo ymmärrä oikeasta elämästä mitään...

Onko "oikea" elämä siis mielestäsi jotain luuserielämää? Newsflash: ei ole. Oikeaa elämää on monenlaista. Minä ja viiteryhmäni kuulumme niihin, joille oikea elämä on menestymistä. 

Narsisti kehuu itseänsä ja mitätöi muita. 

Kukaan ei tykkää narsistista eikä haluaisi olla sellaisen lapsi. Hieno asunto, mutta kamala ilmapiiri kotona. 

Vierailija
79/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse väsyin yrittämiseen 43 vuotiaana. Silloinen mies väsyi keskenmenoihin ja lapsen yritykseen ja lähti. Kyllähän se sattui, kun monella oli tuolloin jo lapset tehty ja minä en saanut ainuttakaan. Lapsettomuushoidot vei viime vaiheessa kaikki säästöni. Erossa muutin vuoralle ja itsemurhakin olisi ollut tuolloin mielekkäämpi vaihtoehto. Ymmärrän kyllä hyvin, että ihmisten kertomukset helposta ja täydellisestä elämästä saa palan nousemaan kurkkuun. Typerintä on saoa, että kaikkeen voi vaikutta itse. 

N 55

Elämässä on muutakin kuin lapset. Ihminen voi hyvin elää mielekästä elämää ilmankin. Mieskin voisi olla toisella asenteella vielä mukana. 

Vierailija
80/580 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämään pystyy vaikuttamaan omilla valinnoilla, mutta ei kaikkeen. Kuten täällä on jo kirjoitettukin. Sairauksiin ja työelämän turbulensseihin on yksittäinen ihminen voi paljoa vaikuttaa. Tai onnea ei voi ostaa.

Paljon riippuu alasta, millä työskentelet. Jotkut alat ovat varmempia ja työttömyyttä vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan